Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ EDİRNE HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Filiz ŞENTÜRK Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi İletişim Sorumlusu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ EDİRNE HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Filiz ŞENTÜRK Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi İletişim Sorumlusu."— Sunum transkripti:

1 ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ EDİRNE HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Filiz ŞENTÜRK Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi İletişim Sorumlusu

2 Amaç: Sağlık çalışanına yönelik şiddet olaylarının meydana geldiği anda ve sonrasında yürütülmesi gereken iş ve işlemler konusunda ilgili mevzuata uygun olarak hareket edilmesini sağlamak

3 Dayanak: Sağlık Bakanlığının 2012/23 sayılı Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair Yönetmelik,

4 Sağlık Bakanlığı Personeline Karşı İşlenen Suçlar Nedeniyle Yapılacak Hukuki Yardımın Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik,

5 İç İşleri Bakanlığının 2012/22 sayılı Sağlık Çalışanlarına karşı İşlenen Suçların Soruşturulması Genelgesi ve

6 Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 29/06/2012 tarihli sayılı Beyaz Kod İl Koordinatörlerinin Belirlenmesi konulu yazısı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 29/06/2012 tarihli sayılı Beyaz Kod İl Koordinatörlerinin Belirlenmesi konulu yazısı

7 ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİMLERİ  Halk Sağlığı Müdürlüğümüzde Müdür Yardımcımızın doğrudan takibinde; Sağlık Bakanlığının 2012/23 sayılı genelgesi kapsamında çalışan hakları güvenliğine ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek üzere Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi kurulmuştur.

8  Ayrıca; hızlı iletişimi sağlamak adına Tüm İlçelerimizde Toplum Sağlığı Merkezi Sorumlu Hekime bağlı olarak hizmet veren Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimleri kurulmuştur.

9  Bu birimler, çalışanların hakları ve güvenliğine yönelik talep ve şikayetleri kabul edecek, bu başvuruları değerlendirerek raporlayacak, gerekli düzeltici/önleyici faaliyetlerin başlatılmasını sağlayarak talep sahibine geri bildirimde bulunacaktır.

10 Şiddet: Türk Ceza Kanunu’nda suç olarak tanımlanan her türlü zorbalık, darp, cebir, tehdit, hakaret ve taciz şeklinde ortaya çıkan ve kişilerin fiziksel, zihinsel, ruhsal, ahlaki veya sosyal gelişimine zarar vermek ile sonuçlanabilen kasıtlı güç kullanılması,

11 ŞİDDET ÖNCESİ

12 Hasta ve yakınlarının ilk olarak nereye müracaat edecekleri, hangi işlemler ve tedavinin yapılaca ğ ı, tetkik ve tahlillerinin nerede yapılaca ğ ı, beklemeleri gerekiyorsa ne kadar süreyle bekleyecekleri gibi konularda hasta ve yakınlarını bilgilendirmek, Hasta ve yakınlarının ilk olarak nereye müracaat edecekleri, hangi işlemler ve tedavinin yapılaca ğ ı, tetkik ve tahlillerinin nerede yapılaca ğ ı, beklemeleri gerekiyorsa ne kadar süreyle bekleyecekleri gibi konularda hasta ve yakınlarını bilgilendirmek,

13 Vatandaşı şiddete u ğ rayan sa ğ lık personelinin hizmetten çekilme hakkının bulundu ğ u, böyle bir durumda hizmet alma sürecinin aksayabilece ğ i konusunda bilgilendirmek ve

14 Sa ğ lık çalışanına şiddet uygulayanların mutlaka yargılanaca ğ ı ve cezalandırılaca ğ ı konusunda vatandaşı bilgilendirmek şiddet olaylarının azalmasını sa ğ layacaktır.

15 ŞİDDET SONRASI BİLDİRİM SÜRECİ

16 SSağlık Çalışanlarına yönelik şiddet olaylarını takip etmek üzere «Bakanlık Beyaz Kod Birimi» kurulmuş, 24 saat hizmet verecek «113» numaralı telefon ve «www.beyazkod.saglik.gov.tr» internet sayfası oluşturulmuştur.

17 Sağlık çalışanı kuruma ait çalışan hakları ve güvenliği birimine veya kurumun güvenlik birimine olayı derhal iletmelidir. Sağlık çalışanı kuruma ait çalışan hakları ve güvenliği birimine veya kurumun güvenlik birimine olayı derhal iletmelidir.

18 Yaşanan ve biten vakalarda ise yine çalışan hakları ve güvenliği birimine ulaşarak konu hakkında rapor düzenlenmesine yardımcı olmalıdır. Yaşanan ve biten vakalarda ise yine çalışan hakları ve güvenliği birimine ulaşarak konu hakkında rapor düzenlenmesine yardımcı olmalıdır.

19 Beyaz Kod Bildirim Formu  Y öneticiler, «www.beyazkod.saglik.gov.tr» adresinde bulunan «Beyaz Kod Bildirim Formu» nu dolduracaklar ve 113 nolu telefona ihbarda bulunacaklardır.

20 «113»  Ayrıca; şiddete uğrayan sağlık çalışanı tarafından da «113» numaralı telefona doğrudan bildirim yapılabilecektir.

21 Hizmetten Çekilme acil verilmesi gereken hizmetler hariç olmak üzere  Sağlık çalışanları, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğraması halinde, acil verilmesi gereken hizmetler hariç olmak üzere hizmetten çekilme talebinde bulunabilir.

22  Hizmetten çekilme talebi, kurum yöneticisine sözlü veya yazılı olarak bildirilecektir.

23  Bildirim üzerine yetkili yönetici, olayı derhal değerlendirerek hizmetten çekilme talebinin uygun olup olmadığı hakkında gecikmeksizin karar verecektir.

24  Yönetici, hizmetten çekilme talebini uygun bulduğu takdirde hastanın sağlık hizmeti almasına ve tedavisinin devamına yönelik tedbirleri güvenlik tedbirleri ile birlikte alacaktır.

25  Bu kapsamda ilgili hastanın sağlık hizmetini devam ettirecek olan yeni sağlık çalışanını belirleyecek, kurum içerisinde bunun mümkün olmaması halinde hastanın hizmet alabileceği başka bir sağlık kurumuna sevkini ve hizmet alımını sağlayacaktır. Bu süreç sırasında hastanın tedavisinin aksatılmamasına özen gösterilecektir.

26 Aile hekimleri ile sorun yaşayan hasta veya hasta yakınlarının kayıtlarının, mevzuata uygun şekilde başka bir hekime yönlendirilmesi yapılacaktır. Aile hekimleri ile sorun yaşayan hasta veya hasta yakınlarının kayıtlarının, mevzuata uygun şekilde başka bir hekime yönlendirilmesi yapılacaktır.

27 Olaydan sonra sağlık çalışanı düzenlenecek olan raporda kendisine yöneltilen şiddeti tüm ayrıntıları ile anlatmalıdır. Sözel şiddet vakası yaşandı ise saldırganın sarf ettiği sözlerin birebir tutanağa geçirilmesi uygun olacaktır. Olaydan sonra sağlık çalışanı düzenlenecek olan raporda kendisine yöneltilen şiddeti tüm ayrıntıları ile anlatmalıdır. Sözel şiddet vakası yaşandı ise saldırganın sarf ettiği sözlerin birebir tutanağa geçirilmesi uygun olacaktır.

28 Saldırgandan şikâyetçi olup olmadığını da açıkça ifade etmelidir. Bundan sonraki hukuki aşamalar için kurumdaki yönetici gerekli işlemleri yapacaktır. Saldırgandan şikâyetçi olup olmadığını da açıkça ifade etmelidir. Bundan sonraki hukuki aşamalar için kurumdaki yönetici gerekli işlemleri yapacaktır.

29 HUKUKİ YARDIM

30 2012/23 sayılı Çalışan Güvenliğinin Sağlanması Hakkında Genelgenin 7 nci maddesinin (a) bendi gereğince personelin hukuki yardım alması bakımından kamu personeli olan her çalışan hakkındaki olayı il hukuk birimlerine intikal ettirecektir. 2012/23 sayılı Çalışan Güvenliğinin Sağlanması Hakkında Genelgenin 7 nci maddesinin (a) bendi gereğince personelin hukuki yardım alması bakımından kamu personeli olan her çalışan hakkındaki olayı il hukuk birimlerine intikal ettirecektir.

31 Sağlık müdürlükleri hukuk birimi de hukuki yardım ile ilgili Yönetmelik hükümleri gereğince konuyu hukuki yardım verilip verilmeyeceği yönünden değerlendirecektir.

32 Genelgenin 7 nci maddesinin (e) bendi gereğince de, müdürlük hukuk birimleri sağlık çalışanına hukuki yardım isteyip istemediğini soracaktır. Genelgenin 7 nci maddesinin (e) bendi gereğince de, müdürlük hukuk birimleri sağlık çalışanına hukuki yardım isteyip istemediğini soracaktır.

33 Sağlık kurumu yönetimi tarafından olaya ilişkin tutanak düzenlenirken, çalışanın avukat talebi varsa ve bu durum da tutanağa eklenmiş ise müdürlük hukuk birimi, kişiye sormadan hukuki yardım talebi hususunu derhal karara bağlayabilecektir. Sağlık kurumu yönetimi tarafından olaya ilişkin tutanak düzenlenirken, çalışanın avukat talebi varsa ve bu durum da tutanağa eklenmiş ise müdürlük hukuk birimi, kişiye sormadan hukuki yardım talebi hususunu derhal karara bağlayabilecektir.

34 Baştan böyle bir talebi olmayan sağlık çalışanı sonradan da müdürlük hukuk birimine başvurarak bu yöndeki talebini yapabilecektir. Baştan böyle bir talebi olmayan sağlık çalışanı sonradan da müdürlük hukuk birimine başvurarak bu yöndeki talebini yapabilecektir.

35 Ancak; Şiddete maruz kalan personel hukuki yardım talep etmezse veya adli mercilerce yapılacak tahkikat sonucunda ilgili personel sanık durumuna gelirse hukuki yardım sağlanmaz. Ancak; Şiddete maruz kalan personel hukuki yardım talep etmezse veya adli mercilerce yapılacak tahkikat sonucunda ilgili personel sanık durumuna gelirse hukuki yardım sağlanmaz.

36

37 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM


"ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ EDİRNE HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Filiz ŞENTÜRK Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi İletişim Sorumlusu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları