Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İşletme Nedir  Mal veya hizmet üreten  Karşılığında gelir elde eden  Kendi kazancı ile faaliyetini sürdürüp yatırım yapan organizasyonlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İşletme Nedir  Mal veya hizmet üreten  Karşılığında gelir elde eden  Kendi kazancı ile faaliyetini sürdürüp yatırım yapan organizasyonlar."— Sunum transkripti:

1 İşletme Nedir  Mal veya hizmet üreten  Karşılığında gelir elde eden  Kendi kazancı ile faaliyetini sürdürüp yatırım yapan organizasyonlar

2 Mega İşletme 300–750 Yataklı Bir Hastane  Yıllık 60 – 200 Milyon TL Ciro  1000 – 2000 Personel  Yıllık 1 – 2 Milyon Hastaya Hizmet  – çeşit taşınır mal  Bir arada en az 30 değişik iş kolu  70 ve daha üstü fonksiyonel departman türü  İlkokul mezunundan Profesöre kadar değişken

3 Sorunumuz Var mı?  Profesyonel İdare  Kayıpsız ve israfsız taşınır mal  Gecikmesiz ve şaibesiz satın alma  Mutlu eden insan kaynakları  Kesinti olmadan faturalama  Sıfır kayıt dışı hizmet  Mükemmel güvenlik, yemek ve temizlik  Hastaların hiçbir şikayeti yok  Hiç enfeksiyonumuz olmuyor  Herkes bu kurumda çalışmak istiyor  1-2 ile 1-3 oranında karlılık

4 Sayıştay Raporu: Hastaneler Hasta ??? 4 Aralık 2007, Salı Sayıştay, özellikle ameliyat ve doğum sonrasında sıkça rastlanan ve kimi zaman ölümlere neden olan hastane kaynaklı enfeksiyonları araştırınca ortaya "hastaneler ağır hasta" teşhisi çıktı. Sayıştay Başkanlığı bir süre önce raportör görevlendirerek, ülkedeki hastanelerdeki enfeksiyonların nedenini araştırmalarını istedi. Raportörler, aralarında çok tanınmış özel hastanelerin, devlet ve üniversitelerin de bulunduğu 10 ilde 19 hastaneye gidip araştırma yaptı. 119 hastaneye de sorular gönderip eksiklikleri tespit etti. Sonunda ortaya, hastanelerde 48 ayrı başlıkta sorun bulunduğu çıktı. Rapor, Sayıştay Genel Kurulu'nda görüşülüp onaylandı ve "acil önlem alınması" için TBMM Başkanlığı'na gönderilmesine karar verildi. Hastane enfeksiyonları ile ilgili genel bilgilerle başlayan raporda, bu enfeksiyonlarla kamu zararının hesaplanamadığı belirtildi ve doktorlara, hemşirelere ve hastane çalışanlarına gerekli eğitim verilmediği kaydedildi. Raporda, hangi eksikliğin hangi hastanede görüldüğüne ayrı ayrı yer verilmedi ancak ölümcül hastane enfeksiyonlarının nedenlerinden bazıları şöyle sıralandı: Sayıştay teşhisi: Hastaneler hasta Sayıştay teşhisi: Hastaneler hasta ERSAN ATAR ANKARA ERSAN ATAR ANKARA Hastanelerde özellikle ameliyat sonrası ölümlere yol açan enfeksiyon olaylarını araştıran Sayıştay, 48 temel aksaklık saptadı.. Hastanelerde özellikle ameliyat sonrası ölümlere yol açan enfeksiyon olaylarını araştıran Sayıştay, 48 temel aksaklık saptadı..

5 Neden Sorun Yaşıyoruz  MODELİMİZ YOK

6 MODEL NEDİR ?  Sözlük anlamı :Örnek Alınan  Bilimsel Model: Sonuçları belli ve doğrulanmış (Farklı kişiler ve koşullarda defalarca tekrarlandığında benzer sonuçları veren olaylar dizisi)  Yönetimsel Modeller  (Klasik, Modern, Postmodern)  Hizmet Üretim Modelleri  Taşınır mal yönetim modelimiz nedir?  Hasta yatış ve taburcu modelimiz nedir?  Ameliyathane kullanım modelimiz nedir?  Satın alma modelimiz nedir?  Randevu modelimiz nedir?

7 BİLİMSEL MODELLER Yönetim Planlama Metotları Value Stream Mapping, Five S, Kanban (Pull Systems), Poka-Yoke (Error-Proofing), Scientific Management, vs. Üretim Metotları Batch Production, Craft Production, Mass Production, Lean Production, Job Production, Assembly Line, Continuous Production, Cell Production, Fordisim, Toyotism, Taylorism, vs. Geliştirme İyileştirme Metotları LM (Lean Management), TPM (Total Productive Maintenance) QRM (Quick Response Manufacturing), TOC (Theory Of Constraints) Six Sigma, RCM (Reliability Centered Maintenance) Elektronik ve Yazılımsal Metotlar ISA-88 (Batch Process Control), ISA-95 (Enterprise-Control System Integration ) ERP (Enterprise Resource Planning), SAP, IEC 62264(International Electrotechnical Commission.), B2MML(Business To Manufacturing Markup Language ) Süreç Kontrol Metotları PLC (Programmable Logic Controller), DCS (Distributed Control System)

8 ÖRNEK MODELLER Yazılım Geliştirme Modeli Aktiviteler ve Basamaklar Requirements · Specification Architecture · Design Implementation · Testing Deployment · Maintenance Kullanılacak Alt Modeller Agile · Cleanroom · DSDM Iterative · RAD · RUP · Spiral Waterfall · XP · Scrum · V-Model FDD Destek Disiplinler Configuration management Documentation Quality assurance (SQA) Project management User experience design Yardımcı Araçlar Compiler · Debugger · Profiler GUI designer Integrated development environment  Patent adı:  METHOD FOR MANUFACTURING A COSMETIC APPLICATOR, A BATCH OF APPLICATORS  Inventors: Christian Salciarini Agents: MATTHEW R. JENKINS, ESQ. Assignees: CHANEL PARFUMS BEAUTE Origin: DAYTON, OH US IPC8 Class: AA46B1100FI USPC Class: Christian SalciariniMATTHEW R. JENKINS, ESQ.CHANEL PARFUMS BEAUTEDAYTON, OH US

9 Neleri Değiştirmeliyiz? Genetik Kodu Değiştirmeliyiz  Kendimizde olanı değiştirmedikçe, geleceğimiz değişmez. Zihniyete Müdahale  Yapıya Müdahale  Sürece Müdahale  Davranışa Müdahale

10 Nasıl Değiştirmeliyiz? Değişim Mühendisliği Modern Proje Yönetimi Öğrenen Organizasyonlar Temel Yönetim Teknikleri Toplantı Yönetimi Performans Değerlendirme İş Stresi, Motivasyon Proses (Süreç Yönetimi) Bilim Nedir, Bilim Adamı Kimdir? Matematik Nedir Kanıta Dayalı Yönetim, Kanıta Dayalı Tıp Ölçümleme Mühendisliği 6 Sigma, Balanced Scorecard, KPI Dijital Hastane Kurum Kültürü

11 DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ  Herkes değişim için çalışıyorsa ÇOK BAŞARILI  Çoğunluk değişimi istiyor ise BAŞARILI  Çoğunluk politikalara karşı ise EKİP YETERSİZ  Çoğunluk değişime karşı ise EKİP DEĞİŞMELİ

12 Modern Proje Yönetimi

13

14 Karmaşık Sistemlerden Yalın Sitemlere Unified Modeling Language (UML), Business Process Modeling Language (BPML)

15 Balanced Scorecard

16 KPI

17 6σ6σ % % % % % % Sigma =  = Standart Sapma  ppm 2700 ppm 63 ppm 0.57 ppm ppm ppm dışarıda + / - 1  arası  + / - 2  arası  + / - 3  arası  + / - 4  arası + / - 5  arası  + / - 6  arası

18 Amaç: Sarışın Oluşturma  Kendisinden şikayet edilmeyen birimlere sahip olmak. Beklenti > Sunulan Hizmet Şikayet

19 Hedeflere Göre Yönetim

20 Yönetim Nedir ? (Fayol, ) 1. Planlama 2. Organize etme 3. Liderlik 4. Kontrol (Ölçme Değerlendirme) Klasik Yönetim Teorisi Neoklasik Yönetim Teorisi Modern Yönetim Teorisi Postmodern Yönetim Teorisi Hedeflere Göre Yönetim Sistem Yaklaşımı Yalın Sistem Yatay Sistemler Dikey Sistemler Matriks Yapılanma (???) İdareci Yönetici Lider Rol Model 6 SIGMA Balanced Scorecard KPI

21 Materyal Metot  Post modern teori  Hedeflere göre strateji  Yalın süreçlerle sistem kurgusu  Fonksiyonel simülasyon  Bilimsel ölçümleme  Bu kurumu biz değil, bizim belirlediğimiz kurallar yönetecek

22 TANIMLAMA  Ana süreçlerin belirlenmesi  Destek süreçlerin belirlenmesi  Ana ve destek süreç haritalarının oluşturulması-QPR  Süreç yöneticileri ve ekiplerin belirlenmesi  Alt Süreçlerin belirlenmesi  Alt Süreçlerin haritalandırılması  Genel süreç eğitimleri  Ölçüm verilerinin (Kritik Kalite faktörleri) belirlenmesi

23 Daha Güvenli Bir Sağlık Sistemi için Süreç Yönetimi Hizmetin sunumunda ve işletme standartlarında kalite (ISO ) Hastaların tıbbi hatalardan korunduğu bir sağlık hizmeti (Akreditasyon) Uygulama Hataları İhmaller, Tıbbi hatalar Hastane riskleri Kaliteye ve hasta güvenliğine daha geniş yaklaşım gerekli Bu tıbbi uygulama doğrumu ? En başarılı ve doğru yöntem bu mu ?

24 Neye ihtiyacımız var? 1) Standard terminolojiler 2) Hasta güvenliği belirteçleri 3) Kalite sorgulamaları standartlar, bilgi sistemlerinde çalışan şemalar 4) Sağlık otomasyonu veri setleri 5) Hasta güvenliğine ulaşmada yapay zeka kullanım algoritmaları Computerized Methods for calculation of quality measures standardized at logically precise level 6) Ölçümlemeler için raporlama formatları 7) Yardımcı bilişim sistemleri 8) Sorgulama Sistemleri

25 Maliyet Analizi İnsan hep daha iyi olmak ister Daha uzun yaşamak ister Daha az hasta olmak ister Daha çabuk iyileşmek ister Buna yatırım yapan herkes kazanır Win-Win Strategy Nereye Kadar ? Gereksiz Harcamalar ? Tıbbi Hataların Maliyeti ? Lose Lose Paradox

26 Sağlık Bilişimi

27

28 How do we optimize our health services Sağlık Bilişim Sistemleri: Analogtan Dijitale

29 KOŞUL: TAM KAYNAK YÖNETİMİ (Tüm olayları rakama çevirmek)  İNSAN KAYNAĞI  TAŞINMAZ KAYNAĞI  TAŞINIR KAYNAĞI  ZAMAN KAYNAĞI

30 Hedeflere Göre Sistem Yaklaşımı (Beh-7XY) (Body Corporate, Fayol)

31 Fonksiyonel Simulasyon

32 BEH SÜREÇ

33 Bilgi İşlem Geri Bildirim 350/gün %38%35%23%4 %2 %7 %12%1

34 Taşınır Yönetimi %98 %100 %99,7

35 Stok Yönetimi %100 %66 %100 %99,7

36 Talep Oluşturma %100 %90 %94 %100 %87 % 13

37 Satınalma Komisyonu % 99% 99,6 % 7 % 15 % 20 % 100 % 20

38 SorguA HastanesiB HastanesiC Hastanesi Hekim Başına Ayaktan Hasta Hekim Başına Gelir Patolog Başına Vaka (Aylık)48, Anestezist Başına Ameliyat (Aylık) ,4 Yatırım?% 20? Digital ve Akıllı Hastane--++--


"İşletme Nedir  Mal veya hizmet üreten  Karşılığında gelir elde eden  Kendi kazancı ile faaliyetini sürdürüp yatırım yapan organizasyonlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları