Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARDAHAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ 2013-2017 STRATEJİK PLAN 2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARDAHAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ 2013-2017 STRATEJİK PLAN 2012."— Sunum transkripti:

1 ARDAHAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLAN 2012

2 İÇİNDEKİLER 1.STRATEJİK PLAN 2.MİSYON 3.VİZYON 4.TEMEL İLKE VE DEĞERLER 5.STRATEJİK AMAÇ 6.STRATEJİK HEDEF VE UYGULAMA 7.MEVCUT DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim Organizasyon şeması Kurumsal bilgiler Paydaş Analiz Güçlü -zayıf yönler,fırsatlar-tehditler analizi 8. İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

3 STRATEJİK PLAN 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Çerçevesinde Stratejik Plan

4 MİSYONUMUZ Tüm toplumun sağlık ihtiyaçlarını gidermek ve sağlık göstergelerini yükseltmek.Anne,bebek ölümlerini azaltmak,koruyucu sağlık hizmetlerini kesintisiz sürdürmek.Toplumdaki Sağlık değerlerini koruyup iyileştirerek hastalık ve ölümleri azaltarak,ülke bütçesine katkıda bulunmak.

5 VİZYONUMUZ Teknolojik ve bilimsel gelişmelerden azami faydalanarak, Tüm toplumdaki sağlık problemlerini en aza indirgemek ve kaliteli, insana yakışır,insan odaklı bir sağlık hizmeti sunmak.

6 TEMEL İLKE VE DEĞERLER Hakkaniyet: Çalışmalarımızda eşit, adil ve şefkatli davranırız. Bilimsellik: Hizmetleri bilimsel gerçeklere uygun ve teknolojik imkânlardan yararlanarak planlar ve uygularız. Ekip Çalışması: Birbirimizi destekleriz. Farklı insan ve düşüncelere saygı duyar, tek bir vücut gibi çalışırız. Çevre Dostluğu: Sağlıklı insan için sağlıklı çevre gerektiği bilinci ile çalışır ve gereğini yaparız. İş Ahlakı: Etik kurallara uyar; eşitlik, güvenilirlik ve dürüstlüğü esas alırız. Kalite: Ulusal ve uluslararası mevzuat ve standartlar doğrultusunda iyi ve güvenli hizmeti sunarız. Rehberlik: Sağlık sektörüne yön veren, denetleyen ve kontrol eden bir yönetim anlayışını benimseri z

7 İLKELERİMİZ Sağlık hizmetlerinin ekip işi ile olması gerektiğine inanıyoruz Çalışanlarımızın motivasyonu sağlandığında,hizmet alanın memnuniyetinin artacağına inanıyoruz Kurumlar arası işbirliğinin gerekliliğine inanıyoruz Sevgi ve güler yüzün gücüne inanıyoruz Sağlıklı toplumun hızlı gelişeceğine inanıyoruz Sağlıklı toplumun sağlıklı bireylerle oluşabileceğine inanıyoruz

8 STRATEJİK AMAÇ : NİHAİ AMAÇ Halkın sağlık Düzeyini yükseltmek ve geliştirmek Sağlık hizmetlerinde insan odaklı yaklaşımı esas alarak hakkaniyeti gözetmek,ihtiyaçlara ve beklentilere cevap verebilirliliği sağlamak, Halkın ve sağlık çalışanlarının ihtiyaç ve beklentilerine paralel, çağdaş yaşamın gerekleriyle uyumlu, kolay ulaşılabilir, herkesin eşit şekilde yararlanabileceği, fiziki tıbbi ve teknolojik altyapısı yeterli, dünya standartlarında bilimsel ölçülerde koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmeti sunmaktır.

9 PERFORMANS GÖSTERGESİ MEVCUT DURUM ULAŞILMAK İSTENEN PERFORMANS HEDEFLERİ Doğumda beklenen yaşam süresiOrtalama Erkek :72 Kadın:77.1 Erkek:75 Kadın:80 2.Bebek ölüm hızı (Binde)%1,06%0,7 3.Anne ölüm oranı (Yüzbinde)%00,56%0,028 4.Doğum öncesi bakım oranı%90,05%100 5 Doğum sonu bakım oranı%97,4%100 6.Bebek izleme sıklığı99 7.Sağlık Kuruluşunda yapılan doğumların oranı%97,3%100 8.Gebe demir destek oranı% 84,46%100 9.Bebek demir destek oranı% 99% ay sadece anne sütü alan bebek oranı% Bebek D vitamini destek oranı% İşitme taraması yapılan bebek oranı%62,36% Görme taraması yapılan bebek oranı% Hedef nüfusta DKÇ tarama oranı (yapılıyor sayı belli değil)%100 STRATEJİK UYGULAMA

10 Acil Sağlık Hizmetleri Ve afetlerde Sağlık Yönetimini;acil hallere, afetlere ve tehditlere karşı geliştırmeye devam etmek,zamanında etkili ve verimli bir şekilde ihtiyaca cevap verecek durumda tutmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ MEVCUT DURUMULAŞILMAK İSTENEN PERFORMANS HEDEFLERİ Kent merkezinde acil yardım çağrılarına ilk 10 dakikada ulaşma oranları. %100 2-Kırsal alanda acil yardım çağrılarına ilk 30 dakika içinde ulaşma oranı %87%95 3-Tam donanımlı ambulans sayısı Kar paletli ambulans sayısı Bulaşıcı Hastalıkların görülme sıklığını ve bu hastalıklara bağlı ölümleri azaltmak. B.H :23 Ölüm: 0 B.H: 10 Ölüm:0 1-Tüberküloz(verem) insidans ve prefalansı İnsidans:%0,07 Prevalans:%0,012 İns:%0,03 Prev:%0,005 2-Tüberkiloz hastalılarına hastalıklarına doğrudan gözetim altında tedavi (DGT) uygulama oranı. % Aşılama oranları. %96% aylık bebek tam aşılama oranı. %96%100 5-Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) vaka sayısı Şarbon morbidite hızı Kuduz şüpheli ısırık sayısı. 190

11 Bulaşıcı olmayan hastalıkların görüle sıklığını ve bu hastalıklardan kaynaklanan ölümleri azaltmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ MEVCUT DURUMULAŞILMAK İSTENEN PERFORMANS HEDEFLERİ Bulaşıcı olmayan hastalıklara ait önde gelen ortak risk faktörlerine dair ulusal sıklık dağılmaları. Tütün kullanımı %27Tütün kullanımı %20 2-Kronik hava yolu hastalıklarının mortalitesi.% 7,95 % 5 3-Türkiye obezite eylem planı İl düzeyinde yürütülüyor İl düzeyinde yürütülecek 4-Türkiye kronik hava yolu hastalıklarını önleme ve kontrol programı eylem planı. İl düzeyinde yürütülüyorİl düzeyinde yürütülecek 5- Kalp ve damar hastalıkları kontrol planı eylem planı. İl düzeyinde yürütülüyorİl düzeyinde yürütülecek 6-Türkiye diyabet kontrol programı. İl düzeyinde yürütülüyorİl düzeyinde yürütülecek 7-Diyabetes melitus ve komplikasyonlarına ait insidans ve prevalans hızı İnsidans 3,2 Prevelans 7,4 İnsidans 3 Prevelans 7

12 15 yaş üzerinde sigara içmeyenlerin oranını 2017 yılı sonuna kadar % 80’in üzerine çıkarmak alkol kontrol programını uygulamaya koymak,bağımlılık yapıcı madde kullanımını azaltmak PERFORMANS GÖSTERGESİ MEVCUT DURUMULAŞILMAK İSTENEN PERFORMANS HEDEFLERİ yaş üzerinde sigara içmeyenlerin oranı %72,9% yaş altında sigara içmeyenlerin oranı % Sigara karşıtı tutum oluşturmak % 65% Sağlık personeli sigara bırakma oranı % 50 Sağlıklı ve güvenli fiziki çevrede yaşayanların oranının artırılması için destek sağlamak PERFORMANS GÖSTERGESİ MEVCUT DURUMULAŞILMAK İSTENEN PERFORMANS HEDEFLERİ İçme kullanma sularında; kaynak ve şebeke sularının denetim ve kontrol izleme oranı %98% İçme kullanma sularında ; içme kullanma suyu depolarına otomatik klorlama cihazı alınma oranı %30%100 3-Oyuncaklardan alınan numune sayısı 2 4-Yerleşim yerlerinde (köy-belde) çevre ve halk sağlığı sorunları raporu. %100

13 Hastane hizmetlerini idari,yapısal ve fonksiyonel olarak geliştirmeye devam etmek, hizmet standartlarını yükseltmek ve verimliliği artırmak. PERFORMANS GÖSTERGESİ MEVCUT DURUMULAŞILMAK İSTENEN PERFORMANS HEDEFLERİ Yatak doluluk oranı % 70.51%80 2.Ortalama kalış gün sayısı 106 3Yoğun Bakım yatak sayısı (aktif 6)12 aktif 4.Kamu hastanelerinde nitelikli yatak oranı ADH =150 Göle (25 yatak nitelikli değil ADH 200 nitelikli Göle DH 50 nitelikli 5 Psikiyatri hasta yatağı sayısı 25 6 Kamu Hastane birliği sayısı 11 Teşhis tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerinin kalitesini artırmak,erişebilirlik,etkililik,verimlilik,ölçülebilirlilik ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde yürütülmesini sağlamak PERFORMANS GÖSTERGESİ MEVCUT DURUMULAŞILMAK İSTENEN PERFORMANS HEDEFLERİ Kan bankacığı ve transfüzyon eğitimi verilen personel sayısı 2 Sağlık memuru 1 doktor 4 Beyin ölümü bildirim sayısıyok

14 MEVCUT DURUM ANALİZİ TARİHİ GELİŞİM ORGANİZASYON ŞEMASI KURUMSAL BİLGİLER PAYDAŞ ANALİZ GÜÇLÜ - ZAYIF YÖNLER, FIRSATLAR- TEHDİTLER ANALİZİ

15 TARİHİ GELİŞİM Ardahan’ın 1992 yılında yeniden il olması ile birlikte İl Sağlık Müdürlüğü Kurulmuş Olup 20 yıllık kurumsal bir geçmişe sahiptir yılında Sağlık Bakanlığının yeniden yapılandırılması ile Sağlık Müdürlüğü, Halk Sağlığı Müdürlüğü ve Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği olarak Hizmetlerine devam etmektedirler.

16 ORGANİZASYON ŞEMASI VALİ SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Yön.Hiz.Şub.Müd Arş.Bilg.Sis Sağ.Geliş ve Halk Sağ.Şub.Müd Sağ.Hiz.Şub.Müd Acil.sağ.Hiz.Şub.Müd HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar çevre ve Çalışan Sağlığı Şubesi Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar Programlar ve Kanser Şubesi Aile Hekimliği ve Toplum Sağlığı Hizmetleri Şubesi Halk Sağlığı Laboratuvar ı Ardahan Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

17 Ardahan İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri- Tıbbi Hizmetler Başkanı İdari Mali İşler Başkanı ARDAHAN DEVLET HASTANESİ Hastane Yöneticisi/Başhekim İdari Mali İşler Müdürü Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü Müdür Yardımcısı GÖLE DEVLET HASTANESİ Hastane Yöneticisi /Başhekim İdari Mali İşler Müdürü Sağlık Hizmetleri Müdürü ARDAHAN AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ Başhekim

18 KURUMSAL BİLGİLER nofaaliyetSorumlu kuruluş İşbirliği yapılacak kuruluşlar Yapılacak işlem ve açıklama 1Ambulans Alımı 1 adet Sağlık Müdürlüğüİl Özel İdaresiHizmette kullanılmak üzere her yıl 1 Ambulans 2Ambulans Alımı 3 adet Sağlık Müdürlüğüİl özel İdaresiHasta Nakillerinin Daha İyi Yürütülmesi için 3Hizmet Aracı 2 adet Sağlık Müdürlüğüİl Özel İdaresiİcap ve Evrak Dağıtımı İçin 4Hizmet Aracı 1 adet Sağlık Müdürlüğüİl özel İdaresiEvde bakım Hizmetleri İçin 5Yol yapımıSağlık Müdürlüğüİl Özel İdaresiHastaneye Ulaşımın daha rahat sağlanması için ilave yol yapımı 6Sosyal AlanHastaneler Birliğiİl Özel İdaresiSosyal alanların Oluşturulması(bina içi ve dışına Hasta.hasta Yakınları ve personel için 7Ticari AlanHastaneler Birliğiİl Özel İdaresiHastane Kampusü içerisinde Yasal Mevzuat Çerçevesinde ticari alanlar oluşturulması 8Göle Has.YapımıSağlık MüdürlüğüToki40 yataklı Göle Devlet Hastanesi ve lojman Yapımı %45 tamamlandı 2013 ağustos teslim

19 SIRA NO FAALİYET SRUMLU KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURULUŞ YAPILACAK İŞLEM VE AÇIKLAMA 1 40 Yataklı Göle Devlet Hastanesi Yapımı + Lojman Hastaneler Birliği Toki TOKİ Tarafından Yapılmakta. %45 Tamamlandı.2013 Ağustos teslim Ünitlik Ağız Diş Sağ.Merkezi, 112 Komuta Kontrol Merkezi, İl Sağlık Müdürlüğü ve Genel Sekreterlik Hiz.Binası Kompleksinin yapımı. Sağlık Müdürlüğü Bakanlıkça Projesi İhale Edildi yatırımına alındı. 3 Ardahan Devlet Hastanesi 12 daireli lojman (24 Apart oda + 6 normal daire) projelendirildi. Sağlık Müdürlüğü İl Özel İdaresi Bakanlıkça Projesi İhale Edildi yatırımına alındı. 4 Helikopter pisti ihalesi bu yıl içinde yapılacak. (Helipet Sahası)ı. Hastaneler Birliği İl Özel İdaresi 2012 yılı içinde; ihalesi Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği’nce yapılacak 2013 bitirilmesi planlanıyor Yataklı Ard.Dev.Hast.ısınma sisteminin Fuel-Oil den katı yakıt sistemine dönüştürülmesi. Hastaneler Birliği Tamamlandı 6 Posof Dev.Hast.Hemodiyaliz su sistemi, Merkezi Tüp Odası ve Oksijen Tesisatı yapımı Halk Sağlığı25,11,2012 tarihinde teslim edilecek 7 Verem Savaş Dispanseri ve Eğitim Tipi 112 Komuta Kontrol Merkezi Garaj Yapımı (6 adet) Sağlık Müdürlüğü Tamamlandı 8 3 Hekimlik Aile Sağlığı Merkezi Halk Sağlığı İl Özel İdaresi TOKİ tarafından yapılacak

20 93 Hekimlik Aile Sağlığı Merkezi (Hasköy) Halk Sağlığı Toki TOKİ tarafından yapılacak, Bütçesi İl Özel İdare 10 Mevcut İl Sağlık Müdürlüğü Hizmet binasının Renovasyon (Projelendirilecek 2013 yılı yatırım planlama Bakanlıkça konulacak) Sağlık Müdürlüğü Projelendirilecek 2013 yatırımına Sağlık Bakanlığınca konulacak. 11 Posof İlçe Hastanesi ve lojman, Eğitim Tipi Sağlık Ocağı (Tahkikat sonrası Onarım, Tadilat veya yeniden yapımı) Halk Sağlığı Sağlık Bakanımız tarafından talimat verildi. Bakanlık İnşaat Onarım Daire Başkanlığınca Projelendiriliyor. 12 Mevcut Verem Savaş Dispanserini 112 istasyonuna Dönüştürme Projesi Sağlık Müdürlüğü İl Özel İdaresi Proje ve yaklaşık maliyet çıkarıldı ödeneği ile birlikte ihalesi yapılmak üzere İl Özel İdaresine gönderildi 13Posof 6 Daireli Lojman Yapımı Halk Sağlığı İl Özel İdaresi Beton kalitesi sebebiyle inşaat durduruldu(İşlemleri İl Özel İdaresi tarafından yapılmakta) 14 Çıldır Tsm+Asm+112 İstasyon kompleks binası yapımı Sağlık Müdürlüğü 2013 Yatırım Planına Alındı 15 1 Paletli Ambulans 3 Panelvan Ambulans Sağlık Bakanlığı 2013 Mart ayına kadar teslim edilecek

21 Aile Hekimliği Birimleri Nüfus Detay Raporu 2012 EKİM Bebek SayısıÇocuk SayısıGebe Sayısı Yaş Kadın Sayısı Yaşlı SayısıDiğer Sayısı Toplam Nüfus İl İlçe Genel Toplam ARDAHAN ÇILDIR DAMAL GÖLE HANAK MERKEZ POSOF

22 Aile Hekimliği Birimleri Nüfus Detay Raporu 2012 EKİM Bebek Sayısı Çocuk Sayısı Gebe Sayısı Yapılan Gebe İzlem Sayısı Yaş Kadın Sayısı Yaşlı Sayısı Diğer Sayısı Toplam Nüfus İlİlçeBirim Kurum Adı Birim Kurum KoduBasamak Genel Toplam ARDAHANMERKEZ -01 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ A06 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ

23 Aile Hekimliği Birimleri Nüfus Detay Raporu 2012 EKİM Bebek Sayısı Çocuk Sayısı Gebe Sayısı Yapılan Gebe İzlem Sayısı Yaş Kadın Sayısı Yaşlı Sayısı Diğer Sayısı Toplam Nüfus İlİlçeBirim Kurum Adı Birim Kurum KoduBasamak Genel Toplam ARDAHAN DAMAL - 01 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ Genel Toplam ARDAHAN ÇILDIR 01 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ Genel Toplam ARDAHAN HANAK - 01 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ

24 Aile Hekimliği Birimleri Nüfus Detay Raporu EKİM Bebek Sayısı Çocuk Sayısı Gebe Sayısı Yapılan Gebe İzlem Sayısı Yaş Kadın Sayısı Yaşlı Sayısı Diğer Sayısı Toplam Nüfus İlİlçeBirim Kurum Adı Birim Kurum KoduBasamak Genel Toplam ARDAHANGÖLE - ARDAHAN 01 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ KÖPRÜLÜ 08 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ

25 Aile Hekimliği Birimleri Nüfus Detay Raporu 2012 EKİM Bebek sayısı Çocuk Sayısı Gebe sayısı Yapılan Gebe İzlem Sayısı Yaş Kadın Sayısı Yaşlı Sayısı Diğer Sayısı Toplam Nüfus İlİlçeBirim Kurum Adı Birim Kurum KoduBasamak Genel Toplam ARDAHANPOSOF - ARDAHAN ARDAHAN POSOF 01 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ ARDAHAN POSOF 02 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ ARDAHAN POSOF 03 NOLU AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ

26 AİLE HAKİMLİĞİ DEĞERLENDİRME İlde Aile Hekimi başına düşen ortalama nüfus 3466 kişidir Aile Hekimliği uygulamasında istenilen orandadır Ardahan merkezde Aile Hekimliği sistemine kayıtlı kişi sayısı dır Hekim başına ortalama kayıtlı kişi 3591 dır Ardahan merkezde 11 aile Hekimi görev yapmaktadır bunlardan 3 tanesi köy bölgelerindedir 8 tanesi şehir merkezindedir merkezdeki Hekimlerin 4 unun kayıtlı nüfusu 4000 in üzerindedir ve TUİK nüfusuyla AHBS nüfusu arasında 1800 kişi fark bulunmaktadır.gerek aile hekimine kayıtlı olmayan bu nüfusun kayıt altına alınması,gerekse aile hekimlerinin yeni hasta kayıt etmesine özendirilmesi açısından yeni bir aile hekimliği birimi oluşturulması planlanmaktadır. – –Mevcut durumda ikinci basamak muayene sayısından düşük olan Birinci Basamak muayene sayılarının öncelikle ikinci basamak seviyesine daha sonra ikinci basamak muayene sayısının üzerine çıkarılması amaçlanmıştır

27 İnsan kaynakları 2012 Mevcut NORM Uzman Tabip Pratisyen Tabip AsistanyokYok Diş Tabibi723 Eczacı1666 Hemşire Ebe77147 Diğer Sağlık Hizmetleri Personeli Diğer Personel Genel Toplam

28 PAYDAŞ ANALİZİ İç Paydaşlar: -Sağlık Müdürlüğü ve Bağlı Birimler -Halk Sağlığı Müdürlüğü ve Bağlı Birimler -Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği -Eczaneler -Valilik -Kaymakamlıklar Dış Paydaşlar -Hizmet Alanlar (Vatandaşlar) -İl Özel İdaresi -Belediyeler -Sivil Toplum Örgütleri -Bankalar -İldeki Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlar

29 GÜÇLÜ YÖNLER 1-Kurum personelinin Eğitim ve Nitelik Üstünlüğü 2-Anayasa ile Sağlık Hizmetlerinin Güvence Altına Alınması 3-Hizmetlerin Kamusal olarak sürekliliği ve mali olarak desteklenmesi. 4-Birimlerimizin taşra ve merkezi yapılanmasının güçlü olması 5-Döner Sermaye Kaynakları 6-İnsan Sağlığının Önemsenmesi,İşin Ciddiyeti. 7-Bütçe Planlarında Koruyucu Sağlık Hizmetlerinin Oldukça Önemsenmesi

30 ZAYIF YÖNLER   İlimizin tam teşekküllü yada Üniversite hastanelerine uzak olması   İlimize atanan personelin mecburi görev süresi bitince veya eş durumundan tayinle gitme isteminde olması,   Toprak,su ve gıda kirliliğinin önlenmesine yönelik çalışmaların, sektörler arası koordinasyonunun yetersizliği.   Hizmet Binası ve Lojmanların yetersiz olması.

31 FIRSATLAR   Kalkınmada öncelikli iller arasında bulunmamız.   Gelişen teknolojik imkanların bilgi erişimini kolaylaştırması   Zorunlu Hizmet Uygulamasının Hekim sayısını artırması.   Sağlıkta Dönüşüm Projesi ile, sağlık alanında yapılan hukuksal ve yapısal değişiklikler

32 TEHDİTLER   Toplumsal sağlık bilincinin yeterli düzeye ulaşmamış olması.   Sosyo ekonomik yapının yetersizliği.   Coğrafi ve İklim şartlarının ağır olması.   442 sayılı köy kanununun uygulanmaması (Gübrelik sorunu, su kaynaklarının korunamaması-Ağır ve evlerin iç içe olması).   Kanalizasyon, çöp ve benzeri katı ve sıvı atıkların ıslah hizmetlerinin yetersizliği.

33 ÇEVRE ANALİZİ Son dönemde dünyada hızla yayılma özelliği gösteren bir çok viral enfeksiyon görülmektedir.Globalleşme ile birlikte daha önce belirli bölgelerde hiç görülmeyen hastalıklar görülmeye başlamıştır. Toplum gruplarının kentlerde çok daha fazla ortak alan kullanmaya başlamaları da salgın hastalıklar açısında risk oluşturmaktadır.

34 Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ve UNİ CEF gibi ulusal örgütlerin varlığı,uluslar arası sağlık politikalarının hükümetlerin görüşlerindense global kabul görür uygulamaların kabul edilmesine neden olmaktadır,yine bu örgütler sayesinde uluslar arası bir sağlık iletişim ve organizasyonu düzenlenerek ülkelerin tehditlere karşı birlikte mücadele etmesini sağlamaktadır. Dış etkenlerden dolayı hava kirliliği artmış olup,gıdaların doğal olmayışı ve kanserojen maddelerin doğaya yayılımının artması sağlığı tehdit edici unsurların başında gelmektedir.

35 Güçlü Yönler   1-Bilgi İletişim Ağının Uluslar arası olması   2-Bazı uluslar arası örgütler.(DSÖ,UNİCEF)   3-İlimizin küçük bir il olması. Zayıf Yönler   1-Uluslar arası insan taşımacılığının yaygınlaşması.   2-İlimizin Sınır İli olması.

36 Fırsatlar   1-Uluslar Arası Mali Kaynaklar.   2-Hızla gelişen bilgi teknoloji ağı.   3-Bilimsel Kurullara ulaşılabilirliğin artması. Tehditler   1-Biyolojik Savaşlar.   2-Sanayileşmenin Artması   3-Tarım sektöründe kullanılan hormon ve ilaçlar.   4-İthal edilen ürünlerin sağlık açısından yeterli denetiminin olmaması.

37 İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİ İzleme, stratejik planda ortaya konulan hedeflere ilişkin gerçekleşmelerin sistematik olarak takip edilmesi ve raporlanmasıdır. Kurumlarımızın yapmış olduğu tüm iş ve işlemler veri bankasına aktarılıyor olup verilerin aylık olarak derleme ve değerlendirmesi ilgili şubelerce yapılıp performans ölçümleri yapılmaktadır. Yine bakanlığımız web tabanlı TSİM ve Sağlık.Net-2’ye her ay düzenli olarak yapılan veri girişleri, ayrıca Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinden gelen haftalık ve aylık MHRS bilgileri hem bakanlık düzeyinde hem de İstatistik ve Bilgi İşlem Şubesince kontrol edilerek veri analizi yapılmaktadır. Kurumlarımızın belirtmiş olduğu tüm faaliyet ve işlemler Kurumlarımız ekiplerince yapılan düzenli saha araştırmalarıyla yerinde denetlenmekte ve gerekli düzenlemeler yerinde yapılmaktadır

38 STRATEJİK PLAN ÇALIŞMA EKİBİ Yavuz DÜZ(Koordinatör) Nizamettin EDİN Mustafa ÖZGÜR


"ARDAHAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ 2013-2017 STRATEJİK PLAN 2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları