Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TURKCELL 2010 - 1. Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TURKCELL 2010 - 1. Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010."— Sunum transkripti:

1 TURKCELL Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010

2 Turkcell Grup Turkcell Grup Turkcell Grup Büyümeye Devam Etti 2 Gelirler yıllık bazda %6.9 arttı  Turkcell Türkiye’nin gelirleri artan MoU ve data kullanımıyla % 7.6 büyüdü.  Superonline gelirlerini %62 büyüttü.  Inteltek gelirleri yeni komisyon oranları nedeniyle bir önceki yıla göre 30 milyon TL azaldı. Ara bağlantı giderlerindeki artış AVFÖK marjımızı etkiledi. (Konsolide) Milyon TL 1.Ç ’09 4.Ç ’091.Ç ’10 Değişim YıllıkÇeyreksel Gelir 2,1032,2612,2496.9%(0.5%) AVFÖK (8.1%)4.3% AVFÖK Marjı 36.8%30.2%31.6%(5.2 pp )1.4 pp Net Kar (25.8%)65.2% Turkcell Grup Toplam Abone Sayısı 8 Ülkede 62 Milyon

3 Mobil Servislerimizle Pazara Yön Veriyoruz “ çeyrekte birçok yeni ürün ve servis lansmanı yaptık” 3 Mobil Data Gelirlerinin Toplam Gelirlere Oranı (%) Toplam Mobil Data Kullanımı (TB) Turkcell Mobil İnternetle Büyüyor, Sektöre Liderlik Ediyor Mobil Internet Kullanımı Hız Kazanıyor “Aylık ortalama mobil data kullanıcı sayısı 7 milyona yaklaştı” 1.Ç ’10 sonu 3G abone sayısı: 5.2 milyon Aktif Kullanıcı: 2.5 milyon Akıllı Cihaz Penetrasyonu Artıyor “Avantajlı paketlerle akıllı cihazların yaygınlaşması için sektöre liderlik yapıyoruz” 2010’un ilk üç ayında 2009’daki toplam data kullanım miktarına ulaşıldı. I-Phone Mobil TV Turkcell Seyahat Pusula 18 kat

4 Artan MoU ve Data Kullanımıyla ARPU Yükseldi Abone Sayısı (milyon) Bileşik ARPU (TL) Kampanya ve tarifelerin yanı sıra artan mobil data kullanımı ve yeni servislerin etkisiyle bileşik ARPU’da yıllık bazda artış Kampanya ve tarifelerin pozitif etkisiyle kullanımda sağlıklı büyüme Toplam MoU (dakika) 43.3% %

5 1.Ç 2010: Pazar Dinamikleri Turkcell Liderliğini Sürdürdü Penetrasyon azalmaya devam etti.  Azalan çift SIM Kart kullanımı 3G, akıllı cihazlar ve yeni servislerle mobil internet büyüdü. Yeni tarifeler ve iletişimde gençler odakta yer aldı. Regülatif gelişmeler pazar dinamiklerini önemli ölçüde etkiledi.  Arabağlantı ücretlerinde %52 oranında indirim  Tarife üst limitlerinde %38 düşüş  Kontör-TL geçişine hazırlık 5 1.Ç 2010: Pazara Genel Bakış Abone Pazar Payı Mobil Hat Penetrasyonu *Pazar payları ve çift SIM Kart bilgileri operatörlerin açıklamaları, ICTA duyuruları ve pazar tahminlerine dayanmaktadır.

6 Hedef: 500 Milyon TL Yatırım ile Fiber Optik Şebekede 23 Bin Km 6 Turkcell Trafiğinin %33’ü Superonline’dan milyon TL1.Ç ’10Yıllık Değişim % Gelir % AVFÖK % AVFÖK Marjı8.3%25.8pp Yatırım % Güçlü Finansal Sonuçlar 2010’da 500 milyon TL altyapı yatırımı yapacak. Turkcell Grup’a katkısı artıyor.  1.Ç ’10 itibariyle Turkcell’in transmisyonunun %33’ünü Superonline taşıyor. Fiber optik altyapı 1. çeyrek sonunda 10 bin km’yi aştı.  2010 sonunda 23 bin km’ye ulaşılacak. Fiber genişbant hizmeti artıyor.

7 7 Fintur Gelirler yıllık bazda %1.5 artarak 378 milyon $’a ulaştı. 3 ülkede pazar liderliğini koruyarak toplam 14 milyon aboneye ulaştı. Özellikle Kazakistan’daki makroekonomik düzelmeyle birlikte karlılığı arttı. Net karımıza katkısı %102 artışla 37 milyon $ oldu. Gelirlerini yıllık bazda %5 artırdı. 31 Mart 2010 itibariyle 11.9 milyon kayıtlı abonesiyle %23 pazar payı bulunuyor. Yeni stratejisiyle karlılığını artırıyor.  Yeni tarifeler, teknoloji ve inovasyon odağıyla 2010 sonunda daha yüksek karlılık bekleniyor. Ukrayna Milyon $1.Ç ’10Yıllık Değişim(%) Gelir 83.05% AVFÖK 5.861% AVFÖK Marjı % 7.0%2.4pp Yeni Stratejiyle Artan Karlılık Milyon $1.Ç ’10Yıllık Değişim(%) Gelir % Net Kara Katkı 37102% Fintur’un Katkısı Artıyor Yurtdışında da Büyümeye Devam…

8 Turkcell Grup: 2010 Hedeflerimiz ve Öngörülerimiz 8 Superonline Sabit Genişbantta Büyüme Odağı  Turkcell’le artan sinerji  Fiber altyapıyı geliştirmeye devam  Yakınsama ve toplam telekom çözümlerini geliştirme Uluslararası Operasyonlar AVFÖK Odağı ve Karlı Büyüme  Müşteri segmentasyonuna odaklanma  Teknoloji ve mobil internet kullanımını yaygınlaştırma 2010 Beklentiler Müşteriye Değer Yaratma ve Müşteri Bağlılığına Odaklanma Faturalı Abone ve ARPU Artışına Devam MoU’da Sağlıklı Artış Mobil İnternet ve Yeni Servislere Odaklanma  3G kullanımını artırmak Turkcell Grup Şirketleri 2010’da 2.4 Milyar TL Yatırım Türkiye’ye ve Teknolojiye Yatırıma Devam 2010’da Konsolide Gelir ve AVFÖK’de Tek Haneli Büyüme 2010’da Konsolide Gelir ve AVFÖK’de Tek Haneli Büyüme Turkcell’i ve Gelirlerimizi Büyütmeye Devam

9 TEŞEKKÜR EDERİM


"TURKCELL 2010 - 1. Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları