Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.  Hedef Kitle OYUN EKİBİ  Standart bir format yoktur.  Diğer tasarım belgeleri incelenebilir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.  Hedef Kitle OYUN EKİBİ  Standart bir format yoktur.  Diğer tasarım belgeleri incelenebilir."— Sunum transkripti:

1 TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ

2  Hedef Kitle OYUN EKİBİ  Standart bir format yoktur.  Diğer tasarım belgeleri incelenebilir.

3 Tasarım Belgesinde;  Oyunun nasıl işleyeceği  Oyuncunun oyunu oynadıktan sonra hangi tecrübelere sahip olacağı  Oyun dünyasında oyuncular nasıl interaktif olacak gibi soruların cevapları ayrıntılı ve mantıklı bir şekilde yer almalıdır.

4 YAZI SİTİLİ  Yazı sitili dikkatli seçilmeli.  İyi bir içindekiler kısmı olmalı.  Kayıt formatı iyi seçilmeli (Rich Text Format)  Tekrardan kaçınılmalı.  Hyperlink kullanabilir. (Wiki Hypertext)  Gereksiz detaylandırma yapılmamalı.  Diğer oyunlarla karşılaştırma yapılabilir ancak sistem eksiksiz tanımlanmalıdır.

5 BÖLÜMLER  İçerik Tablosu  Giriş/Genel Özet  Oyun Teknikleri  Yapay Zeka  Oyun Öğeleri  Hikaye Özeti  Oyun Devamlılığı  Sistem Menüleri

6 İçerik Tablosu  Başlık ve alt başlık kullanılmalıdır.  Kalın başlıklardan çokça yararlanılmalıdır.  Alt bölümlerle ilgili detaylı bilgi içermelidir.  Ekip üyeleri içerik tablosundan istediği bilgiye kolayca ulaşabilmelidir.

7 Giriş/Genel Özet  Bir sayfayı geçmemelidir.  Daha çok ekibe yeni katılanlar için hazırlanır. Giriş Oyunun ilgi çekici kısmı anlatılır. Gelişme Oyunun hikayesi anlatılır. Sonuç Motivasyon

8 Oyun Teknikleri  Oyunun ne olduğunun anlatıldığı bölümdür.  Oyuncunun oyunda neler yapabileceği ve nasıl oynayacağı anlatılır.  Yaratılacak karakterin ve diğer nesnelerin özellikleri bu aşamada belirlenir.

9  Karakterin yapabileceği en temel hareketler belirlenir.  Oyuncunun tıkladığı yere karakter gitmediğinde oyun ne yapacak?  Karakteri seçecek ve onu hareket ettirecek ayrı butonlara sahip olacak mı?  Oyuncunun karakteri nasıl yönlendireceği belirlenir.

10  Karakter gerçekçi bir fiziksel model mi olacak yoksa basit bir model mi olacak?  Karakter hızlı mı olacak yavaş mı?  Karakter bir obje ile karşılaştığında tepkisi ne olacak?  Oyuncunun oyuna nasıl başlayacağı belirlenmelidir.

11  Karakter farklı görevlere ulaşmak için farklı şekillere giriyorsa bu şekillerin detaylı bir biçimde tanımlanması gerekir.  3D, 2D, Indoor veya Outdoor oyunlar hazırlarken bunların hepsinin tasarım dökümanları birbirinden farklıdır.  Oyuncunun oyunu oynarken neler göreceği tanımlanmalıdır.  Ara yüz bu bölümde tanımlanmalıdır.(GUI)

12 Yapay Zeka  Oyun dünyasının oyuncuyla nasıl iletişim kuracağının belirlendiği bölümdür.  Oyuncular hiçbir şey yapmadığında oyun nasıl davranır?  Oyunun türüne göre oyun tekniklerinin içinde de tanımlanabilir.

13 Oyun Öğeleri  Oyunculara zorlu bir deneyim kazandırmak için bir araya getireceğimiz unsurlardır.  Sanat ve programlama bölümü için büyük önem arz eder.  Tasarımcı öğeleri sınırsız ve ilgi çekici bir noktaya getirmeli ve çeşitli seviyeler yaratmalıdır.

14 Oyun öğeleri üç ana kategoride incelenir;  Karakterler  Parçalar/Maddeler  Nesneler Her bir kategori için mantıksal bir liste yapılmalı ve bunlarda kendi içinde alt sınıflara ayrılmalıdır.  Elementlerin birbirleriyle olan ilişkisi anlatılmalıdır.

15 Hikayeye Genel Bakış  Hikayenin kısa bir özetinin yapıldığı bölümdür.  Ekip arkadaşları için hikaye hakkında daha iyi fikir edinmelerini sağlar.  Kolay okunabilir olmalıdır.

16 Oyun Süreci  Oyun içindeki olayların akış süreci ve bu olayların nasıl gelişeceğinin anlatıldığı bölümdür.  Hangi seviyelerin ne içereceği ve bu seviyelerin nasıl detaylandırılacağı belirtilir.  Her bir seviyede oyuncuların karışılacakları zorluklar ve görsel efektler belirlenir.

17  Oyuncuların hangi seviyede hangi duyguları hissedeceği ve bu duyguların nasıl değişiklik göstereceği belirlenir.

18 Sistem Menüleri  Ana menüde neleri detaylandırmamız gerektiği ve oyuncunun ulaşabileceği tüm seçeneklerin yer aldığı bölümdür.  Oyuncunun oyundan keyif alacağı şekilde düzenlenmelidir.  Üreticiler için önemlidir ve bu nedenle iyi tanımlanmalıdır.

19 Yazarın Görüşü  Tasarım belgesi hazırlamak için standart bir format yoktur.  Önceden hazırlanmış tasarım belgeleri incelenebilir. DİKKATLİ OL!!!

20  The Wafer-Thin Document  The Back-Story Tome  The Overkill Documents  The-Pie-in-The-Sky Documents  The Fossilized Document

21 Belgeyi Okutmak  En büyük zorluk belgenin ekip arkadaşları tarafından okunmasını sağlamaktır.  Belgeyi güncel tutmak, faydalı bilgiler vermek ve içeriği tablolarla desteklemek okuyucunun ilgisini çekmekte başarılı olabilir.  Bölümlerin sonuna kısa özetler konulması da iyi bir yöntem olabilir.  Tüm okuyucuların kolayca ulaşabileceği bir sistemde olmalıdır.

22 Sonuç Olarak;  Tasarım belgesi oluşturmak sadece bir başlangıçtır.  Belgeyi bitirmek oyunu bitirmek değildir.  Tasarımcı oyun aşamalarının hepsine dahil olmalıdır.  Oyunun tasarımı ve geliştirilmesi bir diyalog sürecidir.


"TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.  Hedef Kitle OYUN EKİBİ  Standart bir format yoktur.  Diğer tasarım belgeleri incelenebilir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları