Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBiricik Nalci Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
1 SUNUŞ DÖKÜMANI Prof.Dr. Sabahattin BALCI Proje Başkanı
2
2
3
3AMAÇ Mesleki Teknik Ortaöğretim Programları İle Meslek Yüksekokulları Eğitim Programlarının, İş Dünyasının Talep ve İhtiyaçlarını da Karşılayacak Şekilde, Bütünlük ve Devamlılığını Sağlamak 4702 Sayılı Kanunun Uygulanmasında,
4
4HEDEF ÖĞRENCİ F(x) TEKNİKER ve MESLEK ELEMANI ?
5
5HEDEF ÖĞRENCİ F(x) TEKNİKER ve MESLEK ELEMANI * ÖĞRETİM ELEMANI * EĞİTİM PROGRAMI * DONANIM * DÖKÜMAN
6
6 GELİŞTİRİLEN PROGRAMLAR 1.Bilgisayar Programcılığı 2.Endüstriyel Elektronik 3.Elektronik Haberleşme 4.Elektrik 5.Kontrol Sistemleri Teknolojisi 6.Makine 7.İklimlendirme-Soğutma 8.İnşaat 9.Otomotiv
7
7 10. Tekstil 11. İşletmecilik 12. Bilgisayarlı Muhasebe ve Vergi Uygulamaları 13. Turizm-Otelcilik 14. Büro Yönetimi Ve Sekreterlik 15. Pazarlama GELİŞTİRİLEN PROGRAMLAR
8
8SÜRE 10.ARALIK.2001 – 30.MAYIS.2002 Arasında Yaklaşık 6 Ay
9
9 PROGRAM GELİŞTİRMEDE BİLEŞENLER MEB YÖK İŞ DÜNYASI
10
10ORGANİZASYON BAŞKAN YÖNETİM KURULU (5 KİŞİ) PROGRAM GELİŞTİRME KURULU (33 KİŞİ) PROGRAM GELİŞTİRME İHTİSAS KOMİSYONLARI 15 KOMİSYON
11
11 PROJE EKİBİMİZ PROJE EKİBİMİZ MEB-YÖK Grubu : 113 İş Dünyası Grubu : 25
12
12 TEMEL ÖZELLİKLER MTOÖ Programları İle MYO Eğitim Programlarının Bütünlük ve Devamlılığı Meslek Yüksekokullarında Yerel veya Bölgesel Talepleri de Karşılayacak Esneklikte Bir Ortak Taban Piyasa Geçerliliği Modüler Yaklaşıma Uygunluk Akreditasyona Açıklık
13
13 DESTEKLEYEN KURULUŞLAR MEB YÖK ÖSYM İŞKUR TOBB TİSK İSO İSOV TELEKOMİNİKASYON KURULU TÜRK TELEKOM A.Ş. ASO ATO BRITISH COUNCIL MnSCU TEGEV TEK-DER TEKSAV
14
14 YÖNTEM VE TEKNOLOJİ Cazibe Merkezli İhtisas Komisyonları Ortak Çalışma Altyapısı Durum Tesbiti ve İhtiyaç Belirleme Paralel Çalışmalar Anket ve Yüzyüze Görüşmeler Ulusal Katkılar Uluslar Arası Katkılar İnternet Teknolojisi
15
15 WEB TABANLI PROGRAM GELİŞTİRME www
16
16 WEB TABANLI PROGRAM GELİŞTİRME www
17
17 WEB TABANLI PROGRAM GELİŞTİRME www
18
18 WEB TABANLI PROGRAM GELİŞTİRME ÜSTÜNLÜKLERİ : www Teknoloji Tabanlı Ekip Çalışması En Az Bürokrasi İnteraktiflik Sanal Ortamda Çalışma Bilgi Kaynaklarına Kolay ve Sürekli Ulaşabilme Yatay – Dikey – Çapraz İletişim
19
19 WEB TABANLI PROGRAM GELİŞTİRME Esneklik Şeffaflık Paralel Çalışma e-Yönetim, e-Gözetim, e-Denetim Ekonomiklik www
20
20 TEKNİKER / MESLEK ELEMANI Tekniker / Meslek Elemanı, çalışma alanındaki görevi itibariyle üst düzey yönetici ve/veya mühendis/uzman ile teknisyen arasında bulunan, teknisyenden daha fazla teorik bilgiye mühendis den daha fazla uygulama becerisine sahip bir ara elemandır. Bu vasıflardaki bir eleman bazı küçük veya orta büyüklükteki işletmelerde liderlik ve yöneticilik rolünü de üstlenebilir.
21
21 BİLGİ - BECERİ Teori Uygulama İşçi TeknisyenTekniker Mühendis(Uzman) Bilgi Beceri %70 %30
22
22 İŞGÜCÜ EĞİTİM DÜZEYİMİZ Ortaöğretim İlköğretim %78 %14 Yükseköğretim %8
23
23 ÖĞRENCİ DAĞILIMI Gelişmiş Ülkelerde Türkiye’de % 52 % 48 % 83 % 17 Lisans Önlisans MTOÖ % 60 % 38
24
24İLKELER Geliştirilen Eğitim Programlarında ; Yeterlilik Yeterlilik Geçerlilik Geçerlilik Uyumluluk Uyumluluk Çeşitlilik Çeşitlilik Esneklik Esneklik Gerçek Ortamda Eğitim Gerçek Ortamda Eğitim Etkin Yabancı Dil ve Bilgisayar Kullanımı Etkin Yabancı Dil ve Bilgisayar Kullanımı Akreditasyon Akreditasyon hedeflenmiştir.
25
25 BAZI İSTATİSTİK VERİLER Açık Program Sayısı : 298 Meslek Yüksekokulu Sayısı : 415 Kayıtlı Öğrenci Sayısı : 240 000 2001 Yılı Öğrenci Kontenjanı : 130 000
26
26 BAZI İSTATİSTİK VERİLER ORAN Kapsama ~% 70 Sayısal % 5 Geliştirilen Program Sayısı : 15
27
27 BAZI İSTATİSTİK VERİLER Geliştirilen Programların Mesleki Teknik Orta Öğretimi Kapsama Oranı : 160 / 220 ~% 72
28
28 BAŞLAMA SEVİYESİ A B C D E F G % MYO BAŞLAMA SEVİYESİ BİLGİ + BECERİ M L MEZUN
29
29ANALİZ Meslek Lisesi Eğitim Programları Meslek Lisesi Eğitim Programları MYO lardaki Mevcut Eğitim Programları MYO lardaki Mevcut Eğitim Programları Britanya Eğitim Programları Britanya Eğitim Programları ABD Eğitim Programları ABD Eğitim Programları Yabancı Uzmanlarca Verilen Kısa Süreli Seminerler Yabancı Uzmanlarca Verilen Kısa Süreli Seminerler Avrupa Birliği Meslek Standartları İncelendi Avrupa Birliği Meslek Standartları İncelendi
30
30ANALİZ Meslek Liselerinde Taranan Ders Sayısı : ~600 Meslek Liselerinde Taranan Ders Sayısı : ~600 Mezunlara Yönelik Anketler : 2000 Mezunlara Yönelik Anketler : 2000 İş Dünyasına Yönelik Anketler : 1500 İş Dünyasına Yönelik Anketler : 1500 Program Geliştirme Kurulunun Sürekli Desteği Program Geliştirme Kurulunun Sürekli Desteği İş Dünyası İle Yüzyüze Görüşmeler İş Dünyası İle Yüzyüze Görüşmeler Bu Kapsamda : Meslek Yüksekokullarında Taranan Ders Sayısı : ~750 Meslek Yüksekokullarında Taranan Ders Sayısı : ~750
31
31 PROGRAM VE DAL Geniş Tabanlı Meslek Eğitimi İşe Uyumlu Dal Eğitimi 2. Sınıf 1. Sınıf
32
32 Turizm,Konaklama ve Otel İşletmeciliği Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Turizm ve Otelcilik Turizm Yönetimi Turizm İşletmeciliği Otel Yöneticiliği Yiyecek – İçecek İşletmeciliği Aşçılık Hazır Yemek ve Aşçılık Mutfak Yönetimi Seyahat İşletmeciliği ve Tur Operatörlüğü Seyahat İşletmeciliği ve Tur İşletmeciliği Host ve Hosteslik Otobüs Şoförlüğü Seyahat İşletmeciliği Turizm Animasyonu Turizm Rehberliği BENZER İSİMLER Turizm ve Otel İşletmeciliği Turizm ve Seyahat İşletmeciliği
33
33 BENZER İSİMLER Tekstil Hazır Giyim Konf. (Hazır Giyim) Moda Tasarımı Moda-Konfeksiyon Pamuk Eksp. ve İplikçilik Tekstil İplikçilik Örme Tekstil Dokuma Tekstil Tekstil Baskı Kalite Kontrol
34
34
35
35
36
36
37
37
38
38 DONANIM ve KAYNAK LİSTELERİ, İNTERNET ADRESLERİ Gelişme sürecinde bulunan veya yeni kurulacak Meslek Yüksekokulları için ; Program için gerekli laboratuvar isimleri Program için gerekli laboratuvar isimleri Donanım Listesi Donanım Listesi Mevcut ulaşılabilen kitap listesi Mevcut ulaşılabilen kitap listesi Periyodik listesi Periyodik listesi İnternet adresleri İnternet adresleri Verilmiştir.
39
39 HAYAT ANLAYIŞI Girişimcilik Girişimcilik Teknolojiye Uyum Teknolojiye Uyum Ekip Halinde Çalışma Ekip Halinde Çalışma Risk Alabilme Risk Alabilme Hayat Boyu Öğrenme Hayat Boyu Öğrenme Yeniliklere Açıklık Yeniliklere Açıklık
40
40 HAYAT ANLAYIŞI Problem Çözme Becerisi Problem Çözme Becerisi Geniş Tabanlı Meslek Kültürü Geniş Tabanlı Meslek Kültürü Mükemmelliği İsteme Mükemmelliği İsteme Yeni İş ve Mesleklere İntibak Yeni İş ve Mesleklere İntibak İletişim kurabilme İletişim kurabilme
41
41ÖNERİLER Öğretim Elemanları, Teknik Elemanlar ve Yöneticilerin Sürekli Eğitiminin Sağlanması İçin Kurumsal Bir Yapı Oluşturulmalıdır. Diğer Programların da Geliştirilmesi ve Geliştirilen Programların Takibi İçin MEB-YÖK Program Geliştirme Proje Yapısı Kalıcı Hale Getirilmelidir. 1. 2.
42
42ÖNERİLER Meslek Yüksekokulları İçin Bir Kalite Güvence Sistemi Oluşturulmalıdır. Mesleki ve Teknik Orta Öğretimdeki Program Geliştirme Çalışmalarında YÖK (Meslek Yüksekokulları) İle İşbirliği Yapılmalıdır. 3. 4.
43
43ÖNERİLER MYO ‘lar İçin ; 5. Ders Kitabı veDers Kitabı ve Öğretim Materyali Üretmek İçin Bir Yapılanmaya Gidilmelidir.Öğretim Materyali Üretmek İçin Bir Yapılanmaya Gidilmelidir.
44
44ÖNERİLER Geliştirilen Programların Uygulanmasında ; 6. Asgari Öğretim Elemanı ve Asgari Öğretim Elemanı ve AsgariDonanım Asgari Donanım Şartları Sağlanmalıdır.
45
45ÖNERİLER Mesleki Teknik Eğitimde Teknoloji Tabanlı Öğrenmeye Önem Verilmelidir. 8. Program Geliştirme Çalışmaları ; 7. Üç Yılda Bir Gözden Geçirme ve, Üç Yılda Bir Gözden Geçirme ve, Beş Yılda Bir Esastan Geliştirme Şeklinde Olmalıdır. Beş Yılda Bir Esastan Geliştirme Şeklinde Olmalıdır.
46
46ÖNERİLER MYO lardaki Öğretim Elemanlarının Sayısının Yetersizliği Nedeniyle Ders Yükü Hesabı Yeniden Gözden Geçirilmelidir. 9. Uygulamanın Başarılı Olabilmesi İçin MYO ve Meslek Liseleri Yöneticileri ve Öğretim Elemanları Hızlı Bir Şekilde Bilgilendirilmelidir. 10.
47
47ÖNERİLER İki Yılda Bir, Meslek Yüksekokullarının Birikimlerinin Paylaşılacağı ve Geleceğe Yönelik Projeksiyonların Yapılacağı, Ulusal ve Uluslararası Bilimsel Toplantılar Düzenlenmelidir. 11.
48
48ÖNERİLER Avrupa Topluluğuna Uyumluluk Açısından Denklik Çalışmaları Başlatılmalıdır. 13. YÖK-İSOV Endüstriyel Eğitim İşbirliği Çerçevesinde Oluşturulan Modelin TOBB Tarafından Desteklenmesi Sağlanmalıdır. 12.
49
49ÖNERİLER YÖK Bünyesinde Mesleki Teknik Eğitimin ; 14. Bir Koordinasyon Birimi Oluşturulmalıdır. Planlaması Planlaması Koordinasyonu Koordinasyonu İnsan Gücü Yönetimi İnsan Gücü Yönetimi Kalite Güvencesi Kalite Güvencesi İş Dünyası İle İşbirliği İş Dünyası İle İşbirliği Ulusal ve Uluslararası Birikimin Paylaşılması ve Ulusal ve Uluslararası Birikimin Paylaşılması ve 4702 Sayılı Kanunun Uygulanmasını Desteklemek İçin 4702 Sayılı Kanunun Uygulanmasını Desteklemek İçin
50
50TEŞEKKÜR Milli Eğitim Bakanı Sayın Metin BOSTANCIOĞLU ve Bakanlık Mensuplarına, Milli Eğitim Bakanı Sayın Metin BOSTANCIOĞLU ve Bakanlık Mensuplarına, YÖK Başkanı Prof.Dr. Sayın Kemal GÜRÜZ ve YÖK Mensuplarına, YÖK Başkanı Prof.Dr. Sayın Kemal GÜRÜZ ve YÖK Mensuplarına, YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Em.Hv.Korg. Sayın Erdoğan ÖZNAL‘a, YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Em.Hv.Korg. Sayın Erdoğan ÖZNAL ‘a, ÖSYM Başkanı Dr. Sayın Fethi TOKER ‘e ve ÖSYM Mensuplarına, ÖSYM Başkanı Dr. Sayın Fethi TOKER ‘e ve ÖSYM Mensuplarına,
51
51TEŞEKKÜR Ankara Üniversitesi Rektörlüğü ve Çankırı Meslek Yüksekokulu Mensuplarına, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü ve Çankırı Meslek Yüksekokulu Mensuplarına, İSO, İSOV, ASO, TOBB, BRITISH COUNCIL Telekominikasyon Kurulu, Türk Telekom A.Ş., TİSK, İŞKUR, TEGEV vb. Sektör Temsilcilerine, İSO, İSOV, ASO, TOBB, BRITISH COUNCIL, Telekominikasyon Kurulu, Türk Telekom A.Ş., TİSK, İŞKUR, TEGEV vb. Sektör Temsilcilerine, Program Geliştirme Kurulu Üyelerine, Program Geliştirme Kurulu Üyelerine, İhtisas Komisyonu Başkanları ve Üyelerine İhtisas Komisyonu Başkanları ve Üyelerine İçtenlikle Teşekkür Eder
52
52 Çalışmalarımızın,Ülkemiz Meslek ve Teknik Eğitimi İçin Faydalı Olmasını Diler, Tüm Proje Çalışanları Adına Saygılarımı Sunarım. Prof.Dr. Sabahattin BALCI Proje Başkanı http://cmyo.ankara.edu.tr/proje/
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.