Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEKNİK DESTEK HİZMETLERİ YAPILANLAR VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEKNİK DESTEK HİZMETLERİ YAPILANLAR VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK"— Sunum transkripti:

1 TEKNİK DESTEK HİZMETLERİ YAPILANLAR VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
MARDİN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM PROJESİ TEKNİK DESTEK HİZMETLERİ YAPILANLAR VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Sunum: Gökhan MENTEŞ, Kilit Uzman, TDE Mardin, 1 Haziran 2015

2 PROJE HEDEFİ PROJE SÜRESİ
Mardin’de Sürdürülebilir Turizm Projesi: TEKNİK DESTEK HİZMETLERİ PROJE HEDEFİ Sürdürülebilir Turizm Projesi Uygulamaları ile Mardin’in Sosyal ve Ekonomik Gelişimine Katkıda Bulunmak PROJE SÜRESİ 3 Haziran Haziran 2015

3 Mardin’de Sürdürülebilir Turizm Projesi:
TEKNİK DESTEK HİZMETLERİ RESMİ KURUMSAL YAPI FİNANSMAN: AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ İHALE MAKAMI: TC BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI NİHAİ FAYDALANICI: MARDİN VALİLİĞİ EŞGÜDÜM (OKB): MARDİN VALİLİĞİ , BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, ARTUKLU BELEDİYESİ YÖNLENDİRME KURULU DANIŞMA KURULU

4 Proje Yönlendirme Kurulu
Mardin’de Sürdürülebilir Turizm Projesi: TEKNİK DESTEK HİZMETLERİ Proje Yönlendirme Kurulu Sekreterya: Operasyon ve Koordinasyon Birimi (Valilik /TDE) Mardin Valiliği (Başkan) Mardin Büyükşehir Belediyesi Mardin Artuklu Üniversitesi Artuklu Belediyesi Dicle Kalkınma Ajansı Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kültür ve Turizm Bakanlığı Danışman (Teknik Destek Ekibi) Avrupa Birliği Delegasyonu (Gözlemci) Kurul, proje boyunca 4 toplantı yapmıştır.

5 STRATEJİ VE PLANIN UYGULANMASI
Mardin’de Sürdürülebilir Turizm Projesi: TEKNİK YARDIM HİZMETLERİ PROJENİN KAPSAMI İKİ TEMEL ÇALIŞMA ALANI 1 2 TURİZM STRATEJİSI VE EYLEM PLANI HAZIRLANMASI STRATEJİ VE PLANIN UYGULANMASI (markalaşma/ tanıtım, ürün/ kalite geliştirme)

6 MARDİN TURİZM STRATEJİK PLANI

7 Mardin Turizm Stratejik Planı (Taslak) tamamlandı (13 Haziran 2014)
PLAN RAPORU Mardin Turizm Stratejik Planı (Taslak) tamamlandı (13 Haziran 2014) 9 ayda hazırlanan Taslak Plan, Ağustos 2014’den itibaren paydaşların görüşüne açılmış ve eylem planları paydaşların işbirliği ile hazırlanmıştır. Nihai Rapor 30 Nisan 2015’de tamamlanmıştır. Cilt 1: Durum Analizi Cilt 2: Senaryo Analizi Cilt 3: Stratejiler Cilt 4: Eylem Planları

8 MARDİN TURİZM STRATEJİK PLANI HAZIRLANMA SÜRECİ

9 Mardin Turizm Stratejik Planı: HAZIRLANMA AŞAMALARI
DURUM GELECEK VİZYON STRATEJI EYLEM PLANI UYGULAMA

10 Açıklık ve şeffaflık Hesap verebilirlik Katılım Tutarlılık Yerindenlik
Mardin Turizm Stratejik Planı: TEMEL İLKELER Açıklık ve şeffaflık Hesap verebilirlik Katılım Tutarlılık Yerindenlik Etkinlik BU DEĞERLER GEREK KALKINMA PLANI VE GEREKSE ÜLKE VE BÖLGE DÜZEYİNDE GELİŞTİRİLMİŞ VİZYON VE STRATEJİLERDEKİ DEĞERLER SİSTEMİYLE TUTARLIDIR. yararlanılan kaynak: “Yönetişim ve Katılım Rehberi”, Stratejik Yerel Yönetişim Projesi, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, Ekim 2013, s

11 DURUM ANALİZİ

12 Mardin Turizm Stratejik Planı: ARAŞTIRMALAR
Durum Analizi kapsamında toplam 937 kişiyle yüzyüze anket/görüşme yapıldı Mardin’e gelen ziyaretçiler Yerli Tur Operatörleri Yabancı Tur Operatörleri Tur Rehberleri Potansiyel Mardin Ziyaretçileri Mardin esnafıyla değer zinciri anketi Kıyaslama (Safranbolu ve Beypazarı) ______________________________________ TOPLAM BU DEĞERLER GEREK KALKINMA PLANI VE GEREKSE ÜLKE VE BÖLGE DÜZEYİNDE GELİŞTİRİLMİŞ VİZYON VE STRATEJİLERDEKİ DEĞERLER SİSTEMİYLE TUTARLIDIR. yararlanılan kaynak: “Yönetişim ve Katılım Rehberi”, Stratejik Yerel Yönetişim Projesi, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, Ekim 2013, s

13 Mardin Turizm Stratejik Planı: VERİ TABANI -TURİST GRUPLARI-2013
Gelen Ziyaretçi Türü Ziyaretçi Sayısı Ort. Kalış Süresi (gün) 1 Yerli GAP Bölgesi Turları 45,000 1,53 2 Yerli haftasonu turları 6,000 2,00 3 Yerli bağımsız turist 101,000 4 Yabancı turistler 27,000 1,48 5 Yerli dost-akraba ziyaretçileri 152,000 9 6 Yabancı dost-akraba ziyaretçileri 64,000 15,00 7 Yerli iş amaçlı ziyaretler 16,000 1,5 8 Yerli kongre-konferans 3,000 Diğer 11,000 1,52 10 Yerli günübirlik-transit 225,000 1,00 Otelde Konaklayanların Toplamı 209,000 1,54 Toplam 650,000 4,42 Kaynak: Senaryo Analizi Çalışmasında Kullanılan 2013 Yılı verilerinden derlenmiştir.

14 Mardin Turizm Stratejik Planı:
TURİST GRUPLARI-2013

15 Mardin Turizm Stratejik Planı: KONAKLAYAN TURİST SAYILARI
* Kaynak: Mardin İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü verileri

16 Mardin Turizm Stratejik Planı:
KONAKLAYAN BAĞIMSIZ YERLİ TURİST HARCAMALARI * Kaynak: Değer Zinciri Analizi çalışması

17

18 Mardin Turizm Stratejik Planı:
KATILIMCI TOPLANTILAR * Kaynak: Değer Zinciri Analizi çalışması

19 VİZYON

20 Mardin Turizm Stratejik Planı: VİZYON
kültürel mirası, çok kültürlü, barışçıl, hoşgörülü kimliğiyle, rekabetçi ve sürdürülebilir turizm yaklaşımıyla, sosyoekonomik ve kültürel olarak gelişen, bir dünya markası olacaktır. BU DEĞERLER GEREK KALKINMA PLANI VE GEREKSE ÜLKE VE BÖLGE DÜZEYİNDE GELİŞTİRİLMİŞ VİZYON VE STRATEJİLERDEKİ DEĞERLER SİSTEMİYLE TUTARLIDIR.

21 GELECEK TAHMİNİ

22 Geleceğin tahmini için;
Mardin Turizm Stratejik Planı: SENARYO ANALİZİ- SENARYOLAR Geleceğin tahmini için; Yapılan özgün araştırmaların (Talep Analizi, Kıyaslama Analizi, Değer Zinciri Analizi) bulgularından yararlanılarak, 4 Senaryo analiz edilmiştir

23 Mardin Turizm Stratejik Planı:
SENARYO ANALİZİ- SENARYOLAR Senaryo 1 : Arz talebi izliyor (“eğilim” ) Senaryo 2: Talep artıyor arz artmıyor (“kötümser”) Senaryo 3: Yüksek arz yüksek talep yaratıyor (“iyimser) Senaryo 4: Planlı ve örgütlü gelişme ( “önerilen” )

24 Mardin Turizm Stratejik Planı:
ÖNGÖRÜLEN SENARYO

25 Mardin Turizm Stratejik Planı:
ÖNGÖRÜLEN SENARYO Senaryo 4 İstihdam İl genelinde 10 yıllık dönemde toplam istihdam %105 artarken, turizmdeki istihdam artışı %261 olarak tahmin edilmiştir. döneminde il genelinde turizm istihdamı 4859 kişiden kişiye, turizmin toplam istihdamdaki payı %3,5’den %8,8’e ulaşacaktır.

26 Mardin Turizm Stratejik Planı:
ÖNGÖRÜLEN SENARYO

27 Teşvik mevzuatından yararlanılarak vergilerin azaltılması
Mardin Turizm Stratejik Planı: SENARYO ANALİZİ-SONUÇ Turizm gelirlerinde sızıntıyı azaltmak ve Mardin ekonomisine doğrudan getirisini arttırmak; Teşvik mevzuatından yararlanılarak vergilerin azaltılması Yerel ekonominin sanayi, tarım ve hizmetler sektörlerinde gelişmesinin teşvik edilmesi.

28 Mardin Turizm Stratejik Planı:
SENARYO ANALİZİ - SONUÇ Senaryo Analizi ile; Planlı ve katılıma dayalı Yönetişim, Koruma, Hizmet kalitesini yükseltme, Tanıtım, ürün geliştirme ve pazarlama stratejilerinin uygulanmasıyla; Benimsenen senaryoda tahmin edilen hedeflere ulaşabileceği ve Mardin turizm ekonomisinin 10 yıl içinde 2’ye katlanabileceği görülmüştür.

29 Mardin Turizm Stratejik Planı: PLANIN AMAÇLARI
Mardin Turizm Vizyonu’nu açan 4 amaç belirlenmiştir: Mardin'deki turizm varlıklarını korumak ve geliştirmek Mardin'in turizm ekonomik getirisini arttırmak Mardin'in turizmde rekabet gücünü arttırmak Toplumsal gelişim ve fırsat eşitliğini sağlamak

30 STRATEJİ

31 Mardin Turizm Stratejik Planı: ANA STRATEJİ
Amaçlara ulaşmak için ANA STRATEJİ; Mardin Turizm Vizyonu ve Temel İlkelerin ışığında, sektörü bir bütün olarak kavrayan katılımcı bir turizm yönetişim modeli çerçevesinde; İlk aşamada planlı yaklaşımı esas alan, doğal ve kültürel varlıkları koruyan, hizmet kalitesi eğitimine öncelik veren, 2023’e kadar gerçekleştirilecek orta ve uzun erimli ürün geliştirme, markalaşma, tanıtım ve sosyal gelişme stratejileri kapsamındaki eylem planlarıyla turizm gelirlerini artırarak rekabetçi ve sürdürülebilir sosyoekonomik gelişimi sağlamak”

32 Mardin Turizm Stratejik Planı İŞLEVSEL STRATEJİLER
1 Koruma Stratejisi 2 Markalaşma, Ürün Geliştirme ve Pazarlama Stratejisi 3 Kalite Geliştirme Stratejisi 4 Sosyal Gelişim Stratejisi BU DEĞERLER GEREK KALKINMA PLANI VE GEREKSE ÜLKE VE BÖLGE DÜZEYİNDE GELİŞTİRİLMİŞ VİZYON VE STRATEJİLERDEKİ DEĞERLER SİSTEMİYLE TUTARLIDIR.

33 EYLEM PLANI

34 Mardin Turizm Stratejik Planı
STRATEJİLER VE EYLEM PLANLARI (Projeler)

35 TOPLAM 74 EYLEM PLANI HAZIRLANDI
Mardin Turizm Stratejik Planı EYLEM PLANLARI TOPLAM 74 EYLEM PLANI HAZIRLANDI Proje Kapsamında TDE tarafından proje süresinde uygulanan eylem planları (12 adet) Paydaşlarca uygulanması önerilen eylem planları (62 adet) Öncelikli eylem planları (19 adet) Diğer eylem planları (43 adet)

36 Mardin Turizm Stratejik Planı EYLEM PLANI UYGULAYICILARI
Paydaşlarca uygulanacak 62 adet eylem planında en büyük sorumluluk Valilik ve Büyükşehir Belediyesinde 31 adedinden Valilik ve bağlı kuruluşların 23 adedinden Büyükşehir Belediyesinin ve bağlı kuruluşların, sorumlu olması öngörülmüştür. Valilik ve Büyükşehir Belediyesi sorumluluğu dışında önerilen toplam 8 eylem planının sorumlu kuruluşları ise; DEDAŞ, Artuklu Üniversitesi, İŞKUR, İlçe Belediyeleri (B.Şehir ile birlikte), Mardin Ticaret ve Sanayi Odası ve kuruluş aşamasında olan Mardin Turizm Sürdürülebilir Turizm Destek Ofisi ve Mardin Sürdürülebilir Turizm Derneğidir.

37 KURUMSAL YAPILANMA VARSAYIMLARI
MEVCUT DURUM GELECEK TAHMİNİ VİZYON STRATEJI EYLEM PLANI UYGULAMA

38 PROJE SÜRESİNCE YÖNETİŞİM
Mardin Turizm Stratejik Planı: DANIŞMA KURULU PROJE SÜRESİNCE YÖNETİŞİM Projenin en üst karar organı olan 9 üyeli Yönlendirme Kurulu’na ek olarak, tüm paydaşları (halen 37 üye) kapsayan bir Danışma Kurulu oluşturulmuştur (20 Mart 2014). Proje Danışma Kurulu, uzun erimli turizm yönetişim sisteminin altyapısı olarak 50 üyeye çıkarılmıştır.

39 Mardin Turizm Stratejik Planı: DANIŞMA KURULU- Daimi Üyeler
Danışma Kurulu Başkanı: Mardin Valisi ya da görevlendireceği Vali Yardımcısı Sekretarya: Operasyon ve Koordinasyon Birimi/Teknik Destek Ekibi Mardin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri (kurulduktan sonra) Artuklu Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu Müdürü DİKA Mardin Yatırım Destek Ofisi Müdürü İl Kültür ve Turizm Müdürü Valilik Yatırım, İzleme ve Koordinasyon Başkanı Valilik Halkla İlişkiler Müdürü Mardin Ticaret ve Sanayi Odası Mardin Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği ESOB Mardin Kent Konseyi Genel Sekreteri MARTOD Turizm ve Otelciler Derneği Başkanı AB Turizm Projesi 1. Cadde Yüklenicisi AB Turizm Projesi 1. Cadde Müşaviri

40 Mardin Turizm Stratejik Planı: DANIŞMA KURULU- Genişletilmiş (1)
Artuklu Belediye Başkanı ya da ilgili Başkan Yardımcısı (kurulduktan sonra), Midyat Belediye Başkanı ya da ilgili Başkan Yardımcısı, Savur Belediye Başkanı ya da ilgili Başkan Yardımcısı, Nusaybin Belediye Başkanı ya da ilgili Başkan Yardımcısı, Kızıltepe Belediye Başkan Yardımcısı, DİKA Araştırma, Strateji Geliştirme ve Programlama Birim Müdürü İl Trafik Şube Müdürü Karayolları Bölge Müdürü İl Çevre ve Şehircilik Müdürü DSİ 16. Bölge Müdürü İl Sağlık Müdürü İl Milli Eğitim Müdürü Halk Eğitim Merkezi Müdürü

41 Mardin Turizm Stratejik Planı: DANIŞMA KURULU- Genişletilmiş (2)
İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürü Mardin Arkeoloji Müzesi Müdürü Mardin Kent Müzesi Müdürü Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürü Büyükşehir Belediyesi İmar dairesi Başkanı Büyükşehir Belediyesi Fen işleri Dairesi Başkanı Mardin Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Mardin Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol daire Başkanı KUDEP Koruma Uygulama Denetleme Birim Başkanı Mardin Alan Yönetim Başkanı (atandığında) Turizm Danışma Ofisi Müdürü İl Emniyet Müdürü İŞKUR Mardin İl Müdürü

42 Mardin Turizm Stratejik Planı DANIŞMA KURULU- Genişletilmiş (3)
Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Müdürü İl Sanayi, Teknoloji ve Bilim Müdürü BOTAŞ Mardin Doğalgaz Projesi sorumlusu Mardin Kent Konseyi Kadın Meclisi Temsilcisi Mardin Kent Konseyi Gençlik Meclisi Temsilcisi DEDAŞ Mardin İl Müdürü SODES Proje Koordinasyon Birim Sorumlusu Muhtarlar Derneği Başkanı MAREV Mardinliler Eğitim ve Dayanışma Vakfı TURSAB Temsilcisi TUREB Temsilcisi

43 TDE TARAFINDAN UYGULALAN EYLEM PLANLARI

44 TDE tarafından uygulanacak eylemler
Mardin Turizm Stratejik Planı TDE’NİN UYGULADIĞI EYLEM PLANLARI TDE tarafından uygulanacak eylemler Turizm yönetişim modeli oluşturuldu Mardin turizm markası geliştirildi: Logo ve Kimlik Kılavuzu tamamlandı Mardin turizm markasının pazarlama faaliyetlerini yürütecek, kamu- özel inisiyatifleri tasarlandı Gezi paketleri geliştirildi Mardin turizm buluşması ve festivali düzenlendi Mardin tanıtım malzemeleri basıldı ve web portal tasarlandı Eğitim kurumları ihtiyaç analizi çalışması yapıldı KOBİlere servis kalitesinin iyileştirilmesi eğitimleri verildi Kamu görevlilerine farkındalık arttırma ve kalite kontrol eğitimleri verildi

45 TDE’CE ÜRETİLEN TANITIM ÜRÜNLERİ
Mardin Turizm Stratejik Planı TDE’CE ÜRETİLEN TANITIM ÜRÜNLERİ Mardin Turizm Logosu, Kurumsal Marka Kimliği Kiti Mardin Gezi Rehberi Mardin Kitapçığı Mardin Tanıtım Filmleri Mardin Turistik Haritaları (Cadde, Şehir, İl) Tanıtım Broşürleri (Genel, İnançlar, Çarşılar, Rotalar) Mardin Turizm Web Portalı Pazarlanabilir tanıtım ürünleri tasarımı ve prototipleri Fuar Standı, Kısa Film, Posterler, Brandalar, vb..

46 PAYDAŞLARIN UYGULAMALARI

47 PAYDAŞLARIN SORUMLULUĞUNDA BAZI UYGULAMALAR
Mardin Turizm Stratejik Planı PAYDAŞ UYGULAMALARI PAYDAŞLARIN SORUMLULUĞUNDA BAZI UYGULAMALAR Büyükşehir Belediyesi ve Artuklu Belediyesi, 5 yıllık kurumsal stratejik planlarında MTSP’dan yararlandı Büyükşehir Belediyesi, 1. Cadde’de yaya –toplutaşıma öncelikli konusundaki eylem planını uygulamaya başladı Artuklu Belediyesi katı atık sistemi eylem planını uygulamaya başladı Mardin’in EMITT (Istanbul) , İzmir, Berlin turizm fuarlarına katılımda proje tanıtım malzemeleri kullanıldı Mardin Valiliği’nin elektrik sorununu çözme konusundaki girişimine destek verildi Mardin Festivali paydaşların dayanışması ile gerçekleştirildi

48 Mardin Turizm Stratejik Planı:
UYGULANAMAYAN Proje kapsamında tasarımı yapılan kurumsal yapılanmanın henüz uygulanmaması sürdürülebilirlik açısından bir eksikliktir.

49 Hazırlanan planın sahibi kim olacaktır?
Mardin Turizm Stratejik Planı: PLANIN SAHİPLİLİK SORUNU Hazırlanan planın sahibi kim olacaktır? Planın yönetimini/eşgüdümünü kim nasıl yapacaktır? Uygulamayı kim nasıl izleyecektir? Uygulama sonucuna göre değerlendirmeyi kim nasıl yapacaktır? Gelişmelere göre planı kim nasıl yenileyecektir?

50 Markalaşma, Tanıtım ve Pazarlama işlevlerini kim üstlenecektir?
Mardin Turizm Stratejik Planı: TANITIM PAZARLAMA SAHİPLİLİK SORUNU Markalaşma, Tanıtım ve Pazarlama işlevlerini kim üstlenecektir? Nitelikli uzman gereği (web portal işletmesi, proje geliştirme, kaynak bulma) Katılımcı çaba gereği (İl tanıtımı) Ticari işlemleri yürütebilme (tanıtım –reklam ürünlerinin üretim, alım ve satım işleri) Özel Sektör- STK inisiyatif/sorumluluk zorunluluğu

51 2 yıllık proje süresinde; 3 Vali değişikliği 1 Yerel Seçim
Mardin Turizm Stratejik Planı: KURUMSAL YAPILANMA ZORLUKLARI 2 yıllık proje süresinde; 3 Vali değişikliği 1 Yerel Seçim Yeni kurulan Büyükşehir Belediyesi Yeniden yapılanan Artuklu Belediyesi 1 Cumhurbaşkanlığı seçimi 1 Genel Seçim yaşanmıştır…

52 Sınırlı özel kesim örgütlenmesi
Mardin Turizm Stratejik Planı: YÖNETİŞİM SORUNLARI Sınırlı özel kesim örgütlenmesi Sektörün bir bütün olarak eşgüdümünü sağlayacak katılımcı bir yönetim yapısının bulunmayışı Sektörün bütününe ilişkin plan ve programın olmayışı Sınırlı kaynak tahsisi (ağırlıkla kamudan)

53 MTSP; çok paydaşlı turizm geliştirme çalışmalarının tümünün:
Mardin Turizm Stratejik Planı: YÖNETİŞİM YAKLAŞIMI MTSP; çok paydaşlı turizm geliştirme çalışmalarının tümünün: sahipliğini üstlenecek, planlayacak, izleyecek ve uygulamaları koordine edecek uzun erimli bir yönetişim modeli önermiştir.

54 İl Turizm Konseyi (Kamu)
Mardin Turizm Stratejik Planı: ÖNERİLEN YÖNETİŞİM MODELİ UZUN ERİMLİ TURİZM YÖNETİŞİM MODELİ GÖREV SORUMLU Plan Yönetim, İzleme ve Değerlendirme İl Turizm Konseyi (Kamu) Danışma Kurulu Turizm Destek Ofisi Markalaşma, Tanıtım, Ürün Geliştirme ve Pazarlama Turizm Derneği (Özel) İktisadi işletme Kooperatif

55 PLAN SAHİPLİĞİ VE YÖNETİMİ-Konsey
Mardin Turizm Stratejik Planı PLAN SAHİPLİĞİ VE YÖNETİMİ-Konsey UZUN ERİMLİ TURİZM YÖNETİŞİM MODELİ

56 PLAN SAHİPLİĞİ VE YÖNETİMİ- Teknik Ofis
Mardin Turizm Stratejik Planı: PLAN SAHİPLİĞİ VE YÖNETİMİ- Teknik Ofis UZUN ERİMLİ TURİZM YÖNETİŞİM MODELİ

57 PLAN SAHİPLİĞİ VE YÖNETİMİ- Teknik Ofis
Mardin Turizm Stratejik Planı: PLAN SAHİPLİĞİ VE YÖNETİMİ- Teknik Ofis UZUN ERİMLİ TURİZM YÖNETİŞİM MODELİ

58 PLAN SAHİPLİĞİ VE YÖNETİMİ- Teknik Ofis
Mardin Turizm Stratejik Planı PLAN SAHİPLİĞİ VE YÖNETİMİ- Teknik Ofis UZUN ERİMLİ TURİZM YÖNETİŞİM MODELİ

59 İki kamu-özel sektör inisiyatifi:
Mardin Turizm Stratejik Planı TANITIM/MARKALAŞMA YÖNETİMİ UZUN ERİMLİ TURİZM YÖNETİŞİM MODELİ İki kamu-özel sektör inisiyatifi: 1) Mardin markasının ve tanıtımının ortak sahipliliğini sağlamak için DERNEK 2) Mardin turizm deneyimini destekleyecek pazarlanabilir ürünlerin tasarım ve üretimi için KOOPERATİF

60 ÖNERİLEN YÖNETİŞİM YAPISI
Mardin Turizm Stratejik Planı: ÖNERİLEN YÖNETİŞİM YAPISI UZUN ERİMLİ TURİZM YÖNETİŞİM MODELİ İL TURİZM KONSEYİ (8 üye) *VALİLİK *BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ *GAP İDARESİ *DİKA *TİCARET VE SANAYİ ODASI *ESOB *ÜNİVERSİTE *KENT KONSEYİ *MARDİN MARKALAŞMA VE TANITIM KOOPERATİFİ Sekreterya: İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ + DIKA MARDİN TURİZM OFİSİ MARDİN TURİZM DESTEK OFİSİ (5 üye) *DIKA (Konsey Sekreteryası/ Koordinatör) *VALİLİK (YİKOB STRATEJİK PLANLAMA MD+İL KÜLTÜR VE TURİZM MD), *BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ (STRATEJİK PLANLAMA+KÜLTÜR VE TURİZM DAİRESİ) Danışma Kurulu: * KOOPERATİF *İLÇE BELEDİYELERİ * İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARI *STK’lar *ÖZEL SEKTÖR TEMSİLCİLERİ MARDİN KÜLTÜREL MİRASI KORUMA VE TURİZMİ GELİŞTİRME DERNEĞİ *TİCARET VE SANAYİ ODASI *ESOB * İLGİLİ KOOPERATİFLER *İLGİLİ STK’LAR * GERÇEK KİŞİLER MARDİN TANITIM ÜRÜNLERİ GELİŞTİRME KOOPERATİFİ TURİZM ÜRÜNLERİ GELİŞTİRME/TASARIM/ÜRETİM, *EĞİTİM MARDİN TURİZM TANITIM İKTİSADİ İŞLETMESİ * TANITIM PAZARLAMA (MATERYAL/FUAR/FESTİVAL)* MARKA YÖNETİM *TURİZM WEB PORTALI YÖNETİM * EĞİTİM

61 hazırlanmış olup 18 Mayıs 2015’de paydaşların görüşüne sunulmuştur
Mardin Turizm Stratejik Planı: KURUMSALLAŞMA ALTYAPISI UZUN ERİMLİ TURİZM YÖNETİŞİM MODELİ İl Turizm Konseyi, Danışma Kurulu ve Mardin Sürdürülebilir Teknik Destek Ofisi kurulmasıyla ilgili PROTOKOL taslağı ile Mardin Sürdürülebilir Turizm Derneği TÜZÜK Taslağı hazırlanmış olup 18 Mayıs 2015’de paydaşların görüşüne sunulmuştur

62 PROTOKOL ve TÜZÜK taslaklarının değerlendirilerek kurumsal yapılanma kararlarının alınmasına yönelik olarak 21 Mayıs 2015’de planlanmış olan toplantı seçim öncesi dönemde gerçekleştirilememiştir.

63 Mardin Turizm Stratejik Planı: BUNDAN SONRA
PROJE, MARDİN’DE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZMİN GELİŞTİRİLEBİLMESİ İÇİN : ÖRNEK UYGULAMALAR SUNMUŞ, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ALTYAPISINI HAZIRLAMIŞTIR. SAHİPLENME İÇİN BİR KURUMSAL YAPILANMA MODELİ ÖNERMİŞTİR BUNDAN SONRASI, HAZIRLANMIŞ OLAN 10 YILLIK PLANDA ÖNERİLEN EYLEM PLANLARININ, İLGİLİ PAYDAŞLARCA ÖNERİLEN KURUMSAL ÇERÇEVEDE SAHİPLENİLEREK UYGULANMASINI GEREKTİRMEKTEDİR.

64 TURİZMDE REKABET GÜCÜ ARTACAKTIR
Mardin Turizm Stratejik Planı: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PROJE KAPSAMINDA GELİŞTİRİLEN STRATEJİLER VE EYLEMLER UYGULANINCA: TURİZM ALTYAPISI İYİLEŞECEK YEREL KAPASİTE GÜÇLENECEK TURİZMDE REKABET GÜCÜ ARTACAKTIR

65 Mardin’in , kültürel mirası, çok kültürlü, barışçıl, hoşgörülü kimliğiyle, rekabetçi ve sürdürülebilir turizm yaklaşımıyla, sosyoekonomik ve kültürel olarak gelişen, bir dünya markası olacağına inanıyoruz.

66 BİZLER SENİ ÇOK SEVDİK, TEŞEKKÜRLER MARDİN. GELECEĞİN PARLAK OLSUN..
Teknik Destek Ekibi


"TEKNİK DESTEK HİZMETLERİ YAPILANLAR VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları