Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü"— Sunum transkripti:

1 Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü

2 E - REHBERLİK internet tabanlı bir e-rehberlik modülü

3 HATIRLATMA RAPORLAR ÖLÇME ARAÇLARI ETKİNLİKLER ÖZEL EĞİTİM FORMLAR
P.M.H MEVZUAT YÖNELTME HİZMET İÇİ EĞİTİM MESLEKİ GELİŞİM RAM İLE İLETİŞİM DUYURULAR REHBERLİK PANOSU SUNU- SEMİNER ÖĞRENCİ RANDEVU MAİL KUTUSU HATIRLATMA İLETİŞİM BECERİLERİ ÇATIŞMA ÇÖZME ERGENLİK DÖNEMİ VELİ RANDEVU ÖĞRETMEN RANDEVU

4 Formlar Sistem öğrenci öğrenci numarası, veli ya da öğretmen için TC kimlik numarası ile çalışıyor.

5 Öğrenci için; Foto Ad Soyad Not Devam Durum Aile Bilgisi Sağlık
Özel Eğitim Bilgiler Yıl Sonu Ort.

6 Veli için; Çocuk 1 Çocuk 2 şeklinde görünecek. Not: Okul ya da kurumun öğrencisi ise aktif olacak. Diğer türlü çocuklar silik görünecek.

7 Öğretmen için; Sınıf 3-A ya da branş öğretmeni ise bağlı olduğu sınıflar görünecek.

8 Formlar kısmına tıklandığında yapılandırılmış görüşme ekranı gelecek
Formlar kısmına tıklandığında yapılandırılmış görüşme ekranı gelecek. Gerekli bilgiler girildikten sonra yazdır butonuna basılarak girilen bilgilerinde yer aldığı ve görüşme özetinin yazılacağı sayfa çıktı olarak alınacaktır. Öğrencinin özel eğitim hizmeti ile ilgili bilgileri ve hareketliliği takip edilebilecektir. Yine öğrencinin ram ile gerçekleşen görüşme kaydı varsa bilgi ekranına yansıyacaktır. Alan uzmanının dolduracağı kayıt formu kesinlikle ikinci şahıslarla paylaşılmayacaktır. Ayrıca toplanan verilerde filtreleme sonrasında öğrenci isimleri kesinlikle yer almayacaktır. Hukuki sınırlılıklar göz önüne alınarak danışanın kişisel hakları korunacaktır.

9 1.aşamada; Rehberlik alanlarından seçilir. Kişisel ve Sosyal Rehberlik
Bireysel Psikolojik Danışma Eğitsel Rehberlik Grupla Psikolojik Danışma Mesleki Rehberlik Aile danışmanlığı Rehberlik alanlarından seçilir.

10 2.aşamada; Öğrenci görüşmesi sorun alanlarından seçilir.
Sağlık Sorunları Okulla ilgili sorunlar Aile ile ilgili sorunlar Kişisel sorunlar Arkadaşlık İlişkilerine Dayalı Sorunlar Sosyo-Ekonomik Sorunlar Diğer (Belirtiniz) Öğrenci görüşmesi sorun alanlarından seçilir.

11 Üçüncü aşamada Hatırlatma Butonu olacak
Üçüncü aşamada Hatırlatma Butonu olacak. Veli – öğrenci- öğretmen randevuları sisteme kayıt edilecektir. Öğrenci ile ilgili uygulanmak istenen ölçme aracı vb. E REHBERLİK sistemine her girişte, sistem öğrenci- veli- öğretmene yönelik hatırlatmaları ilgili rehber öğretmene UYARI yapacaktır.

12 Görüşmenin Yazılacağı Sayfa
ÖĞRENCİ VELİ FOTOĞRAF AD SOYAD NOT AİLE BİLGİSİ SAĞLIK BİLGİSİ ÖZEL EĞİTİM BİLGİSİ DEVAM DURUM YIL SONU ORT. REHBERLİK ALANI KİŞİSEL-SOS EĞİTSEL MESLEKİ SORUN ALANI Görüşme Saati- Yeri- Görüşme Sayısı – Ram ile yapılan görüşme bilgisi ÖĞRENCİ-VELİ-ÖĞRETMEN HATIRLATMA KAYDET Görüşmenin Yazılacağı Sayfa Yazdır

13 Görüşmenin Yazılacağı Sayfa
VELİ ÖĞRENCİ FOTOĞRAF AD SOYAD NOT SAĞLIK BİLGİSİ ÖZEL EĞİTİM BİLGİSİ DEVAM DURUMU YIL SONU ORT. REHBERLİK ALANI KİŞİSEL-SOS EĞİTSEL MESLEKİ SORUN ALANI Görüşme Saati- Yeri- Görüşme Sayısı ÖĞRENCİ-VELİ-ÖĞRETMEN HATIRLATMA KAYDET Görüşmenin Yazılacağı Sayfa Yazdır

14

15 Uygulanan Ölçme Araçları
Tüm ölçme araçlarının elektronik ortamda raporlamaya uygun hale getirilmesi. Uygulanan Ölçme Araçları Otobiyografi Sosyometri Başarısızlık Nedenleri Anketi Problem Tarama Listesi (O Takımı) Problem Tarama Listesi (L Takımı) Kuder İlgi Alanları Envanteri Kimdir Bu-Tekniği Snellen Göz Tarama Testi Kime Göre Ben Neyim Tek. Boş Zamanları Değ. Anketi Devamsızlık Nedenleri Anketi Beier Cümle Tamamlama testi Sınav Kaygısı Ölçeği Çalışma Davranışı Değerlendirme Ölçeği Aile Envanteri Akademik Benlik Kavramı Ölçeği Kendini Değerlendirme Envanteri Mesleki olgunluk Ölçeği Kişilik Envanteri TKT 7–11 TYT 6–8 TYT 9–11

16

17 Tarih - Varsa Onay Sayısı - Rehberlik Alanı
Etkinlikler ve Araştırmalar Formlar kısmında olduğu gibi (…) sistemin başlatılması ardından Konu kısmı gelecektir. Konu kısmı açılır kutu şeklinde olup buradaki bilgiler daha sonra netleştirilecektir. KONU: ………. Sınavlar hakkında bilgi verilen Üst Öğretim Programları hakkında bilgi verilen Sınav kaygısı ve baş etme yolları konusunda bilgi verilen …….. Açılır kutu seçildiğinde konular-etkinlik türü görünecektir Etkinlik Türü Öğrenci öğretmen veli ve diğer bilgilendirme çalışmaları şeklinde sayısal verilerin girilebileceği kutular açılacaktır, tarihte sisteme girildikten sonra kaydet butonu ile faaliyet sisteme aktarılacaktır. ÖĞRENCİ VELİ ÖĞRETMEN DİĞER Tarih - Varsa Onay Sayısı - Rehberlik Alanı KAYDET

18 Grupla Psi. Danışma Grupla Eğitsel Reh. Grupla Mesleki Reh. Diğerleri
Bu süreçte yıl sonu raporundaki doldurulması gereken kısımlardan olan öğrenci ve velilere ilişkin hizmet alanları olan bölüm seçilecektir bu bölümler şunlardır: Grupla Psi. Danışma Grupla Eğitsel Reh. Grupla Mesleki Reh. Diğerleri Araştırma -yayınlar ve projeler kısmı ise diğer bir alt başlık olarak etkinlik bölümünün altında yer alacaktır. Aynı şekilde iş birliği yapılan kurumlar konu ve kurum şeklinde giriş yapılmasına müsaade edecek şekilde alt başlık olarak yer alacaktır.

19 Tarih - Varsa Onay Sayısı - Rehberlik Alanı
Psikososyal Müdahale Hizmetleri Çalışma prensibi etkinliklerle benzer özelliktedir. KONU: ………. Psikoeğitim Psikolojik Bilgilendirme ve Anlamlandırma (de brifing) Grupla Psikolojik Danışma Hayata Sahip Çıkma Aile Eğitimi Şiddeti Önleme Madde Bağımlılığı Temel Önleme Açılır kutu seçildiğinde konular görünecektir. Öğrenci öğretmen veli ve diğer bilgilendirme çalışmaları şeklinde sayısal verilerin girilebileceği kutular açılacaktır, tarihte sisteme girildikten sonra kaydet butonu ile faaliyet sisteme aktarılacaktır. ÖĞRENCİ VELİ ÖĞRETMEN DİĞER Tarih - Varsa Onay Sayısı - Rehberlik Alanı KAYDET

20 RAM RAM TARAFINDAN İSTENİLEN BELGELERİN, YAPILACAK OLAN ÇALIŞMALARIN, VERİLMESİ DÜŞÜNÜLEN EĞİTİM ve SEMİNERLERİN MODÜL ÜZERİNDEN BİLDİRİLMESİ ve REHBERLİK SERVİSİ İLE İLETİŞİMİN SAĞLANMASI PSİKOLOJİK ÖLÇME ARAÇLARI İLE İLGİLİ VERİLECEK EĞİTİMLERDE İLGİLİ EĞİTİMİ VERECEK FORMATÖRÜN BİLGİLERİ VE YETERLİLİĞİ- EĞİTİME KATILIM SAYISININ BELİRLENMESİ- KURSİYERLERİN HİZMET İÇİ EĞİTİM BİLGİLERİNİN OLDUĞU MÖDÜLÜN ETKİN OLARAK KULLANILMASI

21 Psikolojik Ölçme Araçları Eğitim
Eğitim Formatorü T.C kimlik no ve şifresi ile ilgili modüle girdikten sonra önce açabileceği eğitimi seçecektir. Sonra açacağı eğitimin katılımcı sayısını belirtecektir. İlgili eğitim ile katılımcı sayısı belirlendikten sonra katılımcıların T.C kimlik noları sisteme girilecektir. Bu aşamadan sonra katılımcıların uzmanlık alanı görev yeri ve aldığı eğitim bilgileri belirlenecek katılımcı şartları ile eğitimin özellikleri ve hizmet amacının eşlemesi halinde eğitim onay süreci başlayacak önce il onayı geçekleşecek daha sonraki aşamada ise bakanlık incelemesi ve onayı geçekleşecek ve süreç sonlandırılmış olacaktır

22 Psikolojik Ölçme Araçları Eğitimi
Formatörün T.C Kimlik Numarası ve Şifresi Hangi Eğitimi Açabilir Kaç Kişilik Açabilir Katılımcıların T.C nosu Alanı Görev Yeri Aldığı Eğitimler Onay Süreci İl Onayı Bakanlık Onayı Yetkin Olduğu Eğitimler Belirlenmiş kontenjan

23 Hizmetiçi Eğitim - Mesleki Gelişim
Hizmetiçi eğitim iki şekilde çalışacaktır. Tüm yıl içinde açılan mahalli ve merkezi seminerlerin süzülerek sistemde görünmesi. Başvuru tarihi - kurum onay tarihi - yeri - katılımcı sayısı vb. gibi Yıl sonu raporunda istenen kişisel gelişim alanına yönelik hizmetiçi eğitimlerin RAM’a iletilmesi boyutu uygun görülmektedir. ÇALIŞANLARIN ALDIKLARI EĞİTİMLERİN SİSTEM İÇİNDE YER ALMASI İLLER VE BAKANLIK TARAFINDAN GÖRÜLMESİ

24 Mesleki Gelişim’ kısmı
Bu bilgiler personel özlük modülü hizmetiçi eğitim bilgileri kısmında bulunmaktadır. Bu bilgilere ihtiyaç durumunda ilgili RAM ya da bakanlığın görüşüne sunulacaktır.

25 Özel Eğitim 1. BEP FORMLARI- PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMLARI başlıkları halinde adı geçen formların rehberlik modülünde boş form şeklinde olması.İlgili formların Genel Müdürlük sayfasından e-rehberlik modülüne aktarılması ve değerlendirmelerin modül yolu ile RAM ‘lara doküman-bilgi akışının sağlanması. 2. BİREYSEL GELİŞİM RAPORLARI başlığı halinde adı geçen formların rehberlik modülünde boş form şeklinde olması. e-rehberlik modülüne aktarılması ve değerlendirmelerin modül yolu ile RAM ‘lara doküman-bilgi akışının sağlanması 3.Gönderme Öncesi Bilgi Formlarının rehberlik modülünde boş form şeklinde olması.Yönlendirme işleminin okul kanalı ile yazışma şeklinin direk elektronik ortamda yapılmasının uygun olacağı düşünülmektedir. 4. Özel eğitime tabi öğrencilerin hareketliliği görüşme (form ) butonunda Rehber öğretemenin karşısına gelecek ve takibi sağlanacak

26 RAPORLAR,Görüşme Formlarından Süzülen bilgiler Yıl sonu Roporu formatıyla uygun bir şekilde tablolara aktarılacak. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verilen öğrenci veya bireylere ilişkin hizmetler: Öğrenci Görüşmeleri Veli Görüşmeleri Aile-Veli Ziyaretleri Bireysel Rehberlik Hizmetleri Grupla Rehberlik Hizmetleri Bireysel Psikolojik Danışma Bireysel Eğitsel Rehberlik Bireysel Mesleki Rehberlik Grupla Psikolojik Danışma Grupla Eğitsel Rehberlik Grupla Mesleki rehberlik Grup Sayısı Öğrenci Sayısı 1-4. Sınıf Öğrenci Sayısı 5-8. Sınıf Öğrenci Sayısı Ortaöğretim Öğrenci Sayısı

27 Sorun Alanlarının Değerlendirilmesi:
Öğrenci Görüşmelerinin Sorun Alanlarına Göre Dağılımı K E Sağlık Sorunları Okulla ilgili sorunlar Aile ile ilgili sorunlar Kişisel sorunlar Arkadaşlık İlişkilerine Dayalı Sorunlar Sosyo-Ekonomik Sorunlar Diğer (Belirtiniz)

28 Ziyaret Edilen Üst Okullar
Mesleki Rehberlik ve Yöneltme Hizmetleri Kapsamında: Ziyaret Edilen Üst Okullar Okul ve İş yeri Sayısı Öğrenci Sayısı Fen Lisesi Anadolu Lisesi Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Sosyal Bilimler Lisesi Meslek Liseleri Meslek Danışma Merkezi Ziyaret edilen iş yerleri sayısı Fakülte ve Yüksekokullar Din Eğitimi Veren Orta Okul ve Liseler ( İ.H.L.)

29 Sınavlar ve Sınav Kaygısına Yönelik Çalışmalar
Yapılan Bilgilendirme Çalışmalarının Konusu Yapılan Bilgilendirme Sayıları Öğrenci Sayısı Öğretmen Aile Mahalli Basın Sınavlar hakkında bilgi verilen Üst Öğretim Programları hakkında bilgi verilen Sınav kaygısı ve baş etme yolları konusunda bilgi verilen

30 ÖLÇME ARAÇLARI Otobiyografi Sosyometri Başarısızlık Nedenleri Anketi
Problem Tarama Listesi (O Takımı) Problem Tarama Listesi (L Takımı) Kuder İlgi Alanları Envanteri Kimdir Bu-Tekniği Snellen Göz Tarama Testi Kime Göre Ben Neyim Tek. Boş Zamanları Değ. Anketi Devamsızlık Nedenleri Anketi Beier Cümle Tamamlama testi Sınav Kaygısı Ölçeği Çalışma Davranışı Değerlendirme Ölçeği Aile Envanteri Akademik Benlik Kavramı Ölçeği Kendini Değerlendirme Envanteri Mesleki olgunluk Ölçeği Kişilik Envanteri TKT 7–11 TYT 6–8 TYT 9–11

31 Uygulanan Ölçme Araçları
Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Amacıyla Kullanılan Ölçme Araçları: Uygulanan Ölçme Araçları Şube Say. Uygulama sayısı Kız Erkek Top Otobiyografi Sosyometri Başarısızlık Nedenleri Anketi Problem Tarama Listesi (O Takımı) Problem Tarama Listesi (L Takımı) Kuder İlgi Alanları Envanteri Kimdir Bu-Tekniği Snellen Göz Tarama Testi Kime Göre Ben Neyim Tek. Boş Zamanları Değ. Anketi Devamsızlık Nedenleri Anketi Beier Cümle Tamamlama testi Sınav Kaygısı Ölçeği

32 Katılımcı Grup ve Sayıları
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Servisi Tarafından Yapılan Etkinlikler: Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Servisi Tarafından Gerçekleştirilen: Etkinlikler (Seminer, Konferans, Panel, Toplantı vb.) Konusu Etkinlik Sayısı Katılımcı Grup ve Sayıları Öğrenci Öğretmen Veli Diğer Toplam 1. 2. 3. Sıra No Araştırmalar – Projeler Yayınlar 1 2 3

33 Ulaşılan Personel Sayısı Eğitime Katılan Psikolojik Dan. Sayısı
Psikososyal Müdahale Hizmetleri Program Türü Ulaşılan Okul Ulaşılan Personel Sayısı Ulaşılan Öğrenci Sayısı Veli Sayısı Eğitime Katılan Psikolojik Dan. Sayısı İlkokul Ortaokul Lise Öğretmen Yönetici Psikoeğitim Psikolojik Bilgilendirme ve Anlamlandırma (de brifing) Grupla Psikolojik Danışma Hayata Sahip Çıkma Aile Eğitimi Şiddeti Önleme Madde Bağımlılığı Temel Önleme

34 RAPORLAR SINIFLARA GÖRE AYLARA GÖRE GÖRÜŞME SAYISI
ÖLÇME ARAÇLARINA GÖRE REHBERLİK ALANINA GÖRE GÖRÜŞME SORUN ALANINA GÖRE GÖRÜŞME SAYISI AYLARA GÖRE GÖRÜŞME SAYISI ŞEHİRLERE GÖRE ÖĞRENCİ VELİ ÖĞRETMEN ETKİNLİK VE ARAŞTIRMA

35 BAŞARISIZLIK NEDENLERİ
SINIFLARA GÖRE A PTE 9 İSTATİKSEL VERİLER B ABKÖ C 10 BAŞARISIZLIK NEDENLERİ GRAFİK D 11 12

36

37 1 2 3 4 AYLAR BİREYSEL-8 OCAK GÜNLER SAYI PZT SALI ÇRŞ PRŞ CUMA GRUP-2
ŞUBAT 3 4

38 HATIRLATMA XX/YY/ZZZZ TARİHİNDE 11-C AHMET 3. DERS SAATİ 2. GÖRÜŞME
XX/YY/ZZZZ TARİHİNDE 11-C AHMETİN VELİSİ MEHMET 5. DERS SAATİ GÖRÜŞME XX/YY/ZZZZ TARİHLİ SINAV İLE İLGİLİ EĞİTİM TDBİRİ OLAN ÖĞRENCİLER KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE TABİ ÖĞRENCİ RAPORU

39 RANDEVU GÜNLER ÖĞRENCİ VELİ ÖĞRETMEN DERS SAATİ PZT SALI ÇRŞ PRŞ CUMA

40 MEVZUAT MEB Mevzuat Modülünden Alan ile ilgili mevzuat süzülecek,

41 YÖNELTME YÜKSEKÖĞRETİM ORTA ÖĞRETİM YGS- LYS Sınav Sistemi
TEOG sistemi Yükseköğretim Programları- taban puanlar- kont. Okul- Taban Puan- Kon.- Kredi veren kurum kuruluşlar Mesbil- İşkur Tabanlı Mesleki Linkler Askeri Okullar ve öz. Yetenekle girilen kur. Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi Tabanlı Mesleki tan. Sınav Tedbiri Olan Öğrencileri Hatırlatma

42 Ziyaret Edilen Üst Okullar
Okul ve İşyeri Sayısı Öğrenci Sayısı Fen Lisesi Anadolu Lisesi Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Sosyal Bilimler Lisesi Meslek Liseleri Meslek Danışma Merkezi Ziyaret edilen iş yerleri sayısı Fakülte ve Yüksekokullar Din Eğitimi Veren Orta Okul ve Liseler ( İ.H.L.)

43 TEŞEKKÜRLER

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68


"Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları