Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Luxus, luxury, luxe,lusso, lujo ya da lüks… Lüks kavramı tıpkı farklı dillerdeki onlarca kullanımı gibi herkesin zihninde başkalaşan pek çok anlama sahiptir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Luxus, luxury, luxe,lusso, lujo ya da lüks… Lüks kavramı tıpkı farklı dillerdeki onlarca kullanımı gibi herkesin zihninde başkalaşan pek çok anlama sahiptir."— Sunum transkripti:

1

2 Luxus, luxury, luxe,lusso, lujo ya da lüks… Lüks kavramı tıpkı farklı dillerdeki onlarca kullanımı gibi herkesin zihninde başkalaşan pek çok anlama sahiptir.

3  Kökü Latince ışık anlamına gelen “Lux” kelimesidir…  Her tür davranışta (harcamada, giyimde) gereğinin üzerine çıkma,  İhtiyaçtan fazlası olma,  Gerekli olandan fazla,  Hatta gereksiz ….  Lüks tüketiminde aslolan ürünün somut nitelikleri değil, geride duran soyut özellikleridir…

4 ‘ Lüks, anası babası belli olmayan bir sevinç, derin bir kalp sızısı ve içli bir kuyruk acısıdır.’ Francis Quarles Kapferer’e göre lüks,  Sadece obje olanlardan daha çok şey sunar,  Lüks nesneler bir kerede ekstra zevk verir ve tüm duyguları okşar,  Lüks egemen sınıfın bir uzantısıdır.

5  Lüks arzusu insan doğasının ve bencilliğinin bir parçasıdır.  İster “ben buna değerim” dürtüsüyle ister başkalarına üstünlük kurma dürtüsüyle olsun lüksün mantıkla açıklanamayacak bir şehveti vardır.  Veblen, lüksün hırs, şöhret düşkünlüğü, fiyakacılık, erk isteği ve başkalarından önde olma güdüsüyle ortaya çıktığını söyler..  Sombart lüks düşkünlüğünü bir aşk ilişkisine benzetir ve lüksün kapitalizmi doğurduğunu söyler.

6  Geliri ne olursa olsun herkesin kendine göre bir lüks anlayışı vardır.  Parası kısıtlı olanların bile lüks tüketimi vardır. Herkesin kendi sınırlarını zorlayarak elde ettiği ayrıcalıklar ve “kendini şımartma” imkanları kendi lüksünü oluşturur.  Birinin lüksü diğerinin gündelik eşyası olsa bile kişiye yaşattığı duygular benzerdir.

7 YANİ….  Tüketici algıları üzerine kurulur.  Anlamı kişiler ve kişiler arası güdülere göre değişir.  Temel ihtiyacı aşacak biçimde yapılan harcama lükstür.

8 zenginlik ve gösteriş Bazıları için;

9 Bazıları için; nadir olma ve sosyal statüdür…

10 Kimileri için geçici bir heves, kimileri içinse ömür boyu süren bir tutkudur.

11 Klasik pazarlamada lüks ürün en pahalı, kaliteli ve nadir olandır. Günümüz lüksün temelinde ise kişisel mutluluk ve haz yatar.

12  Fazla fiyatlandırılmıştır  Prestijlidir  Lüks markalar kendi içerisinde Ulaşılabilir (Acessible) Orta Derece (Intermediate) Ulaşılamaz (Inaccessible)

13 Kişi;  Ait olduğu grupta lider olmak, statü ve prestij kazanmak  Ünlenmek,  Kendi grubunu aşarak daha üst grupların üyesi olduğu imajını yaratmak için  Kendini tatmin etmek için lüks markaları tercih eder

14 Kişisel Odaklı Boyutlar  Algılanan Haz  Genişletilmiş Benlik Kişisel Odaklı Olmayan Boyutlar  Göze Çarpıcı Olma  Teklik  Algılanan Kalite  Mükemmellik  Çok Yüksek Fiyat  Estetik

15 Tüketim pratikleri açısından; Sosyal Kültürel Ekonomik

16 Lüks tüketim algısı açısından; Farklılaşmak…

17 Üst sınıfa ait olmak… Kendini ödüllendirmek…

18

19 Tasarım… • Hazır giyim • Deri • Parfüm ve kozmetik • Saat ve mücevherat • Mobilya

20 Ayrıca…  Eğlence  Havacılık  Turizm  Servis sektörü

21 • Klasik pazarlama yöntemleri lüks marka yaratma ve yönetme süreçlerinde yeterli değildir. • Pazarlamanın doğası kitlesel olmayı gerektirir. Lüks pazarlama ise noktasaldır. • Pazarlama çoğu zaman daha çok kişiye satış yapmayı hedefler. Lüks pazarlamada ise öncelikli amaç daha az kişiye daha çok satış yapmaktır.

22 • Lüks markalar müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda hareket etmez… • Lüks ürünler trendleri belirler… • Tüketicilerine ne giyeceklerini, nerede yiyeceklerini, nereye gideceklerini ve hangi otelde kalacaklarını söyler…

23

24

25 Tüketici Artık Aktif…  Markaları konuşuyor  Takip ediyor  Eleştiriyor  Yorum yapıyor  Etkiliyor  Destekliyor

26 Online alışveriş artıyor …

27 Vakitlerinin Çoğunu Sosyal Medyada Geçiriyorlar, Hatta Hiç Ayrılmıyorlar….

28 Geleneksel pazarlama iletişimi yöntemleri etkisini yitirmeye başladı

29 Geleneksel pazarlama iletişimi;  Genel bir kitleye hitap etmesi,  İşletme odaklı bir anlayışı olması,  Müşterinin satın alma geçmişini dikkate almaması ile yeni pazarlama iletişiminden farklılaşır. Yeni pazarlama yaklaşımı ile;  Müşteri odaklı pazarlama  Genele değil kişiye özel pazarlama stratejileri önem kazanmıştır.


"Luxus, luxury, luxe,lusso, lujo ya da lüks… Lüks kavramı tıpkı farklı dillerdeki onlarca kullanımı gibi herkesin zihninde başkalaşan pek çok anlama sahiptir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları