Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mersin Calling 22 Ekim 2009 Mersin. Dış Pazarlardaki Son Durum Küresel kriz sonrası, Avrupa piyasalarında, tur operatörlerinde, seyahat acentalarında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mersin Calling 22 Ekim 2009 Mersin. Dış Pazarlardaki Son Durum Küresel kriz sonrası, Avrupa piyasalarında, tur operatörlerinde, seyahat acentalarında."— Sunum transkripti:

1 Mersin Calling 22 Ekim 2009 Mersin

2 Dış Pazarlardaki Son Durum Küresel kriz sonrası, Avrupa piyasalarında, tur operatörlerinde, seyahat acentalarında ve müşteri profilinde önemli değişimler yaşanıyor.

3 Dış Pazarlardaki Son Durum sezonundan sonraki dönem için yapılan çoğu tahmin yanıltıcı çıktı. Büyüme devam etmedi. Birçok sektörde küresel krizin etkileri çok derinden hissedilirken, kimi sektörler de çöktü. Kontrolsüz, denetimsiz yapılar ve mekanizmalar tehlike unsuru olarak görünmeye başlandı. Turizm sektöründe, küresel çapta, kimi destinasyon ve ürünler bazında yüzde 2’den yüzde 30’lara varan düşüşler yaşandı ve halen yaşanıyor

4 Tur Operatörleri Tur operatörleri, bu yeni durum karşısında, eskiye nazaran sundukları ürün, fiyat, tarih ve kapasitede, daha esnek (flexible) olmaya başladılar. Standart, statik, uzun vadeli ve kalıp ürün planlamaları yapılamıyor. Ürünün, doğru tarihte, doğru piyasalarda ve doğru fiyatla konumlandırılması artık şart oldu.

5 Tur Operatörleri 2 Tur operatörleri, deneme/yanılma usulüyle yeni destinasyonlar ve ürünleri test etmek yerine, kendini ispat etmiş, tanınmış ve güvenilir ürün ve destinasyonlara odaklanıp, bunları geliştirmeye ve böylece Pazar paylarını artırmaya çalışıyorlar, karlılık oranlarını korumak istiyorlar.

6 Tur Operatörleri 3 Tur operatörleri, tüketicileri artık sadece bir bütün kitle olarak değil, yaş, sosyal statü, etnik unsurlar ve gelir gruplarına göre ayrı-ayrı yakın takibe alıyor. Tüketicinin bulunduğu sosyal ve özel mekanlara kadar iniyorlar, ‘Road Show’ ve benzeri etkinliklerle, ‘Kurum – Kişi’ ilişkisinin ötesine geçerek, bireylerin sosyal kapsama alanına giriyorlar. Müşterinin kapısının önünde adeta nöbet tutuyorlar. Seyahat acentası çalışanlarının kişisel güvenlerini kazanıyorlar. Konulu satış katalogları (wellness, vital, spor gibi) artıyor.

7 Tur Operatörleri 4 Destinasyonlar, tur operatörleri ile, kriz öncesi dönemlere göre, daha yakından ve samimi ilişkiler kuruyor ve kendi bölgelerine pazarlama ve marketing çalışmalarında ön planda tutulması için yeni fikirler ile müşterek kampanyalar gerçekleştiriyorlar. Bölgenin sosyal, kültürel ve manevi değerlerini eskiye nazaran daha çok vurguluyorlar, her destinasyon kendisi için en iyi destinasyon benim diyor. Destinasyon management çalışmaları tüm dünyada hızlandı.

8 Tur Operatörleri 5 Tur operatörleri, yaşlanan toplum ve tüketici grubunun ortalama yaşının artmasıyla, gelir düzeyinin de orantılı artması gerçeği karşısında, ürün yelpazelerini ve pazarlama tekniklerini yeniden şekillendiriyorlar (Re-design). 50 yaş üstü ‘Best Ager’ler gelecek yılların en büyük tüketici kitlesi. Diğer sektörler de bu kitle için yeni ürünler dizayn ediyor – Lifestyle, gastronomi ve giyim sanayi gibi.

9 Seyahat Acentaları Küresel kriz sonrası görünen en büyük gerçek: Seyahat acentaları olmadan sürdürülebilir turizm olmaz! Seyahat acentaları, hem küresel kriz, hem internet ortamındaki sanal satış kanallarının baskıları, hem de hızla artan yatak sayısının piyasaları arz baskılarının arasında kaldılar. Seyahat Acentaları işletmelerinin ticari devamlılığı şiddetli tehdit altında görüyorlar ve bu tehditle baş etmek için, ürün yelpazelerinde müşteri tarafından keşfedilmeyi bekleyen, alternatif güven veren dürüst ve sürdürülebilir ürünler arıyorlar. Birçok seyahat acentası, uzmanlaşma yolunu seçiyor ve iş seyahati, okul gezileri, safari veya macera turları, yürüyüş ve sağlık turizmi ürünlerine odaklanıyorlar.

10 Seyahat Acentaları 2 Seyahat acentalarının satış yaptıkları kişi başına büro, personel, reklam ve pazarlama masrafları hızla artmaktadır. Bu sebepten dolayı seyahat acentaları, tur operatörlerinden daha fazla komisyon, otellerden daha fazla satış primi alabilmek için acenta zincir gruplarına üye oluyorlar. RTK,TUI TRAVEL STAR,BEST RMG gibi…

11 Seyahat Acentaları 3 Seyahat acentaları, sadece müşteriye değil acentaların özel arzularını yerine getiren otellere daha yakın duruyorlar ve vefa duygusu besliyorlar. Otel ve seyahat acentası tüketiciyi tatil öncesi ve sonrası interaktif olarak gelecek seyahate hazırlıyorlar, otel- müşteri ilişkisini sağlamlaştırıyorlar.

12 Seyahat Acentaları 4 Otel ve satış bilgileri alabilecekleri, profesyonel zeminde doğru, seçkin ve uzman profesyoneller tarafından gerçekleştirilen workshoplara çok ilgi gösteriyorlar. Süslü, abartılı sloganlar Photoshop’lu resimler ve uzun anlatımlarla aktarılan bilgiler yerine, kısa, öz, dürüst ve samimi bilgiler içeren tanıtımları tercih ediyorlar, aşırı slogan ve eşantiyon olarak dağıtılan ucuz hediyelere prim vermiyorlar.

13 Tüketici Profili Son iki yılda karşılaştığımız yeni müşteri profilinde, genelde seyahat deneyimi üstün, tatil tecrübesi zengin, tok ve heyecansız bir kitle çıkıyor karşımıza. Yeni tüketici kitlesi, kimi zaman profesyonel bir turizmci kadar, destinasyon ve ürün hakkında olduğu kadar, sorumlulukları ve hakları hakkında bilgili. Kimi tatilci, cebindeki ‘Frankfurter Tabelle’ ile beraber geliyor. Turist tatil ortamını keşfederken kendisininde destinasyon tarafından keşfedilmesini istiyor.

14 Tüketici Profili 2 Yeni profil tüketici, tur operatörü, seyahat acentası, uçak şirketi, otel, destinasyon ve ürünün geneli için internetten bilgi depoluyor. İnternet sitelerini ve internetteki sosyal ağlardan bilgi alıyor. Forumlardan diğer tüketicilerin görüşlerini alıyor ve satın alacağı ürün hakkında önceden kafasında bir resim oluşuyor.

15 Tüketici Profili 3 Tüketici, internetin sunduğu sayısız fiyat kıyaslama imkânlarından ve ‘En ucuzu bul’ arama motorlarına yoğun ilgi gösteriyor, Tüketici parasının değerini tam olarak kavradı. Karşılığını tam olarak aldığı ürünlere tüketici, o ürün için ücretini tam olarak çekinmeden ödüyor. Üst gelir grupları dâhil olmak üzere her gelir grubuna ait tüketici, indirim kampanyalarını ve promosyonları yakından takip ediyor ve diğerlerine aktarıyor.Bir ürünün karşılığını hesaplarken, kafasındaki kendi fiyatlandırma ölçütlerini koyabiliyor. Küresel kriz marka algısını değiştirdi.

16 Sektörün Vazgeçemediği Turizm sektörü, şunlardan vazgeçemiyor: 1.Doğal ve tarihi güzelliklerin varlığı ve korunması 2.Hijyenik ve sağlık açısından güvenli ortam 3.Sahte veya taklit olmayan, dürüst ve şeffaf tüm turizm ürünleri 4.Ekolojik ve sosyal sürdürülebilirliğin sağlanmış olmasını takip ediyor 5.Destinasyondaki genel güvenlik

17 Sektörün Vazgeçemediği 2 Avrupalı tüketicinin azalan sosyal korkuları: – Küresel kriz dünyadaki kalıplaşmış önyargıları azalttı – Her toplum kendi eksiklerini ve hatalarını daha net görmeye başladı: No place is perfect. – Medyanın bir ülke/grup/destinasyon veya kültürü karalaması – Hükümetlerin resmi ‘sakıncalı’ veya ‘Gitmeyin’ uyarıları – Uçakların CO 2 yayılımı sonucu sebep olabilecekleri küresel ısınma

18 2009 itibariyle turistlerin seyahatlarla ilgili korkuları: – Yüzde 82 - Hastalık, sağlık kaybı – Yüzde 52 – Kriminel saldırı – Yüzde 44 – Ödediği parasının karşılığını alamamak, dolandırılmak – Yüzde 32 – Tatil noktasında aradığı sosyal ve milli gruplarla bir arada olamama – Yüyde 23 – Tatilden sonra işsiz kalma – Yüzde 14 – Uçak kazasına kurban gitme

19 Tourexpi Anketi Tourexpi, Almanya’da 600’ü aşkın seyahat elemanıyla bir anket yaptı. Bu anketin verileri şunu gösteriyor: Antalya’ya hiç geldiniz mi?Yüzde 82 Evet Mersin’ e hiç geldiniz mi?Yüzde 2 Evet

20 Tourexpi Anketi 2 Antalya’yı hiç pazarladınız mı?Yüzde 95 Evet Mersin’in turizm ürünlerini hiç pazarladınız mı? Yüzde 2 Evet Antalya’yı müşteriye pazarlayabilmek için yeterli satış tekniğine/ genel destinasyon bilgisine sahip misiniz? Yüzde 82 Evet Mersin’in turizm ürünlerini pazarlamak için yeterli satış tekniğine/genel destinasyon bilgisine sahip misiniz? Yüzde 7 Evet

21 Tourexpi Anketi 3 Antalya sizden en son ne zaman talep edildi? Son 48 saat: Yüzde 75 Son hafta: Yüzde 90 Son ay: Yüzde 98 Mersin sizden en son ne zaman talep edildi? Son 48 saat: Yüzde 1 Son hafta: Yüzde 1 Son ay: Yüzde 2

22 Tourexpi Anketi 4 Acentanızda yeterince Antalya ürünü var mı? Fazlasıyla var: Yüzde 80 Yeterince var: Yüzde 90 Acentanızda yeterince Mersin ürünü var mı? Fazlasıyla var: Yüzde 1 Yeterince var: Yüzde 2

23 Tourexpi Anketi 5 Mersin’in sizce en güçlü turizm ürünü nedir? Hiç fikrim yok: % 54 Aile turizmi: % 10 Kiralık yazlık ev, apart: % 8 50 yaş üstü best ager turizmi: % 1 Spor, eğlence ve gençlik turizmi: % 5 Kültür ve doğa turizmi: % 10 Türk arkadaşlarla birlikte tatil: % 12

24 Tourexpi Anketi 6 Mersin’in hangi özelliğinden en çok etkilendiniz? Mersin ve çevresi tarih ve kültür zenginliği Misafirperver, sevimli ve saygılı insanlar Karşılaştığım en iyi ve zengin yemekler Mersin ve çevresi doğa zenginliği İyi oteller Deniz, sahil ve rekreasyon olanakları % 98 % 97 % 90 % 70 % 32 % 15

25 Tourexpi Anketi 7 Dünyadaki turizm zenginliği ve mevcut geniş ürün yelpazesi içinde oda ve yatak enflasyonu karşısında Mersin’de nasıl yatırım yapmalı? Almanya’daki „Weinstrasse“ gibi Anadolu, Kafkasya ve Ortadoğu hattında bir „lezzet hattı merkezi“ kurmak Mutfak ve gastronomi ağırlıklı oteller oda arasınada orta ölçekli Spor, sağlık ve lifestyle aktiviteleri ile hayat ve huzur veren oteller. Örnek: TUI Sensimar tipinde oteller Batı’da Barcelona, Doğu’da Mersin Akdenizin, Batı’sında da Barcelona örneği gibi Mersin’de Doğu’da Kafkasya, Ön Asya, Balkan, Ortadoğu, Afrika ve Batı Avrupa bağlantı noktasında bir buluşma, yaşam, ticaret ve turizm merkezi olmalı % 95 % 90 % 80 % 87

26 Geç kalanları tarih cezalandıracak! Mersin, sizi yeni yapılandıran dünyada yatırıma ve yaşamaya davet ediyor! Şimdi tam Mersin’i keşfetme zamanı!

27 Mersin Calling! Mersin sizi çağırıyor!


"Mersin Calling 22 Ekim 2009 Mersin. Dış Pazarlardaki Son Durum Küresel kriz sonrası, Avrupa piyasalarında, tur operatörlerinde, seyahat acentalarında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları