Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ"— Sunum transkripti:

1 TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
(TEOG) 1

2 TEMEL KAVRAMLAR TEOG (Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş)
YBP (Yıl Sonu Başarı Puanı) YEP (Yerleştirmeye Esas Puanı)

3 MODELİN UYGULANMASI eğitim - öğretim yılında altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi merkezî olarak gerçekleştirilecek.

4 Merkezi Değerlendirmeler Kapsamındaki Dersler
MODELİN UYGULANMASI Merkezi Değerlendirmeler Kapsamındaki Dersler Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 4

5 MODELİN UYGULANMASI Merkezî değerlendirmeler, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak 2 Yazılısı Olan Dersler T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 3 Yazılısı Olan Dersler TÜRKÇE MATEMATİK FEN İNGİLİZCE

6

7 ÖRNEK E-OKUL NOT BİLGİSİ

8 MODELİN UYGULANMASI Eğitim Öğretim Yılında birinci dönem merkezi sistem ortak sınavın 2014 yılı Kasım ayının son haftasında, ikinci dönem merkezi sistem ortak sınavın ise 2015 yılı Nisan ayının son haftasında yapılması planlanmıştır. 8

9 MODELİN UYGULANMASI Merkezî değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek

10 TÜRKÇE 20 MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK YABANCI DİL DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

11

12

13 YIL SONU BAŞARI PUANI HESAPLAMA

14 YBP =76.4137 TOPLAM 28 76.4137 DERSLER HAFTALIK DERS SAATİ
YILSONU NOTU YIL SONU PUANI TÜRKÇE 5 MATEMATİK 4 7.8571 FEN VE TEKNOLOJİ T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 2 6.3095 YABANCI DİL DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ 5.9524 GÖRSEL SANATLAR 1 2.7976 MÜZİK 3.0952 BEDEN EĞİTİMİ 7.1429 TEKNOLOJİ ve TASARIM 6.0714 VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ 3.3929 TOPLAM 28 YBP =

15 TÜRKÇE 4 MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ T.C İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 2 YABANCI DİL DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

16 Ağırlıklandırılmış Merkezi Sınav Puanı

17 Ağırlıklandırılmış Merkezi Sınav Puanı
Öncelikle her merkezi sınav kendi içinde 700 üzerinden bir puana dönüştürülecek, ardından her iki sınavın ortalaması alınarak “ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanı” hesaplanmış olacak.

18 Ağırlıklandırılmış Merkezi Sınav Puanı

19 Yerleştirmeye Esas Puanın Hesaplanması

20 ÖRNEK SINAV SONUÇ BELGESİ

21 Puan Eşitliği Halinde Orta Öğretime Yerleştirme Nasıl Gerçekleştirilecek?

22 ETKİN ÖĞRENME

23 Öğrenmede ve istenilen başarıyı elde etmede sonuç almanın yolu, çok çalışmak değil etkin ve yeterli çalışmaktır.

24 ETKİN ÖĞRENMEK İÇİN NELER YAPMALIYIZ?
Hedef Belirleme Zaman Yönetimi Çalışma Ortamı Tekrar Dikkat Motivasyon

25 Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez
HEDEF BELİRLEME Çalışmanızın yönünü belirlemek adına neye ulaşmak için çalıştığınızı bilmeniz gerekir. Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez

26 HEDEFLERİNİZİ BELİRLERKEN;
Fen Bilgisi dersindeki eksiklerimi tamamlamak, Fen Lisesi kazanmak, Tıp okumak olarak tanımlayabilirsiniz. KISA VADELİ HEDEF ORTA VADELİ HEDEF UZUN VADELİ HEDEF

27 ZAMAN YÖNETİMİ Amacımıza ulaşmak için;
Hangi derse ne kadar çalışacağınızı, Ne zaman çalışabileceğinizi, Ne kadar gayret göstermeniz gerektiğini bilmelisiniz.

28 ZAMAN YÖNETİMİNDEKİ ENGELLER
Arkadaşlara ‘hayır’ diyememe… Plansızlık… Erteleme… Kararsızlık...

29 Sınava hazırlanma sürecinde arkadaşlarınızın size anlayış göstereceğine inanın ve “hayır” lı cümlelerinizi söyleme cesareti gösterin.

30 ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma ortamının ders çalışmaya uygun olması çalışmayı daha verimli hale getirir.  Çalışma ortamını hazırlarken; Çalışmak için çalışılacak dersin tüm araç ve gereçlerin bulunduğu bir masa olmasına, Çalışma ortamında telefon, televizyon, Müzik gibi dikkat dağıtıcı araçların olmamasına, Yine dikkat dağıtabilecek nitelikte fazla resim, fotoğraf,afiş, poster gibi uyarıcıların olmamasına,

31 Oda ısısının ne çok soğuk ne çok sıcak olmamasına,
Çalışma odasının iyi havalandırılmasına, Aydınlatmanın iyi olmasına, Çalışma masasının farklı amaçlarla kullanılmamasına Dikkat edilmelidir..

32 TEKRAR Düzenli tekrar yapmak,
Anlaşılan konuların uzun süreli hafızaya aktarılması sağlanır. Bir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanır.

33 Düşünceyi belli bir şey üstünde yoğunlaştırabilme gücüdür
DİKKAT Düşünceyi belli bir şey üstünde yoğunlaştırabilme gücüdür DİKKAT DAĞITICI DIŞSAL NEDENLER Rahat bir koltuk, Televizyon, Gürültü, Poster ve afişler, Telefon, Çevredekiler

34 Fiziksel nedenler (Açlık, uykusuzluk v.b.),
DİKKAT DAĞITICI İÇSEL NEDENLER Fiziksel nedenler (Açlık, uykusuzluk v.b.), Sıkılma (Hoşlanmama, ilgi çekici bulmama), Kaygılanma, Gözünde fazla büyütme, Hayal kurma.

35 DİKKAT EGZERSİZLERİ OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAYA ÇALIŞIN, OKUMA ALIŞKANLIĞINIZ ZAYIFSA, ÖNCELERİ ÇOK SEVDİĞİNİZ YAYINLARI OKUYARAK BAŞLAYIN. BULMACA ÇÖZÜN SUDOKU OYNAYIN… EVDEN OKULA, OKULDAN DERSHANEYE GİDERKEN FARKLI YOLLAR KULLANIP, BİLİNCİNİZİ AÇIK TUTMAYA ÖZEN GÖSTERİN. YOLDA YÜRÜRKEN İNSANLARIN KIYAFETLERİNİ VE YÜZLERİNİ İNCELEYİN. ARKADAŞLARINIZLA BİRLİKTE GİDİP GELİYORSANIZ, BUNU BİR OYUN HALİNE GETİREBİLİRSİNİZ.

36 Amaçlanan noktaya yönelme ve ona ulaşma çabasıdır
MOTİVASYON Amaçlanan noktaya yönelme ve ona ulaşma çabasıdır

37 MOTİVASYON İÇ DIŞ AMAÇLILIK PLANLILIK İSTEKLİLİK SORUMLULUK KARARLILIK
SABIR HIRS YÖNLENDİRİLME SONUÇ ODAKLILIK ÇABUK SIKILMA ENERJİ DÜŞÜKLÜĞÜ İŞİ YARIM BIRAKMA MAZERET ERTELEME

38 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..


"TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları