Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UZUNKÖPRÜ TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UZUNKÖPRÜ TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 UZUNKÖPRÜ TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11 Gereğinden fazla beslenirsek ve yüksek kalorili yiyecekleri çok fazla yersek yağlar çok fazla depolanır ve şişmanlık oluşur

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21 Bir bardak sütte 6 yaşında bir çocuğun ihtiyacı olan; %52 kalsiyum %35 protein %9 A vitamini %12 folat %30 iyot %98 B12 vitamini %12 çinko %6 enerji %11 B1 vitamini %44 B2 vitamini %13 B6 vitamini %18 magnezyum %55 fosfor %30 potasyum %16 niasin

22

23

24

25

26 İYİ KALİTE PROTEİN DEMİR B12 VİTAMİNİ KAYNAĞIDIR ETTE YÜKSEK ORANDA BULUNAN DEMİR VE B12 VİTAMİNİ KANSIZLIĞI ÖNLEMEYE YARDIMCI OLUR KIRMIZI ETTEKİ DEMİRİN BİTKİSEL KAYNAKLARDAKİNE GÖRE VÜCUTTA KULLANILMASI DAHA KOLAYDIR

27

28

29

30

31 SALAM SOSİS GİBİ ET ÜRÜNLERİNDE RENGİNİ KORUMAK BOZULMASINI ÖNLEMEK İÇİN BAZI KİMYASAL MADDELER KULLANILIR BU KİMYASALLARIN VÜCUTTA ZARARLI ETKİLERİ OLABİLİR BUNUN İÇİN BU ÜRÜNLERİ DAHA AZ TÜKEMELİ VE BERABERİNDE C VE E VİTAMİNİ KAYNAĞI OLAN SEBZE VE MEYVELERİ YEMELİYİZ.

32 Protein Kalitesi Orta Derecededir İyi Pişirilir Ve Tahıllarla Birlikte Yenirse Protein Kalitesi Yükselir C Vitamini Kaynağı Sebze Ve Meyvelerle Birlikte Yenirse Yapısındaki Demir Ve Kalsiyumun Vücutta Kullanılması Kolaylaşır

33 Yumurtayı kızarmış olarak yemek yerine haşlanmış olarak yemek daha sağlıklıdır. Yumurtanın pişmesi için su kaynadıktan sonra 8 dk. yeterlidir

34

35

36

37

38 Kabuğunu soymayın Birçok vitamin ve mineral sebze ve meyvelerin özellikle kabuğunda ve kabuğun hemen altındaki kısımda bulunur.

39 Meyve ve sebzeler çok iyi yıkanmalıdır!

40 Taze sebzeler doğrandıktan sonra yıkandığında çok fazla vitamin kaybederler

41 Çeşitli renklerde meyve ve sebze tüketin! Farklı renk ve türlerdeki meyve ve sebzelerde farklı vitaminler bulunur. Gün içinde çeşitli renklerde meyve ve sebze tüketirsek birçok farklı vitamin ve mineral almış oluruz.

42

43

44

45 Temel karbonhidrat kaynağıdır İhtiyacımız olan enerjinin çoğunu karbonhidratlardan alırız B12 dışındaki B grubu vitaminlerinden zengin, özellikle B1 vitamininin en iyi kaynağıdır Bu vitaminler tahıl tanelerinin çoğunlukla kabuk ve özünde bulunur

46

47

48 Bu gruptan günde ortalama 4-6 orta dilim ekmek, + 1 küçük kase pilav- makarna veya 1 orta dilim börek + 1 kase kadar çorba yemeliyiz

49 Günaydın! Güzel bir güne başlıyorsun Okula gitmeden önce yapman gereken çok önemli bir şey var!

50

51 Kızartmalar, sosis, salam ve hamur işleri yerine Süt, peynir, yumurta, taze meyve suyu, kuru ve taze meyveler domates, salatalık, havuç, tahin-pekmez, tam tahıl ekmeği yiyelim

52

53

54 Ben de tatlıyım. Hem enerji veririm hem de sağlığın için gerekli vitamin, mineral ve posadan zenginim! Çok tatlıyım, sana sadece enerji veririm! Acaba hangisini seçsem? Tatlı bir şeyler yesem!

55 Ben besleyiciyim, kalsiyum, fosfor ve proteinden zenginim. Beni seçersen kemiklerini ve dişlerini güçlendiririm ! Pek besleyici değilim, bolca karbondioksit ve katkı maddesi içeririm. Çok içersen dişlerini çürütebilirim. Soğuk bir şeyler içsem! Acaba hangisini seçsem?

56


"UZUNKÖPRÜ TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları