10. KALKINMA PLANINDA AR-GE VE YENİLİK POLİTİKALARI Özgür Kadir ÖZER 8. ÜSİMP Ulusal Kongresi 10 Haziran 2015 - Konya.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
Advertisements

AR-GE MÜHENDİSLİĞİ VE TEŞVİKLER İpek AKSANGÜR Yük. Çevre Müh.
KOBİLER BÜYÜR TÜRKİYE BÜYÜR! KOSGEB KONYA MÜDÜRLÜĞÜ.
28 Nisan 2014 EDİRNE Prof. Dr. Naim SAĞLAM Fırat Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölümü 23119, Elazığ.
BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMALARI SUNUM : Kaan Duran ÖĞRETİM GÖREVLİSİ : Mustafa İDUĞ.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Küresel Kalkınma Gündemi ve Türkiye Ankara, 12 Nisan 2016 BÜYÜKELÇİ (E) MİTHAT RENDE OECD İCRA KOMİTESİ ESKİ BAŞKANI KALKINMA ARAŞTIRMALARI MERKEZİ 1Büyükelçi.
ODTÜ – RÜZGEM Rüzgar Enerjisi Teknolojileri Araştırma ve Uygulama Merkezi BİLİM SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI TAIEX ÇALIŞTAYI
Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Biyomühendislik Bölümü.
T.C. Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayii Müsteşarlığı SAVUNMA SANAYİİNDE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ UYGULAMALARI Bilal AKTAŞ Sanayileşme Daire Başkanı.
UNI-SET Toplantı Notları
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
USTANASORPROJESİ. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda;  İşgücü piyasası ile meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdam.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ STRATEJİ BELGESİ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 13 ŞUBAT 2009.
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Avrupa Birliği (AB) Katılım Müzakereleri
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
Projeye Mali Kaynak Sağlama
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Sağlıkta Ar-Ge Faaliyetleri ve Sağlık Ekonomisi Açısından Önemi
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Çevre teknikeri kimdir?
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

10. KALKINMA PLANINDA AR-GE VE YENİLİK POLİTİKALARI Özgür Kadir ÖZER 8. ÜSİMP Ulusal Kongresi 10 Haziran Konya

HH Sunum İçeriği Onuncu Kalkınma Planı Ar-Ge ve Yenilik Politikaları Araştırma Altyapıları

HH Onuncu Kalkınma Planı

HH Onuncu Kalkınma Planı Bütüncül, kapsayıcı ve çok boyutlu bakış açısı, İnsan odaklı kalkınma anlayışı, Katılımcı bir yaklaşım, 2023 hedefleri yolunda 5 yıllık ilk dilim için yol haritası ( )

HH Onuncu Kalkınma Planının Yapısı Uygulama, İzleme, Değerlendirme Öncelikli Dönüşüm Programları Nitelikli İnsan, Güçlü Toplum Yenilikçi Üretim, İstikrarlı Yüksek Büyüme Yaşanabilir Mekanlar, Sürdürülebilir Çevre Kalkınma İçin Uluslararası İşbirliği

HH Kalkınma planlarının uygulama ayağını güçlendirmek amacıyla, 2023 ve Plan amaçlarına ulaşılması açısından kaldıraç etkisi yaratabilecek, –Öncelikli alanlarda –Temel yapısal sorunlara çözüm olabilecek –Dönüşüm sürecine katkıda bulunacak –Kurumlar arası koordinasyon ve sorumluluk gerektiren –Sektörel ve sektörler arası bir yaklaşımla –Hedefleri/sorumluları belirgin Öncelikli Dönüşüm Programları

HH Öncelikli Dönüşüm ProgramıProgram Koordinatörü 1Üretimde Verimliliğin ArtırılmasıKalkınma Bakanlığı 2İthalata Olan Bağımlılığın AzaltılmasıEkonomi Bakanlığı 3Yurtiçi Tasarrufların Artırılması ve İsrafın Önlenmesi Kalkınma Bakanlığı 4İstanbul Uluslararası Finans MerkeziKalkınma Bakanlığı 5Kamu Harcamalarının RasyonelleştirilmesiKalkınma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı 6Kamu Gelirlerinin Kalitesinin ArtırılmasıMaliye Bakanlığı 7İş ve Yatırım Ortamının GeliştirilmesiEkonomi Bakanlığı 8İşgücü Piyasasının EtkinleştirilmesiÇalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 9Kayıt Dışı Ekonominin AzaltılmasıGelir İdaresi Başkanlığı 10İstatistiki Bilgi Altyapısını GeliştirmeTürkiye İstatistik Kurumu 11Öncelikli Teknoloji Alanlarında TicarileştirmeBilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 12Kamu Alımları Yoluyla Teknoloji Geliştirme ve Yerli Üretim Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı

HH Öncelikli Dönüşüm ProgramıProgram Koordinatörü 13Yerli Kaynaklara Dayalı Enerji ÜretimiEnerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı 14Enerji Verimliliğinin GeliştirilmesiEnerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı 15Tarımda Su Kullanımının EtkinleştirilmesiOrman ve Su İşleri Bakanlığı 16Sağlık Endüstrilerinde Yapısal DönüşümKalkınma Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı 17Sağlık Turizminin GeliştirilmesiSağlık Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı 18Taşımacılıktan Lojistiğe DönüşümKalkınma Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 19Temel ve Mesleki Becerileri GeliştirmeÇalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 20Nitelikli İnsan Gücü İçin Çekim MerkeziTürkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu 21Sağlıklı Yaşam ve HareketlilikSağlık Bakanlığı 22Ailenin ve Dinamik Nüfus Yapısının KorunmasıAile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı 23Yerelde Kurumsal Kapasitenin GüçlendirilmesiKalkınma Bakanlığı 24Rekabetçiliği ve Sosyal Uyumu Geliştiren Kentsel Dönüşüm Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 25Kalkınma İçin Uluslararası İşbirliği Altyapısının Geliştirilmesi Kalkınma Bakanlığı

HH Ar-Ge ve Yenilik

HH Ar-Ge Harcamalarının GSYH’ye Oranı (%) 0,60,860,921,8 Ar-Ge Harcamalarında Özel Sektörün Payı (%) 3743,245,160 TZE Cinsinden Ar-Ge Personeli Sayısı TZE Ar-Ge Personeli İçinde Özel Sektörde İstihdam Edilenlerin Payı (%) 33,148,949,760 Ar-Ge ve Yenilik Hedefler

HH Teknoloji ve yenilik faaliyetlerinin özel sektör odaklı artırılarak faydaya dönüştürülmesine, Yeniliğe dayalı bir ekosistem oluşturularak araştırma sonuçlarının ticarileştirilmesine ve Markalaşmış teknoloji yoğun ürünlerle ülkemizin küresel ölçekte yüksek rekabet gücüne erişmesine katkıda bulunmak. Ar-Ge ve Yenilik Temel Amaç

HH Araştırma altyapılarının etkinlik ve etkililiğinin artırılması, Ar-Ge ve yenilik programları, Ar-Ge desteklerinde eşgüdüm ve etki analizleri ile iyileştirme, Temiz teknolojiler ve yeşil ürünler, Teknoloji geliştirme bölgelerinin etkinleştirilmesi, Araştırmacı insan gücünün sayısı ve niteliğinin artırılması, özel sektörde araştırmacı istihdamının teşviki, Ar-Ge ve Yenilik Politikalar

HH Temel ve sosyal bilimlerde araştırmacı yetiştirilmesi, araştırmaların sayısı, niteliği ve etkinliğinin artırılması, Kamu tedarik sisteminin yeniliği, yerlileşmeyi, çevreye duyarlılığı, teknoloji transferini ve yenilikçi girişimciliği teşvik edecek şekilde iyileştirilmesi, Kamu kurumlarının Ar-Ge kapasitelerinin güçlendirilmesi, Bölgesel ve küresel düzeyde işbirliği, Ar-Ge ve Yenilik Politikalar

HH Araştırma merkezleri, kuluçka merkezleri, teknoloji transfer ve yenilik merkezleri ile teknoloji geliştirme bölgelerinin eşgüdümü, Üniversite-özel sektör işbirliğinin kolaylaştırılması ve teşvik edilmesi, Akademisyenlerin ve öğrencilerin Ar-Ge ve girişimcilik faaliyetlerinin teşvik edilmesi. Ar-Ge ve Yenilik Politikalar

HH Öncelikli Dönüşüm Programları Öncelikli Teknoloji Alanlarında Ticarileştirme Programı –Öncelikli sektörlerde, uluslararası rekabetçi teknolojik ürün ve markaların ortaya çıkarılması Kamu Alımları Yoluyla Teknoloji Geliştirme ve Yerli Üretim Programı –Kamu alımlarının; yeniliği, yerlileştirmeyi, teknoloji transferini ve yenilikçi girişimciliği teşvik edecek şekilde düzenlenmesi

HH Öncelikli Teknoloji Alanlarında Ticarileştirme Programı -TGB’ler, OSB’ler, Ar-Ge merkezleri, kümeler, teknoloji platformları ile kamu ve özel sektör araştırma merkezleri arasında işbirliği mekanizmalarının araştırılması ve bir destek modelinin geliştirilmesi (BSTB) -Kamu, üniversite ve sanayi işbirliği portalı (BSTB) -Öncelikli sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerin yoğun olduğu OSB’lerin üniversiteler, araştırma merkezleri, TGB ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliğinin geliştirilmesi (TÜBİTAK) 16 Öncelikli Dönüşüm Programlarında Üniversite-Sanayi İşbirliği

HH Üretimde Verimliliğin Artırılması Programı -Örnek firmalar ve ilgili akademisyenlerin katılımıyla, iyi uygulamaların ve güncel çalışmaların paylaşımının sağlanmasına yönelik toplantı, çalıştay vb. organizasyonlar (BSTB) Sağlık Endüstrilerinde Yapısal Dönüşüm Programı -Özellikle ilaç ve tıbbi cihaz alanında araştırma yapan üniversitelerdeki TTO’ların etkin şekilde çalışması (YÖK) 17 Öncelikli Dönüşüm Programlarında Üniversite-Sanayi İşbirliği

HH Araştırma Altyapıları

HH Araştırma programları Özel sektör, kamu ve üniversite işbirliğini güçlendirmek, üniversitelerde yapılan akademik bilgi birikimini artırmak ve ticarileşmesini sağlamak, kamu kurumlarının çalışma alan/sektörlerindeki gelişmeleri yönlendirmelerini desteklemek amaçlarıyla ilgili kurumlar tarafından yürütülen programlar TARAL, SANTEZ, TKİ, BOREN, ENAR, … Araştırmacı insangücü yetiştirme programları Belli alanlarda ihtiyaç duyulan nitelikli araştırmacı insangücünün yetiştirilmesine yönelik olarak özellikle sanayi ile işbirliği halinde yürütülen programlar Araştırma altyapıları Kamu Yatırımlarında Ar-Ge

HH Bilim insanları ve araştırmacıların faaliyet alanlarındaki ileri düzey araştırma ve çalışmaları için kullandıkları makine- teçhizat ve bunların içinde bulunduğu binalar Tek merkezde veya fiziki olarak değişik mekanlarda yerleşik araştırma birimleri (araştırma laboratuvarları, teleskoplar, parçacık hızlandırıcılar, araştırma gemileri gibi) Sanal araştırma altyapıları (yüksek başarımlı hesaplama ve bilgi ağları gibi) Araştırma Altyapıları

HH Bilgi ve teknoloji tabanı oluşturulması Üretilen bilginin özel sektöre aktarılmasıyla ekonomik fayda yaratılması Bilim topluluklarının şekillenmesi ve işbirlikleri kurması Nitelikli araştırmacı insan gücünün yetiştirilmesi Yurtdışından araştırmacıların çekilmesi Araştırma Altyapılarının Yenilik Ekosistemindeki Rolü

HH Ülke ve bölge öncelikleriyle uyumlu, kamu ve özel sektör ihtiyaçlarına odaklanmış, disiplinlerarası ortak çalışmayı esas alan ve bütün araştırmacıların kullanımına açık altyapılar yılları toplam harcama: ~3 milyar TL Tematik ileri araştırma laboratuvarı projeleri (2014): Biyoteknoloji dâhil yaşam bilimleri, malzeme, havacılık ve uzay, bilgi ve iletişim, savunma teknolojileri ile nanoteknoloji Tamamlanan: 110 proje Devam eden: 75 proje Merkezi araştırma laboratuvarları (2014) Tamamlanan: 49 proje Devam eden: 45 proje Araştırma Altyapıları

 Yaygın Hastalıklarda Temel Araştırma Birimleri  Biyoteknolojik İlaç Geliştirme  Hücresel Tedaviler ve Kök Hücre Araştırmaları  Moleküler Tanı Kiti Geliştirme  Kozmetik Teknolojileri  Biyoteknolojik İlaç Pilot Üretim Tesisi (cGMP)  Terapötik Hücre Hazırlama ve Üretim Tesisi (cGMP)  Yüksek Güvenlikli BSL-3 Tesisleri  Biyoteknolojik İlaç ve Tıbbi Cihaz Kalite, Etkinlik ve Güvenlik Testleri İzmir Biyotıp ve Genom Merkezi Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi, Balçova İzmir Mevcut Kapasite: 10 Ar-Ge Grubu, 50 personel Toplam kapasite: 50 Ar-Ge Grubu, 500 personel Tıbbi Biyoloji ve Genetik Doktorası Tıbbi Biyoteknoloji Eğitimi KAMU VE ÖZEL SEKTÖRE KALİTELİ HİZMET  Omiks Teknolojileri  Sistem Biyotıbbı  Transgenik Fare Lab.  ZebraBalığı Lab.  Pilot Üretim Desteği  Mab & Viral Vektör Lab.  Görüntüleme Lab.  Biyomühendislik Lab.

Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Bilimleri ve Teknolojileri Merkezi Merkez araştırmacısı 62 Merkez destek personeli 10 Yüksek lisans/ doktora öğrencisi 272 Merkez araştırmacısı 62 Merkez destek personeli 10 Yüksek lisans/ doktora öğrencisi 272 TEST-ANALİZ VİVARİUM BİYOMEDİKA L İLAÇ BİYOTEKNOL OJİ TEMİZODA

ULUSAL NANOTEKNOLOJİ ARAŞTIRMA MERKEZİ 350 araştırmacı Kalkınma Bakanlığı desteğiyle 2008 yılında faaliyete başladı 800 kullanıcı 80M TL yatırım 65 laboratuvar 55 aktif proje 60M TL proje bütçesi 24 patent 58 ödül 13 spin-off şirket 500 etkili makale

 Kalkınma Bakanlığı ve Sabancı Vakfı tarafından 60 Milyon TL yatırım  Tüm kullanıcılara açık, yetkin disiplinlerarası laboratuvarlar  Yüksek teknoloji ile inşa edilmiş, insan hücresinden esinlenmiş mimari  m2 yeşil, çevre dostu LEED ve BREEAM sertifikalı araştırma binası  Temel atma: 10 Haziran 2010  Hizmete Giriş: 10 Mart 2012  25 araştırıcı, 20+ öğretim üyesi  300+ çeşitli kuruluşlardan kullanıcı  Yıllık 5 milyon TL işletim bütçesi  20+ Milyon TL tutarında araştırma projeleri Sabancı Üniversitesi Nanoteknoloji Araştırma ve Uygulama Merkezi SUNUM

ODTÜ-MEMS Merkezi 1995’ten bu yana MEMS alanında çalışmakta Çeşitli mikro sensörler ve eyleyiciler geliştirilmekte > 90 personel 8 Akademisyen, 6 Doktora Sonrası Araştırmacı > 45 Lisnsüstü Öğrenci 26 Teknik Eleman > 65 M.Sc., 12 Ph.D. Mezun 13 Patent Başvurusu 3 Spin-off Şirket Ulusal ve Uluslararası Araştırma Projeleri Intel USA, NATO, NSF, FP6, FP7, TÜBİTAK, DPT, MSB, SSM, TURKCELL

HH Anadolu Üniversitesi Seramik Araştırma Merkezi 28

HH 29 Atılım Ünv. Metal Şekillendirme Mükemmeliyet Merk. Çukurova Ünv. Tarımsal Biyoteknoloji Araştırma Merkezi

HH Ar-Ge ekosisteminin önemli unsurlarından araştırma altyapılarında çığır açan bir düzenleme 10 Temmuz 2014 tarihinde yasalaşmıştır. Kanunun amacı –Araştırma altyapılarının daha etkin kullanımını ve sürdürülebilirliğini sağlamak üzere desteklenmesine ilişkin hususları düzenlemek 6550 Sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair Kanun

HH Araştırma altyapılarına tüzel kişilik Araştırma altyapılarında etkin yönetim –Özel sektör, üniversite ve kamu kurum temsilcilerinden oluşan yönetim kurulu, danışma kurulu ve müdürlük –Profesyonel yönetici atanması ve performansa dayalı çalışma sistemi Nitelikli ve esnek personel istihdam imkanı –İş Kanunu hükümlerine göre sözleşmeli kişi çalıştırma imkanı –Yarı zamanlı çalışma gibi esnek istihdam modelleri –Performansa dayalı yüksek ücretli personel çalıştırma –Yabancı araştırmacı çalıştırmada kolaylıklar 6550 Sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair Kanun

HH Sürdürülebilir finansman –Kendine ait gelirlerinin olması ve harcama yapabilmesi –Performansa temelli merkezi bütçeden finansman sağlanması –Vergi muafiyetleri ve istisnalar İlgili taraflarla işbirliği imkanları –Ortak (üniversite, özel sektör) araştırma altyapısı kurulması imkanı –TGB, OSB, endüstri bölgesi ve özel sektöre ait alanlarda araştırma altyapısı kurulabilmesi –Şirket kurma veya kurulu şirketlere ortak olma imkanı –Tüm kullanıcılara eşit şartlarda kesintisiz hizmet –Platform oluşturma destekleri 6550 Sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair Kanun

HH Araştırma altyapılarını Etkin işleyen, Nitelikli insangücüne ve esnek hareket edebilme kabiliyetine sahip yapılar haline getirerek Başta özel sektör olmak üzere ulusal ve uluslararası aktörlerle daha fazla işbirliğine açmak Böylece, Ar-Ge yetkinliğimizi artırarak ülkemizin kalkınmasına katkıda bulunmak Geleceğe Dair…

Teşekkürler T: (312) F: (312)