Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Geleceğin Mobilyaları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Geleceğin Mobilyaları"— Sunum transkripti:

1 Geleceğin Mobilyaları

2 Mobilya Nedir ? Kelime anlamı; yer değiştirebilen, devirgen, serbest, hareket edebilen, kolay değişebilen. Döşeme eşyası, mefruşat İnsan üretimi, büyük-küçük kullanımı, kişiye özel ve genel olabilen, taşınabilen şeylerin tümü. İhtiyaçları Karşılamak İşlevsel Estetik Fiziksel eylem Donatım Elemanı Renk Doku Malzeme

3 Magnezyum sandalyeler, dantel işlemeli masalar, hafiflikleri oranında ömür kazanan oturma birimleri, raf kavramını altüst eden kütüphaneler... Yakın gelecekte mobilyalar değişim isteğine daha çok yanıt verecek. Mobilya tasarımlarına en çok teknolojik gelişmeler ve bilişim sektörleri yön verecek. Bilgisayar ve internet, “akıllı ev”leriyle yaşam kültürünü, iş düzenini ve eğlence alışkanlıklarını ele geçirdi.

4 Mobilya tasarımının, 5000 yıllık tarihsel temelleri üzerinden geleceğe doğru ilerleyişini grafik bir dille resmedecek olsaydık, ortaya çıkan şema, tek bir orijinden yola çıkan ve genişleyerek hacim kazanan bir spirale benzerdi. Geleceğin mobilyaları konusunda bize ipucu verecek tek anahtar sözcük ise sadece "değişim" olabilir. Kısaca, kültürel faktörler, teknoloji, moda trendleri, tüketicinin beklenti ve alışkanlıkları değişmeye devam ettiği sürece mobilya tasarımının evrimi de asla sona ermeyecek.

5 Mobilyanın geleceğini şu üç alandaki gelişmelerin önemli bir biçimde etkileyeceğini söyleyebilmek mümkün: Üretim endüstrisi Malzeme İletişim

6 Endüstrinin üretim olanakları mobilya tasarımı yaparken bir tasarımcının düşünmesi gereken en öncelikli kriterlerden biri olarak biliniyor. Üretimde bilgisayar teknolojisinin kullanılması endüstrinin olanaklarını geçmişle kıyaslanamayacak bir biçimde artırdı. Teknoloji geliştikçe tasarımcılar ve üreticiler mobilya tasarımında çeşitlilik yaratma konusunda yepyeni fırsatlar elde etmiş oldular.

7 Yeni malzeme çeşitlerinin yaratılması da mobilya tasarımını etkileyen en önemli unsurlardan biri oldu. İletişimin mobilya tasarımındaki önemi ise, pazar ve tüketici araştırmaları, trend analizleri gibi bilgi çağının olanaklarını kullanmaktan geçiyor. Yeni üretimler bu şekilde hedef kitlenin beklentilerine ve ihtiyaçlarına uygun olarak yaratılmış oluyor.

8 Kuşkusuz mobilya konusunda gelecekte bizi ne tür trendlerin beklediği sorusunun yanıtına en yakın duranlar, hedef kitlenin beklentilerini ve ihtiyaçlarını, endüstrinin ve malzeme teknolojisinin olanaklarını takip etmek zorunda olan tasarımcılardan başkası değil. Mısır asıllı İngiliz tasarımcı Karim Rashid'e göre, tasarımın hemen her alanını biçimlendiren en önemli kriter tüketim alışkanlıları. Gelecekte mülkiyet kavramının neredeyse yok olacağına inanan tasarımcı, ürün satın almayı değil, kiralamayı tercih edeceklerini düşünüyor. Yani gelecekte insanlar mobilyalarını da bir süre için kullanıp, bırakacak ve yerine yenilerini kiralayacak. Çünkü, çeşitliliğin artması ürünün tüketim hızını artırıp, kullanım ömrünü kısaltacak. (1)

9

10 Rashid ayrıca gelecekte mobilyada seri üretimin kişiye özel yapılacağını söylüyor: "Gelecekte kendi mobilyamızı kendimiz tasarlayabiliriz.Burada yine bir seri üretim sözkonusu olacaktır, ancak yine de herkesin mobilyası kendi seçeneklerine göre diğerinden farklılaşacaktır. Örneğin, vücudumuzun ölçüleri bir bilgisayar programına aktarılabilir ve sandalyemiz ya da koltuğumuz kendi vücudumuza göre şekillendirilebilir. Bugün bisiklet ya da otomobil tasarımında yapılan bu kişiye özel ve ergonomik tasarımlar gelecekte mobilyalar için de söz konusu olabilir.« (1) inflatable-armchair-furniture-bezalel-academy-of-art- and-design-jerusalem / chairs-are-compact-foldable-portable/ paper-chair-assembled-from- slit-slotted-sheets/

11 Geçmişin İzleri, Geleceğin Getirdikleri Decorum'un tasarım direktörü Erdem Akan'a göre, teknolojinin ve üretimin bizi getirdiği dijital çağda geleceğin mobilyaları ister istemez bugünün hayalleri ile sınırlı. Eski üretim teknolojileri ve malzemelerinin arketipleri olan bugünkü iç mekânlardan ve dekorasyon kültüründen sonunda kurtulacağımıza inanan Erdem Akan, 2000 senesinde "Core Design" isimli bir internet portalının düzenlediği, ''Geleceğin iç mekânına yönelik uluslararası kavramsal tasarım yarışması'' için yarı sanal-yarı gerçek bir mekân projesi yaratmış. (1) 7369/tasarim-dunyasi-hafele takviminde.html

12 Akan, yarışmada finale kalan bu projesiyle ilgili detaylardan söz ederken geleceğin mobilyalarının nasıl olacağı sorusunu da yanıtlamış oluyor: "Yarattığım odadaki tüm yüzeyler akıllı karolardan oluşuyordu. Bu karolar ihtiyaca göre kullanıcının kontrol ünitesine yollamasıyla şekilleniyor, renkleniyor, yüzey kaliteleri ve yumuşaklık veya sertlikleri değişebiliyordu. Karolar bu şekilde bilgi aktarma araçlarına, aydınlatma ya da eğlence birimlerine, oturma veya masa yüzeylerine dönüşebiliyorlardı. Bu sayede aynı oda içinde standart akıllı karolarla ve yüklediğiniz yazılımlarla sonsuz çeşitlilikte mobilyanız ya da mekânınız olabiliyordu.« (1)

13 Genç kuşak tasarımcı Derin Sarıyer, geçmişten geleceğe bakıldığında yüksek teknolojiyle özdeşleşmiş bir yaşamın öngörüldüğünü, eskiden ulaşılmaz gibi görünen fütüristik yaklaşımların halen hayatımızın her yerinde, bizimle iç içe olduğunu düşünüyor. Sarıyer, mobilyada geleceğin izlerini bugünün tasarımlarında arıyor: "Sadece konsept olarak görülen çalışmalar ve yaklaşımlar artık gündelik yaşama girdi. İç mekânlarda ve ürün tasarımlarında, tasarımcıların teknolojiyi yumuşak, sakin ve yalın bir halde kullanmaya başladıkları görülüyor. Birçok parçadan oluşmuş ürünler, akıcı ve parlak yüzeyler olarak ortaya çıkıyor. Mekânlar ve ürünler sanat ve teknolojinin arasında bir yerde duruyor.« (1)

14 İtalya'da yaşayan tasarımcımız Sezgin Aksu, evde ya da çalışma ortamında kullandığımız mobilyaların kendi yaşam tarzımızı yansıttığına inanıyor. İnsanların tıpkı kıyafet seçiminde olduğu gibi mobilya seçiminde de konfor ve rahatlığa öncelik tanıdıklarını söyleyen Aksu, gelecekte mobilya tasarımında kullanılacak malzemelerin bugünün malzemelerinden çok farklı olmayacağını düşünüyor ve ekliyor: "Moda endüstrisi mobilya tasarımı için gelecekte çok daha önemli bir besin kaynağı haline gelecek. Mobilya tasarımındaki çeşitlilik her bireye kendisini en iyi tamamlayan ürünü seçme şansı tanıyacak.«(1)

15 Erdem Akan'a göre, alışılmış anlamda fiziksel mobilyalar kullanmaya devam edeceğiz. Yakın gelecekte iki ana yaklaşım mobilyaları şekillendirecek: Geleceğin getirdikleri ve geçmişimizden gelenler. Akan, gelecekte teknolojik yeterliliğin bizleri duygularımızdan uzaklaştırmayacağına, aksine anılarımızın ve geçmişimizin hangi çağda olursak olalım bizi etkileyeceğine inanıyor: "Geleceğin mobilyaları geçmişin izlerini ve alışkanlıklarını yeniden karşımıza çıkaracaktır. Bugünle dünün üretimde birleşmesi oldukça duygusal bir dil oluşturacak gibi görünüyor." (1)

16 İnsan vücudu ile ilgili elektrik alanına tepki gösterir. Yenilenebilir yüzey malzemeleri ile yapılmış, mobilya somut fiziksel ve görsel bağlantıyı keşfetmek içindir.(4) Bu dev kullanılabilen PES oyun kolu aynı zamanda sehpa görevi görüyor.(3) pieces-light-up-with-human-touches/ mobilyalari.html

17 Kompakt parçası halinde sıkıştırılarak katlanıp bir tabure gibi görünüyor. Yukarı kaldırarak bal peteği benzeri şekli ile bir kitaplık oluşuyor.(4) Görsel ve fiziksel olarak ayrı tutulması ile sandalye temin ederken daha fazla bitişik oturma için spiraller oturuluyor.(4) wraps-like-a-2-seat-roller-coaster/

18 Mobilyalarda Tarz Çeşitliliği Artıyor Küreselleşme süreci sayesinde stil zenginliği de giderek artıyor. Bu nedenle bugün için tek bir eğilimden söz edilemeyeceği gibi gelecekte de gereksinimlerin ve zevklerin ortak bir noktada buluşacağı söylenemez. Artık bireysellik – eskiden olduğu gibi- tek bir kitlesel zevke izin vermiyor. Zengin mobilya çeşitleri öylesine zengin ve kişisel nitelikler taşıyor ki, her tüketicinin kendi zevkine uygun bir mobilya bulması mümkün olabiliyor. Günümüzde doğu ve batı stillerinin senteziyle oluşan mobilyalar giderek önem kazanıyor. Asya, Doğu ülkeleri ve giderek de Hint stillerini yansıtan dekorasyon anlayışına rağbetin arttığı gözleniyor.(2)

19 Özet ile, teknoloji giderek önem kazanıyor. Televizyon ve internet gibi iletişim olanaklarına sahip olan küreselleşme süreci bu gelişmeyi daha da destekliyor. Tasarım dünyası bölgesel sınırlar tanımıyor. Mobilya ve dekorasyon sektörünün geleceği son derece olumlu değerlendiriliyor. Önümüzdeki yıllarda dünya genelindeki talebin ve yaşam alanları yaratmak için mobilyalara duyulan gereksinimin büyük artış göstereceği düşünülüyor. Mobilya stilleri ve yaşam stilleri küresel bir gelişme gösterecek. Ancak kültürel ve bölgesel kimliklerin vurgulanması açısından geleneksel bir tasarım dili oluşturulması gelecekte de önemini koruyacağa benziyor. İşte tasarım dünyasının kilit noktasını bu husus oluşturuyor: Mobilyalar kendilerine özgü tarzlarını korumak isteyen kültürlerin çeşitliliğini yansıtacak ve dünyanın her yerinde alıcı bulabilecek. (2)

20 KAYNAKÇA Nisa DEMİRTAŞ http://www.artdecor.com.tr/tasarim/00238/http://www.artdecor.com.tr/tasarim/00238/ 2.http://www.mobilyaonline.net/blog/kuresellesme-surecinde-alman- mobilya-sanayi/http://www.mobilyaonline.net/blog/kuresellesme-surecinde-alman- mobilya-sanayi/ 3.http://www.orsiad.com.tr/gelecegin-mobilyalari.htmlhttp://www.orsiad.com.tr/gelecegin-mobilyalari.html 4.http://dornob.comhttp://dornob.com


"Geleceğin Mobilyaları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları