Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Reyhan KAÇMAZ Gülçin ALÇİÇEK Banu DENİZ Büyüme, gelişme, sağlıklı ve verimli olarak uzun süre yaşamak için gerekli olan besin ögelerinin her birini yeterli.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Reyhan KAÇMAZ Gülçin ALÇİÇEK Banu DENİZ Büyüme, gelişme, sağlıklı ve verimli olarak uzun süre yaşamak için gerekli olan besin ögelerinin her birini yeterli."— Sunum transkripti:

1

2 Reyhan KAÇMAZ Gülçin ALÇİÇEK Banu DENİZ

3 Büyüme, gelişme, sağlıklı ve verimli olarak uzun süre yaşamak için gerekli olan besin ögelerinin her birini yeterli miktarda almaktır.

4 BESİN ÖGELERİ 1-Proteinler 2-Karbonhidratlar 3-Yağlar 4-Vitaminler 5-Mineraller 6-Su

5 PROTEİNLER Vücudumuzun yapı taşıdır. Hücrelerimiz, dokularımız ve organlarımız proteinlerden oluşur. Büyüme ve gelişmemiz için başta gelen besin ögesidir.

6 KARBONHİDRATLAR Vücuda enerji sağlar. Su ve elektrolitlerin vücutta tutulmasını sağlar. Proteinin enerji için kullanılmasını önleyerek proteine olan gereksinmeyi azaltır.

7 YAĞLAR En çok enerji veren besin ögesidir. Büyüme ve derinin sağlığı için gereklidir. Yağda eriyen vitaminlerin vücuda alınmasını sağlar. İç organların etrafını sararak onları korur.

8 MİNERALLER Büyüme,gelişme ve yaşamın sürdürülmesi için gereklidir. Kemiklerin ve dişlerin yapımı için gereklidir. Başlıca mineraller şunlardır: Sodyum, Potasyum, Kalsiyum, Fosfor Magnezyum, Demir, Bakır, Çinko, İyot, Krom ve Selenyumdur.

9 Vitaminler Sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunur. Mevsime göre meyve ve sebze tüketen kişilerde eksikliğine rastlanmaz. Vitaminleri iki gruba ayırabiliriz. 1.Yağda Eriyen Vitaminler (ADEK) 2.Suda Eriyen Vitaminler (C vitamini ve B kompleksi Vitaminler.)

10 SU İnsan vücudunun günde 2,5 lt. suya ihtiyacı vardır. Bu ihtiyaç besinlerle ve içeceklerle karşılanır. Su besinlerin sindirilmesini ve zararlı maddelerin vücuttan atılmasını sağlar.

11 BESİN GRUPLARI

12 HER GÜN YEMEMİZ GEREKEN BESİNLER 1 GRUP : SÜT, YOĞURT, PEYNİR. 2. GRUP : ET, BALIK, TAVUK, YUMURTA, KURU BAKLAGİLLER VE FINDIK, FISTIK, CEVİZ VB. 3. GRUP : SEBZE VE MEYVELER. 4. GRUP : EKMEK VE TAHILLAR.

13 Başlıca yiyecek Grupları EtlerBalıkyumurta Süt ve Süt Ürünleri Kuru Baklagiller SebzelerMeyvelerBal

14 1.GRUP SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ  Bu gruptan günde iki su bardağı almamız gerekir. Süt,yoğurt,peynir, çökelek,süt ile yapılan tatlılar.

15 1.GRUP SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ  2 KİBRİT KUTUSU KADAR BEYAZ PEYNİR 1 SU BARDAĞI SÜTLE EŞ DEĞERDİR. HER GÜN BİR ÖĞÜN PEYNİR, BİR ÖĞÜN SÜT VEYA YOĞURT ALARAK İHTİYACIMIZI KARŞILAYABİLİRİZ.

16 SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİNİN ÖNEMİ KALSİYUM : KEMİK VE DİŞ GELİŞİMİ İÇİN GEREKLİ BİR MİNERALDİR. RİBOFLAVİN (B 2 ) : DERİ VE GÖZ SAĞLIĞIMIZ İÇİN GEREKLİ BİRVİTAMİNDİR. PROTEİN : VÜCUDUMUZUN BÜYÜME VE GELİŞMESİNİ SAĞLAR.

17 2.GRUP: Et,tavuk,balık,yumurta,kurubaklagiller Sığır,koyun,kümes hayvanları,av hayvanları,balıklar,kuru baklagiller,fındık, fıstık ve ceviz.

18 3.GRUP SEBZE VE MEYVELER Patates, karnabahar, kereviz, patlıcan, enginar, pancar, kabak, domates, salatalık, biber, yeşil yapraklı sebzeler, havuç ve meyveler.

19 SEBZE VE MEYVE GRUBUNDAN EN AZ 3 PORSİYON ALMAMIZ GEREKİR.

20 SEBZE VE MEYVELERİN ÖNEMİ A vitamini gözün iyi görmesi ve deri sağlığı için önemlidir.

21 SEBZE VE MEYVELERİN ÖNEMİ C VİTAMİNİ : BİZİ HASTALIKLARDAN KORUR HASTALIKLARIN DAHA ÇABUK İYİLEŞMESİNE YARDIMCI OLUR.

22 4. GRUP EKMEK VE TAHILLAR BU GRUP BİZE NİASİN VE TİASİN GİBİ B VİTAMİNLERİ VE ENERJİSAĞLAR. BU GRUPTAN GÜNDE 3-5 PORSİYON ALMAK YETERLİDİR. Ekmek ve buğday,mısır,pirinç, makarna,bulgur, börek, un, kuskus.

23


"Reyhan KAÇMAZ Gülçin ALÇİÇEK Banu DENİZ Büyüme, gelişme, sağlıklı ve verimli olarak uzun süre yaşamak için gerekli olan besin ögelerinin her birini yeterli." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları