Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK."— Sunum transkripti:

1 UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

2 YÜZYÜZE AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ  Yüzyüze Öğretim, öğrenme-öğretme etkinliklerinin öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesidir.  Uzaktan öğretime yöneltilen eleştirilerin başında bu sistemlerin öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimine yeterince yer vermediği sorunu gelmektedir.

3 Uzaktan Eğitimde Yüzyüze Eğitim Uygulamaları  Birebir Yüzyüze Eğitim: Uzaktan eğitimde birebir yüzyüze eğitim akademik ya da akademik olmayan eğitimlerdir.  Grupla Yüzyüze Eğitim: Uzaktan Eğitimde gruplar halinde sağlanabilecek yüzyüze eğitim akademik ya da akademik olmayan eğitimlerdir.

4  1) Yaz Okulları  2) Gece Okulları  3) Eğitim Merkezlerinde Çalışmalar  4) Ulusal Merkezlerde  5) Bölgesel Merkezlerde  6) Yerel Merkezlerde  7) Hafta Sonu Toplantıları  8) Fabrika, İşyeri vb Alanlarda Çalışmalar  9) Yayın İzleme Merkezleri Çalışmaları  10) Geleneksel Örgün Eğitim Kurumlarında Çalışmaları  11) Gezici Öğretmenlerle Öğretim  12) Öğretmenlerin Evlerinde Ziyaret  13) Taşıtlarla Hizmet Götürme  14) Yuvarlak Masa Toplantıları, Forumlar  15) Değişik Ülke Öğrencilerinin Ziyareti

5  Yüzyüze eğitim şeklinde verilen akademik danışmanlık hizmetleri, öğrencilerin yoğun olarak bulundukları merkezlerde hafta sonlarında alan uzmanları tarafından genellikle cumartesi günleri üniversite ve yüksekokullarda verilmektedir.

6 Yüzyüze Eğitimin Yararları  Düğer kaynaklarla yapılan öğretimi destekleme  Öğretmeye esneklik kazandırma  Yeni yöntem ve teknikler hakkında bilgi verme  Hatalı ve yanlış öğrenmeyi düzeltme  Belirli konularda derinleşme olanağı sağlama  Yatay ilişkilere olanak sağlama (öğrenci/öğrenci)  Öğretmen / öğrenci ilişkilerine olanak sağlama  Laboratuvar ve atölye çalışmalarına olanak sağlama  Seminer çalışmalarına olanak sağlama  Anında geri besleme ve öğrenme  Sınavlara hazırlık olanağı verme

7 Yüzyüze Eğitimin Sınırlılıkları  Bu etkinlikler süre bakımından yeterli olmamaktadır. Öğrenciler daha çok yüzyüze öğretim olanaklarının sağlanmasını istemektedir.  Öte yandan, ailevi ve mesleki sorumlulukları bulunanların, sorumluluklarını bir tarafa bırakıp, bu etkinliklere katılmaları güçlükler doğurmaktadır.  Bunun yanında yetişkin uzaktan öğretim öğrencileri, yüzyüze öğretim etkinlikleri nedeni ile tekrar okula dönmek istemektedir.  Bu etkinliklere katılan öğrencilerin oturma ve yol harcamaları sorunlar doğurmaktadır.

8 BİLGİSAYAR DESTEKLİ AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ  Eğitim teknolojisinde önemli gelişmelerin sağlanması ve açık öğretim öğrencilerinin bilgisayara erişim oranlarının artmasıyla, bilgisayar destekli akademik danışmanlık derslerinin laboratuvarların ve CD-ROM'ların yanı sıra, internet ortamında da dağıtılması ya da yayınlanması talepleri artmaya başlamıştır.  Öğrencilerin bu telepleri değerlendirilereki uzaktan eğitim yazılımlarının tasarımı yenilenmeli ve yeni tasarıma ait dersler üretilmelidir.

9 İNTERNET ORTAMINDA E-POSTA(ELEKTRONİK POSTA) YOLU İLE AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ  Evinde ya da işyerinde bilgisayarı bulunan ve internet bağlantısı olan öğrenciler, elektronik posta adreslerini uzaktan öğretim bürolarına bildirmeleri halinde, uzaktan öğretim hizmeti sunan kurumun öğretim üyeleri ile doğrudan irtibat kurabilmekte ve anlamadıkları konuları kendileri ile tartışabilmektedir.

10 TELEFONLA AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ  Belirli bir uzaklıktaki konuşmaları ileten ve yansıtan, birbirinden uzakta bulunan iki kişinin sesli iletişime geçmelerini, yani konuşmalarını sağlayan bir işitsel teknoloji olan telefondan uzaktan uzaktan öğretimde akademik danışmanlıkhizmeti amacı ile de yararlanılabilmektedir.  Öğrenciler konu alanı uzmanı olan kişilerin, kurumların ve kuruluşların telefon numaralarına ulaşarak, bu numaralara telefon açmak suretiyle danışmanlık hizmeti almak istedikleri konu hakkında bilgi edinebilirler.

11 MEKTUPLA AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ  Öğrenme-öğretme etkinlikleri yazılı gereçler kullanılarak yürütüldüğü bir eğitim modelidir.  Bu uygulamadan akadamik danışmanlık için de yararlanılabilir.

12 ÖZET  Uzaktan eğitime yöneltilen eleştirilerin başında, bu sistemlerin öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimine yeterince yer vermediği sorunu gelmektedir.  Birebir yüzyüze eğitim ve grupla yüzyüze eğitimi uzaktan eğitimdeki yüzyüze eğitim uygulamalarıdır. Yüzyüze öğretim etkinliklerinin değişik ülkelerde çok değişiklik gösterdiği anlaşılmaktadır.  Uzaktan eğitimde yüzyüze eğitim şeklinde verilen akademik danışmanlık hizmetleri, öğrencilerin yoğun olarak bulundukları merkezlerde hafta sonlarında alan uzmanları tarafından genellikle cumartesi günleri üniversite ve yüksekokullarda verilmektedir.  Bu hizmetlerde yüzyüze eğitimin yararları aynen geçerli olmaktadır.  Yüzyüze eğitimin birtakım yararlarının yanı sıra, sınırlılıkları da söz konusudur.

13 ÖZET  Evinde ya da işyerinde bilgisayarı bulunan ve internet bağlantısı olan öğrenciler, elektronik posta ( ) adreslerini uzaktan öğretim bürolarına bildirmeleri halinde, uzaktan öğretim hizmeti sunan kurumun öğretim üyeleri ile doğrudan irtibat kurabilmekte ve anlamadıkları konuları kendileri ile tartışabilmektedirler.  Telefon akademik danışman ile öğrenci arasında ileri düzeyde bireysel etkileşim sağlar.  Aynı zamanda mektup ve video konferans ta uzaktan eğitimde danışmanlık için kullanılabilir.

14 TEŞEKKÜRLER Önder GÖLAÇ Anadolu Üniversitesi 2014


"UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları