Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’YE DOĞRU MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIN’DA TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’YE DOĞRU MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIN’DA TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ."— Sunum transkripti:

1

2 REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’YE DOĞRU

3 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIN’DA TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

4 PROBLEM ALANI

5 NE İSTİYORSUN?

6 BÜRÖKRASİ: BEN GÜÇLÜYÜM! VATANDAŞI İSTERSEM EZERİM !

7 BU İŞ İÇİN ŞU EVRAK! EVRAK!

8 İŞİNİNİZİN TAMAMLANMASI İÇİN DÜZ DUVARA TIRMANIN ZORLUK!

9 BU GÜN GİT NE ZAMAN İSTERSEN O ZAMAN GEL!

10 KOMUTA -KONTROL SİSTEMİ (BÜROKRATİK SİSTEM) PİYASANIN GEREKTİRDİĞİHUKUKİ DÜZENLEMELER YETERSİZDİR. YOĞUN KOMUTA-KONTROLSİSTEMİ(KKS)YANLIŞTIR. BUNUN YERİNE, TEŞVİK EDİCİ UNSURLAR KULANULACAKTIR KKS,FİRMALARI VE ŞAHISLARI TEŞVİK EDECEK UNSURLARI İHTİVA ETMEZ. KKS,CEZA VE TEHDİDE DAYANIR. KKS,ÇOK PAHALIDIR VE STATİKTİR. KKS,ÇOK YAVAŞ ÇALIŞIR. KKS,SEBEPLER YERİNE,BELİRTİLERE ÖNEM VERİR.

11 SONUÇ DEVLET,YOĞUN BİR BÜROKRATİK SİSTEM UYGULAMAKTADIR

12 VATANDAŞLARIN DEVLETE OLAN GÜVENİ; BIKTIRICI VE ANLAMSIZ BÜROKRASİ SEBEBİYLE GİDEREK AZALMAKTADIR. DEVLETİN VATANDAŞA VERDİĞİ HİZMETİN KALİTESİ,ELDE EDİLEN SONUÇLAR VE VATANDAŞIN TATMİNİ YETERSİZDİR. HİZMET STANDARTLARI VE ÖLÇÜLEBİLİR HEDEFLER OLMADIĞI İÇİN,DEVLET VERİMLİ VE ETKİN ÇALIŞMAMAKTADIR. DEVLET ETKİN ÇALIŞMADIĞINDAN,VERGİ ÖDEYENLERİN PARALARI İSRAF EDİLMEKTEDİR.

13 »ŞAŞKINLIK! »GÜVENSİZLİK! »KIZGINLIK!

14 VATANDAŞ DEVLETTEN NE İSTİYOR? KENDİLERİNİN DİNLENMESİNİ. KALİTELİ HİZMET VERİLMESİNİ. İSTEDİKLERİ İŞİN DOĞRU YAPILMASINI. İSTEDİKLERİ İŞİN HIZLI YAPILMASINI VEYA EN AZINDAN NEKADAR ZAMANDA BİTECEĞİNİ BİLMEYİ. BİLGİLİ VE GÜVENİLİR KİŞİLER İLE MUHATAP OLMAYI. İŞİNİ BİR DEFADA BİTİRMEYİ VEYA BİR YERDEN İŞLERİNİ BİTİRMEYİ. EĞER PROBLEM OLURSA,TEKRAR NEREYE MÜRACAAT EDECEĞİNİ BİLMEYİ. HİZMETLERİ ALMAKLA İLGİLİ SEÇENEKLERİ. BUNLARIN NEREDEN TEMİN EDİLECEĞİNİ. HEMEN HAZIR BİLGİ ELDE ETMEYİ.FORM,YAYINLAR.İŞLEM SÜRECİNDE,DANIŞMALARDA VE YAZIŞMALARDA AÇIKLIK. NAZİK, SAYGILI, ARKADAŞÇA MUAMELE GÖRMESİ VE KENDİLERİNİ DİNLEMEYE ARZULU OLUNMASI. KOLAYCA GELİNEBİLEN,TEMİZ VE GÜVENLİ YERLER. TELEFONLARLA KOLAYCA CEVAP ALINMASI.

15 EĞER ”A” KURUMUNA BİREYİN GÜVENSİZLİĞİ OLUŞURSA ”A” KURUMU ZARAR GÖRÜR. ANCAK, BİREYİN DEVLETE GÜVENİAZALIRSA, TÜRKİYE ZARAR GÖRÜR.

16

17 VATANDAŞLARA DAİMA NE İSTEDİKLERİNİ NAZİK VE SAYGILI BİR ŞEKİLDE SORACAK VE SÖYLEDİKLERİNE İTİBAR EDECEK “ YENİDEN YAPILANMA”

18 YENİDEN YAPILANMA PLANININ AMACI: DEVLETİN MEVCÜT İŞLEYİŞİNİN, ÇALIŞANLARIN ÇALIŞMA ŞARTLARININ VE VATANDAŞLARA NASIL HİZMET ETTİKLERİNİN “RADİKAL OLARAK” DEĞİŞTIRILMESİDİR.

19 NASIL? VATANDAŞLARA DAHA AZ YÜK YÜKLEYEREK, “DAHA İYİ VE DAHA HIZLI HİZMET” VERİLMELİDİR.

20 SİZE NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?

21 KURUMDA YENİ BİR VİZYONA İHTİYAÇ VARDIR

22 KURUMDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI YİRMİNCİ YÜZYIL VERİMLİLİK ÇAĞIYDI, 21. YÜZYIL İSE KALİTE VE BİLİŞİM ÇAĞI OLACAKTIR. TOPLAM KALİTE DEĞİŞİM DEMEKTİR. DAHA KALİTELİ VE REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’NİN OLUŞTURULMASI ÇERÇEVESİNDE KURUMUMUZ ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN MEVCUT PİYASA GEREKLERİNİ YANSITAN KENDİ TKY SİSTEMİNİ GELİŞTİRMEK VE DEĞİŞİME UYMAK ZORUNDADIR.

23 KALİTE, HER ŞEYDEN ÖNCE BİR “SAYGI” VE “NEZAKET” İŞİDİR. SÖZKONUSU SAYGI ÜÇ DÜZEYDE GEÇERLİDİR: KURUM DIŞINDA VATANDAŞLARA SAYGI. KURUM İÇİNDE, HERKESİN GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİNE YAPTIĞI KATKIYA SAYGI, ÇALIŞMA GRUPLARI İÇİNDE, İŞ GÖRENLERİN YARARLI FAALİYETLERİNDEN DOLAYI KENDİ KENDİLERİNE SAYGI.

24 KALİTE İLE İLGİLİ İLKELER KALİTE HER YERDEDİR. KALİTE HERKESİN İŞİDİR VE DEVRE- DİLEMEZ. KALİTE BİR BÜTÜNDÜR. KALİTE BİR HAYAT TARZIDIDR VE DE- ĞERLER BÜTÜNÜDÜR. KALİTE DENETLENMEZ, ÜRETİLİR.

25 TKY ORGANİZASYONDAKİ BÜTÜN ÇALI- ŞANLARIN FAALİYETLERİNİ; SÜREÇLE- RİN, ÜRÜNLERİN VE HİZMETLERİN SÜREK- Lİ İYİLEŞTİRİLMESİ YOLUYLA VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ORTAK HEDEFİNE ODAKLA- YAN BİR YÖNETİM METODOLOJİSİDİR.

26 TKY’ NİN HEDEFLERİ: İŞ KALİTESİ, HİZMET KALİTESİ, İLETİŞİM KALİTESİ, SÜREÇ KALİTESİ, ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, MEMURLAR,YÖNETİCİLER DAHİL İNSANLARIN KALİTESİ, SİSTEM KALİTESİ, KURUM KALİTESİ, HEDEFLERİN KALİTESİ.

27 TKY ’NİN UNSURLARI ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİ, VİZYON, ÖĞRENCİ ODAKLILIK, ÇALIŞANLARIN EĞİTİMİ, TAM KATILIM VE ÇALIŞANLARIN KENETLENMESİ, SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİ, VERİMLİLİK, ETKİNLİK ARTIŞI, SIFIR HATA, ÖNLEMEYE DÖNÜK YAKLAŞIM, BİRİMLER BAZINDA KALİTE.

28 TKY ’DE ATILACAK ADIMLAR: Birim görevinin belirlenmesi. Birimin ürettiği ürün ve hizmetlerin tanımlanması. Bu ürün ve hizmetlerin önceliklerinin belirlenmesi. Hizmet talep edenlerin belirlenmesi.(Üst birimler, personel,öğreciler ve veliler) Hizmet talep edenlerin ihtiyaçlarının kendilerinden öğrenilmesi. Örenilen ihtiyaçların birim içinde karşılanması için neler yapılması gerektiğinin belirlenmesi. Kalite ölçülerinin belirlenmesi. Planların yapılması.

29 TKY ’DE ÖZENDİRME Olumlu hareket ve davranışları takdir etme. TK uygulamaları için yöneticileri takdir ve teşvik etme. Kalite davranışını desdekleyen ödül krıterleri geliştirme. Temel motivasyon, kurum iklimi ve başarma onururdur.

30 Organizasyonla ilgili sorular Kişilerle ilgili sorular Tedarikçilerle ilgili sorular Hizmet alanları ile ilgili sorular

31 KALİTE PLANININ ÖZELLİKLERİ Uygun alt yapının oluşturulması Yapılacak işlerin tesbit edilmesi Gerekli kaynakların ayrılması Yetki ve sorumlulukların dağıtılması Faaliyetlerin proğramlanması

32 HİZMET STANDARDI Kurumum için iyi midir? Hukuki ve ahlaki midir? Sorumluluk almak için istekli miyim? Kurumumun görevi ile uyumlu mudur? Zamanımı akıllıca kullanıyor muyum? Bütün bu sorulara verilen cevaplar EVET mi? –O halde, yapmak için izin isteme. Bu yetkiye sahipsin. DERHAL YAP


"REKABET GÜCÜ YÜKSEK BİR TÜRKİYE’YE DOĞRU MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIN’DA TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları