Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL 1125808090 BÜRO YÖNETİMİ-2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL 1125808090 BÜRO YÖNETİMİ-2."— Sunum transkripti:

1 BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL BÜRO YÖNETİMİ-2

2 İÇİNDEKİLER Bilgi Yönetiminin Temelleri
Bilgi Yönetiminin Anlamı Bilgi Yönetiminin Temelleri Bilgi Yönetiminin Temel Adımları Bilgi Yönetiminin Temel Eylemleri Bilgi Yönetimi Çözümleri Kaynakça

3 BİLGİ YÖNETİMİNİN ANLAMI
Bilgi yönetimi, rekabetçiliği arttırmak için bilgiyi yaratma, bulma, elde etme ve harekete geçirmeye yönelik süreçler bütünüdür. ( Manasco, 1996:13 ) Bilgi çok özel bir “mal”dır. Onu doğru bir şekilde ele almanın yolunu belirleyebilmek için bilginin niteliğini anlamak gerekir.

4 Bilgi; Diğer kaynaklardan yaratılır (insan/yapısal kapital gibi). Yaratıldığı yerde elde edilir ( ya da kaybedilir). Eğer gerekliyse depolanır (bazı sınırlamalarla). Dağıtılır insanlar arasında paylaştırılır. İstenilen bir biçime, kullanıcının anlayacağı değere dönüştürülür.

5

6 Fire olarak kayıp ve kaçakları vardır.
Kendi başına değer yaratmak üzere bir süreçte kullanılır. Ya da bir değer zinciri içinde satılır. Kullanma başarısına bağlı olarak bir değer ifade eder. Yeni ihtiyaçlar yaratılır ve yeni satın almalar ortaya çıkarabilir.

7 Bilgi yönetiminin organizasyon açısından anlamı ise pazarda var olmak ya da olmamaktır. Bu, eğer memnun ve sadık müşterilerimiz varsa gerçekleşir. Müşterilerin memnuniyetini ve sadakatini sağlamanın yolu da onların beklentilerini aşacak ürünler ve hizmetler üretmemize imkan sağlayacak olağanüstü iş süreçleri geliştirmekten ve kullanmaktan geçer.

8 Uzun dönem sürdürülebilir büyüme ve karlılık
Memnun ve sadık müşteri Müşteri Kapitali Olağanüstü iş süreçleriyle elde edilen ürünler ve hizmetler Açık Bilgi Yapısal Kapital Dünya standartlarında yetkinliklere sahip olağanüstü takımlar Örtülü Bilgi İnsan Kapitali Rehberlik eden yönetim tarzı Kolaylaştıran teknoloji

9 Bütün bunlar, dünya standartlarında yeniliklere sahip olağanüstü takımların oluşturulması ile sağlanır. Bunun için de en ileri takım oluşturma teknolojisini, rehberliği, kolaylaştırıcılık tarzında bir yönetim anlayışını benimsemek ve uygulamak gerekir. Bunların yanı sıra ne kadar iyi teknoloji kullanırsak kullanalım doğru takım ve insanlarla çalışmazsak çabalarımız sonuç vermez.

10 BİLGİ YÖNETİMİNİN TEMEL ADIMLARI
Kavramlaştırma: Bir işletmenin herhangi bilgi varlıklarına sahip olduğunu belirlemek için araştırma sınıflandırma çalışması yapmaktır. Varlıkların nerede olduğunu, neleri içerdiğini, nasıl bir biçimde olduğunu, ne kadar ulaşılabilir olduğunu ve faydasının ne olduğunu araştırmaktır. Yansıtma: Bilginin organizasyona nasıl değer katabileceğini analiz etmek. Bilgi varlığının kullanmanın fırsatlarını neler olduğunu incelemek, kullanmanın etkisinin neler olduğunu araştırmak.

11 Eylem Planlama: Daha iyi kullanma ve daha fazla katma değer elde etmek için gerekli eylemleri belirlemek. Gözden Geçirme: Katma değeri sağlamak için bilgi kullanımı gözden geçirmek. Bilgi varlığının kullanımının katma değeri sağlayıp sağlamadığını gözden geçirmek ve tekrar kullanım için nasıl korunması gerektiğini belirlemek.

12 BİLGİ YÖNETİMİNİN TEMEL EYLEMLERİ
Bilgiyi Yaratmak: Yaratmak bir bilim değildir, sanattır. İnsan konuları kendisi belirler, ancak bilgileri yaratamaz. Yaratma sürecinin sonuçlarını yönetmesi zordur. Bu konuda yalnızca çaba gösterebilir. Çünkü bu sabırlı bir çalışmayı gerektirir. Çekirdek Bilgiyi Ele Geçirmek: Gerek duyulan bilgi türleri hakkında giderek artan bilinçlenme olarak tanımlanabilir. Bu aşamada yoğunluk, bilginin tamamlanması, yerinin belirlenmesi ve ele geçirilmesini kolaylaştıracak teknik altyapının oluşturulmasındadır.

13 Bilgiyi Kullanıma Sokmak: Bilgi parçalarının ileride ki muhtemel kullanımları için hazır duruma getirilmesine yönelik çalışmadır. Güçlü ve ileri teknolojiler hizmete sunulur. Topluluklar Arası Paylaşım: Organizasyon ve uygulama topluluklarının bir araya gelmesi ve gerektiğinde dağılması için araçlar ve uyarıcı nedenler sağlamalıdır. Bu nedenle, periyodik veya bir kerelik projeler olduğu kadar açık uçlu, sürüp giden projeler de olmalıdır.

14 KAYNAKÇA İsmet Barutçugil, Bilgi Yönetimi, Sayfa 67-73

15 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…


"BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL 1125808090 BÜRO YÖNETİMİ-2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları