Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA. Şikayet çözmede aktif olarak kullanılan telefon ve faks gibi iletişim araçları, zamanla tutundurma ve doğrudan pazarlama.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA. Şikayet çözmede aktif olarak kullanılan telefon ve faks gibi iletişim araçları, zamanla tutundurma ve doğrudan pazarlama."— Sunum transkripti:

1 ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA

2 Şikayet çözmede aktif olarak kullanılan telefon ve faks gibi iletişim araçları, zamanla tutundurma ve doğrudan pazarlama alanında kullanılmaya başlanmıştır.

3 Turizm alanında elektronik ticaretin kullanımı geçmişe dayanır. Amadeus, Galileo, Apollo, Worldspan ve Sabre gibi küresel dağıtım sistemleri, 1970’li yıllardan bu yana, turizmle ilgili pek çok alanda kullanılmaktadır.

4 Neler elektronik ticaret kapsamında değerlendirilebilir? elektronik ortamda açık ve kapalı ağlar üzerinden yapılan hizmet ticareti, doğrudan tüketiciye pazarlama, reklam ve bilgilendirme, banka işlemleri vb.

5 Elektronik pazarlama ise, pazarlama etkinlikleri kapsamına giren işlerin elektronik ortamda yürütülmesiyle oluşmaktadır.

6 Neler elektronik pazarlama kapsamına girer? Ürün geliştirme, fiyatlama, pazarlama araştırması, pazar hedefleme, pazar bölümlendirme, dağıtım, tutundurma

7 Elektronik pazarlamanın turizmde en yoğun kullanıldığı alanlar: havayolu işletmeciliği, konaklama işletmeciliği, seyahat işletmeciliği, araba kiralama, turizm bölgesi yönetimi, tur operatörlüğüdür.

8 E.Pazarlamanın turizmde kullanıldığı alanlar Müşteri hizmetleri Pazarlama araştırması Pazar hedefleme Ürün geliştirme Fiyatlama Dağıtım Tutundur ma Pazar bölümlend irme

9 1. Pazarlama Araştırması Internet, alan araştırması gerçekleştirmek amacıyla kullanılabilir. Bu konudaki en yaygın teknik ankettir.

10 2. Pazar Hedefleme Web sayfalarını ziyaret edenler, çeşitli değişkenlere göre analiz edilir. Web sayfalarında yer alan anketler müşterilere doldurtulabilir. Hangi ürünlerin kimler tarafından daha fazla tercih edildiği…

11 3. Ürün Geliştirme Elektronik araçlar yoluyla, pazarda ön talep testlerinin yapılması olası olmaktadır.

12 3. Ürün Geliştirme Ürünün pazarda kabulüne ilişkin veriler derlenir. – Müşteri istek ve beklentileri hangi ürünlerden yana???

13 4. Fiyatlama – Internet, pazarlamacılara fiyatla ilgili hangi konularda önemli fırsatlar sunar? Talebe göre fiyatlama, rekabete göre fiyatlama, esnek fiyatlama, son dakika satışları

14 5. Dağıtım E-posta, interaktif TV, elektronik ödeme yöntemleri ve WAP, doğrudan satış amacıyla kullanılmaya başlanmıştır. Elektronik araçların kullanılması yoluyla, pazarlama yönetimi, hangi aracının ne kadar satış yaptığını görebilir.

15 6. Tutundurma Web sayfasında yer alan fotoğraflar, filmler, çizimler, haritalar, tüketicilere gereksinme duydukları bilgileri kazandırmaktadır.

16 6. Tutundurma Internet vasıtasıyla satış temsilcileri müşterilerle iletişim kurabilir. Müşterilerin şikayetlerinin takibi, cep telefonlarına mesaj gönderilmesi, tutundurma çabalarıyla ilgili bilgiler verilmesi amacıyla da internetten yararlanılabilir.

17 7. Pazar Bölümlendirme Web sayfasının ziyaret edilmesi ve incelenen ürünlerin dağılımı yoluyla müşterilerin yaş, cinsiyet, meslek, aile durumu, eğitim durumu dağılımları elde edilebilir.

18 8. Müşteri Hizmetleri Müşterilerin ürünlerle ilgili görüşleri, İstek ve şikayetleri, Müşteri memnuniyeti gibi konular takip edilebilir.

19 Elektronik Ticaret Modelleri

20 Elektronik Ticaretin Uygulanma Alanları 1. Turizm işletmesinden müşteriye, 2. Turizm işletmesinden turizm işletmesine, 3. Müşteriden müşteriye, 4. Müşteriden turizm işletmesine, 5. Ticari olmayan kurumdan kamu kurumlarına, 6. Kurumsal.

21 İnternet’in Turizm Pazarlamasındaki Üstün Yönleri Turizm işletmeleri açısından: – Müşterilere ulaşmada kolaylık – Etkileşim – Esneklik – 7/24 Ulaşılabilirlik – Ürün geliştirme – Tasarruf

22 Tüketiciler açısından üstünlükleri: – Ürün çeşitliliğinin sunulması – Ödeme konusundaki kolaylıklar – Uygun fiyattan satın alabilme – Son dakika satışları – Erken ödeme fırsatları sayesinde indirim – Kalite – Esneklik – Görsel zenginlik..

23 İnternet’in Turizm Pazarlamasındaki Olumsuz Yönleri Sistemin kapasite sorunu Güvenlik sorunları Ulaşılabilirlik/hız açısından yaşanan sıkıntılar Internet teknolojisine herkesin sahip olmaması Konuyla ilgili bilgi eksikliği


"ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA. Şikayet çözmede aktif olarak kullanılan telefon ve faks gibi iletişim araçları, zamanla tutundurma ve doğrudan pazarlama." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları