Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEOG 10 YIL NASIL GEÇT İ ?  LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ …  2004’ E KADAR LGS  2005’ E KADAR OKS  2007’ DE SBS  2010’ DA YENİDEN OKS 

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEOG 10 YIL NASIL GEÇT İ ?  LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ …  2004’ E KADAR LGS  2005’ E KADAR OKS  2007’ DE SBS  2010’ DA YENİDEN OKS "— Sunum transkripti:

1

2 TEOG

3 10 YIL NASIL GEÇT İ ?  LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ …  2004’ E KADAR LGS  2005’ E KADAR OKS  2007’ DE SBS  2010’ DA YENİDEN OKS  2013’ TE TEOG

4 LGS LİSELERE GEÇİŞ SINAVI BU SINAV 2005 YILINDA MEB TARAFINDAN KALDIRILDI. YERİNE 8. SINIFTA UYGULANACAK 100 SORULUK OKS GETİRİLDİ.

5 OKS  BU SINAVIN 2007 YILINDA MEB TARAFINDAN KALDIRILDIĞI AÇIKLANMIŞ VE YERİNE 6,7,8. SINIFLARDA YAPILACAK YENİ SİSTEM GETİRİLMİŞTİR.  YENİ SİSTEME SBS ADI VERİLMİŞ,SBS İLE BİRLİKTE YABANCI DİL DERSLERİ DE SINAVA EKLENMİŞTİR.

6 SBS’ DEN SONRA,  MEB 2010 YILINDA SBS’Yİ KALDIRARAK YENİDEN TEK SINAVLI UYGULAMAYA GEÇMİŞTİR.  BİR ANLAMDA OKS GERİ GELDİ.  YILINDA SBS’ YE GİRENLER İSE BU SİSTEMİN SON ÖĞRENCİLERİ OLDULAR.

7 MODELİN TEMEL NİTELİĞİ Öğrenci başarısını, anlık bir performansa dayalı olarak değil,geniş zaman dilimine yayarak belirlemektir.

8 AMAÇLAR  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak.  Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.

9 AMAÇLAR  Okul dışı eğitim kurumlarına olan ihtiyacı azaltmak.  Öğrenci kazanımlarını daha objektif değerlendirmek.

10 AMAÇLAR  Sınavlar için telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak.  Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmek.  Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal,kültürel,sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek

11 ÖĞRENCİNİN OKUL VE SINIFTAKİ KAZANIMLARINI ÖN PLANA ÇIKARMAYI AMAÇLIYOR.

12

13

14  Ortak sınavlarda sınavı yapılan derslerin ağırlıklı katsayıları

15  Ortak Sınavlar, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacaktır.

16  Her dönem sınavlar 2 güne yayılarak yapılacak ve o günlerde okul tatil olacak.

17  Sorular çoktan seçmeli olacak. (4 seçenekli)  Sınavda A ve B kitapçığı olmak üzere iki çeşit kitapçık olacak.

18  Yanlış cevaplar doğruları etkilemeyecek

19

20  Ortak sınavlara katılamayan öğrencilerin,geçerli mazeretleri varsa “Mazeret Sınavlarına”girecekler.  Telafi sınavlarının soruları farklı olacak ve sınav tekrarlanmayacak.

21  Sınavlar 1. dönem Kasım’da, 2.dönem Nisan’da yapılacak.  Sınavlara girmek zorunludur.  2.sınavların konuları daha fazla olacak.  Sınavlar bir ders saatini (40 dk) aşmayacak.  Her sınavda 20’şer soru sorulacak.

22 ORTAK SINAVLAR UYGULAMA TAKVİMİ SINIFDÖNEM Sınav TarihleriMazeret Sınavı TarihleriSınav Sonuçlarının İlanı 8. SINIF1. DÖNEM28-29 Kasım Aralık 2013Ocak SINIF2. DÖNEM28-29 Nisan Mayıs 2014Haziran 2014 ORTAK SINAVLAR 1. GÜN OTURUMLARI DERS ADIBAŞLAMA SAATİ SORU SAYISISÜRESİ TÜRKÇE09: DAKİKA MATEMATİK10: DAKİKA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ11: DAKİKA ORTAK SINAVLAR 2. GÜN OTURUMLARI DERS ADIBAŞLAMA SAATİ SORU SAYISISÜRESİ FEN VE TEKNOLOJİ09: DAKİKA T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK10: DAKİKA YABANCI DİL11: DAKİKA

23 SİSTEMİN UYGULANMASI  Merkezi sınavlar orta ve uzun vadede açık uçlu soruları da içerecek hale dönüştürülecek

24 % 30 YBP + %70 Merkezi Sınav Öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıflara ait yılsonu ağırlıklı başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u İle 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır

25

26 1. Dönem 2. Dönem Derslerin Ağırlık Katsayıları 1. Sınav2. Sınav3. SınavOrtalama Derslerin Ağırlık Katsayıları 1. Sınav2. Sınav3. SınavOrtalama Türkçe , Matematik , ,4444 Fen ve Teknoloji , T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük , ,5555 Yabancı Dil , Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi , ,2222 Derslerin Ağırlık Katsayı toplamları 18 70, , Sınıf Ağırlıklandırılmış Merkezi Sınav Puanı73,8331

27

28

29 ETKİ % 70’ TEN DAHA FAZLA  8.sınıfın 6 dersi yıl sonu başarısında ve ağırlıklandırılmış puan hesaplamasında iki defa değerlendirildiğinden etki %70’ i geçiyor.  Yerleştirme puanları 500’lük sistem üzerinden yapılacak.  Geçen yıllara oranla düşünüldüğünde sınav sayısında 1 ders artma var

30 Dönemsel Olarak Yapılacak Sınavların,İki yazılısı olanların ilki,Üç yazılısı Olanların İkincisi Ortak Yapılacak.

31 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ NASIL GERÇEKLEŞECEK?

32 • Yerleştirmeye esas puan, öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak.

33 • Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek

34 NOT NOT NOT  Sınav başvurusu olmayacak  Sınav ücreti alınmayacak

35 Yerleştirmeye esas puanların eşit olması durumunda aşağıdaki öncelik sıralamasına göre yerleştirme yapılacaktır. 1.Ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı, 2.Sırasıyla 8,7 ve 6 ıncı sınıflardaki yılsonu başarı puanı üstünlüğü, 3.Tercih önceliği, 4.Okula özürsüz devamsızlık yapılan gün sayısının azlığı.


"TEOG 10 YIL NASIL GEÇT İ ?  LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ …  2004’ E KADAR LGS  2005’ E KADAR OKS  2007’ DE SBS  2010’ DA YENİDEN OKS " indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları