Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI Dilara Özer Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI Dilara Özer Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu."— Sunum transkripti:

1 FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI Dilara Özer Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu

2 ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR  Bedensel Engel  İşitme Engeli  Zihinsel Engel  Yaygın Gelişimsel Bozukluklar  Görme engel  Öğrenme güçlüğü  Duygusal ve Davranış Bozukluğu  Sürekli hastalıklar

3 İSTATİSTİKİ BİLGİLER  Özürlülük oranı; %  Türkiye’de; % 12,29. 8 milyon 432 bin.  Özel eğitimden yararlanma oranı; % 4

4 ÖZEL EĞİTİM  Özel gereksinimi olan çocukların gelişimsel gereksinimlerini karşılayabilmek ve eğitim hizmetlerinden yararlandırabilmek için ;  Özel araçlara  Özel yöntemlere  Özel programlara  Özel eğitim öğretmenlerine  Özel eğitim sınıfları/ özel eğitim okulları / kaynaştırma ortamlarına gereksinim duyulur.

5 ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI  Bebeklik Dönemi Programları  Özbakım  Konuşma  Kavram  Sanat  Okuma-yazma  Mesleki beceriler  Beden eğitimi

6 ÖZEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI  Bireysel  Grup  Kaynaştırma

7 ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN BİREYLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ  Fiziksel ve motor uygunluk  Temel motor beceri ve örüntüler  Su ve dans becerileri  Bireysel ve grup oyunları ve sporlarını kapsar.

8 DUYUŞSAL GELİŞİM  Eğlenme,  Başarma,  Özrü ile başa çıkabilmekte,  Sosyal yeterlilik (Dürüstlük, hoşgörü, işbirliği)  Entegrasyon ( Yalnızlık duygularını en aza indirgeyebilmekte,  Olumlu benlik kavramı

9 PSİKOMOTOR GELİŞİM  Fiziksel ve motor uygunluk unsurları  Temel hareket becerileri  Spor becerileri

10 BİLİŞSEL GELİŞİM  Bir hareket problemi ortaya atıldığında orijinal tepkiler yaratabilme,  Hayal etmeyi öğrenme, hayale yeni şeyler katabilme, yeni oyunlar, dans ve hareket sırası yaratabilme.  Oyun stratejileri ve kurallarını öğrenebilme,

11 TÜRKİYE’DE DURUM OKULLARDA  Beden eğitimi ders saati haftada 2 saat  Özel eğitim sınıflarında (1-8. Sınıf) beden eğitimi öğretmenleri bulunmuyor.  Özel Eğitim Okulu sayısı: 397 (Bilim merkezleri, hastane okulları hariç)  Sadece.... okulda beden eğitimi öğretmeni bulunuyor.

12 ENGELLİ BİREYLERİN SPORA KATILIMLARINI SAĞLAMAYA YÖNELİK ÖNERİLER  B.E derslerinin beden eğitimi öğretmenleri tarafından yürütülmesi,  Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerine B.E öğretmeni bulundurma koşulunun getirilmesi  Ders saatlerinin ve ders dışı B.E faaliyetlerinin artırılması,  Gençlik Spor İl Müdürlükleri bünyesinde spor okullarının açılması  Antrenörlerin özel eğitim konusunda yetiştirilmeleri  Üniversitelerin çalışmaları

13  ÖZEL SPORCULAR SPOR EĞİTİM PROGRAMI  BİREYSEL BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMI

14 ÖZEL SPORCULAR SPOR EĞİTİM PROGRAMI PROGRAMIN AMACI PROGRAMIN AMACI  Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencileri,  Zihinsel Engelli Çocuklar  Anne ve babalar  Toplum

15 Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerine;  Toplumsal duyarlılık kazandırmak,  Zihinsel Engelli bireylerle çalışma deneyimi kazandırmak.

16 Zihinsel Engelli Çocuklara  Temel hareket becerilerini geliştirmek,  Spor becerileri kazandırmak,  Uygun beden ağırlığı ve formuna sahip olmalarını sağlamak,  Yaşam boyu spor alışkanlıkları kazandırmak,  Toplumda kabul ve saygı gören yararlı ve üretken bireyler olma fırsatı vermek.

17 AİLELERE  Spor eğitiminin çocukları üzerindeki olumlu etkilerini göstermek,  Aileler arasında dayanışma ve işbirliği geliştirmek,

18 TOPLUMA,  Uygun eğitim olanakları sunulduğunda zihinsel engelli çocukların da başarılı olabileceklerini kanıtlamak,  Engelli çocuklar için sorumluluk duymalarını ve almalarını sağlamak.

19 PROGRAM  Spor Eğitimi  Yarışmalar ( Yerel, Bölgesel, Ulusal, Uluslar arası)

20 AKTİVİTEYİ BİREYE UYGUN HALE GETİRMEK  Aktivitenin hızını çocuğa göre ayarlamak,  Kuralları azaltmak,  İşaretler kullanmak,  Alanı sınırlamak,  Aktivite kartları

21

22 BİREYSEL BEDEN EĞİTİM PROGRAMI AMAÇ  Spor Yöneticisi ve Beden Eğitimi Öğretmen adaylarına engelli bireyle çalışma deneyimi kazandırmak.  Engelli çocuklara motor beceriler kazandırmak.

23 EĞİTİM SÜRECİ  Ön değerlendirme:  Beden Eğitimi Programı  Son değerlendirme

24 DEĞERLENDİRME FORMU BECERİ Ön test Son test Sosyal ve Duygusal Gelişim ( Direktife uyma, selamlaşma, paylaşma gibi) Özbakım Becerileri Bilişsel Gelişim (Renk, sayı, şekil kavramları) Motor Gelişim ( Yakalama, atlama, fırlatma gibi) Beden algısı ( Beden parçalarını tanıma)

25 Araç-gereç  Balonlar  Deniz topları  Sesli toplar  Velcrolu toplar ve hedefler  Tenis topları  Çemberler  Çemberler  Tramplen  Tornetler  Hedefler  Fasulye torbaları  İpler  Halatlar  Denge tahtası  Jimnastik kasası

26 YAŞAMDA TEMEL OLAN MUTLULUKTUR


"FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI Dilara Özer Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları