Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu,"— Sunum transkripti:

1 İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu,

2 Eğitimler Şubat Kasım 2006 arasında Şubat Kasım 2006 arasında Üç gün süreli Üç gün süreli Altı eğitimden 90 doktor katılımcı yararlandı Altı eğitimden 90 doktor katılımcı yararlandı Eğitmenler: Sağlık Bakanlığı eğitici sertifikalı Eğitmenler: Sağlık Bakanlığı eğitici sertifikalı ITF öğretim üyeleri ITF öğretim üyeleri Prof. Dr. Ayşen Bulut (Halk S. Uzmanı) Prof. Dr. Ayşen Bulut (Halk S. Uzmanı) Prof. Dr. Güler Bahadır (Psikolog) Prof. Dr. Güler Bahadır (Psikolog) Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu (Fizyolog) Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu (Fizyolog) Prof. Dr. Kamil Pembeci (Anest. Rean. Uzm) Prof. Dr. Kamil Pembeci (Anest. Rean. Uzm)

3 Program I. gün Hoş geldiniz Hoş geldiniz Tanışma Tanışma Programın amaçları ve tanıtımı Programın amaçları ve tanıtımı ARA ARA Öğrenme, deneyim ve eğitimcinin işlevi Öğrenme, deneyim ve eğitimcinin işlevi Erişkin eğitimi Erişkin eğitimi YEMEK YEMEK Isınma - Sıfatlar Isınma - Sıfatlar Olumlu eğitim ortamı oluşturma Olumlu eğitim ortamı oluşturma ARA ARA İletişim İletişim Günün değerlendirmesi Günün değerlendirmesi

4

5 Program II. gün Isınma Isınma Farklı eğitim yöntemleri Farklı eğitim yöntemleri ARA ARA Eğitim araç gereci oluşturma ve kullanma Eğitim araç gereci oluşturma ve kullanma YEMEK YEMEK Isınma Isınma Yeterliğe dayalı eğitim ve yetiştiricilik Yeterliğe dayalı eğitim ve yetiştiricilik ARA ARA Eğitim programı hazırlama Eğitim programı hazırlama Günün değerlendirmesi Günün değerlendirmesi

6

7

8 Program III. gün Isınma Isınma Grup sunumları (üçer kişilik 5 grup) Grup sunumları (üçer kişilik 5 grup) YEMEK YEMEK Sınav Sınav Eylem planı oluşturma Eylem planı oluşturma Ara Ara Değerlendirme ve kapanış Değerlendirme ve kapanış

9 Değerlendirme Süreç için: Süreç için: Günü değerlendirme Günü değerlendirme Kurs sonu yazılı ve sözlü değerlendirme Kurs sonu yazılı ve sözlü değerlendirme Sonuç için: Sonuç için: Katılımcı sunumları-yapılandırılmış Katılımcı sunumları-yapılandırılmış Yapacaklarım Yapmayacaklarım Yapacaklarım Yapmayacaklarım Sağlık Müdürlüğü yazılı sınavı Sağlık Müdürlüğü yazılı sınavı

10

11 Eğitimi Değerlendirme Formu- Programla ilgili Kursun amaçları ve hedefi açıktı Bilgiler net bir şekilde aktarıldı Eğitmen (ler) konularında coşkulu ve hevesliydi Teori ve pratik arasında iyi bir denge kurulmuştu Kurs iyi organize edilmişti Öğretilenleri iş yerimde kullanabilirim Derslerde kullanılan etkinlikler amaca uygundu Bu kurs eğitmen olarak kendime güvenimi artırdı : Kesinlikle katılıyorum 4: Katılıyorum 3: Kararsızım 2: Katılmıyorum 1: Hiç katılmıyorum

12 Eğitimi Değerlendirme Formu Eğitmenlerle ilgili Kendimi rahat hissetmemi sağladı 6681 Bütün grubun etkin katılımı sağlandı 6555 Konu hakkında kendi bilgisinin sınırlarını iyi çizdi Bilmediği şeyler varsa bunu kabul etti Katılımcılar arasındaki etkileşimi destekledi 714- Soru sormamı ve endişelerimi dile getirmemi destekledi 6195 Kazanılacak becerilerinin hedeflerini açıkça ifade etti Becerilerin dayandığı ilkeleri ve mantığını açıkladı Eğitim konusunda yeterli olabilmem için yeni yollar aramaya motive etti 5619-

13 İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ İLKYARDIMCI EĞİTMENİ DEĞERLENDİRME FORMU Eğitmen Adayının Adı-Soyadı: ……………………………………………… Tarih: ……………. 3- Başarılı 2- Yeterli 1- Yetersiz 3- Başarılı 2- Yeterli 1- Yetersiz Öğrenmeye açıklık  2. Bireysel sorumluluk alma  3. Ekip çalışmasına uyum  4. İletişim becerisi  5. Amaca uygun program hazırlama  6. Uygun eğitim tekniği seçimi  7. Eğitim tekniklerini başarıyla uygulama  Sunumun Değerlendirilmesi : (Tam puan: 4) ………………….. Sonuç :

14 Yapacaklarım-Yapmayacaklarım Bu programa katıldıktan sonra Artık hep (yeşil): Artık hep (yeşil): Amaç yazacağım Amaç yazacağım Bildiklerini uygulayan eleman yetiştireceğim Bildiklerini uygulayan eleman yetiştireceğim Karşımdaki insanların ihtiyaçlarını daha iyi belirleyeceğim Karşımdaki insanların ihtiyaçlarını daha iyi belirleyeceğim Eğitimlere ısınma ile başlayacağım Eğitimlere ısınma ile başlayacağım Bir daha hiç (kırmızı): Bir daha hiç (kırmızı): Somurtmayacağım, Somurtmayacağım, Kızmayacağım Kızmayacağım Kendime odaklı olmayacağım Kendime odaklı olmayacağım Araları gruptan ayrı geçirmeyeceğim Araları gruptan ayrı geçirmeyeceğim Sırtımı dönmeyeceğim Sırtımı dönmeyeceğim

15

16 Eğitim için Kullanılan Eğitim Malzemeleri Eğitici Eğitimi Kitabı Eğitici Eğitimi Kitabı Mevzuat ve temel yaşam desteğine ilişkin güncellenmiş yaklaşımları içeren CD Mevzuat ve temel yaşam desteğine ilişkin güncellenmiş yaklaşımları içeren CD Acil İlkyardım kitabı Acil İlkyardım kitabı Manken ve modeller Manken ve modeller

17

18

19

20


"İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları