Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Dersin Adı: BTÖ616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Hazırlayan: Tayfun AKIN 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Dersin Adı: BTÖ616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Hazırlayan: Tayfun AKIN 1."— Sunum transkripti:

1 Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Dersin Adı: BTÖ616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Hazırlayan: Tayfun AKIN 1

2   Hollywood bir film yapmak için oldukça iyi sistemlere sahiptir.  Bilgisayar oyunu geliştiricilerinin Hollywood kadar iyi bir sistemleri yoktur.  Bir film yapımcısı filmini nasıl yapacağını bilir.  Film yapım aşamasındayken çok az filmde senaryoda veya oyuncu kadrosunda değişiklik olur.  Ve filmler yayınlanmadan aylar önce tamamlanmış olurlar. GİRİŞ 2

3   Bir bilgisayar oyunu tasarım ve geliştirme süreci oyun cd leri yayınlanıncaya kadar devam eder.  Hatta oyun yayınlandıktan sonra dahi yamalar üretilebilir.  Çünkü bu süreç tasarımcıların ve programcıların tahmin edemeyeceği problemlerle ile doludur.  Bu nedenlerden dolayı bir oyun tasarımı tamamlanmadan önce küçük demoları veya bir level prototipi yayınlanır. GİRİŞ 3

4  FİLM YAPIM SÜRECİ  Geçmişi daha uzun  Teknolojinin ilerlemesi film yapım sürecini çok etkilemez. OYUN TASARIM SÜRECİ  Yeni gelişen bir alan  Teknolojinin ilerlemesi tasarımcıların yeni teknolojileri öğrenmesini gerektirir. 4

5   Organik süreç oyunun çalışabilmesi için alan ve zaman sağlamaktır.  Bir oyun geliştirme sürecinde oyunun tamamını değil de o bölümde gereken neyse sadece onu planlamak  Oyunu eğlenceli kılacak bazı kısımlar oluşturulmalıdır.  Bu organik süreçte, bütçe, zamanın planlaması ve çalışan sayısı gibi konularda denge sağlanmalıdır. ORGANİK SÜREÇ 5

6   Prototip olmadan senaryo, dokümanlar veya level oluşturmada oyunun çalışması hakkında bazı varsayımlara neden olacaktır.  Bu varsayımlar ileride değişebilir.  Eğer uygun olmayan içeriği atamıyorsanız sürecin başında değişiklik yapma şansını boşa harcamamalısınız. Çünkü süreçte birçok sorunla karşılaşacaksınız. ORGANİK SÜREÇ Ne kadar fazla o kadar çabuk 6

7   Centipede 3D oyununun önemli bir miktar iş yapıldıktan sonra eğlenceli olduğuna dair şüphe duyuldu.. Ve yapılan işin büyük kısmı atılmak zorunda kaldı.  Bundan dolayı seviyeler tamamlanmadan önce oyunun eğlenceli hale gelmesi için çalışılmalı. ORGANİK SÜREÇ Ne kadar fazla o kadar çabuk 7

8   Bir oyunun geliştirilmesi aşamasında uzun tasarım dokümanı yerine odak noktalarda çalışmak daha mantıklıdır.  Oyunun amaçları değiştikçe kısa kısa tuttuğunuz tasarım dokümanının değişmesi daha kolay olacaktır.  Hazır bir prototipin olması yapımcılara oyunu göstermek açısında daha iyi olabilir.  Yapımcılar prototipten önce bir senaryo ya da tasarım dokümanı görmek isterler. Bundan dolayı başta bir yapımcıyla başlamak yerine kendi sermayenle demo hazırlamak daha mantıklı olabilir. ORGANİK SÜREÇ Basitleştirme 8

9   Oyun yaparken mantıklı olan sırasıyla gitmektir.  Her bileşen üzerinde çalışmak yerine temel ve başlıca sistemleri tamamlayıp o temel üzerinde çalışmak daha mantıklıdır.  Bu temel sistemin değişmesi gerekirse diğer sistemleri etkilemeden bir düzenleme yapılabilir. OYUN YAPIMI 9

10   Oyun motorları, bilgisayar oyunlarının temel teknolojisidir.  Prototip oluşturulmadan oyun motorunun tam donanımlı çalışmasına gerek yoktur.  Oyun motorunun özellikleri iyi tespit edilmeli ve ona göre seçim yapılmalıdır.  Son teknoloji bir oyun motorunun tamamlanması beklenirse, oyunun kendisini düzenlemek için fazla zaman kalmayacaktır. OYUN YAPIMI Teknoloji 10

11   Önce temel adımlardan başlanılacağını daha önce söylemiştik.  Geliştirme süreci boyunca oynanabilir bir versiyonun olması önemlidir.  Oynanabilir bir oyun geliştirildiği sürece hem oyunun dönütlerini hem de ne üzerinde çalışıldığı anlaşılır.  Oyun oynanamaz durumdayken oyunun amaçlarından uzaklaşması ve oynanamaz duruma gelmesi kaçınılmazdır. OYUN YAPIMI Ardışık Adımlar 11

12   Bu adımda oyunun bir bölümünü tamamen işlevsel hale getirmek gerekir.  Oyundaki tüm bölümler işlevsel olabilir. Fakat bütün elemanlar bir bölümde olduğu zaman unuttuğumuz ve başarısız olduğumuz noktaları rahatlıkla görebiliriz.  Geriye kalan bölümlerde bu bölümde ki tecrübelerden faydalanılabilir. Böylelikle daha etkili bir çalışma yapılabilir.  Ayrıca bu bölümde oyunun zorluk seviyesi kontrol edilmelidir.  Acemi oyunculara göre temel seviye iyi ayarlanmalıdır. Bir oyunu sonradan zorlaştırmak kolaylaştırmaktan daha basittir. OYUN YAPIMI Tamamen İşlevsel Bir Alan 12

13   En önemli noktalardan biri yaptığımız işleri iptal edebilmektir.  Problemi kabul edebilmek önemlidir.  Bir değişiklikliğe gidildiğinde oluşturulan tüm bölümlerin yeni şekil için uygunluğu değerlendirilmelidir.  Eğer uyumsuzluk varsa bunlar düzeltilmelidir. OYUN YAPIMI Değişikliğe Gitmek 13

14   Uzun süre aynı işle uğraşılması rahatsızlığa neden olabilir. Buda tasarımcıda yanlış hislere kapılıp değişiklik yapma duygusu oluşturabilir.  Bir oyunun tekrar tekrar oynanması yanlış olan yerin gözden kaçmasına sebep olabilir.  Bu nedenle başka bir test ekibinin bulunması bu tür hataların ortaya çıkarılmasında önemlidir. OYUN YAPIMI Değişikliğe Gitmek 14

15   Her tasarımcının aynı zamanda programlama bilmesi işlerini kolaylaştıracaktır.  Eğer programlama bilmiyorsa fikirlerini programcıya anlatması gerekir.  Tasarımcı ve programcı farklı kişiler ise burada;  İletişim sorunu  Zaman kaybı  Programcının istenileni yapmak istememesi yada yokuşa sürmesi gibi sorunlar ortaya çıkabilir. PROGRAMLAMA 15

16   Bir programlama bilen tasarımcı oyunda kullanılan teknolojiyi daha iyi anlar.  Programlama bilgisi olmayan tasarımcı oyun motorunun yapamadığı zorlukta şeyler isteyebilir.  Sonuç olarak oyun iyi olmayacaktır. PROGRAMLAMA 16

17   Oyunun eğlenceli tarafını bulma en zor aşamalardan biridir.  Tasarımın ilk aşaması çalışır bir kısım oluşturmaktır.  Çalışır bir oyun parçası yaptıktan sonra ki işe ise bunu eğlenceli hale getirmektir.  Prototip çalıştırılır oyun tasarımı yapılır ve birbirini takip eden geliştirme süreci devam eder. Böylelikle zor kısım tamamlanmış olur.  Geriye kalan süreçte ise önceki süreç takip edilir ve tasarım ve geliştirme tamamlanır. Eğlence ne zaman? 17

18   Dinlediğiniz için teşekkürler…….. 18


"Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Dersin Adı: BTÖ616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Hazırlayan: Tayfun AKIN 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları