Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu Bahadır Akın 28 Mart 2003 Boğaziçi Üniversitesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu Bahadır Akın 28 Mart 2003 Boğaziçi Üniversitesi."— Sunum transkripti:

1 1 Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu Bahadır Akın 28 Mart 2003 Boğaziçi Üniversitesi

2 2 Mükemmelliğin Temel Kavramları Liderlik ve Amacın Tutarlılığı İşbirliklerinin Geliştirilmesi Sonuçlara Yönlendirme Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Müşteri Odaklılık Sürekli Öğrenme, İyileştirme ve Yenilikçilik Toplumsal Sorumluluk Süreçler ve Verilerle Yönetim

3 3 Altı Sigma Kritik Başarı Faktörleri Sonuçlara Odaklanmış Görünür İşler Ölçüt / Göstergeler Kıyaslama Zorlayıcı Hedefler Müşteri Odaklılık Müşteri Gereksinimleri ve Beklentileri Süreç Yönetimi Deney Tasarımı İstatistiksel Proses Kontrol Sistematik Yaklaşım Politikanın Yayılımı Stratejilerle Bütünleşik Projeler Karakuşaklar Uzman Karakuşaklar Çalışanlar Arasından En İyileri Tanıma ve Takdir Ödüllendirme, teşvik Üst Düzey Yöneticilerin Bilgi Düzeyi Üst Düzey Yöneticilerin Sadece Katılmaması, Aktif Biçimde Yer Alması Yönetimin Kesin İstek ve Kararlılığı

4 4 Liderlik ve Amacın Tutarlılığı İşbirliklerinin Geliştirilmesi Sonuçlara Yönlendirme Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Müşteri Odaklılık Sürekli Öğrenme, İyileştirme ve Yenilikçilik Toplumsal Sorumluluk Süreçler ve Verilerle Yönetim Sonuçlara Odaklanmış Görünür İşler Müşteri Odaklılık Sistematik Yaklaşım Stratejilerle Bütünleşik Projeler Çalışanlar Arasından En İyileri Tanıma ve Takdir Süreç Yönetimi Deney Tasarımı İstatistiksel Proses Kontrol Yönetimin Kesin İstek ve Kararlılığı Altı Sigma Kritik Başarı Faktörleri Mükemmelliğin Temel Kavramları

5 5 Stratejilerin Yayılımı Süreç Mükemmelliği / Müşteri Tatmini Süreç Mükemmelliği / Müşteri Tatmini Yeterliliği Yüksek Süreçler Yeterliliği Yüksek Süreçler Basit Ürünler ve Süreçler Basit Ürünler ve Süreçler Şirket Stratejisi/ Operasyonel Strateji Şirket Stratejisi/ Operasyonel Strateji Misyon Felsefe Vizyon Misyon Felsefe Vizyon İç ve Dış Müşteri Beklentisi İç ve Dış Müşteri Beklentisi Altı Sigma

6 6 Süreçlerin iyileştirilmesi Liderlik geliştirme Fonksiyonlar arası entegrasyon Yeterlilik transferi Karmaşıklığın azaltılması Değişkenliğin azaltılması Fonksiyonlar Çalışanlar Davranışsaldeğişim Kalıcı sonuçlar Süreçler Çıktı artışı Maliyetlerde düşüş Çevrim süresinde düşüş Değişkenlikte azalma Altı Sigma Nasıl Çalışır?

7 7 İstatistiksel Düşünce “ Statistical thinking will one day be as necessary for efficient citizenship as the ability to read and write.” H.G. Wells, National Science Board, Overview, Science and Engineering Indicators. İstatistiksel düşünce, bir gün, etkin bir yurttaş olabilmek için, okuma-yazma kadar gerekli bir beceri olacak

8 8 Analiz et İyileştir GÜNLÜK PROBLEM TanımlaÖlç Kontrol Problem Çözümü Altı Sigma Yaklaşımı Analiz et İSTATİSTİKSEL ÇÖZÜM İSTATİSTİKSEL PROBLEM PRATİK ÇÖZÜM

9 9 DMAIC Yaklaşımı Tanımlama Define Analiz Analyse Ölçme Measure İyileştirme Improve Kontrol Control

10 10 Define - Tanımla – Problemin kaynağı nedir? Measure - Ölç – Sürecin yeterliliği ne seviyededir? Analyse - Çözümle – Hatalar nerede ve ne zaman oluşur? Improve - İyileştir – Süreç yeterliliği nasıl Altı Sigma olabilir? Control - Kontrol Et – Kazancın sürekli olması için nasıl bir kontrol sağlanmalıdır? Kontrol Aşaması İyileştirme Aşaması Analiz Aşaması Ölçme Aşaması Tanımlama Aşaması DMAIC Yaklaşımı

11 11 Tanımlama Beyin fırtınası Balık kılçığı Pareto Analizi Süreç Analizi–SIPOC Müşterinin Sesi - VOC Ölçme Temel İstatistik Veri Toplama Ölçüm Yeterliliği Süreç Yeterliliği Analiz HTEA Hipotez Testleri ANOVA Regresyon İyileştirme Deney Tasarımı Çözüm Seçimi Risk Analizi Planlama ve Uygulama Kontrol Çizelgeleri Sürekli İyileştirme Sistemleri Tolerans Hesapları Dokümantasyon Kontrol DMAIC Yaklaşımı

12 12 Şirket Ana Hedef ve Stratejileri Günlük İşler (Business As Usual) Süreç İyileştirme Altı Sigma Projeleri Çeşitli Matris Projeler Hedeflerin Yayılımı M easure Ö lç D efine T anımla A nalyse A naliz et I mprove İ yileştir C ontrol K ontrol

13 13 Şirket Ana Hedef ve Stratejileri Günlük İşler (Business As Usual) Süreç İyileştirme Altı Sigma Projeleri Çeşitli Matris Projeler M easure Ö lç D efine T anımla A nalyse A naliz et I mprove İ yileştir C ontrol K ontrol Kalite Güvence 6σ ve Kalite Sistemleri

14 14 Beyin fırtınası (SWOT, Özdeğerlendirme) Kalite maliyetlerinin analizi (ISO Denetimleri) Y=f(X) ve süreç analizi Süreç yönetimi ve gösterge tablosu Müşterinin sesi - VOC Proje Seçimi Yaklaşımları

15 15 Üst Yönetim İnsan Kaynakları ve Kalite Sistemleri Altı Sigma Organizasyonu Entegrasyon Altı Sigma Yöneticisi UKK’lar Finansman Mali İşler Altı Sigma Kalite Sistemleri KK ISO 9000 Altı Sigma Lideri Şirket Seviyesi Fonksiyonel Seviye Direktör

16 16 Deneyimler Üst yönetimin kararlılığı ve desteği Altı Sigmanın sürekliliğinin sağlanması için programının bileşenlerinin organizasyon tarafından “içselleştirilmesi” “Stratejik yönetim”, “süreç yönetimi”, “proje yönetimi” gibi konularda gerekli altyapının (dashboard vb.) oluşturulması Projelerin doğru tanımlanmış stratejilerle ilişkilendirilmesi Altı Sigma’nın önleyici yaklaşımının ve müşteri odaklılığının vurgulanması Tasarımda Altı Sigma (DFSS), müşterinin sesinin süreçlere katılması (QFD) Proje getirilerinin Mali İşler Bölümleri tarafından onaylanması Altı Sigma projelerinde yer alanların kariyer planının yapılması Proje sonuçlarının adil bir şekilde takdir edilmesi Tam zamanlı uzman karakuşak ve karakuşakların olması Pozisyonlara aday olacak kişilerin çalışanların “en iyileri” arasından seçilmesi

17 17 Deming’in Zincirleme Reaksiyonu

18 18 Altı Sigma ve Kalitesizlik Maliyeti Kalitesizlik Maliyetlerinin mertebesi: 3 Sigma Cironun %25’ i 66,807 ppm 4 Sigma Cironun %15’ i6,210 ppm 5 Sigma Cironun %10’ u 233 ppm 6 Sigma Cironun %5.0’ i 3.4 ppm

19 19 Türkiye ve Altı Sigma Türkiye Altı Sigma’ nın neresinde? Türkiye’ nin Gayri Safi Yurtiçi Hasılası 200 milyar dolar 200 x %25 = 50 milyar dolar

20 20 Türkiye ve Altı Sigma Sizce Türkiye’ nin Altı Sigma’ ya mı Dış hibe ve yardıma mı ihtiyacı var?

21 21 İlginiz için teşekkür ederiz.


"1 Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu Bahadır Akın 28 Mart 2003 Boğaziçi Üniversitesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları