Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 TURİZM HUKUKU HAFTA 7 OTEL SÖZLEŞMELERİ-DEVAM. 2 Ortak Kurallar 1. Otelcinin Yükümlülükleri A) Direk müşterilere sunduğu kalitede hizmet sunma B) Acenta.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 TURİZM HUKUKU HAFTA 7 OTEL SÖZLEŞMELERİ-DEVAM. 2 Ortak Kurallar 1. Otelcinin Yükümlülükleri A) Direk müşterilere sunduğu kalitede hizmet sunma B) Acenta."— Sunum transkripti:

1 1 TURİZM HUKUKU HAFTA 7 OTEL SÖZLEŞMELERİ-DEVAM

2 2 Ortak Kurallar 1. Otelcinin Yükümlülükleri A) Direk müşterilere sunduğu kalitede hizmet sunma B) Acenta müşterisini direk müşteri haline getirmeme C) Ayırtılan yerleri geliş günü 14’ten, ayrılış günü 12’ye kadar hazır tutma D) Bilinmeyen durum halinde 3 hafta önceden acentaya bildirimde bulunma ve eşit kalitede otel bulma

3 3 Ortak Kurallar E) Yükümlülüklerin ihlali halinde acentaya tazminat ödeme F) Acentayı eksiksiz bilgilendirme 2. Acentanın yükümlülükleri A) Rezervasyon talebi ile ilgili eksiksiz bilgi verme B) Belirtilen ücretten fazla ücret istememe C) Sözlü işlemleri yazılı teyit etme

4 4 Sözleşme Türleri 1. Bireysel Müşteri Sözleşmeleri Aynı hotel hizmetinden yararlanan 1-10 müşteri İptal hüümleri A) Müşterinin yoğun olduğu dönemlerde en az 24 saat önce B) Tatil otellerinde yüksek sezon 30, sezon dışında 14 gün önce

5 5 Sözleşme Türleri Tazminat A) Normal sezonda: Kişi başına 1 gecelik hizmet tutarı B) Yüksek sezonda 3 gecelik hizmet tutarı

6 6 Sözleşme Türleri 2. Grup Sözleşmeleri Genel Kurallar En az 11 kişi Acenta geliş tarihinden en az 14 gün önce oda dağılım listesini gönderir Ödemenin %50’si grubun girişinden 30 gün önce, kalan ise ayrılıştan önce ödenir.

7 7 Sözleşme Türleri Otelci acenta temsilcisine ücretsiz konaklama sağlar: 15 kişi- 1 temsilci Ek 20 kişi- +1 temsilci Otel ve acenta aralarındaki sözleşme fiyatını müşterilere açıklamamalıdır.

8 8 Sözleşme Türleri İptaller % 50’den fazla kişi: 21 gün % 50’den az kişi: 14 gün Tazminat İptal edilen her müşteri için hizmet tutarının 2/3’ü Yükümlülüğünü yerine getirmeyen otelci tazminat öder.

9 9 Sözleşme Türleri Bu tazminat: Gerçek zarardan fazla, hizmet tutarının 2/3’ünden az olamaz Grubun geç gelmesi halinde yemek ve servis tutarının 2/3 tutarı otele ödenir.

10 10 Sözleşme Türleri 3.Kontenjan Sözleşmeleri Tahsis sözleşmesi de denir. Ayni acentaya bağlı birbiri ardına grup ya da bireysel müşteri Odaların belirli bir süre tahsisi

11 11 Sözleşme Türleri İptaller A) Bireysel- 30 gün B) Grup: i) Tamamı-60 gün ii) 50 % den fazla- 45 gün iii) 11 kişiye kadar –30 gün iv) 10 kişiden az- 7 gün


"1 TURİZM HUKUKU HAFTA 7 OTEL SÖZLEŞMELERİ-DEVAM. 2 Ortak Kurallar 1. Otelcinin Yükümlülükleri A) Direk müşterilere sunduğu kalitede hizmet sunma B) Acenta." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları