Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi 2007-2013 &

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi 2007-2013 &"— Sunum transkripti:

1 T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &

2 “…Dış tanıtım kampanyalarında, hedef kitleye hızlı ve etkin bir biçimde ulaşabilmek için elektronik ortamdan daha fazla faydalanılacaktır.” “…Turizmde, yeni bilgi ve iletişim teknolojilerine uyum sağlanmasına ve müşteriyle bağlantının bu yönde yapılmasına ağırlık verilecektir.” Stratejik Amaçlar 1/2

3 “Tanıtımdan, ürün pazarlamaya ve bilgilendirmeye kadar internetin geniş bir yelpazede kullanılması sağlanacaktır. “Tanıtımdan, ürün pazarlamaya ve bilgilendirmeye kadar internetin geniş bir yelpazede kullanılması sağlanacaktır. “Dünya nüfusunun, trend ve alışkanlıkların değişmesine paralel olarak, yaş gruplarına uygun tanıtım ve reklamlara ağırlık verilecektir.” “Dünya nüfusunun, trend ve alışkanlıkların değişmesine paralel olarak, yaş gruplarına uygun tanıtım ve reklamlara ağırlık verilecektir.” (Türkiye Turizm Stratejisi Eylem Planı, Sayfa 24) (Türkiye Turizm Stratejisi Eylem Planı, Sayfa 24) Stratejik Amaçlar 2/2

4 Dünya turizminde gelişen trend… değişen alışkanlıklar nedir ?

5 Ülkemizin turizm kapasitesini arttırmayı hedeflediği gelişmiş ülkelerde, turizm sektörü satışlarının çok önemli bir bölümü internet üzerinden yapılmaktadır. Ülkemizin turizm kapasitesini arttırmayı hedeflediği gelişmiş ülkelerde, turizm sektörü satışlarının çok önemli bir bölümü internet üzerinden yapılmaktadır. Trend 1/8

6 ABD’de, yılda 65,5 milyar dolar işlem hacmine ulaşan e-turizm %43 payla internet ticaretinde en büyük yeri tutmaktadır. ABD’de, yılda 65,5 milyar dolar işlem hacmine ulaşan e-turizm %43 payla internet ticaretinde en büyük yeri tutmaktadır. Avrupa’daki e-turizm pazarı ise, 34,5 milyar dolar hacim ve %49 yıllık büyümeyle ABD’nin yakın takipçisidir. Avrupa’daki e-turizm pazarı ise, 34,5 milyar dolar hacim ve %49 yıllık büyümeyle ABD’nin yakın takipçisidir. Trend 2/8

7 İnternet kullanımının giderek yaygınlaştığı Avrupa’da 300 milyon, ABD de ise 220 milyondan fazla kullanıcı bulunmaktadır. İnternet kullanımının giderek yaygınlaştığı Avrupa’da 300 milyon, ABD de ise 220 milyondan fazla kullanıcı bulunmaktadır. İşte…İnternet’ in dünya turizm ticaretindeki bu belirleyici rolü, yeni bir trend...yeni bir alışkanlık. İşte…İnternet’ in dünya turizm ticaretindeki bu belirleyici rolü, yeni bir trend...yeni bir alışkanlık. Trend 3/8

8

9 “Bilgi Çağı” ve “Bireysel Çağ” olarak nitelenen günümüzde internet kullanımının giderek yaygınlaştığı ve internetin temel bilgi sağlama platformu haline dönüştüğü dikkate alındığında, Bakanlığımızın İnternet ortamına ağırlık veren yeni tanıtım stratejisinin ve goTurkey.com portalının önemi daha iyi anlaşılabilir… “Bilgi Çağı” ve “Bireysel Çağ” olarak nitelenen günümüzde internet kullanımının giderek yaygınlaştığı ve internetin temel bilgi sağlama platformu haline dönüştüğü dikkate alındığında, Bakanlığımızın İnternet ortamına ağırlık veren yeni tanıtım stratejisinin ve goTurkey.com portalının önemi daha iyi anlaşılabilir… Trend 5/8

10 Bakanlığımız, internet ortamının tanıtımlarda etkin bir şekilde kullanılması amacıyla, portal projesi için Hacettepe Üniversitesi ile bir protokol imzalanmıştır. Bakanlığımız, internet ortamının tanıtımlarda etkin bir şekilde kullanılması amacıyla, portal projesi için Hacettepe Üniversitesi ile bir protokol imzalanmıştır. Hacettepe Üniversitesi projeyi, özel sektörün katılımını sağladığı uluslararası nitelikte bir işbirliği ile gerçekleştirmektedir. Hacettepe Üniversitesi projeyi, özel sektörün katılımını sağladığı uluslararası nitelikte bir işbirliği ile gerçekleştirmektedir. Trend 6/6

11 “Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi” “Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi” Trend 7/8

12 Bu portal, bundan böyle Türkiye’ nin tüm dış tanıtım faaliyetlerinde adres olarak verilecek ve Türkiye’ nin tek resmi tanıtım portalı olarak hedef kitleye duyurulacaktır. Bu portal, bundan böyle Türkiye’ nin tüm dış tanıtım faaliyetlerinde adres olarak verilecek ve Türkiye’ nin tek resmi tanıtım portalı olarak hedef kitleye duyurulacaktır. Belli başlı arama motorlarında “Turkey” karşılığının yakın zamanda sadece olması da kaçınılmazdır. Belli başlı arama motorlarında “Turkey” karşılığının yakın zamanda sadece olması da kaçınılmazdır. Trend 8/8

13 Portalın özellikleri nedir ?

14 Portal, Bakanlıkça yürütülmekte olan tanıtma stratejisiyle uyumlu olarak…ülkenin kültürel, sanatsal, ekonomik, tarihi ve turistik değerlerini ön plana çıkarır nitelikte olacaktır. Portal, Bakanlıkça yürütülmekte olan tanıtma stratejisiyle uyumlu olarak…ülkenin kültürel, sanatsal, ekonomik, tarihi ve turistik değerlerini ön plana çıkarır nitelikte olacaktır. Bu özellikleriyle Portal, sadece Turizm varlıklarımızın değil ülkemizin bir bütün olarak tanıtımına hizmet edecektir. Bu özellikleriyle Portal, sadece Turizm varlıklarımızın değil ülkemizin bir bütün olarak tanıtımına hizmet edecektir. Portal 1/9

15 Portal, Turizm hizmet ve ürünlerinin pazarlanmasına katkı sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Portal, Turizm hizmet ve ürünlerinin pazarlanmasına katkı sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Portal iki bölümden oluşmaktadır: Bilgi Bölümü ve Pazarlama Bölümü. Portal iki bölümden oluşmaktadır: Bilgi Bölümü ve Pazarlama Bölümü. Portal 2/9

16 İçerik aktarımında, en etkin iletişim yolu olan “video” dan ağırlıklı olarak yararlanılarak ilgi ve etki artırılacaktır. İçerik aktarımında, en etkin iletişim yolu olan “video” dan ağırlıklı olarak yararlanılarak ilgi ve etki artırılacaktır. Görsel kalite standartları yüksek olacaktır. Görsel kalite standartları yüksek olacaktır. Portaldaki sunumlar tanıtıcılık fonksiyonu ön planda tutularak hazırlanacaktır. Portaldaki sunumlar tanıtıcılık fonksiyonu ön planda tutularak hazırlanacaktır. Portal 3/9

17 Portal 4/9 Ekran görünüm sadeliği ve açıklığı; erişilebilirlik, dolaşım ve tutarlılık açısından kullanıcıya kolaylıklar sağlayacaktır. Ekran görünüm sadeliği ve açıklığı; erişilebilirlik, dolaşım ve tutarlılık açısından kullanıcıya kolaylıklar sağlayacaktır. Teknik alt yapısıyla, görsel unsurların hızlı sunumuna olanak sağlayacaktır. Teknik alt yapısıyla, görsel unsurların hızlı sunumuna olanak sağlayacaktır. Portal, kullanıcı odaklı olup, kullanıcının seçtiği dile göre içerik ve görüntü vererek kullanıcıya aidiyet duygusu sağlayacaktır. Portal, kullanıcı odaklı olup, kullanıcının seçtiği dile göre içerik ve görüntü vererek kullanıcıya aidiyet duygusu sağlayacaktır.

18 Stratejik olarak seçilen yabancı ülke kullanıcıları (başlangıçta İngiliz, Alman,Fransız) dışında, Portal, Türk kullanıcılara da hizmet verecek şekilde yapılandırılacaktır. Portalın pazarlama bölümünde ise devreye alınma tarihinden itibaren Rusça ve İspanyolca dillerine de yer verilecektir. Stratejik olarak seçilen yabancı ülke kullanıcıları (başlangıçta İngiliz, Alman,Fransız) dışında, Portal, Türk kullanıcılara da hizmet verecek şekilde yapılandırılacaktır. Portalın pazarlama bölümünde ise devreye alınma tarihinden itibaren Rusça ve İspanyolca dillerine de yer verilecektir. Bakanlığımızın dış tanıtım kampanyalarında ve iç tanıtımlarda sürekli adres olarak verilmesiyle, tek resmi portal olarak milyonlarca kullanıcıya dönük, Bakanlık tarafından sürekli takip edilen ve yönlendirilen, sektördeki gelişmelere en hızlı şekilde tepki veren özellikler taşıyacaktır. Bakanlığımızın dış tanıtım kampanyalarında ve iç tanıtımlarda sürekli adres olarak verilmesiyle, tek resmi portal olarak milyonlarca kullanıcıya dönük, Bakanlık tarafından sürekli takip edilen ve yönlendirilen, sektördeki gelişmelere en hızlı şekilde tepki veren özellikler taşıyacaktır. Portal 5/9

19 Türkiye’nin Turizm endüstrisine hizmet etmek üzere geliştirilen, özel sektöre ait olanlar dahil ülkemizin turizm ve kültürel varlıkları ile ilgili bilgi ve tanıtım kaynağı olacak tek portal… Portal 6/9

20

21 Portal, tüm grafik tasarımı ve içerikleri ve teknik alt yapısı dahil olmak üzere… 1 Aralık 2007’de işletmeye alınmıştır... Portal, tüm grafik tasarımı ve içerikleri ve teknik alt yapısı dahil olmak üzere… 1 Aralık 2007’de işletmeye alınmıştır... “Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi”

22 BİLGİ PORTALI ANA SAYFA

23 BİLGİ PORTALI İÇ SAYFA

24 PAZARLAMA PORTALI ANA SAYFA

25 PAZARLAMA PORTALI TANITIM SAYFASI


"T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi 2007-2013 &" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları