Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS."— Sunum transkripti:

1

2 TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG

3 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS 2010’ DA YENİDEN OKS 2013’ TE TEOG

4 LGS LİSELERE GEÇİŞ SINAVI BU SINAV 2005 YILINDA MEB TARAFINDAN KALDIRILDI. YERİNE 8. SINIFTA UYGULANACAK 100 SORULUK OKS GETİRİLDİ.

5 OKS BU SINAVIN 2007 YILINDA MEB TARAFINDAN KALDIRILDIĞI AÇIKLANMIŞ VE YERİNE 6,7,8. SINIFLARDA YAPILACAK YENİ SİSTEM GETİRİLMİŞTİR. YENİ SİSTEME SBS ADI VERİLMİŞ,SBS İLE BİRLİKTE YABANCI DİL DERSLERİ DE SINAVA EKLENMİŞTİR.

6 SBS’ DEN SONRA, MEB 2010 YILINDA SBS’Yİ KALDIRARAK YENİDEN TEK SINAVLI UYGULAMAYA GEÇMİŞTİR. BİR ANLAMDA OKS GERİ GELDİ YILINDA SBS’ YE GİRENLER İSE BU SİSTEMİN SON ÖĞRENCİLERİ OLDULAR.

7 MODELİN TEMEL NİTELİĞİ Öğrenci başarısını, anlık bir performansa dayalı olarak değil,geniş zaman dilimine yayarak belirlemektir.

8 AMAÇLAR  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak.  Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.  Okul dışı eğitim kurumlarına olan ihtiyacı azaltmak.  Öğrenci kazanımlarını daha objektif değerlendirmek.

9 AMAÇLAR  Sınavlar için telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak.  Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmek.  Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal,kültürel,sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek

10 YENİ SİSTEM KISACASI, ÖĞRENCİNİN OKUL VE SINIFTAKİ KAZANIMLARINI ÖN PLANA ÇIKARMAYI AMAÇLIYOR.

11

12

13 Ortak sınavlarda sınavı yapılan derslerin ağırlıklı katsayıları

14  Ortak Sınavlar, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacaktır.

15  Her dönem sınavlar 2 güne yayılarak yapılacak ve o günlerde okul tatil olacak.

16  Sorular çoktan seçmeli olacak. (4 seçenekli)  Sınavda A,B,C ve D kitapçığı olmak üzere dört çeşit kitapçık olacak.

17  Yanlış cevaplar doğruları etkilemeyecek

18

19 Ortak sınavlara katılamayan öğrencilerin,geçerli mazeretleri varsa “Mazeret Sınavları”na”girecekler. Telafi sınavlarının soruları farklı olacak ve sınav tekrarlanmayacak.

20 Sınavlar 1. dönem Kasım’da, 2.dönem Nisan’da yapılacak. Sınavlara girmek zorunludur. 2.sınavların konuları daha fazla olacak. Sınavlar bir ders saatini (40 dk) aşmayacak. Her sınavda 20’şer soru sorulacak.

21

22 SİSTEMİN UYGULANMASI Merkezi sınavlar orta ve uzun vadede açık uçlu soruları da içerecek hale dönüştürülecek

23 1. Dönem 2. Dönem Derslerin Ağırlık Katsayıları 1. Sınav2. Sınav3. Sınav Teog Puanı Derslerin Ağırlık Katsayıları 1. Sınav2. Sınav3. SınavOrtalama Türkçe Matematik Fen ve Teknoloji T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerin Ağırlık Katsayı toplamları 18 98, Sınıf Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı BİR YEP HESAPLAMA ÖRNEĞİ

24 8.Sınıf Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı = TEOG PUANI = x7 = (700 Puan Üzerinden) 6. SINIF YBP = SINIF YBP = SINIF YBP = Sınıf Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı = TEOG PUANI = x7 = (700 Puan Üzerinden) 6. SINIF YBP = SINIF YBP = SINIF YBP = YEP=( ) YEP== ( 500 Puan Üzerinden)

25 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRMEDE ESAS ALINACAK PUAN HESAPLAMASI Ağırlıklandırılmış yıl sonu başarı puanları 100 üzerinden hesaplanıyor. Teog puanları 700 üzerinden hesaplanıyor. Yerleştirmeye esas puan ise 500’lük sistem üzerinden duyurulmaktadır.

26 Kasım 2014Nisan 2015Türkçe2 Kasım 2014Nisan 2015Matematik2 Kasım 2014Nisan 2015Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi1 Kasım 2014Nisan 2015Fen ve Teknoloji2 Kasım 2014Nisan 2015T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük1 Kasım 2014Nisan 2015Yabancı Dil2 DÖNEMSEL OLARAK YAPILACAK SINAVLARDAN İKİ YAZILISI OLANLARIN İLKİ ÜÇ YAZILISI OLANLARIN İKİNCİSİ ORTAK YAPILIYOR

27 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ NASIL GERÇEKLEŞECEK?

28 Yerleştirmeye esas puan, öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak.

29 Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek

30 NOT NOT NOT  Sınav başvurusu olmayacak  Sınav ücreti alınmayacak

31 Yerleştirmeye esas puanların eşit olması durumunda aşağıdaki öncelik sıralamasına göre yerleştirme yapılacaktır. 1.Ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı, 2.Sırasıyla 8,7 ve 6 ıncı sınıflardaki yılsonu başarı puanı üstünlüğü, 3.Tercih önceliği, 4.Okula özürsüz devamsızlık yapılan gün sayısının azlığı.


"TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları