Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BT305 UZAKTAN EĞİTİM KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ • Fatma Zehra POLAT – 10bt1017 • Sümeyye KAMALAK – 10bt1028 • Beyza EKİZ – 10bt1040.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BT305 UZAKTAN EĞİTİM KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ • Fatma Zehra POLAT – 10bt1017 • Sümeyye KAMALAK – 10bt1028 • Beyza EKİZ – 10bt1040."— Sunum transkripti:

1 BT305 UZAKTAN EĞİTİM KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ • Fatma Zehra POLAT – 10bt1017 • Sümeyye KAMALAK – 10bt1028 • Beyza EKİZ – 10bt1040

2 UZAKTAN EĞİTİMİN TÜRLERİ EĞİTMEN / ÖĞRENCİ Aynı mekanda ise; Bir kısmı aynı bir kısmı farklı mekanda ise; Tamamen farklı bir mekanda ise; ZAMAN Zamandan bağımsız; I Zamandan yarı bağımsız; IVVII Zaman bağımlı; III Şekil 1: Uzaktan eğitim türleri

3 “ I ”; eğitmen ve öğrencinin hiçbir şekilde karşılaşmadığı, bir başka deyişle eğitimin yer ve zamandan bağımsız olarak yürütüldüğü durumdur. Bu tür uzaktan eğitimde ders içeriğinin dağıtılması için Dünya Çapında Ağ (World Wide Web - WWW), iletişim için ise e- posta kullanılabilir.

4 “ II ”; eğitimin tamamen yerden bağımsız, fakat zamana ise yarı bağımlı olarak yürütüldüğü durumdur. Bu tür uzaktan eğitimde, karşılaşılan özel bir problemi çözmek ya da ders kapsamında yer alan bir soruyu cevaplandırmak için Internet Bağlantılı Sohbet (Internet Relay Chat - IRC) gibi etkileşimli Web araçları kullanılabilir.

5 “ III ”; eğitimin tamamen yerden bağımsız, ancak zamana tam bağımlı olarak yürütüldüğü durumdur. Karşılıklı olarak soruların sorulduğu ve cevaplandığı video konferans sistemi bu tür uzaktan eğitim çalışmalarında kullanılabilir.

6 “ IV ”; eğitimin bir kampüs içinde elektronik tartışma destekli olarak yüz yüze sınıf ortamında yürütüldüğü durumdur.

7 “ V ”; eğitimin bir kısmının yüz yüze gerçekleştirildiği (yer/zaman tam bağımlı), bir kısmının ise tamamen uzaktan verildiği (yer/zaman bağımsız) durumdur. Genel olarak, programın başlangıç kısmı ve sonunda yer alan sınav aşamaları yüz yüze gerçekleştirilirken, ara aşamalar "A" durumundaki gibi yürütülmektedir.

8 Başarılı bir uzaktan eğitim programı için önemli olan temel noktalar: 1.Bilgilendirme Biçiminin Tasarımı: Geleneksel Eğitim yöntemlerinin uzaktan eğitim için de kullanılması her zaman uygun olmayacaktır. Yeni teknolojilerin kazandıracağı faydalardan yararlanmak için yeni bilgilendirme biçimlerinin tasarlanması ve yaratılması gerekmektedir.

9 Başarılı bir uzaktan eğitim programı için önemli olan temel noktalar: 2.Teknoloji: Bir eğitim programının başarılı olmasında uygun tipte teknolojilerin kullanılması çok önemlidir. Kullanılacak teknoloji(ler) seçilmeden önce beklentilerin belirlenmesi, zaman ve para tasarrufu sağlayacaktır.

10 Başarılı bir uzaktan eğitim programı için önemli olan temel noktalar: 3.Destek: Konu ile ilgili birçok değişik kaynaktan alınabilecek destek, hem öğrencilerin hem de eğitmenlerin etkin ve verimli uzaktan eğitim yöntemleri geliştirmelerini teşvik edecektir.  Sonuç olarak, etkin bir uzaktan eğitim programı, öğrenci ihtiyaçlarına cevap verebilecek ve ders gerekliliklerini karşılaşabilecek şekilde planlanmalı ve geliştirilmelidir.

11 Bilgisayar Destekli Öğrenimde (BDÖ); Bilgisayar belirli dersleri özel ama sınırlı amaçlar dâhilinde öğrenciye öğretmek için kullanılır. Bilgisayar Yönetimli Öğrenimde (BYÖ); Bilgisayar öğretimi düzenleme ve öğrenci kayıt ve başarısını saklamak için kullanılır. Bu sistemde öğretim bilgisayar üzerinden verilmek zorunda değildir, ama genellikle BDÖ (öğretimsel bileşen) BYÖ ile birlikte kullanılır.

12 Bilgisayar Aracılığıyla İletişim (BAİ): Bilgisayar uygulamalarının iletişimi kolaylaştırmasında kullanılmasıdır. Elektronik posta, bilgisayar konferans, elektronik ilan tahtaları ve WWW (World- Wide Web) örnek olarak verilebilir.

13 ---TEŞEKKÜRLER---


"BT305 UZAKTAN EĞİTİM KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ • Fatma Zehra POLAT – 10bt1017 • Sümeyye KAMALAK – 10bt1028 • Beyza EKİZ – 10bt1040." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları