Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2011 SONUÇLARI Can Çağdaş TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2011 SONUÇLARI Can Çağdaş TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı."— Sunum transkripti:

1 2011 SONUÇLARI Can Çağdaş TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı

2 Türkiye Temsili, Kamuoyu Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011

3 İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011 İtibar Radarındaki 371 Şirket Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler

4 Türkiye Genel Sonuçları

5 Ülkemizin En İtibarlı Şirketleri Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011 % Türkiye’deki en itibarlı 3 şirket sorusunda ilk söylenen şirketler

6 12 Sektörün En İtibarlı Şirketleri Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011 Türkiye’deki 12 sektörün en itibarlı şirketleri

7 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011 % Şirketler hakkında bilgi aldığınız haber kaynakları nelerdir? Şirketler Hakkında Bilgi Alınan Haber Kaynakları

8 Türkiye Geneli İtibar Puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011 Türkiye’de en itibarlı şirketlerin itibar parametrelerinin puanları 46,3 77,4 81,6 82,4 84,2 96,1 98,2 99,5 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanları 78,3

9 Önem Performans Türkiye Geneli Algı Parametreleri Dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 727, 2011 Türkiye geneli algı parametrelerinin dağılımı Yatırım yapmayı isteyeceğim bir şirket olması Saygı duyduğum bir şirket olması Çalışmak ya da çocuğumun çalışmasını isteyeceğim bir şirket olması Müşteri memnuniyetine önem vermesi Ürün ve hizmetlerini adilce fiyatlandırması Üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması Toplumun gelişmesi için çalışması Türkiye ekonomisine katkıda bulunması Profesyonel ve nitelikli çalışanlarının olması Spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi Çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine getirmesi Hızla büyüyen, atılımlar yapan bir şirket olması Köklü, sağlam bir kurum olması / Liderlik özellikleri taşıması ya da sektöründe lider konumda olması Yeniliklere, teknoloji ve tasarıma önem vermesi Dürüst ve şeffaf olması Finansal ve ticari kapasitesinin yüksek olması

10 Türkiye Geneli Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011 Türkiye geneli algı parametreleri Önem-performans dağılımı

11 1 Elektronik Sektörü

12 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 650, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Elektronik Sektörü – İtibar Radarındaki 27 Şirket

13 Elektronik Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Elektronik sektöründe itibar parametrelerinin puanları 49,0 88,5 93,1 93,3 94,0 97,5 99,1 99,9 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 85,2 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 650, 2011

14 Önem Performans Elektronik Sektörü Algı Parametreleri Dağılımı Türkiye’de Elektronik sektöründe algı parametrelerinin dağılımı Finansal ve ticari kapasitesinin yüksek olması Dürüst ve şeffaf olması Müşteri memnuniyetine önem vermesi Üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması Ürün ve hizmetlerini adilce fiyatlandırması Liderlik özellikleri taşıması ya da sektöründe lider konumda olması Köklü, sağlam bir kurum olması Profesyonel ve nitelikli çalışanlarının olması Türkiye ekonomisine katkıda bulunması Hızla büyüyen, atılımlar yapan şirket olması Çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine getirmesi Spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi Toplumun gelişmesi için çalışması Yatırım yapmayı isteyeceğim bir şirket olması Yeniliklere, teknoloji ve tasarıma önem vermesi Saygı duyduğum bir şirket olması Çalışmak ya da çocuğumun çalışmasını isteyeceğim bir şirket olması Türkiye İtibar Endeksi, Baz 650, 2011

15 Elektronik Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Elektronik sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 650, 2011

16 2 Gıda Sektörü

17 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 716, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Gıda Sektörü – İtibar Radarındaki 37 Şirket

18 Gıda Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Gıda Sektörü’nde itibar parametrelerinin puanları 46,4 92,6 97,3 97,1 97,8 98,6 99,6 100,0 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 87,4 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 716, 2011

19 Gıda Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Gıda sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 716, 2011

20 3 Otomotiv Sektörü

21 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 727, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Otomotiv Sektörü – İtibar Radarındaki 25 Şirket

22 Otomotiv Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Otomotiv sektöründe itibar parametrelerinin puanları 20,3 38,5 40,2 40,3 40,5 97,2 99,1 99,7 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanları 54,8 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 727, 2011

23 Otomotiv Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Otomotiv sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 727, 2011

24 4 Bankacılık ve Sigorta Sektörü

25 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 718, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Bankacılık ve Sigorta Sektörü – İtibar Radarındaki 24 Şirket

26 Bankacılık ve Sigorta Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Bankacılık ve Sigorta sektöründe itibar parametrelerinin puanları 34,7 70,1 74,1 75,0 79,6 94,1 97,3 100,0 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanları 72,5 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 718, 2011

27 Bankacılık ve Sigorta Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Bankacılık ve Sigorta sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 718, 2011

28 5 Tekstil ve Konfeksiyon

29 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 704, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Tekstil ve Konfeksiyon Sektörü – İtibar Radarındaki 48 Şirket

30 Tekstil ve Konfeksiyon Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Tekstil ve Konfeksiyon sektöründe itibar parametrelerinin puanları 42,0 86,3 90,8 91,8 97,5 98,8 99,9 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 82,9 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 704, 2011

31 Tekstil ve Konfeksiyon Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Tekstil ve Konfeksiyon sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 704, 2011

32 6 İnşaat

33 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 621, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler İnşaat Sektörü – İtibar Radarındaki 23 Şirket

34 İnşaat Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de İnşaat sektöründe itibar parametrelerinin puanları 7,1 16,5 17,3 17,4 17,9 93,8 96,9 99,7 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 42,6 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 621, 2011

35 İnşaat Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de İnşaat sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 621, 2011

36 7 Perakende

37 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 668, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Perakende Sektörü – İtibar Radarındaki 33 Şirket

38 Perakende Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Perakende sektöründe itibar parametrelerinin puanları 42,1 86,2 94,2 94,9 95,7 98,1 99,6 100,0 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 84,5 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 668, 2011

39 Perakende Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Perakende sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 668, 2011

40 8 Alkolsüz İçecek

41 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 680, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Alkolsüz İçecek Sektörü – İtibar Radarındaki 31 Şirket

42 Alkolsüz İçecek Sektörü İtibar Puanı Türkiye’de Alkolsüz İçecek sektöründe itibar parametrelerinin puanları 40,0 86,8 93,7 94,8 97,2 96,1 98,2 99,7 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 84,1 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 680, 2011

43 Alkolsüz İçecek Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Alkolsüz İçecek sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 680, 2011

44 9 Enerji

45 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Enerji Sektörü – İtibar Radarındaki 29 Şirket

46 Enerji Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Enerji sektöründe itibar parametrelerinin puanları 28,3 65, ,4 78,5 90,6 93,7 99,7 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 69,3 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011

47 Enerji Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Enerji sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011

48 10 GSM-Telekom

49 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler GSM-Telekom Sektörü – İtibar Radarındaki 14 Şirket

50 GSM-Telekom Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de GSM-Telekom sektöründe itibar parametrelerinin puanları 42,3 82,0 87,5 88,4 91,8 95,2 97,2 99,4 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 80,8 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 628, 2011

51 GSM-Telekom Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de GSM-Telekom sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 628, 2011

52 11 Beyaz Eşya

53 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 617, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Beyaz Eşya Sektörü – İtibar Radarındaki 20 Şirket

54 Beyaz Eşya Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Beyaz Eşya sektöründe itibar parametrelerinin puanları 49,5 85,5 90,7 91,1 92,5 99,3 99,8 100,0 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 84,2 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 617, 2011

55 Beyaz Eşya Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Beyaz Eşya sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 617, 2011

56 12 Holding

57 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011 Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Holding Sektörü – İtibar Radarındaki 18 Şirket

58 Holding Sektörü İtibar Puanları Türkiye’de Holding sektöründe itibar parametrelerinin puanları 31,6 62,4 66,3 67,4 69,1 95,3 98,1 99,9 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 68,1 Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011

59 Holding Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi Türkiye’de Holding sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011

60 13 Sonuçlar

61 SEKTÖRİTİBAR PUANI Gıda87,4 Elektronik85,2 Perakende84,5 Beyaz Eşya84,2 Alkolsüz İçeçek84,1 Tekstil ve Konfeksiyon82,9 GSM-Telekom80,8 12 Sektör Ortalaması78,3 Bankacılık ve Sigorta72,5 Enerji69,3 Holdingler68,1 Otomotiv54,8 İnşaat42,6 Sektörlerin İtibar Endeks Değerleri Türkiye İtibar Endeksi, 2011 Sektörler bazında itibar puanları

62 Sektörlerin Algı Yönetiminde Eriştikleri Ortalama Performans ile Önem Arasındaki Fark ALGI FAKTÖRÜPERFORMANS EKSİKLİĞİ Liderlik özellikleri taşıması yada sektöründe lider konumda olması-0,6 Köklü, sağlam bir kurum olması-0,6 Hızla büyüyen, atılımlar yapan şirket olması-0,6 Finansal durumu ve ticari kapasitesinin yüksek olması-0,7 Yeniliklere, teknoloji ve tasarıma önem vermesi-0,7 Yatırım yapmayı isteyeceğim bir şirket olması-0,7 Saygı duyduğum bir şirket olması-0,7 Profesyonel ve nitelikli çalışanlarının olması-0,8 Türkiye ekonomisine katkıda bulunması-0,8 Çalışmak ya da çocuğumun çalışmasını isteyeceğim bir şirket olması-0,8 Ortalama-0,8 Spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi-0,9 Toplumun gelişmesi için çalışması-0,9 Üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması-0,9 Çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine getirmesi Müşteri memnuniyetine önem vermesi Dürüst ve şeffaf olması-1,1 Ürün ve hizmetlerini adilce fiyatlandırması-1,1 Türkiye İtibar Endeksi, 2011 Algı parametrelerinin performans-önem farkları

63 14 Şirket Örneği

64 X Şirketi İtibar Puanları Türkiye’deki şirketlerden rastgele seçilen bir tanesinin itibar puanları 39,6 71,6 75,1 75,9 83,5 88,0 95,9 100,0 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma % İtibar Endeks Puanı 73,2 Türkiye İtibar Endeksi, 2011

65 X Şirketinin Yer Aldığı Y Sektöründeki Konumu Türkiye İtibar Endeksi, 2011 Türkiye’de rastgele seçilen sektörlerden birinde X şirketinin konumu

66 39,6 71,6 75,1 75,9 83,5 88,0 95,9 100,0 X Şirketi İtibar Puanları - Kıyaslama Türkiye’deki X şirketinin itibar piramidinin kendi sektörüyle kıyaslaması Türkiye İtibar Endeksi, 2011 X Şirketi İtibar Endeks Puanı = 73,2 (Sektörün Üstünde) Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

67 X Şirketi– Y Sektörü Algı Parametreleri Kıyaslama Türkiye’de X şirketinin ve Y sektörünün algı parametreleri Önem-performans arasındaki fark kıyaslama -1,09 Türkiye İtibar Endeksi, ,17

68 X Şirketi– Y Sektörü Algı Parametreleri Dağılım İtibar Endeksi, Baz 603, 2012 Türkiye’de Holding sektöründe algı parametrelerinin dağılımı - X Şirketi - Y Sektörü

69 TEŞEKKÜR EDERİZ


"2011 SONUÇLARI Can Çağdaş TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları