Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Belediye ve Hastane İşbirliği ile Evde Sağlık Hizmetleri Tuzla Modeli 26 – 28 Kasım 2014 İkinci Evde Sağlık ve Ruh Sağlığı Hizmetleri Sempozyumu Tuzla.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Belediye ve Hastane İşbirliği ile Evde Sağlık Hizmetleri Tuzla Modeli 26 – 28 Kasım 2014 İkinci Evde Sağlık ve Ruh Sağlığı Hizmetleri Sempozyumu Tuzla."— Sunum transkripti:

1 Belediye ve Hastane İşbirliği ile Evde Sağlık Hizmetleri Tuzla Modeli 26 – 28 Kasım 2014 İkinci Evde Sağlık ve Ruh Sağlığı Hizmetleri Sempozyumu Tuzla Devlet Hastanesi Yönetici - Başhekimi Op.Dr.İrfan FIRAT

2 Tuzla Belediyesi ile Tuzla Devlet Hastanesi’nin Evde Sağlık Hizmetlerinde ortak hareket fikri Sayın Belediye Başkanımız Dr.Şadi YAZICI’nın halk günlerinde ve çeşitli toplumsal ortamlarda karşılaştığı evde bakıma muhtaç hastaların enjeksiyon vb. hizmetler ile ilgili sorunların çözümü için nasıl bir yol ve yöntem izleriz? Kurumsal dayanışma ve işbirliğimiz nasıl olabilir? İsteğini yetkili ve sorumlu başkan yardımcıları ve ilgili ekipleri ile paylaşmamız sonucunda ortaya çıkmıştır.

3 MODELİ BELİRLERKEN DİKKAT EDİLEN HUSUSLAR 1)Hizmet tasarlanırken alanların doğru belirlenmesi, iş bölümlerinin doğru yapılması. 2) Yönetimin tek elden yasalara ve yönetmeliklere uygun şekilde yürütülmesi. 3)Belediye ile kurumun güçlü taraflarının tam bir sinerjiyle toplumsal avantaja ve hizmete dönüştürülmesi.

4 4)Halkın ve hastaların karşısına gerçek anlamda ihtiyaç duyulan hizmetleri belirleyip, sürdürülebilir şekilde popülist yaklaşımlardan uzak durarak protokol oluşturuldu. 5) Protokolü müteakiben; belediyeden araç temini ve çalışacak kişileri onayımız alındıktan sonra ortak protokole uygun şekilde prosedürlerimizi belirledik. MODELİ BELİRLERKEN DİKKAT EDİLEN HUSUSLAR

5 Ortak Protokolümüzdeki İnce Detaylar 1) Yardımcı Sağlık Personelinin tercihen erkek olması ve sürücü belgesinin bulunması şartı, ilave şoför ihtiyacını ve maliyetimizi düşürmektedir. 2)Tüm Yardımcı Sağlık Personelinin en az 15 gün saha öncesi acil servis ve kan almada aktif olarak görevlendirilip manipülasyonlarının arttırılması sağlanarak ev ortamında yapacakları işlemlerde özgüvenleri artırılmıştır. 3) Evde Sağlık Hizmetlerine akşam saatleri ve hafta sonları da dahil edilmiştir.

6 4) Mesai saatlerinin çalışma sürelerini aşmaması ve ilave çalışana ihtiyaç duyulmaması için düzenleme yapılıp, hafta içinde 08.oo - 17.oo saatleri arası üç araç ile mesai sonrası ve hafta sonlarında ise tek araç ile 09.oo - 22.oo saatleri arasında ziyaretleri zorunlu olan ve tedavileri gereği ihtiyaç duyulan hastalara hizmet sunulmaktadır. 5) Ekibin yolda gereksiz zaman kaybını önleme adına günlük program yapılırken her araca ayrı bir bölge belirlenip kendi bölgesi içinde hizmete ulaşımı sağlanmaktadır. Ortak Protokolümüzdeki İnce Detaylar

7 6) Günlük programa ilave hasta talep ve yönlendirmeleri ise merkezde görevli sekreter aracılığı ile talimatlandırılarak yapılmaktadır. 7) Hizmete eklediğimiz geriatri teknikeri yatalak ve bakıma muhtaç hastalara yaklaşımı, yapılacak egzersiz vb. işlemleri hasta ve ailesi ile paylaşmakta ve yardımcı olmaktadır. Ortak Protokolümüzdeki İnce Detaylar

8 8) Ağrı polikliniğinde görevli anestezi uzmanımız ise haftanın bir günü ve ihtiyaç olursa ara programlar ile kronik hastalarda malignite vb. durumlarında ilave metotlara ihtiyaç duyulan hastalar için ağrı tedavisi yapmaktadır. 9) Ekibin tamamını yöneten Enfeksiyon Uzmanı ve İdari Deneyimi olan hizmete inanmış gönüllülük ilkesi ile çalışan ekip başının olması. Ortak Protokolümüzdeki İnce Detaylar

9 TUZLA BELEDİYESİ'NİN SAĞLADIĞI DESTEKLER 1. TAM DONANIMLI İKİ ARAÇ 2. ÜÇ ADET ACİL TIP TEKNİSYENİ (Sürücü Sertifikalı) 3. İKİ ADET YÖNLENDİRME VE SEKRETERYA ELEMANI 4. DÖRT TANE CEP TELEFONU,ÜÇ TANE GPRS, ÜÇ TANE NAVİGASYON CİHAZI

10 HASTA BAKIMLARI

11 KAZANIMLARIMIZ 1) Belediyenin bir çok sahada olduğu gibi sosyal ve sağlık hizmetler alanında da halkın kendisinden beklenti içine girdiği ve hizmet talep ettiği önemli bir konuda; oluşturduğu hizmet desteği sayesinde (araçların üstündeki tanıtıcı yazılar ve bilgilendirmeler ile) ciddi memnuniyet oluşturmuş, belediyeye bu yönde gelen şikayetlerin neredeyse yok olmasına, hasta nakil aracına olan günlük ihtiyacın ciddi anlamda azalmasına, halk memnuniyetinin artmasına zemin oluşturmuştur.

12 2)Hastaların zorunluluktan dolayı 112 acil başvurularında ve acil servislerin kullanımlarında azalmalara neden olmuştur. 3)Ev ortamında yapılan sağlık hizmetleri ile çoğu zaman sedye ve tekerlekli sandalyelerle dolaştırılan, bu nedenle hastane koridorlarında zorluklarla karşılaşan ve hastanedeki hareket alanlarını olumsuz etkileyen bu hastaların gereksiz sıkıntı yaşaması ciddi anlamda azaltılmış olup, ailelerin üstündeki yük kaldırılmaktadır. KAZANIMLARIMIZ

13 4)Yaptığımız tüm hizmetler yönetmelikler çerçevesinde ücretlendirilerek kuruma girdinin artması sağlandı ve kurumun yatak kullanım kapasitesinin fazla işgali önlendi. 5)Daha da önemlisi 650’ye yakın hasta, hastane ortamında bakılıyor olsa oluşturacağı büyük rakamların devlet bütçesine getireceği yük önlenmiş olmakta. KAZANIMLARIMIZ

14 6)Evde sağlık hizmeti alan hastalarımıza mesai sonrası akşam ve hafta sonları dahil hizmetin kesintisiz saat ye kadar sunulmasıyla hastalarımızın tedavi devamlılığı sağlanmış oldu. 7)Ayırım yapılmaksızın sağlık hizmetlerine her vatandaşın ulaşmasını kolaylaştırma ve hasta odaklı hizmeti kendi ortamında sunmak gibi önemli avantajlar sağlanmıştır. KAZANIMLARIMIZ

15 EVDE SAĞLIK BİRİMİ GELEN HASTALAR GENEL SEKRETERLİK

16 HİZMETİN SONLANDIRILMASI a) Hastanın iyileşmesi b) Hasta ve /veya ailesinin tedaviye uyumsuzluğu c) Hastanın vefatı d) Hasta ve/ veya ailesinin sonlandırma talebi e) Hastaya ailesinin bakım uygulayabileceği kadar düzelmenin olması f) Hastanın ikamet değişikliği

17 BELEDİYE İLE PROTOKOL ÖNCESİ HASTANEMİZİN EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ İLE PROTOKOL SONRASI HİZMETLERİN 6 AYLIK KIYASLAMASI Protokol Öncesi Dönem Protokol Sonrası Dönem YAPILAN İŞLEMLER 2012 KASIM NİSAN 6 AYLIK DÖNEM 2013 MAYIS-2013 EKİM 6 AYLIK DÖNEM TOPLAM YAPILAN HASTA ZİYARETİ KABUL EDİLEN YENİ HASTA SAYISI YAPILAN ENJEKSİYON SAYISI TAKILAN SERUM SAYISI MESANE SONDA UYGULAMASI YARA PANSUMAN SAYISI TETKİK İÇİN KAN ALMA VERİLEN REÇETE SAYISI İLGİLİ POLİKLİNİK TARAFINDAN ÇIKARILAN RAPORLAR(MAMA,BEZ, İLAÇ) RUTİN HASTA ZİYARET SAYISI (ŞİKAYET VE VİTAL BULGU TAKİBİ) EKG (EVDE ÇEKİM SAYISI 2750

18 BİRİMLE İLGİLİ RAKAMLAR EKİM 2013/EKİM 2014 ARASI 1 YILLIK DÖNEM EVDE SAĞLIK YAPILAN İŞLEMLER SON 1 YILLIK İSTATİSTİKİ VERİLER EKİM 2013-EKİM 2014 TOPLAM YAPILAN HASTA ZİYARETİ12135 KABUL EDİLEN YENİ HASTA SAYISI604 BAŞVURU SONUCUNDA BİRİME KABUL EDİLMEYEN HASTA SAYISI 5 ÇIKAN HASTA SAYISI 419 YAPILAN ENJEKSİYON SAYISI1313 TAKILAN SERUM SAYISI1434 MESANE SONDA UYGULAMASI343 YARA PANSUMAN SAYISI2841 TETKİK İÇİN KAN ALMA1396 VERİLEN REÇETE SAYISI1959 İLGİLİ POLİKLİNİK TARAFINDAN ÇIKARILAN RAPORLAR(MAMA,BEZ,İLAÇ) 281 EKG (EVDE ÇEKİM SAYISI57

19 EVDE SAĞLIK BİRİMİ İLE İLGİLİ GÜNCEL RAKAMLAR Birim Açıldığı Andan İtibaren Ulaşılan Toplam Hasta Sayısı 1349 Birim Açıldığından İtibaren Çıkarılan Toplam Hasta Sayısı 701 Birimde Kayıtlı Aktif Hasta Sayısı648

20 BELEDİYEDEN DESTEK TALEP FORMU HASTANIN ADI SOYADI TANISI TELEFONU ADRESİ TALEP EDİLEN HİZMET EV TEMİZLİĞİ HASTA NAKİL ARACI GIDA YARDIMI BERBER HİZMETİ KİŞİSEL BAKIM (BANYO VS.) PSİKOLOG DESTEĞİ FİZYOTERAPİST DESTEĞİ KONUT REHABİLİTASYONU DİĞER İHTİYACI TESPİT EDEN SAĞLIK EKİBİ HİZMETİ TALEP EDEN YETKİLİ BELEDİYE ADINA TESLİM ALAN ADI SOYADI GÖREVİ İMZA - TARİH

21 Sekreterya İşleyişi 1-Birim sekreteryası o gün ziyareti planlanan (doktor muayenesi yapılacak, kan alınacak, pansuman ve enjeksiyon vs. yapılacak ) hastaların dosyalarını çıkartır ve HBYS programına girişlerini yapar. 2-Zaman kaybının önlenmesi için gidilecek hastaların adreslerine göre sınıflandırarak, aynı güzergahtaki hastaları bir araya toplar. 3-Birime gelen başvuru ve randevu taleplerini değerlendirilmek üzere kaydeder. 4-Planlanan ziyaretler dışında ihtiyacın oluşması durumunda ilgili ekiplere cep telefonları ile ulaşıp o hastanın ziyaret programına eklenmesini sağlar.

22 Sekreterya İşleyişi 5- Günlük olarak ekiplerin yaptığı her türlü iş ve işlemi hasta dosyalarından HBYS programına aktarır. 6- Ekiplerin getirdiği Belediyeden destek talep formlarını, Belediye Sağlık İşleri Müdürlüğüne gereği için iletir. 7- Birimle ilgili olarak gereken kayıt ve istatistikleri tutar. İstenildiğinde gerekli birimlere sunar.

23 TUZLA BELEDİYESİ İLE ORTAK YENİ HEDEFLERİMİZ 1- Her ekibe belediye destekli tablet bilgisayar alınıp görüntülü hasta başı hizmeti sunulacaktır. 2- Hasta başından HBYS programına bağlantı sağlanarak hasta herhangi bir polikliniğe getirilmiş gibi ilgili uzman tarafından doğrudan değerlendirilip tetkik ve tedavisi düzenlenecektir. 3- Bunun için yazılım güvenliği de göz önüne alınarak modüle adaptasyon çalışmaları başlatılmıştır.

24 TUZLA BELEDİYESİ İLE ORTAK YENİ HEDEFLERİMİZ 4- Evde bakım hizmetleri ile evde sağlık hizmetlerinin ortak koordinasyonunu içeren Avrupa Destek Fonlarına başvuru çalışması başlatılmıştır. 5- Artan talebi aksatmadan karşılamak üzere 4.ekibin belediye destekli hazırlık çalışmaları başlatılmıştır. (Belediyenin sağlayacağı 3.araç ve sağlık personeli ile)

25 EVDE BAKIM – EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ SİSTEMİNE ÖNERİLER 1-Hizmet alanlarının ayrışması; belediyelere ait işler, hastanelerin yapması gerekenler, aile hekimlerinin sorumlulukları, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının yerinin belirlenmesi ve her birimin kendi yetki alanını tam kullanması. 2-Ortak iletişim ve yönetimin her türlü belirsizlikten kurtarılması, koordinasyonu sağlayacak birimin belirlenmesi. 3-Evde sağlık hizmetlerinin tüm yönetiminin özellikle Uzman Aile Hekimlerine teslim edilmesi. 4-Aile hekimlerinin evde sağlık hizmetlerinin sunumunda sorumluluklarının düzeyi ve hangi şartlarda hizmeti 2. ve 3. düzey hizmet sunan hastanelere bağlı birimlere devredecekleri ve de devir edilen hastalarda da kendi imkanları içinde sunulabilen hizmetlerin devamının nasıl sağlanacağı, konumlarının netleştirilmesi gerekmektedir.

26 5-Evde sağlık hizmetleri ile ilgili SUT ve tüm yasal süreçlerin yeniden düzenlenmesi risk faktörlerinin çalışan ve kurum haklarının değerlendirilmesi sürdürülebilir düzenlemelerin yapılması. 6-Evde sağlık hizmetlerinin ilgili tüm partnerlerinin sadece bu işe odaklı bir anlayış ile yönetilmesi, prim ve ödüllendirme sisteminin getirilmesi zorunluluk anlayışının değiştirilmesi. EVDE BAKIM EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ SİSTEMİNE ÖNERİLER

27

28 TUZLA BELEDİYESİ TUZLA DEVLET HASTANESİ İLETİŞİM BİLGİLERİ TUZLA BELEDİYESİ WEB : BELEDİYE TELEFONLARI : fax: RESMİ WEB SAYFASI : EVDE SAĞLIK TELEFONLARI : – HASTANE TELEFONLARI : fax:

29 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. TUZLA DEVLET HASTANESİ


"Belediye ve Hastane İşbirliği ile Evde Sağlık Hizmetleri Tuzla Modeli 26 – 28 Kasım 2014 İkinci Evde Sağlık ve Ruh Sağlığı Hizmetleri Sempozyumu Tuzla." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları