Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir."— Sunum transkripti:

1

2 TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede, öğrenci, öğretmen ve okul arasındaki ilişkiyi güçlendirmeyi hedefleyen eğitim politikamızın gereği olarak, ortaöğretime geçiş modeli güncellenmiştir. Modelin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir. Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü2

3

4 MODELİN AMAÇLARI Öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak 4

5 MODELİN AMAÇLARI Öğretmenin meslekî performansını artırmak Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak Öğretim programlarının uygulanmasını ve öğrenci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve değerlendirmek Başarı değerlendirmesini sürece yaymak Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü5

6 MODELİN AMAÇLARI Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmek Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü6

7

8 MODELİN UYGULANMASI Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan yazılı sınavlardan bir tanesi merkezî olarak gerçekleştirilecek – 2014 eğitim-öğretim yılında; Birinci dönem merkezi sistem ortak sınavının 2013 yılı Kasım ayının son haftasında, İkinci Dönem merkezi sistem ortak sınavının 2014 yılı Nisan ayının son haftasında yapılması planlanmaktadır.

9 9Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü MODELİN UYGULANMASI

10 Merkezî Değerlendirme Kapsamındaki Dersler Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü10

11 MODELİN UYGULANMASI Merkezî değerlendirmeler, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak Merkezî değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü11

12 SİSTEMİN UYGULANMASI Merkezî değerlendirmeler orta ve uzun vadede açık uçlu soruları da içerecek hale dönüştürülecek Öğrenciler merkezî sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacak Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü12

13 SİSTEMİN UYGULANMASI Geçerli bir mazereti sebebiyle merkezî sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak Mazeret sınavı, belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü13

14

15 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır. Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü15

16 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Yılsonu başarı puanının hesaplanması Yılsonu başarı puanı, not ile değerlendirilen tüm derslerin ağırlıklı yılsonu puanlarının o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saatleri toplamına bölümünden elde edilen puanı ifade eder. Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü16

17 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması MATEMATİK DERSİ DÖNEM SONU VE YILSONU PUANININ HESAPLANMASI Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü17 1. Yazılı2. Yazılı3. Yazılı 1. Performans 2. Performans Ders İçi Performans Proje 1.Dönem Sonu Puanı , Yazılı2. Yazılı3. Yazılı 1. Performans 2. Performans Ders İçi Performans Proje 2.Dönem Sonu Puanı , DÖNEM 2. DÖNEM

18 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması MATEMATİK DERSİ DÖNEM SONU VE YILSONU PUANININ HESAPLANMASI Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü18 1.Dönem Sonu Puanı2.Dönem Sonu Puanı Yıl Sonu Puanı Haftalık Ders Saati Sayısı Ağırlıklı Yıl Sonu Başarı Puanı 77,083387, , ,9664 AĞIRLIKLI YIL SONU BAŞARI PUANI HESAPLAMA

19 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü19 Dersin Adı Haftalık Ders Saati Sayısı Yıl Sonu Puanı Ağırlıklı Yıl Sonu Başarı Puanı Türkçe5 85, ,2900 Matematik482, ,9664 Fen ve Teknoloji480, ,0000 İnkılap Tarihi290, ,9100 İngilizce485, ,8000 Din Kültürü295, ,0000 Teknoloji Tasarım290, ,0000 Görsel Sanatlar195,0000 Müzik195,0000 Beden Eğitimi2100, , , Sınıf Ağırlıklı Yıl Sonu Başarı P.2362,9664/2787,5172

20 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalaması Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü20

21 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanı, öğrencinin altı temel dersten girdiği merkezi sınavların ağırlık katsayılarına göre hesaplanan puanını ifade eder. Ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanı Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü21

22 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü22

23 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır. Yerleştirmeye Esas Puanın Hesaplanması Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü23

24 Ortaöğretime Yerleştirmede Esas Alınacak Puanın Hesaplanması Yerleştirmeye Esas Puanın Hesaplanması Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü24

25

26 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ NASIL GERÇEKLEŞECEK? Yerleştirmeye esas puan, öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü26

27

28 Puan Eşitliği Halinde Ortaöğretime Yerleştirme Nasıl gerçekleşecek? Yerleştirmeye esas puanların eşit olması durumunda aşağıdaki öncelik sıralamasına göre yerleştirme yapılacaktır: 1. Tercih önceliği, 2. Sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği, 3. Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı. Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü28

29

30 MODELİN UYGULANMASI Matematik Dersinin Kazanımları ve Sınav Tarihleri Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü30

31 MODELİN UYGULANMASI Matematik Dersinin Kazanımları ve Sınav Tarihleri Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü31

32 MODELİN UYGULANMASI Matematik Dersinin Kazanımları ve Sınav Tarihleri Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü32

33

34 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü34 Temel Eğitimden Ortaöğretime geçişteki yeni uygulamalar, öğrencilerin okullarında girmekte oldukları yazılılardan bir tanesinin daha denetimli bir şekilde ortak yapılmasından ibarettir. Öğrenci başarısının anlık performansa dayalı olarak değil geniş bir zaman dilimine yayılarak belirlenmesini sağlayan bu uygulama; telafi imkânının sağlanması, merkezî ortak sınavların iki okul gününde yapılması, ortak sınavların, sınav gününe kadar işlenen konuları kapsayacak olması, merkezi sınavların süresinin bir yazılı süresi kadar olması, yanlış cevapların doğru cevapları etkilememesi, merkezî sınavların ilerleyen zamanlarda açık uçlu soruları da içerecek olması, her öğrencinin sınavlara kendi okullarında girebilmesi gibi yenilikleri içermektedir.

35 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü35 Ortaöğretim kurumlarına yerleştirmeye esas puan, 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının %30’u ile 8. sınıfta uygulanan merkezi ortak sınav puanlarının %70’inden oluşacaktır. 6, 7 ve 8.sınıfların yılsonu başarı puanı 300 üzerinden merkezi ortak sınavların puanı 700 üzerinden hesaplanacak, ortaöğretime yerleştirmeye esas puan ise bu ikisinin ortalaması alınarak 500 üzerinden hesaplanacaktır. Ortaöğretime geçiş sisteminde alınan puanlar SBS’de olduğu gibi ülke genelindeki okullara yerleştirmede kullanılacak.

36 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü36 Merkezi sınavların yapıldığı günlerde geçerli bir mazereti sebebiyle sınava katılamayan öğrenciler, mazeretini belirten resmi belge veya velisinin izniyle; Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından belirlenen yerlerde, belirlenen tarihlerde, farklı sorularla hazırlanmış mazeret sınavına girebileceklerdir. Buna rağmen mazeret sınavına da giremeyen öğrenciler sınava girmemiş kabul edilecektir.

37 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü37 Uygulanmakta olan sisteminde 5. sınıf, 2. kademeye geçişin ilk sınıfıdır. İlk kademede tek öğretmenden ders alarak ikinci kademeye ulaşan öğrencilerin 5. sınıfta birden çok öğretmenden ders almaya başlaması, öğrencilerin yaşı ve bu kademeye sağlayacakları uyum göz önüne alındığında 5. sınıf öğrencilerinin başarı ağırlıklandırma oranına tabi tutulması pedagojik açıdan uygun görülmemiştir.

38 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü38 Merkezi ortak sınavlar ülke çapında müfredat uyumunu esas almaktadır. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, müfredatın eş zamanlı uygulanmasına ilişkin akademik takvimi hazırlamış ve okullarla paylaşmıştır. Akademik takvim, yazılıya girecek öğrenciler arasında fırsat eşitsizliği olmaması için öğretmenlerin müfredatı yetiştirmesi konusunda zorlayıcı olacaktır. EBA üzerinden öğrenciler ders içeriklerini takip edebilmektedir. Ayrıca okullarda ders eksiklerini giderebilmek için telafi dersleri yapılacaktır.

39 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü39 Merkezi değerlendirmeler öğrencilerin normal dönemde girdiği yazılılardan farklı olmayacağı için normal dönemde alınan tedbirlere ek olarak, Öğretmenlerin sınav gözetmeni olarak farklı okullarda görevlendirilmesi, Gerektiği durumlarda öğrencilerin farklı sınıflara dağıtılması, Farklı soru kitapçık türü hazırlanması, Orta vadede sınav salonlarına kamera sistemi kurulması, tedbirleri öngörülmektedir.

40 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü40 Merkezi ortak sınavlarda öğrencilerin normal dönemde okullarda girdikleri yazılılardan farklı bir güvenlik tedbiri alınmayacaktır. Ancak sınava kalem, silgi vb. ihtiyaçlar haricinde cep telefonu, kitap, defter vb. malzemeler getirilmeyecektir.

41 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü41 Normal dönemde okulda öğrencilerin girdiği yazılı sınavlarda herhangi bir ücret alınmamaktadır. Merkezi değerlendirmelerin de normal dönemde yapılan yazılılardan farkı olmadığı için harç, sınav ücreti, başvuru ücreti gibi herhangi bir isimle ücret talep edilmeyecektir.

42 Murat YAZICI - İl Millî Eğitim Müdürü42 Ortak sınavlara öğrenciler bu sınavlar bir üst kademeye geçmeyi belirlemekle birlikte aynı zamanda sınıf geçmeyi de belirledikleri için girmek zorundadırlar. Ortak sınav sonuçları, öğrencilerin yılsonu başarı puanları belirlenirken diğer yazılılar ve performans ödevleri gibi karne notunun hesaplanmasında kullanılacaktır. Sınavsız öğrenci alan okullara gitmek isteyen öğrenciler de ortak sınav sonuçları karne notlarının hesaplanmasında kullanılacağından ortak sınavlara girmek zorundadırlar.

43


"TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları