Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Türkiye'de GSM temelli mobil iletişim, Şubat 1994'te Turkcell'in hizmete girmesiyle başladı. 27 Nisan 1998'de T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile 25 yıllık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Türkiye'de GSM temelli mobil iletişim, Şubat 1994'te Turkcell'in hizmete girmesiyle başladı. 27 Nisan 1998'de T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile 25 yıllık."— Sunum transkripti:

1

2  Türkiye'de GSM temelli mobil iletişim, Şubat 1994'te Turkcell'in hizmete girmesiyle başladı. 27 Nisan 1998'de T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile 25 yıllık GSM lisans anlaşması imzalayan Turkcell, müşterilerine sunduğu mobil ses ve veri iletişimine dayalı hizmetlerin çeşitliliğini, kalitesini ve buna bağlı olarak müşteri sayısını da artırarak gelişimini sürdürdü.

3  Faaliyette bulunduğu dokuz ülkenin beşinde pazar lideri olan Turkcell, bölgesel bir liderdir. Hisseleri 11 Temmuz 2000'de İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) ve New York Stock Exchange'de (NYSE) eşzamanlı olarak işlem görmeye başlayan Turkcell, NYSE'ye kote olan ilk ve tek Türk şirketi unvanına sahiptir.

4  Turkcell'in yurt dışında da yatırımları bulunmaktadır. Azerbaycan, Kazakistan, Moldova ve Gürcistan gibi halen büyümekte olan pazarlardaki mobil operasyonlarına, %41,45'ine sahip olduğu Fintur aracılığıyla iştirak etmektedir yılında hizmete giren %100 Turkcell iştiraki KKTCell ise Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Telekomünikasyon Dairesi ile gelir paylaşımı anlaşması çerçevesinde faaliyet göstermektedir.

5  Turkcell'in Ukrayna'da %55 hissesine sahip olduğu Astelit Şirketi life:) markası Şubat 2005'de GSM hizmetleri vermeye başladı. Belarus'ta Turkcell, BeST'in hisselerinin %80'ini Belarus Cumhuriyet Devlet Varlık Komitesi'nden 2008'de satın aldı

6  Turkcell'in tamamına sahip olduğu Almanya'daki iştiraki Turkcell Europe ise 2011 yılında faaliyetlerine başladı. Turkcell, 2010 yılında imzaladığı toptan trafik alım sözleşmesi ile 2011 yılının ilk çeyreğinde Almanya'da mobil sanal operatörlük hizmeti sunarak operasyonlarını dokuz ülkeye yaydı.

7  Turkcell, Türkiye'deki geniş kapsama alanı ve yurt dışında kullanım hizmetlerinin yaygınlığıyla, müşterilerinin iletişim ihtiyaçlarına yüksek kalitede cevap verebilmeyi amaçlamaktadır.  3G'de 110'dan fazla ülkede yaptığı anlaşmalar sonucu yurt dışı kullanımda dünyanın önde gelen operatörleri arasında yer alan Turkcell, ayrıca, GPRS dolaşımında 165'ten fazla ülkede yaptığı anlaşmalarla bu alanda dünyanın sayılı operatörlerden biridir.

8  Kurulduğu günden bu yana mobil iletişim dünyasındaki yenilikleri, dünyayla eş zamanlı olarak Türkiye'ye getiren ve abonelerine hayatı kolaylaştıran, zaman kazandıran, bilgiye kolay erişim sağlayan hizmet ve ürünler sunmayı amaçlayan Turkcell, altyapı geliştirme çalışmalarını bu yönde devam ettirmektedir. Turkcell, kişilerin GSM kullanım alışkanlıklarına ve yaşam tarzlarına özel faydalar sağlayan programların yanı sıra kurumsal abonelerine de iş süreçlerinde verimliliği ve rekabet gücünü artıran ürün ve hizmetler sunmaktadır. Teknoloji alanında yaşanan değişimler ve hızlı veri aktarımı sağlayan teknolojilerin yaygınlaşmasıyla doğru orantılı olarak Turkcell, "TurkcellEDGE", "Turkcell BlackBerry", "TurkcellConnect", "TurkcellE-Postacı" gibi servisleri müşterilerine sunmuştur.

9 Turkcell'in, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak vizyonuyla sunduğu diğer servisler arasında ise yapılan alışveriş ve ödemelerde kredi kartlarının, Turkcell'in altyapısı kullanılarak cep telefonuyla da kullanılabilmesini sağlayan "Turkcell MobilÖdeme" ve kısa mesaj ile gönderilen sorulara cevap alınmasını sağlayan "CepteCevap" yer almaktadır.

10  Turkcell, katma değerli tüm ürün ve servislerini "Turkcell- im" altında tek iletişim ve erişim noktasında toplayarak cep interneti "Turkcell-im"i abonelerine sunmuştur. Turkcell aboneleri, eğlenceden haber ve spora, müzikten sohbet ve mesajlaşmaya kadar pek çok katma değerli servise tek bir noktadan kolayca ulaşabilmesini sağlayan "Turkcell-im"den, 2006 yılının Ağustos ayından beri faydalanmaktadır. Mobil iletişim çözümleriyle kurumların verimliliğini artırmayı hedefleyen Turkcell, ayrıca GSM altyapısının sağladığı yeni tasarım olanaklarıyla kurumsal müşterilerine yönelik olarak da yenilikçi ürün ve hizmetler sunmaktadır. M-devlet ve m-belediye projelerinde oynadığı öncü rolle kamu kesimi uygulamalarında mobil iletişim teknolojilerinin kullanılmasına öncülük eden Turkcell, yeni projelerle bu kurumlara yönelik çalışmalarını sürdürmektedir.

11  Gençlerin yaşam tarzı ve ihtiyaçları dikkate alınarak 1 Nisan 2005 tarihinde "Turkcell'in gençlik kulübü" olarak lansmanı yapılan "gnctrkcll", GSM ve GSM dışı faydalar sunarken aynı zamanda yaşam tarzı ve ihtiyaçları benzeyen aboneleri de bir araya getirmektedir. 7 milyon üyeye ulaşan "gnctrkcll"de amaç abonelere bir servis, bir kampanya, bir indirim kartı sunmak değil, uzun vadeli faydalar sağlayarak ünlü markaların da içinde bulunduğu bir "kulüp" oluşturmak ve fırsatlar dünyası yaratmaktır.

12

13

14 Turkcell logosundaki mavi renk güvenilirlik ve sağlamlık mesajı içerir. Sonsuzluk, bilgelik, güven ve sakinlik gibi anlamları da vardır. Sarı renk ise Sarı: Güneşin rengi olduğu için sıcaklığı temsil eder. Dikkat çekici ve enerjiktir.

15 ​​​  Turkcell, Türkiye'deki geniş kapsama alanı ve yurt dışında kullanım hizmetlerinin yaygınlığıyla, abonelerine kaliteli bir iletişim sunmayı amaçlar. Avantajlı tarifeler ve kampanyalar ile abonelerinin iletişim alışkanlıklarına uygun birçok alternatif sunar. ​

16 Ar-Ge Faliyetleri Ar-Ge Faliyetleri Gebze TÜBİTAK Araştırma Merkezi Teknoloji Serbest Bölgesi'nde yer alan Turkcell AR-GE Binası

17 TURKCELL Teknoloji, bünyesinde hayata geçirilen Ar-Ge projeleri için TÜBİTAK desteklerinden faydalanmaktadır. Bu süreçte projelerin TÜBİTAK tarafından desteklenmesi, Ar-Ge etkinliklerinin teknik ve mali risklerinin paylaşılması ve projelerin Ar-Ge içeriğinin nesnel olarak onaylanması bakımından büyük önem taşımaktadır.

18 TURKCELL Teknoloji, uluslararası Ar-Ge destek programlarından faydalanarak çok ortaklı uluslararası projelerde aktif rol oynamaktadır. Farklı coğrafyalardaki müşterilere yenilikçi çözümler sunabilmenin anahtarı, çok sayıda bilgi kaynağından eş zamanlı olarak beslenebilme ve müşterilerimizin farklılaşan gereksinimlerini anlayabilme gibi yetkinlikler gerektirmektedir. Uluslararası bir oyuncu olan TURKCELL Teknoloji için uluslararası Ar-Ge bir tercih değil, stratejik bir zorunluluktur. EUREKA ağı altında yer alan ITEA2 ve CELTIC+ kümeleri, bilişim sektörü açısından öne çıkan platformlardır. TURKCELL Teknoloji, ITEA2 ve CELTIC+ kümelerinin yönetim kurullarında yer almakta, değerlendirme ve danışma kurullarına katkı sağlamaktadır. TURKCELL Teknoloji 2008 yılından beri bir çok uluslararası projeye katkı sağlamış, iki projenin de uluslararası konsorsiyum liderliğini üstlenmiştir. NESSI (Networked European Software & Services Initiative) Teknoloji Platformu üyesi olan TURKCELL Teknoloji, yerel iş ortaklarını uluslararası platformlara taşımayı da amaçlamaktadır.

19 Projeler Projeler DiYSE =Proje dahilinde çok değişik sensorlar ve cihazlar kullanıcıdan bilgi toplama ayrıca kullanıcıya bilgi sağlama amaçlı kullanılacaktır. uService = uService projesinin hedefi; gezgin servisler açısından mevcutta salt tüketici durumda olan gezgin kullanıcıya, proje sürecinde yapılacak araştırmalar sonucunda bir gezgin servis üreticisi ve sağlayıcısı yetkinliklerini verecek teknolojileri geliştirmektir

20 Family, Friends & Colleagues Connect = Kişilerin aile, arkadaş ve iş ortamlarındaki sosyal aktivitelerini düzenleyebilmesi ve bu kişilerle değişik platformlar ve multimedya hizmetleri ile haberleşmelerini sağlayacak bir platform hedeflenmektedir. LifeWear = Bu proje kapsamında giyilebilir bilgisayarların günlük yaşama girmesini sağlamak ve bu şekilde kullanıcılara fayda sağlamak olacak. Yapılacak çalışma ile giyilebilir bilgisayarlarla çevre ortamları kullanıcının bir şey yapmasına gerek kalmadan haberleşebiliyor olacaklar. Böylece kullanıcılar günlük yaşamları hiç etkilenmeden giyilebilir bilgisayarların faydasından faydalanmış olacaklar.

21 Sayısal veriler Sayısal veriler Sayısal veriler Turkcell'in abone sayısı, çeyrek sonuçlarına göre 35.2 milyondur. [8] [8] Turkcell, 27 Nisan 1998 tarihinde de Ulaştırma Bakanlığı ile 25 yıllık GSM lisans anlaşması imzaladı.Ulaştırma Bakanlığı Turkcell hisseleri, 11 Temmuz 2000 tarihinden itibaren İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) ve New York Stock Exchange'de (NYSE) eş zamanlı olarak işlem görmeye başlamıştır. Turkcell, NYSE'ye kote olan ilk Türk şirketidir.İMKBNYSE Turkcell'in Fintur aracılığıyla ve TeliaSonera ile ortak olarak sahip olduğu Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan ve Moldova'daki iştirakleri ile Ukrayna'daki iştiraki 31 Eylül 2008 itibarıyla 23,1 milyon aboneye ulaşmıştır.FinturTeliaSoneraAzerbaycanKazakistanGürcistanMoldovaUkrayna Turkcell, Türkiye'nin ve bölgenin lider operatörü konumuyla 2003 yılı başında GSM Association Yönetim Kurulu'na girmiştir. Bu kurulda, Turkcell ile birlikte Vodafone, Orange, NTT DoCoMo,AT&T Wireless gibi dünyanın dev GSM operatörleri de bulunmaktadır.GSM AssociationVodafoneOrangeNTT DoCoMoAT&T Wireless Turkcell hisselerinin doğrudan ve dolaylı payları dikkate alındığında ortaya çıkan ortaklık yapısını, Çukurova Grubu (%27,05), Sonera Holding (%37,09), Halka Açık (%17,59), Alfa Telekom(%13,22) M.V. Grup (%6,04) ve diğer ortaklar (%0,01) oluşturmaktadır.ÇukurovaSoneraAlfa TelekomM.V. Grup Turkcell, 31 Mart 2008 itibarıyla Türkiye coğrafyasının %81,10'unu kapsayarak toplam nüfusun %98,12'sini, nüfusu ve üzerinde olan yerleşim merkezlerinin %100'ünü, bu merkezlerde yaşayan nüfusun da %99,87'sini kapsama alanı altına almış bulunmaktadır. Turkcell 27 Ocak 2006 tarihi itibarıyla 185 ülkede 491 operatör ile uluslararası dolaşım ve 90 ülkede 240 operatör ile GPRS uluslararası dolaşım hizmeti vermektedir. Aynı tarih itibarıyladünyanın en geniş GSM ve GPRS uluslar arası dolaşım listesine sahip operatörü de Turkcell'dir.dolaşımGPRSdünyanın Bir Turkcell mobil baz istasyonu Coğrafi kapsama alanı bakımından Türkiye'nin yüzde 98,96'sında çekmektedir. [9] [9] Turkcell 30 Temmuz 2009 tarihinden itibaren Üçüncü Nesil 3G (Third Generation) teknolojisine geçmiştir ve Türkiye'nin 81 il merkezinde aynı anda başlayan GSM Operatöründen biridir. Turkcell hisse yapısı son yapılan hisse devirleri ile şu şekilde belirlenmiştir. (Büyükten küçüğe) TeliaSonera : % Çukurova Grubu : Alfa Telecom Turkey Ltd : % ]

22

23


" Türkiye'de GSM temelli mobil iletişim, Şubat 1994'te Turkcell'in hizmete girmesiyle başladı. 27 Nisan 1998'de T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile 25 yıllık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları