Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi."— Sunum transkripti:

1

2

3 Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede, öğrenci, öğretmen ve okul arasındaki ilişkiyi güçlendirmeyi hedefleyen eğitim politikamızın gereği olarak, ortaöğretime geçiş modeli güncellenmiştir. Modelin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir. 3

4 Öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak 4

5 Öğretmenin meslekî performansını artırmak Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak Öğretim programlarının uygulanmasını ve öğrenci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve değerlendirmek Başarı değerlendirmesini sürece yaymak 5

6 Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmek Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek 6

7

8 Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8

9  TEOG kapsamında sınavı yapılmayan Resim, Müzik, Beden Eğitimi, vb. diğer derslerden alınacak her not (yazılı, performans, proje) sistemde değerlendirmeye alınmakta olduğundan çok önemlidir.  Ayrıca, 8. sınıf notları hem TEOG puanı hesaplamasında ve hem de yılsonu ortalamasına etki ettiği için önemlidir.  Okula devamsızlık durumu dolaylı olarak dersleri etkilediği gibi, puan eşitliği halinde öncelik kriteri olduğu için devamsızlık yapılmaması çok önemlidir. 9

10 Ortak Sınavlar, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak. Öğrenciler kendi okullarında sınava girecekler. Ortak Sınavlar her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okul tatil edilecek. Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) 10

11 o Her soru eşit ağırlığa sahip olacaktır. o Her test için doğru cevap sayıları esas alınarak ham puanlar bulunacaktır. o Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecektir. o Dönem puanı hesaplamasında kullanılacak olan sınav puanı; [(Doğru Sayısı / Soru Sayısı) x 100] formülü ile hesaplanacaktır. o Tüm hesaplamalar virgülden sonra dört basamağa kadar yapılacaktır. o Soru iptali olması durumunda değerlendirme geçerli soru sayısı dikkate alınarak yapılacaktır. 11

12 MİLLİ EĞİTİMİN YAPACAĞI SINAVLAR EĞİTİM ÖĞRETİM YILININ BAŞINDAN İTİBAREN YAPILACAKTIR. YANİ İKİNCİ DÖNEM NİSAN AYINDA SINAVA GİREN BİR ÖĞRENCİ EYLÜL AYINDAN İTİBAREN GÖRDÜĞÜ KONULARDAN SORUMLU OLACAKTIR 12

13 Yeni uygulamada SBS’ den farklı olarak ortak sınavlara giremeyen öğrencilere telafi imkânı sağlanması sistemin en önemli artılarındandır. Ortak sınav/sınavlara girmeyen öğrencilerden mazeretleri okul müdürlüğünce uygun görülenlerin mazeret sınavları da her gün üç oturum olmak üzere altı oturum halinde Bakanlık tarafından belirlenecek okullarda yapılacaktır. Buna rağmen mazeret sınavına da giremeyen öğrenciler sınava girmemiş kabul edilecektir 13

14 6. ve 7. sınıflarda bütün derslerin notları öğretmen tarafından verilecektir. Başarı puanı hesaplanırken bütün derslere ait yazılıların ve performans değerlendirmelerinin ortalaması alınarak öğrencinin o derse ait başarı notu belirlenecektir. 6, 7 ve 8. sınıfların yılsonu başarı puanı 300 üzerinden Ortak sınavların puanı 700 üzerinden hesaplanacak, ortaöğretime yerleştirmeye esas puan ise bu ikisinin ortalaması alınarak 500 üzerinden hesaplanacaktır. 14

15 Ortaöğretime geçiş sisteminde alınan puanlar ülke genelindeki okullara yerleştirmede kullanılacak, yerleştirme işlemi puan sıralamasına göre yapılacaktır. Bu okullar: Anadolu Liseleri, Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Polis Kolejleri, Özel Okullar Özel yetenekle öğrenci alan liselere yerleştirme aynı şekilde devam edecektir. 2014-2015 öğretim yılından itibaren 9. sınıfa kayıt-kabul, 2014 Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Uygulaması Tercih ve Yerleştirme e-Kılavuzunda yer alacak usul ve esaslar doğrultusunda And. Meslek Programına alan belirlenmeksizin yapılacaktır. 15

16

17 Yılsonu başarı puanı, not ile değerlendirilen tüm derslerin (A) ağırlıklı yılsonu puanlarının o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpımının (B) o sınıfa ait haftalık ders saatleri toplamına bölümünden elde edilen puanı ifade eder. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. 17

18 Yılsonu Başarı Puanlarının Aritmetik Ortalaması 18

19 Ortak Sınavlar kapsamındaki, derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile (Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji dersleri için 4, T.C. inkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı Dil ve Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi için 2 katsayısı) çarpılacaktır. Çarpımların toplamından elde edilen değerin derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı hesaplanacaktır. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılacaktır. 19

20 AĞIRLIKLANDIRILMIŞ ORTAK SINAV PUANI HESAPLAMASINDAKİ KATSAYILAR 4 X Fen ve Teknoloji 4 X Matematik 4 X Türkçe 2 X Yabancı Dil 2 X Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 2 X T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 20

21 (Sayı / 100) x 700 21

22 Öğrencilerin; 6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacaktır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan elde edilecektir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılacaktır. 22

23 YEP HESAPLAMASI TEOG ORTAK SINAV PUANI 700 6., 7., 8. SINIF YILSONU PUANI ORTALAMASI 300 1000/2 YEP 500 23

24 Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavları ile proje yarışmalarında, ulusal elemelerden geçtikten sonra ülkemizi temsil etme hakkı kazanmış olan öğrencilere, katıldıkları yılın yılsonu başarı puanlarına belirlenen oranda ek puan verilecektir. 24

25 Öğrencilerin, TUBİTAK tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavları ile proje yarışmalarına katıldıkları yıla ait yılsonu başarı puanına; yılsonu başarı puanının - Altın madalya alan veya birinci olanlar için % 10'u, - Gümüş madalya alan veya ikinci olanlar için % 9'u, - Bronz madalya alan veya üçüncü olanlar için % 8'i, - Bu etkinliklere katılanlar için de % 7'si oranında ek puan eklenir. 25

26

27 Yerleştirmeye esas puan, öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak. Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek 27

28 28 Ortaöğretime geçiş sisteminde alınan puanlar SBS’ de olduğu gibi ülke genelindeki okullara yerleştirmede kullanılacak, yerleştirme işlemi puan sıralamasına göre yapılacaktır. Örneğin; Sakarya ilinde ortaokulu bitiren ve ortak sınava giren bir öğrenci il sıralamasına göre değil ortaöğretime yerleştirmeye esas puanına göre tercih yaparak İzmir ilinde bulunan bir Fen Lisesine yerleşebilecektir.

29

30 Ortaöğretime yerleştirmeye esas puan virgülden sonraki dört haneye kadar hesaplandığı için eşitlik olma ihtimali çok düşüktür. Buna rağmen puanların eşit olması durumunda aşağıdaki öncelik sıralamasına göre yerleştirme yapılacaktır;  Ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı yüksekliği  Sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği,  Tercih önceliği,  Özürsüz devamsız gün sayısının azlığı. 30

31 İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. M.FATİH AKBAŞ PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN


"Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları