Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgisayarlar okul öncesi eğitim ortamlarında yoğun olarak kullanılmaktadır. Çok erken yaşlardan itibaren bilgisayar veya televizyon ekranı karşısında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgisayarlar okul öncesi eğitim ortamlarında yoğun olarak kullanılmaktadır. Çok erken yaşlardan itibaren bilgisayar veya televizyon ekranı karşısında."— Sunum transkripti:

1

2 Bilgisayarlar okul öncesi eğitim ortamlarında yoğun olarak kullanılmaktadır. Çok erken yaşlardan itibaren bilgisayar veya televizyon ekranı karşısında vakit geçirerek pasif bir yaşam biçimi oluşturan çocuklarda fiziksel, sosyal, duygusal, zihinsel ve ahlaki alanlarda problemlerin olduğu gözlenmiştir. Oysa, Çocukların fiziksel dünyada akranları ile etkileşerek deneyim kazanmaları gerekmektedir.

3 4 başlık altında bu konular ele alınmıştır. 1. Eğitsel Yazılımlar Ve Okul Öncesi Eğitimdeki Önemi 2. Çocuklar İçin Hazırlanan Yazılımların Sahip Olması Gereken Özellikler 3. Çocukların Gelişimlerine Ve Eğitim Programına Uygun Yazılım Seçimi 4. Okul Öncesi Eğitim Programlarında Eğitsel Programlardan Yararlanma

4 EĞİTSEL YAZILIMLAR VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ Yazılımların öğrenme ve öğretme amaçlı olarak hazırlanmalarına eğitsel yazılım denmektedir. 5 sınıfta toplanabilirler. 1. Öğretim amaçlı yazılımlar: Belirli bir ders içeriğini, kavramı ya da beceriyi çocuklara sunma da kullanılır. 2. Tekrar ve alıştırma amaçlı yazılımlar 3. Benzeşim amaçlı yazılımlar: Gerçek durumlarda yapılması mümkün olmayan, tehlikeli veya pahalı durumların benzerlerinin oluşturulduğu yazılımlardır.

5 EĞİTSEL YAZILIMLAR VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ 4. Oyun amaçlı yazılımlar: Çocukların eğlenceli bir biçimde öğrenmelerini sağlayana yazılımlardır. 5. Başvuru kaynağı amaçlı yazılımlar: Özellikle öğretmenler ve velilerin kullanabileceği bilgi amaçlı yazılımlardır. Bunların dışında okul öncesi etkinlik programında belirtilen alanları desteleyecek şekilde sanat, çizim, müzik, fen ve matematik yazılımları da vardır.

6 EĞİTSEL YAZILIMLAR VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ

7 Sınıf ortamında yazılımlar diğer uygun etkinliklerle desteklendiklerinde çocukların problem çözme, kavram becerileri, sözel becerileri, uzun süreli bellek ve karmaşık el becerilerinde önemli kazanımlar sağladığı saptanmıştır (Aktaş-Arnas, 2005). Bilgisayarların uygun koşullarda ve uygun yazılımlarla kullanıldığında çocukların; işbirliği, paylaşma ve sorumluluk alma becerilerini geliştirdiği, motivasyonlarını artırdığı ve daha girişimci olmalarını sağladığı belirtilmektedir (Akkoyunlu ve Tuğrul, 2003).

8 ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 1. Yaşa uygunluk 2. Çocuk kontrolü 3. Kısa ve net açıklamalar 4. Zorluğu artırmak 5. Bağımsız kullanma 6. Sosyal gelişimi destekleme 7. Şiddet öğeleri içermemesi 8. Farklı kültürleri tanıtması 9. Teknik özellikler 10. Uygunluk

9 ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 1. Yaşa uygunluk Yazılımlar çocuğun yaşı ve gelişim düzeyine uygun olmalıdır. Yazılımda kullanılan materyaller çocukların çoğunluğu için aynı kavramlarla ilgili olmalıdır. Hedeflenen yaş grubunun anlayabileceği ve ilgisini çekecek öğeler içermelidir.

10 ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 2. Çocuk kontrolü Okul öncesi dönemde, çocukların çeşitli adımları ve farklı yolları deneyebildikleri ve kontrol edebildikleri açık uçlu yazılımlar olmalıdır. Çocuklar kendi kendilerini yönlendirebilmelidirler. Öğrenme sürecine katkı sağlamalıdır. Çocukların istedikleri zaman ana menüye dönmelerine imkan verilmelidir.

11 ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 3. Kısa ve net açıklamalar Yönergeler, kısa ve net olmalıdır ki bir sonraki adıma geçmek kolaylaştırılsın. 4. Zorluğu artırmak Basitten zora doğru bir mantıksal süreç izlemelidir.

12 ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 5. Bağımsız kullanma Başlangıç kurulumundan sonra çocukların yazılımı kendi başlarına kullanabilir olmaları gereklidir. 6. Sosyal gelişimi destekleme Yazılımlar çocukların sosyal etkileşimini desteklemelidir.

13 ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 7. Şiddet öğeleri içermemesi Etkinlikler, karakterler, resimler ve nesnelerin şiddet öğelerini içermemeleri gerekir. 8. Farklı kültürleri tanıtması Evrensel bir bakış açısına sahip olmalı ve cinsiyet farklılıkları olmamalıdır. Farklı kültürlerden karakterler olması gelişimi olumlu etkilemektedir.

14 ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN YAZILIMLARIN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER 9. Teknik özellikler İşlemci, hafıza, ekran çözünürlüğü gibi özellikler çocukların kullanımına uygun olmalıdır. Giriş çıkış aygıtlarının uygun olması gerekmektedir. 10. Uygunluk Kullanılan nesneler toplumsal kültürü yansıtmalıdır. Yaşa göre içerik farklılaşmalıdır (resimlerin büyümesi ve sayısının artması, animasyonların çoğalması vb.).

15 ÇOCUKLARIN GELİŞİMLERİNE VE EĞİTİM PROGRAMINA UYGUN YAZILIM SEÇİMİ Hedef kitlenin (çocukların) yaş ve gelişim düzeyine uygun olmalıdır. Çocuğa açık uçlu sorular soran, çocuğun kontrolüne imkan veren, gerçek modeller sunan yazılımlar olmalıdır. Eğitsel nitelikte, çocuğa eleştirel düşünme problem çözme, yaratıcılık gibi belli becerilerin kazandırılmasına yönelik olmalıdır (Akkoyunlu ve Tuğrul, 2003).

16 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINDA EĞİTSEL PROGRAMLARDAN YARARLANMA İhtiyaç analizi Programın amaçlarına uygunluk İçeriğe uygunluk Değerlendirme


"Bilgisayarlar okul öncesi eğitim ortamlarında yoğun olarak kullanılmaktadır. Çok erken yaşlardan itibaren bilgisayar veya televizyon ekranı karşısında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları