Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi."— Sunum transkripti:

1

2 KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi 18 Ekim 2012 – Ankara

3 5 Sektör Stratejisi

4 Metodoloji Literatür Araştırması Paydaş Mülakatları Strateji Çalıştayı
Ekonomik Analiz Raporları Ortak Rekabet Alanları Stratejisi Raporu Değer Zinciri Analizi Tedarik Zinciri Analizi 5 Güç Analizi Ansoff Matrisi GE Matrisi Taslak GZTF Global Pazar Verileri Proje Kapsamında Gerçekleştirilen Diğer Çalışmalardan Gelen Girdiler Literatür Araştırması Paydaş Mülakatları Strateji Çalıştayı Firma Anketleri Analiz ve Eylem Planı Sektör Strateji Raporu Çalışma Grubu Sahiplendirme Toplantısı Sektör Stratejisi Geliştirme Süreci Ara Çıktılar Paydaşların sektör firmalarına yönelik destek/ürün/hizmetleri GZTF Sektör Vizyonu Hedefler Firma Profilleri Sektörün Mevcut Durum Performansı Hedef Pazarlar Sektörün İşbirliği Seviyesi Analizi Sektörün İhtiyaç Analizi Pilot Eylem Çalışma Ziyareti Performans Göstergeleri

5 Samsun Sağlık Ekipmanları Sektörü Stratejisi

6 2011 Toplam Sektör Cirosu 53.125.850TL
Mevcut Durum 2011 Toplam Sektör Cirosu TL

7 2011 yılı itibariyle SSES’de toplam 824[1] kişi istihdam edilmektedir
2011 yılı itibariyle SSES’de toplam 824[1] kişi istihdam edilmektedir. Alan çalışması sonuçları çerçevesinde çalışanların %6,5’inin 4 yıllık üniversite mezunu ve %2,9’un mühendistir. Ayrıca çalıianların yanızca %3’ü yabancı dil bilmektedir Mevcut Durum 2011 yılı itibariyle SSES’de toplam 824 kişi istihdam edilmektedir. Alan çalışması sonuçları çerçevesinde çalışanların %6,5’inin 4 yıllık üniversite mezunu ve %2,9’un mühendistir. Ayrıca çalıianların yanızca %3’ü yabancı dil bilmektedir.

8 Mevcut Durum Nitelikli İnsan Kaynağı İnovasyon & Performansı Ar-ge
Nitelikli İnsan Kaynağı İnovasyon & Performansı Ar-ge İhracat Altyapısı ve Performansı Stratejik Yönetim Yeteneği Marka Gücü Kurumsallık Genel Ortalama 2,3 1,8 2,4 2,6 2,1 2,2 Firma 1 3 1 2 Firma 2 Firma 3 Firma 4 Firma 5 Firma 6 Firma 7 Firma 8 4 Firma 9 5 Firma 10

9 Mevcut Durum

10 Metodoloji

11 Potansiyel Pazarlar İran Azerbaycan Özbekistan Hindistan Gürcistan
Yemen Polonya Endonezya Cezayir Fransa Japonya Mısır Tunus Vietnam Meksika Libya ABD Fas Çin Irak Rusya Suriye Kazakistan İtalya Almanya Güney Kore Tayland G. Afrika Cumhuriyeti

12 Potansiyel Pazarlar

13 Hedef Pazarlar Orta Doğu Kuzey Afrika Asya Avrupa İran (2.80)
Irak (3.10) Cezayir (3.40) Fas (1.60) Mısır (1.90) Benin Azerbaycan (3.50) Rusya (2.80) Kazakistan (2.10) Malezya Endonezya Almanya (3:00)

14

15 Samsun Sağlık Ekipmanları Sektörü Vizyon
Yenilikçi ve uluslararası kalite standartlarında ürünleri ile küresel pazarda markalaşmak için işbirliğini etkili bir araç olarak benimseyen ve kullanan firmalar olmak.

16 Uluslararasılaştırma / Bölgelerarasılaştırma
Vizyon Yenilikçi ve uluslararası kalite standartlarında ürünleri ile küresel pazarda markalaşmak için işbirliğini etkili bir araç olarak benimseyen ve kullanan firmalar olmak. Gelişim Eksenleri Gelişim Ekseni 1. Küme Yönetimi Gelişim Ekseni 2. Rekabetçilik Gelişim Ekseni 3. İnovasyon Gelişim Ekseni 4. Uluslararasılaştırma / Bölgelerarasılaştırma Stratejik Hedefler Stratejik Hedef 1. Katılımcı, şeffaf ve işbirlikçi bir anlayışla, etkin temsil ve strateji oluşturma yeteneğine sahip profesyonel bir ekip tarafından yönetilen ve kendi gelişimini izleyen bir küme olmak. Stratejik Hedef 2. Sürekli verimlilik artışı sağlamak için ortaklaşa rekabeti etkin bir araç olarak kullanmak. Stratejik Hedef 3. Bilgiye ulaşmada, küme olmanın verdiği avantajları kullanarak sürekli öğrenen, öğrendiğini hızla uygulayan ve kurumsallaşan firmalar olmak. Stratejik Hedef 4. Küresel pazarın gerektirdiği nitelik ve nicelikte inovasyon yapan kapasitede firmalar olmak. Stratejik Hedef 5. Kullanıcıların, müşterilerin, tedarikçilerin, ve üniversitenin firmaların Ar-ge süreçlerinde aktif olarak yer alması için gerekli ağları oluşturmak. Stratejik Hedef 6. Yenilikçi girişimcilerin ortaya çıkmasını sağlayacak fırsatları oluşturmak. Stratejik Hedef 7. Samsun’u ve firmaları ulusal ve uluslararası pazarda markalaştırmak. Stratejik Hedef 8. Ortak akıl ile belirlenen yeni uluslararası pazarlara girmek ve kalıcı olmak.

17 UR-GE Faaliyetler Yıl 1 (2012) Yıl 2 (2013) Yıl 3 (2014) Ay
Ay Maliyet ($) 9 10 11 12 1 2 3 4 5 6 7 8 Küme Web Sayfası 20.000 Ortak Tanıtım ve Pazarlama Kitleri 30.000 Dış Ticaret Eğitim Programı 10.000 Profesyonel Yöneticilik ve Stratejik Yönetim Eğitim Programı Diğer Eğitimler (Maliyet Hesabı, Proje Hazırlama vb) Ortak Marka veya Garanti Markası için Analiz ve Konsept Geliştirme (Danışmanlık) 45.000 Medica 2012 80.000 Medica 2013 Arab Health 2014 85.000 Küme Ziyareti (Avusturya, Çek Cumhuriyeti) 40.000 Alım Heyeti (Azerbaycan, Kazakistan) Alım Heyeti (Malezya, Endonezya) Alım Heyeti (Cezayir, Fas, Mısır, Benin) Alım Heyeti (AB Ülkeleri) 65.000 Alım Heyeti (İran, Irak) Alım Heyeti (Cerrahlar) İstihdam (Personel 1) 70.000 Tahmini Toplam

18 Avantajlar Dezavantajlar Bireysel katılımın maliyeti yaklaşık EUR iken, ortak katılımın firma başına maliyeti EUR’dur. (%75 URGE katkısı ile EUR) Kendi başına daha önceki yıllarda sadece 2 firma katılabilirken, ortak stant ile 10 firma katılacaktır Medica Fuarı global ölçekteki en önemli fuar olduğundan yer bulmak için yıllarca sıra beklemek gerekmektedir. Ortak katılım için Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’nın girişimleri ile iyi konumda 40 m2 yer bulunmuştur Küme yönetimi tarafından firmaların Almanya pazarını daha yakından tanımaları ve network oluşturmaları amacı ile ilgili kurum ve kuruluşlarla toplantılar ve ziyaretler ayarlanmıştır (Dezavantaj 1’e karşılık sunulan avantaj) Fuar katılımı, ulaşım, konaklama, organizasyon, lojistik vb işler küme yönetimi tarafından halledileceğinden firmaların bu işler için zaman ayırmasına gerek kalmamıştır Ziyaretçiler aynı stant içinde farklı çözümler sunan birçok firma ile görüşme yapma imkanına kavuşmuştur Firmalar, Samsun TSO’nun ve kümenin kurumsal kimliğini kullanabileceklerdir Küme yönetimi tarafından ziyaretçilere yönlendirme yapılacağından, kendi konuları ile ilgilenen ziyaretçilerle daha sonuç odaklı görüşmeler yapabilecektir (Dezavantaj 1’e karşılık sunulan avantaj) Üç boyutlu interaktif ekran aracılığı ile görüşmelerde ürünlerinin ve firmalarının tanıtımını daha profesyonel yapabilecektir (Dezavantaj 2’ye karşılık sunulan avantaj) Bireysel katılımda yaklaşık 200 ziyaretçi ile görüşme imkanı varken, ortak katılımda yaklaşık 100 ziyaretçi ile görüşme imkanı olacaktır Firmalar bireysel katılımda daha çok ürün sergilerken, ortak katılım standında daha az ürün sergileyebileceklerdir

19 İzleme ve Değerlendirme

20 İzleme ve Değerlendirme
Samsun Sağlık Ekipmanları Sektöründe uygulanacak olan pilot projenin %25 verimlilik artışı sağlaması için proje kapanışında 0,174 değerinin yakalanması gerekmektedir.

21 Ekip = Yerel Uzman + Dış Uzman
Firma Verilerine Dayalı Mevcut Durum Analizi Önce bireysel sonra beraber Firmaların Bireysel İş Planlarına Uygunluk İmkanların Tespiti, Önceliklendirme ve Uygulanabilir Bir İş Planı Lider Firmalarla ve Bölgesel Aktörlerle Koordinasyon


"KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları