Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

LOGO Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri www.atauni.edu.tr ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DEKANI Prof. Dr. Üstün ÖZEN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "LOGO Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri www.atauni.edu.tr ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DEKANI Prof. Dr. Üstün ÖZEN."— Sunum transkripti:

1 LOGO Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DEKANI Prof. Dr. Üstün ÖZEN

2 LOGO Sunum Açık ve Uzaktan Öğretim İhtiyacı 1 Model Seçmede Etkili Olan Faktörler 2 Temel Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri 3 Sonuç 4

3 LOGO 1/10 Açık ve Uzaktan Öğretim İhtiyacı Eğitimi daha yaygın hale getirme- Zaman ve mekan sınırlarının kaldırılması Öğrenim maliyetlerinin azaltılması Büyük ölçekli üniversitelerde derslerin bir kısmının uzaktan eğitimle verilmesi Herkese öğrenci olma fırsatı sunma Uzmanların bilgisinden yararlanma olanağı Açık ve Uzaktan Öğretimin İhtiyacı Neden Ortaya Çıkmıştır? Engellilere eğitim imkanı Yaşam boyu öğrenim imkanı

4 LOGO 2/10 Model seçmede etkili olan faktörler Eğitim modeli ne olursa olsun, süreç içinde mutlaka yer almak zorunda olan 3 temel parametre vardır: a) Bilginin hedef kitleye (öğrencilere) öğretim elemanı tarafından ulaştırılması (dersin sunumu), b) Hedef kitle içindeki bireylerin olası sorularının öğretim elemanı tarafından bir şekilde cevaplandırılması (interaktif eğitim - sorgulama), c) Öğrencilerin ne kadar öğrendiklerinin ölçülmesi (ölçme ve değerlendirme).

5 LOGO 4/10 Temel Açık ve Uzaktan-Öğretim modelleri Eşzamanlı (senkron)Eşzamansız (asenkron) İnteraktifPasifİnteraktifPasif Ders aynı anda öğrencilere iletilir ve öğrenciler aynı anda derse katılabilir. Ders aynı anda öğrencilere iletilir, ancak öğrenciler ders seansı sırasında derse katılamazlar. Önceden hazırlanmış ders notlarına öğrenciler dilediği zaman ve tekrarlı olarak ulaşırlar. Öğrenciler yada diğer yöntemlerle soru gönderebilirler. Önceden hazırlanmış ders notlarına öğrenciler dilediği zaman ve tekrarlı olarak ulaşabilir, ancak öğrenciler soru soramazlar.

6 LOGO Eşzamanlı Uzaktan Öğretim Modeli 9/10 A.İçerik Sunumu  Temel Yöntemler Canlı sınıf uygulamaları Live Streaming (Web TV uygulamaları)  Yardımcı Yöntemler Öğretim yönetim sistemi üzerinden yada web tabanlı metin, animasyon, video ve ses sunumu Podcasting Basılı materyal/e-kitap Yardımcı kitaplar ve öğrenme materyalleri Tek yönlü televizyon yayınları Yüzyüze eğitim desteği/Açık sınıf uygulamaları Staj/laboratuar vb. etkinlikler

7 LOGO Eşzamanlı Uzaktan Öğretim Modeli 9/10 B.Sorgulama  Temel Yöntemler Eş zamanlı olarak derse katılma Ders esnasında soru sorma/tartışma Instant messaging yoluyla online soru sorma (Canlı Akademik Destek)  Yardımcı Yöntemler Tartışma konuları belirlenerek bunun forum tarzı bir platformda katılımcılar tarafından tartışılması ve bir danışman yada öğretim elemanı tarafından yürütülmesi E-posta ile soru ve bildirim alınması Öğretim yönetim sistemi tabanlı soru sorma

8 LOGO Eşzamanlı Uzaktan Öğretim Modeli 9/10 C.Ölçme ve Değerlendirme  Temel Yöntemler Online ara/yarıyıl sınavları  Gözetimli  Gözetimsiz Canlı sınav (sözlü sınav-yeterlilik sınavı vb.) Öğrenci projelerinin canlı sınıf uygulamasıyla sunumu/değerlendirilmesi  Yardımcı yöntemler Yüzyüze ara/yarıyıl sınavları Ödev hazırlama/değerlendirme Öğrenci projelerinin offline sunumu/değerlendirilmesi İnteraktif deneme sınavları Sınıf içi katılımın değerlendirmeye alınması

9 LOGO Eşzamansız Uzaktan Öğretim Modeli 9/10 A.İçerik Sunumu  Öğretim yönetim sistemi üzerinden yada web tabanlı metin, animasyon, video ve ses sunumu  Podcasting  Basılı materyal/e-kitap  Yardımcı kitaplar ve öğrenme materyalleri  Tek yönlü televizyon yayınları  Yüzyüze eğitim desteği  Açık sınıf uygulamaları  Staj/laboratuar vb. etkinlikler

10 LOGO Eşzamansız Uzaktan Öğretim Modeli 9/10 B.Sorgulama  Tartışma konuları belirlenerek bunun forum tarzı bir platformda katılımcılar tarafından tartışılması ve bir danışman yada öğretim elemanı tarafından organize edilmesi  E-posta ile soru ve bildirim alınması  Öğretim yönetim sistemi tabanlı soru sorma  Sosyal paylaşım ortamları vasıtasıyla grup içi öğrenme deneyimleri

11 LOGO Eşzamansız Uzaktan Öğretim Modeli 9/10 C.Ölçme ve Değerlendirme  Yüzyüze ara/yarıyıl sınavları  Ödev hazırlama/değerlendirme  Öğrenci projelerinin offline sunumu/değerlendirilmesi  İnteraktif deneme sınavları  Sınıf içi katılımın değerlendirmeye alınması

12 LOGO Sonuç  İhtiyaçlara göre model çeşitliliği sağlanmalıdır.  Kurum özellikleri,  Öğrenci sayısı,  Öğrenci özellikleri,  Dersin yapısı  Kurumsal modeller ülke koşulları ve ihtiyaçları doğrultusunda kendiliğinden oluşmuştur.  Kurumsal modellerde yapılacak düzenlemelerde mevcut yapının gözönünde bulundurulması  Uzaktan öğretim ve Açıköğretim farklı kurumsal modeller üzerinden işleyebilir.

13 LOGO


"LOGO Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri www.atauni.edu.tr ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DEKANI Prof. Dr. Üstün ÖZEN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları