Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI"— Sunum transkripti:

1 FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Dilara Özer Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu

2 ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR
Bedensel Engel İşitme Engeli Zihinsel Engel Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Görme engel Öğrenme güçlüğü Duygusal ve Davranış Bozukluğu Sürekli hastalıklar

3 İSTATİSTİKİ BİLGİLER Özürlülük oranı; % 10-12
Türkiye’de; % 12, milyon 432 bin. Özel eğitimden yararlanma oranı; % 4

4 ÖZEL EĞİTİM Özel gereksinimi olan çocukların gelişimsel gereksinimlerini karşılayabilmek ve eğitim hizmetlerinden yararlandırabilmek için ; Özel araçlara Özel yöntemlere Özel programlara Özel eğitim öğretmenlerine Özel eğitim sınıfları/ özel eğitim okulları / kaynaştırma ortamlarına gereksinim duyulur.

5 ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Bebeklik Dönemi Programları Özbakım Konuşma Kavram Sanat Okuma-yazma Mesleki beceriler Beden eğitimi

6 ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Bireysel Grup Kaynaştırma

7 ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN BİREYLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ
Fiziksel ve motor uygunluk Temel motor beceri ve örüntüler Su ve dans becerileri Bireysel ve grup oyunları ve sporlarını kapsar.

8 DUYUŞSAL GELİŞİM Eğlenme, Başarma, Özrü ile başa çıkabilmekte,
Sosyal yeterlilik (Dürüstlük, hoşgörü, işbirliği) Entegrasyon (Yalnızlık duygularını en aza indirgeyebilmekte, Olumlu benlik kavramı

9 Temel hareket becerileri Spor becerileri
PSİKOMOTOR GELİŞİM Fiziksel ve motor uygunluk unsurları Temel hareket becerileri Spor becerileri

10 BİLİŞSEL GELİŞİM Bir hareket problemi ortaya atıldığında orijinal tepkiler yaratabilme, Hayal etmeyi öğrenme, hayale yeni şeyler katabilme, yeni oyunlar, dans ve hareket sırası yaratabilme. Oyun stratejileri ve kurallarını öğrenebilme,

11 TÜRKİYE’DE DURUM OKULLARDA
Beden eğitimi ders saati haftada 2 saat Özel eğitim sınıflarında (1-8. Sınıf) beden eğitimi öğretmenleri bulunmuyor. Özel Eğitim Okulu sayısı: 397 (Bilim merkezleri, hastane okulları hariç) Sadece okulda beden eğitimi öğretmeni bulunuyor.

12 ENGELLİ BİREYLERİN SPORA KATILIMLARINI SAĞLAMAYA YÖNELİK ÖNERİLER
B.E derslerinin beden eğitimi öğretmenleri tarafından yürütülmesi, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerine B.E öğretmeni bulundurma koşulunun getirilmesi Ders saatlerinin ve ders dışı B.E faaliyetlerinin artırılması, Gençlik Spor İl Müdürlükleri bünyesinde spor okullarının açılması Antrenörlerin özel eğitim konusunda yetiştirilmeleri Üniversitelerin çalışmaları

13 ÖZEL SPORCULAR SPOR EĞİTİM PROGRAMI
BİREYSEL BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMI

14 ÖZEL SPORCULAR SPOR EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAMIN AMACI Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencileri, Zihinsel Engelli Çocuklar Anne ve babalar Toplum

15 Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerine;
Toplumsal duyarlılık kazandırmak, Zihinsel Engelli bireylerle çalışma deneyimi kazandırmak.

16 Zihinsel Engelli Çocuklara
Temel hareket becerilerini geliştirmek, Spor becerileri kazandırmak, Uygun beden ağırlığı ve formuna sahip olmalarını sağlamak, Yaşam boyu spor alışkanlıkları kazandırmak, Toplumda kabul ve saygı gören yararlı ve üretken bireyler olma fırsatı vermek.

17 AİLELERE Spor eğitiminin çocukları üzerindeki olumlu etkilerini göstermek, Aileler arasında dayanışma ve işbirliği geliştirmek,

18 TOPLUMA, Uygun eğitim olanakları sunulduğunda zihinsel engelli çocukların da başarılı olabileceklerini kanıtlamak, Engelli çocuklar için sorumluluk duymalarını ve almalarını sağlamak.

19 PROGRAM Spor Eğitimi Yarışmalar ( Yerel, Bölgesel, Ulusal, Uluslar arası)

20 AKTİVİTEYİ BİREYE UYGUN HALE GETİRMEK
Aktivitenin hızını çocuğa göre ayarlamak, Kuralları azaltmak, İşaretler kullanmak, Alanı sınırlamak, Aktivite kartları

21

22 BİREYSEL BEDEN EĞİTİM PROGRAMI
AMAÇ Spor Yöneticisi ve Beden Eğitimi Öğretmen adaylarına engelli bireyle çalışma deneyimi kazandırmak. Engelli çocuklara motor beceriler kazandırmak.

23 EĞİTİM SÜRECİ Ön değerlendirme: Beden Eğitimi Programı
Son değerlendirme

24 DEĞERLENDİRME FORMU BECERİ Ön test Son test Sosyal ve Duygusal Gelişim
( Direktife uyma, selamlaşma, paylaşma gibi) Özbakım Becerileri Bilişsel Gelişim (Renk, sayı, şekil kavramları) Motor Gelişim ( Yakalama, atlama, fırlatma gibi) Beden algısı ( Beden parçalarını tanıma)

25 Araç-gereç Balonlar Deniz topları Sesli toplar
Velcrolu toplar ve hedefler Tenis topları Çemberler  Tramplen Tornetler Hedefler Fasulye torbaları İpler Halatlar Denge tahtası Jimnastik kasası

26 YAŞAMDA TEMEL OLAN MUTLULUKTUR


"FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları