Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu,"— Sunum transkripti:

1 İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu,

2 Eğitimler Şubat 2005 - Kasım 2006 arasında Şubat 2005 - Kasım 2006 arasında Üç gün süreli Üç gün süreli Altı eğitimden 90 doktor katılımcı yararlandı Altı eğitimden 90 doktor katılımcı yararlandı Eğitmenler: Sağlık Bakanlığı eğitici sertifikalı Eğitmenler: Sağlık Bakanlığı eğitici sertifikalı ITF öğretim üyeleri ITF öğretim üyeleri Prof. Dr. Ayşen Bulut (Halk S. Uzmanı) Prof. Dr. Ayşen Bulut (Halk S. Uzmanı) Prof. Dr. Güler Bahadır (Psikolog) Prof. Dr. Güler Bahadır (Psikolog) Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu (Fizyolog) Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu (Fizyolog) Prof. Dr. Kamil Pembeci (Anest. Rean. Uzm) Prof. Dr. Kamil Pembeci (Anest. Rean. Uzm)

3 Program I. gün 09.15 - 09.30Hoş geldiniz 09.15 - 09.30Hoş geldiniz 09.30 - 10.00Tanışma 09.30 - 10.00Tanışma 10.00 - 10.30Programın amaçları ve tanıtımı 10.00 - 10.30Programın amaçları ve tanıtımı 10.30 - 10.45ARA 10.30 - 10.45ARA 10.45 - 11.30Öğrenme, deneyim ve eğitimcinin işlevi 10.45 - 11.30Öğrenme, deneyim ve eğitimcinin işlevi 11.30 - 12 30Erişkin eğitimi 11.30 - 12 30Erişkin eğitimi 12.30 - 13.45YEMEK 12.30 - 13.45YEMEK 13.45 - 13.50Isınma - Sıfatlar 13.45 - 13.50Isınma - Sıfatlar 13.50 - 14.30Olumlu eğitim ortamı oluşturma 13.50 - 14.30Olumlu eğitim ortamı oluşturma 14.30 - 14.45ARA 14.30 - 14.45ARA 14.45 - 16.30İletişim 14.45 - 16.30İletişim 16.30 - 16.45Günün değerlendirmesi 16.30 - 16.45Günün değerlendirmesi

4

5 Program II. gün 09.00 -09.15 Isınma 09.00 -09.15 Isınma 09.15 -10.30 Farklı eğitim yöntemleri 09.15 -10.30 Farklı eğitim yöntemleri 10.30 -10.45 ARA 10.30 -10.45 ARA 10.45 -12.30 Eğitim araç gereci oluşturma ve kullanma 10.45 -12.30 Eğitim araç gereci oluşturma ve kullanma 12.30 -13.45 YEMEK 12.30 -13.45 YEMEK 13.45 -14.00 Isınma 13.45 -14.00 Isınma 14.00 -15.30 Yeterliğe dayalı eğitim ve yetiştiricilik 14.00 -15.30 Yeterliğe dayalı eğitim ve yetiştiricilik 15.30 -15.45 ARA 15.30 -15.45 ARA 15.45 -17.00 Eğitim programı hazırlama 15.45 -17.00 Eğitim programı hazırlama 17.00 -17.15 Günün değerlendirmesi 17.00 -17.15 Günün değerlendirmesi

6

7

8 Program III. gün 09.00-09.15Isınma 09.00-09.15Isınma 09.15-12.30Grup sunumları (üçer kişilik 5 grup) 09.15-12.30Grup sunumları (üçer kişilik 5 grup) 12.30-13.00YEMEK 12.30-13.00YEMEK 13.00-13.30 Sınav 13.00-13.30 Sınav 13.30-14.00Eylem planı oluşturma 13.30-14.00Eylem planı oluşturma 14.00-14.15Ara 14.00-14.15Ara 14.15-14.45Değerlendirme ve kapanış 14.15-14.45Değerlendirme ve kapanış

9 Değerlendirme Süreç için: Süreç için: Günü değerlendirme Günü değerlendirme Kurs sonu yazılı ve sözlü değerlendirme Kurs sonu yazılı ve sözlü değerlendirme Sonuç için: Sonuç için: Katılımcı sunumları-yapılandırılmış Katılımcı sunumları-yapılandırılmış Yapacaklarım Yapmayacaklarım Yapacaklarım Yapmayacaklarım Sağlık Müdürlüğü yazılı sınavı Sağlık Müdürlüğü yazılı sınavı

10

11 Eğitimi Değerlendirme Formu- Programla ilgili 54321 Kursun amaçları ve hedefi açıktı 601221- Bilgiler net bir şekilde aktarıldı 5913-3- Eğitmen (ler) konularında coşkulu ve hevesliydi 63723- Teori ve pratik arasında iyi bir denge kurulmuştu 5817--- Kurs iyi organize edilmişti 6015--- Öğretilenleri iş yerimde kullanabilirim 5619--- Derslerde kullanılan etkinlikler amaca uygundu 63 12121212--- Bu kurs eğitmen olarak kendime güvenimi artırdı 52212-- 5: Kesinlikle katılıyorum 4: Katılıyorum 3: Kararsızım 2: Katılmıyorum 1: Hiç katılmıyorum

12 Eğitimi Değerlendirme Formu Eğitmenlerle ilgili 54321 Kendimi rahat hissetmemi sağladı 6681 Bütün grubun etkin katılımı sağlandı 6555 Konu hakkında kendi bilgisinin sınırlarını iyi çizdi Bilmediği şeyler varsa bunu kabul etti 56 151515154 Katılımcılar arasındaki etkileşimi destekledi 714- Soru sormamı ve endişelerimi dile getirmemi destekledi 6195 Kazanılacak becerilerinin hedeflerini açıkça ifade etti 58116 Becerilerin dayandığı ilkeleri ve mantığını açıkladı 51213 Eğitim konusunda yeterli olabilmem için yeni yollar aramaya motive etti 5619-

13 İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ İLKYARDIMCI EĞİTMENİ DEĞERLENDİRME FORMU Eğitmen Adayının Adı-Soyadı: ……………………………………………… Tarih:...................................……………. 3- Başarılı 2- Yeterli 1- Yetersiz 3- Başarılı 2- Yeterli 1- Yetersiz 321 321 1. Öğrenmeye açıklık  2. Bireysel sorumluluk alma  3. Ekip çalışmasına uyum  4. İletişim becerisi  5. Amaca uygun program hazırlama  6. Uygun eğitim tekniği seçimi  7. Eğitim tekniklerini başarıyla uygulama  Sunumun Değerlendirilmesi : (Tam puan: 4).......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................………………….. Sonuç :

14 Yapacaklarım-Yapmayacaklarım Bu programa katıldıktan sonra Artık hep (yeşil): Artık hep (yeşil): Amaç yazacağım Amaç yazacağım Bildiklerini uygulayan eleman yetiştireceğim Bildiklerini uygulayan eleman yetiştireceğim Karşımdaki insanların ihtiyaçlarını daha iyi belirleyeceğim Karşımdaki insanların ihtiyaçlarını daha iyi belirleyeceğim Eğitimlere ısınma ile başlayacağım Eğitimlere ısınma ile başlayacağım Bir daha hiç (kırmızı): Bir daha hiç (kırmızı): Somurtmayacağım, Somurtmayacağım, Kızmayacağım Kızmayacağım Kendime odaklı olmayacağım Kendime odaklı olmayacağım Araları gruptan ayrı geçirmeyeceğim Araları gruptan ayrı geçirmeyeceğim Sırtımı dönmeyeceğim Sırtımı dönmeyeceğim

15

16 Eğitim için Kullanılan Eğitim Malzemeleri Eğitici Eğitimi Kitabı Eğitici Eğitimi Kitabı Mevzuat ve temel yaşam desteğine ilişkin güncellenmiş yaklaşımları içeren CD Mevzuat ve temel yaşam desteğine ilişkin güncellenmiş yaklaşımları içeren CD Acil İlkyardım kitabı Acil İlkyardım kitabı Manken ve modeller Manken ve modeller

17

18

19

20


"İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları