Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi 18.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi 18."— Sunum transkripti:

1

2 KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi 18 Ekim 2012 – Ankara

3 5 Sektör Stratejisi

4 Literatür Araştırması Paydaş Mülakatları Strateji Çalıştayı Firma Anketleri Analiz ve Eylem Planı Sektör Strateji Raporu Ekonomik Analiz Raporları Ortak Rekabet Alanları Stratejisi Raporu Paydaşların sektör firmalarına yönelik destek/ürün/hizmetleri GZTF Sektör Vizyonu Hedefler Firma Profilleri Sektörün Mevcut Durum Performansı Hedef Pazarlar Sektörün İşbirliği Seviyesi Analizi Taslak GZTF Global Pazar Verileri Değer Zinciri Analizi Tedarik Zinciri Analizi 5 Güç Analizi Ansoff Matrisi GE Matrisi Sektörün İhtiyaç Analizi Sektör Stratejisi Geliştirme Süreci Proje Kapsamında Gerçekleştirilen Diğer Çalışmalardan Gelen Girdiler Ara Çıktılar Pilot Eylem Çalışma Ziyareti Performans Göstergeleri Çalışma Grubu Metodoloji Sahiplendirme Toplantısı

5 Samsun Sağlık Ekipmanları Sektörü Stratejisi

6 2011 Toplam Sektör Cirosu TL Mevcut Durum

7 2011 yılı itibariyle SSES’de toplam 824 [1] kişi istihdam edilmektedir. Alan çalışması sonuçları çerçevesinde çalışanların %6,5’inin 4 yıllık üniversite mezunu ve %2,9’un mühendistir. Ayrıca çalıianların yanızca %3’ü yabancı dil bilmektedir [1] 2011 yılı itibariyle SSES’de toplam 824 kişi istihdam edilmektedir. Alan çalışması sonuçları çerçevesinde çalışanların %6,5’inin 4 yıllık üniversite mezunu ve %2,9’un mühendistir. Ayrıca çalıianların yanızca %3’ü yabancı dil bilmektedir. Mevcut Durum

8 Nitelikli İnsan Kaynağı İnovasyon & Ar-ge Performansı İhracat Altyapısı ve Performansı Stratejik Yönetim Yeteneği Marka GücüKurumsallık Genel Ortalama2,31,82,42,62,12,2 Firma Firma Firma Firma Firma Firma Firma Firma Firma Firma Mevcut Durum

9

10 Metodoloji

11 İranAzerbaycanÖzbekistanHindistan GürcistanYemenPolonyaEndonezya CezayirFransaJaponyaMısır TunusVietnamMeksikaLibya ABDFasÇinIrak RusyaSuriyeKazakistanİtalya AlmanyaGüney KoreTaylandG. Afrika Cumhuriyeti Potansiyel Pazarlar

12

13 Orta DoğuKuzey AfrikaAsyaAvrupa İran (2.80) Irak (3.10) Cezayir (3.40) Fas (1.60) Mısır (1.90) Benin Azerbaycan (3.50) Rusya (2.80) Kazakistan (2.10) Malezya Endonezya Almanya (3:00) Hedef Pazarlar

14

15 Samsun Sağlık Ekipmanları Sektörü Vizyon Yenilikçi ve uluslararası kalite standartlarında ürünleri ile küresel pazarda markalaşmak için işbirliğini etkili bir araç olarak benimseyen ve kullanan firmalar olmak.

16 Vizyon Yenilikçi ve uluslararası kalite standartlarında ürünleri ile küresel pazarda markalaşmak için işbirliğini etkili bir araç olarak benimseyen ve kullanan firmalar olmak. Gelişim Eksenleri Gelişim Ekseni 1. Küme Yönetimi Gelişim Ekseni 2. Rekabetçilik Gelişim Ekseni 3. İnovasyon Gelişim Ekseni 4. Uluslararasılaştırma / Bölgelerarasılaştırma Stratejik Hedefler Stratejik Hedef 1. Katılımcı, şeffaf ve işbirlikçi bir anlayışla, etkin temsil ve strateji oluşturma yeteneğine sahip profesyonel bir ekip tarafından yönetilen ve kendi gelişimini izleyen bir küme olmak. Stratejik Hedef 2. Sürekli verimlilik artışı sağlamak için ortaklaşa rekabeti etkin bir araç olarak kullanmak. Stratejik Hedef 3. Bilgiye ulaşmada, küme olmanın verdiği avantajları kullanarak sürekli öğrenen, öğrendiğini hızla uygulayan ve kurumsallaşan firmalar olmak. Stratejik Hedef 4. Küresel pazarın gerektirdiği nitelik ve nicelikte inovasyon yapan kapasitede firmalar olmak. Stratejik Hedef 5. Kullanıcıların, müşterilerin, tedarikçilerin, ve üniversitenin firmaların Ar-ge süreçlerinde aktif olarak yer alması için gerekli ağları oluşturmak. Stratejik Hedef 6. Yenilikçi girişimcilerin ortaya çıkmasını sağlayacak fırsatları oluşturmak. Stratejik Hedef 7. Samsun’u ve firmaları ulusal ve uluslararası pazarda markalaştırmak. Stratejik Hedef 8. Ortak akıl ile belirlenen yeni uluslararası pazarlara girmek ve kalıcı olmak.

17 FaaliyetlerYıl 1 (2012)Yıl 2 (2013)Yıl 3 (2014) Ay Maliyet ($) Küme Web Sayfası Ortak Tanıtım ve Pazarlama Kitleri Dış Ticaret Eğitim Programı Profesyonel Yöneticilik ve Stratejik Yönetim Eğitim Programı Diğer Eğitimler (Maliyet Hesabı, Proje Hazırlama vb) Ortak Marka veya Garanti Markası için Analiz ve Konsept Geliştirme (Danışmanlık) Medica Medica Arab Health Küme Ziyareti (Avusturya, Çek Cumhuriyeti) Alım Heyeti (Azerbaycan, Kazakistan) Alım Heyeti (Malezya, Endonezya) Alım Heyeti (Cezayir, Fas, Mısır, Benin) Alım Heyeti (AB Ülkeleri) Alım Heyeti (İran, Irak) Alım Heyeti (Cerrahlar) İstihdam (Personel 1) Tahmini Toplam UR-GE

18 Avantajlar Dezavantajlar 1.Bireysel katılımın maliyeti yaklaşık EUR iken, ortak katılımın firma başına maliyeti EUR’dur. (%75 URGE katkısı ile EUR) 2.Kendi başına daha önceki yıllarda sadece 2 firma katılabilirken, ortak stant ile 10 firma katılacaktır 3.Medica Fuarı global ölçekteki en önemli fuar olduğundan yer bulmak için yıllarca sıra beklemek gerekmektedir. Ortak katılım için Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’nın girişimleri ile iyi konumda 40 m 2 yer bulunmuştur 4.Küme yönetimi tarafından firmaların Almanya pazarını daha yakından tanımaları ve network oluşturmaları amacı ile ilgili kurum ve kuruluşlarla toplantılar ve ziyaretler ayarlanmıştır (Dezavantaj 1’e karşılık sunulan avantaj) 5.Fuar katılımı, ulaşım, konaklama, organizasyon, lojistik vb işler küme yönetimi tarafından halledileceğinden firmaların bu işler için zaman ayırmasına gerek kalmamıştır 6.Ziyaretçiler aynı stant içinde farklı çözümler sunan birçok firma ile görüşme yapma imkanına kavuşmuştur 7.Firmalar, Samsun TSO’nun ve kümenin kurumsal kimliğini kullanabileceklerdir 8.Küme yönetimi tarafından ziyaretçilere yönlendirme yapılacağından, kendi konuları ile ilgilenen ziyaretçilerle daha sonuç odaklı görüşmeler yapabilecektir (Dezavantaj 1’e karşılık sunulan avantaj) 9.Üç boyutlu interaktif ekran aracılığı ile görüşmelerde ürünlerinin ve firmalarının tanıtımını daha profesyonel yapabilecektir (Dezavantaj 2’ye karşılık sunulan avantaj) 1.Bireysel katılımda yaklaşık 200 ziyaretçi ile görüşme imkanı varken, ortak katılımda yaklaşık 100 ziyaretçi ile görüşme imkanı olacaktır 2.Firmalar bireysel katılımda daha çok ürün sergilerken, ortak katılım standında daha az ürün sergileyebileceklerdir

19 İzleme ve Değerlendirme

20 Samsun Sağlık Ekipmanları Sektöründe uygulanacak olan pilot projenin %25 verimlilik artışı sağlaması için proje kapanışında 0,174 değerinin yakalanması gerekmektedir. İzleme ve Değerlendirme

21 Ekip = Yerel Uzman + Dış Uzman Firma Verilerine Dayalı Mevcut Durum Analizi Önce bireysel sonra beraber Firmaların Bireysel İş Planlarına Uygunluk İmkanların Tespiti, Önceliklendirme ve Uygulanabilir Bir İş Planı Lider Firmalarla ve Bölgesel Aktörlerle Koordinasyon


"KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi 18." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları