Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU."— Sunum transkripti:

1 ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU MEDYA İLE DESTEKLENMİŞ EĞİTSEL YAZILIM TASARIMI

2 ANALİZ BASAMAĞI : ANALİZ BASAMAĞI : 1. İhtiyaç Analizi 1. İhtiyaç Analizi Hafif düzey zihinsel yetersizliği olan bireylerde öğrenmede yavaşlık, dikkat dağınıklığı, konuşma bozukluğu ve gecikmiş konuşma, duyu-motor problemleri, günlük yaşama ilişkin becerilerde yetersizlik görülmektedir. Bu nedenle bireyin gelişimi oldukça zor ve uzun bir süreçtir. Bireyi kendine yetecek hale getirmek ve bu becerileri kazanmasını kolaylaştırmak için bu eğitim yazılımına ihtiyaç duyulmaktadır. Genel olarak amaç; farkındalık oluşturmaktır.Bireyin kendi başına yaşamını devam ettirebilmesini desteklemektir.

3 2. İçerik Analizi Projenin içeriği gelişmiş literatür taraması ve alanında uzman kişilerin görüşleri dikkate alınarak belirlenmiştir. Bu amaçla Trabzon Ali Kemal Aktürk İlköğretim Okulu özel eğitim öğretmeni Ercan Murteza ve Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölüm Başkanı Orhan Çakıroğlu ile görüşülmüş ve gerekli bilgiler elde edinilmiştir.

4 Bu bilgilere göre; İçerik çok karışık ve renkli olmamalıdır. Yazılım içerisinde sesli uyarılar verilmelidir. Kullanılan yönergeler olabildiğince açık, sade ve net olmalıdır. Yönergeler 2 ya da 3 kelime olmalıdır, emir kipi şeklinde kullanılmalıdır. Dönüt vermiyorsa verene kadar tekrarlanmalıdır. Sesli ve görsel pekiştireç kullanılmalıdır.

5 2. Öğrenci Analizi Belirlediğimiz okuldaki öğretmen görüşleri ve öğrenci gözlemlerimize göre bir takım analizlerde bulunduk. Öğrencilerin temel öz bakım becerilerinin eksik olduğu, kendini ve ailesini tanıtmada sıkıntı çektiği, okul ismini, yaşını vs. söylemede yetersiz olduğunu belirledik. İletişim becerilerinde eksiklikler olduğu, kavramları çok zor öğrendikleri öğretmenimiz tarafından anlatıldı. Ayrıca hafif düzey zihinsel yetersiz öğrencilerin özellikleri, onlara nasıl içerik hazırlanması gerektiği vs. incelenen makalelere de uygun olarak hazırlanacak.

6 Proje Ekibi : Proje Ekibi : Aynur BEYOĞLU Aynur BEYOĞLU S.Tuğçe İSMAİLOĞLU S.Tuğçe İSMAİLOĞLU


"ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları