Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İZMİR - 2009. PERFORMANS GÖREVİ NEDİR ? Dersteki eğitim – öğretim çalışmalarının sonucunda öğrencilerin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İZMİR - 2009. PERFORMANS GÖREVİ NEDİR ? Dersteki eğitim – öğretim çalışmalarının sonucunda öğrencilerin."— Sunum transkripti:

1 halilpehlevan@gmail.com İZMİR - 2009

2 halilpehlevan@gmail.com PERFORMANS GÖREVİ NEDİR ? Dersteki eğitim – öğretim çalışmalarının sonucunda öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeyini gözlemlenebilir kılarak değerlendirmek amacıyla yapılan çalışmalardır.

3 halilpehlevan@gmail.com PROJE GÖREVİ NEDİR? Öğrencilerin kendisini tanımasına ve keşfetmesine yardımcı olan “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ ni kazandıran ve geliştiren,öğrencinin İlgi alanına giren konulardan tercih edilen çalışmalardır.

4 halilpehlevan@gmail.com BİLİMSEL ÇALIŞMA YÖNTEMİNİN BASAMAKLARI 1.Problemi belirleme 2.Araştırma, gözlem yapma,veri toplama 3.Varsayımda bulunma(Hipotez kurmak) 4.Varsayımın doğruluğunu sınama,deney yapma 5.Problemin çözümünü belirtme(genelleme yapma) 6.Problem çözülmediyse başka varsayımda bulunma

5 halilpehlevan@gmail.com Proje Sürecinin Başlıca Adımları 1. Projenin konusunu seçmek. 2. Bilgi toplamak 3. Projenin tanımlanması 4. Projenin yürütülmesi 5.Değerlendirme ve Rapor Yazımı

6 halilpehlevan@gmail.com PERFORMANS GÖREVİNİN AMACI NEDİR? Öğrencilerin sahip oldukları becerileri değerlendirmektir.

7 halilpehlevan@gmail.com PERFORMANS GÖREVİ ÖĞRENCİYE NE SAĞLAR ? 1.Eleştirel düşünme, 2.Yaratıcı düşünme, 3.Problem çözme, 4.Okuduğunu anlama ve anladığını ifade etme, 5.Araştırma yapma, 6.İş birliği yapma ve iletişim kurma gibi öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve pisikomotor becerilerini kullanma ve geliştirmesini sağlar.

8 halilpehlevan@gmail.com NELER PERFORMANS GÖREVİ OLARAK VERİLEBİLİR ?

9 halilpehlevan@gmail.com Yumurta tavuktan çıkar Tartışma Hayır tavuk yumurtadan çıkar Aslında her İkisi de kümesten çıkar

10 halilpehlevan@gmail.com Bilimsel gözlemlerini tablo olarak gösterme Arkadaşlar; Sütun grafiği yıllara göre dağılımı,pasta dilimi grafiği yüzde miktarlarını göstermektedir.

11 halilpehlevan@gmail.com Bilimsel bir olayı sözel ve görsel olarak betimleme Yaprakların fotosentez yapma miktarı yapılarındaki klorofil sayısına göre değişir.

12 halilpehlevan@gmail.com Deney düzeneği kurma ve uygulama Görüldüğü gibi aynı cins elektrikle yüklenmiş cisimler bir birini iter.

13 halilpehlevan@gmail.com Günlük hayattaki bir problemi matematiksel olarak çözme Öğretmenim, Harçlığımın artması için hesap bilmeliyim Aferin Ece, Matematiğini geliştirmişsin

14 halilpehlevan@gmail.com Çocuklar şimdi bir hastane odasında yaşananları oynayalım Ben doktor olayım Ben hasta olmak istemiyorum Ben hemşire olayım Drama yazma ve oynama

15 halilpehlevan@gmail.com Grafik çizme Arkadaşlar, Grafikte 6 A sınıfı öğrencilerinin boy uzunlukları gösterilmiştir. Görüldüğü gibi boyu 1,41 cm’den küçük 2 öğrenci var.

16 halilpehlevan@gmail.com Broşür hazırlama SULARIMIZI NASIL KULLANALIM? Arkadaşlar, Su canlılar için önemli ve miktarı gittikçe azalan bir kaynaktır. Hazırladığım bu broşür ile nasıl tasarruf yapılacağını vurgulamak İstedim.

17 halilpehlevan@gmail.com Makale yazma Ne yazıyorsun Emel ? Öğretmenimin verdiği performans görevi için makale yazıyorum. Konusu: Kardeşlik

18 halilpehlevan@gmail.com Maket veya model hazırlama Öğretmenim, Hazırladığım bitki hücresi modeli güzel olmuş mu? - Teşekkür ederim

19 halilpehlevan@gmail.com Gezi planı yapma GüzergahGezi planıKatılanlar Arkadaşlar, Şimdi sizlere Efes’e gezi Planımızı açıklıyorum

20 halilpehlevan@gmail.com Okuduğu yazı hakkında eleştiri yapma ve bunu sunma Arkadaşlar, Okuduğum bu parçadan çıkardığım sonuç: “Şiddet şiddeti doğurur”

21 halilpehlevan@gmail.com İki olayı karşılaştırıp analizini yapma 20 test sorusu yazıp çözecektin. Hani yok. Ne demiştim ben...... Ne olur öğretmenim vurma.Yarın ödevimi yapmış geleceğim Teşekkür ederim Öğretmenim Aferin Ayşe çok güzel yazmışsın Ben iyi öğretmen olacağım 1. Olay 2. Olay

22 halilpehlevan@gmail.com PERFORMANS GÖREVİNİN ÖZELLİKLERİ

23 halilpehlevan@gmail.com Performans görevinin bir “DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI” olmalıdır. Çocuklar size verdiğim performans görevlerinizi yaparken yararlanacağınız “yönerge” ve “Dereceli Puanlama Anahtarı ”. Çalışmalarınızı yaparken onlardan yararlanınız. Orada ödevlerinizi nasıl yapacağınız ve nasıl değerlendirileceği yazılmaktadır. Öğretmenim bu kağıtlar ne olacak?

24 halilpehlevan@gmail.com Performans görevleri farklı zamanlarda ve birden çok sayıda verilebilir. Çocuklar bu yıl fen ve teknoloji dersinden Üç tane performans görevi notu alacaksınız. 1.Yönergesi ve dereceli puanlama anahtarını dağıttığım çalışmaları hazırlayıp zamanı geldiğinde sınıfa sunacaksınız. 2........... 3.............

25 halilpehlevan@gmail.com Performans görevi bir ders süresinde uygulanabilecek basit ve ekonomik çalışma şeklinde olmalıdır. Çocuklar bu dersimiz sindirim sistemi organları,görevleri ve sindirim sistemi hastalıkları. Dersimizin ilk 25 dakikasında arkadaşlarınızın sunumunu ve konu ile ilgili animasyonu dikkatle izleyiniz. Dersin kalan zamanında size dağıtacağım kağıtlardaki boşlukları doldurunuz,soruları yanıtlayınız. Yarınkı dersimizde Burak,Ayşe ve Mehmet daha önce hazırladıkları“Doktor Hastayım” oyununu oynayacaklar. Performans görevinin araştırma boyutu varsa bu sınıf dışında yapılabilir.

26 halilpehlevan@gmail.com Çocuklarders kitabınızın 65. sayfasındaki etkinlik hakkında araştırma yapınız. Salı günü derse gelirken malzemelerinizi getiriniz. Etkinliği sınıfa sunan üç öğrencinin performans notunu vereceğim. Ders kitaplarındaki performans görevleri verilebilir.

27 halilpehlevan@gmail.com Performans görevi öğretmen ve öğrenciyi zorlamamalıdır. Öğrenci olan sensin. Araştır, bul gel Öğretmenim bu hem zor, hem de parçaları çok pahalı bir çalışma. Ben bu bilgileri nereden bulayım Bu çalışmayı kendisine verseler yapamaz Yaramazlık yapana kadar ödevlerini yap

28 halilpehlevan@gmail.com Performans görevleri değerlendirilirken salt ürün değil süreç te değerlendirilmelidir. Öğretmenim benim hücre modelim Ali’nin modelinden daha iyi. Neden notum daha az? Sen çalışmanı sunmadın ve yönergede belirtilen dosyayı hazırlamadın.Sana verdiğim kağıtların altındaki notları okumalısın. Bir daha ki sefere yönergeye göre çalışma yapmanı öneririm.

29 halilpehlevan@gmail.com NELER PERFORMANS GÖREVİ OLARAK DEĞERLENDİRİLEMEZ

30 halilpehlevan@gmail.com Performans görevi salt not vermek için değil,beceri kazandırmak ve var olan becerilerini ortaya çıkarmak için verilmelidir. Çocuklar karne almanıza 10 gün kaldı. Sınıfın çoğunun performans notu yok. Şimdi isimlerini okuyacaklarım birer bilim insanının hayatını yazıp getirsin. Yoksa fişlere yazacak notunuz olmayacak.

31 halilpehlevan@gmail.com Konu tekrarı ve pekiştirme çalışmaları performans görevi olarak değerlendirilemez Çocuklar bugün işlediğimiz doğal sayılarda dört işlem İle ilgili 20 soru yazıp çözünüz. Bir dosya hazırlayıp Cuma günü getiriniz. Getirmeyenin performans notu düşük olur unutmayın.... Pekiştirme çalışmaları performans görevi olmaz ama kim uğraşacak ki.....

32 halilpehlevan@gmail.com Derse hazırlık çalışmaları performans görevi olarak değerlendirilemez. Derse hazırlık çalışması performans görevi olmaz ama boş ver hepsine yüksek not verirsem sorun olmaz Çocuklar yarın DNA’yı işleyeceğiz. akşama herkes DNA ile ilgili araştırma yapsın,defterine şekil çizsin,özet çıkarsın. Kontrol edeceğim, çalışmalarınıza performans notu vereceğim.

33 halilpehlevan@gmail.com İnternetten veya ansiklopediden aynen alınan çalışmalar performans görevi olarak değerlendirilemez. Öğretmenim sayfaya resim ekleme nasıl oluyor? Bu kadar ansiklopediyi daha niye aldık ki Öğretmenim... Hem bilgisayar kullanmasını bilmiyor,hem de çalışmasında bilgisayar çıktıları var. Performans görevini ansiklopediden aynen yazmış,getirmiş

34 halilpehlevan@gmail.com Öğrencinin yapamayacağı (özgün olmayan) çalışmalar performans görevi olarak değerlendirilmemelidir. Sabahtan beri çalışıyorum. Artık bu sunudan iyi bir performans notu alırız kızım değil mi? İnşallah öğretmenim bu sunuyu babamın yaptığını anlamaz. Anlarsa yandığımın resmidir

35 halilpehlevan@gmail.com DERECELİ PUANLAMA ANAHTARININ ÖZELLİKLERİ 1. SINIF,İÇERİK,BEKLENEN PERFORMANS KONU: SOLUNUM SİSTEMİ SınıfİçerikBeklenen PerformansSüreDeğerlendirme 6. Sınıf Akciğerin Çalışması Araştırma,veri toplama, model yapma ve sunma 10 gün Gün Dereceli Puanlama Anahtarı PERFORMANS GÖREVİ

36 halilpehlevan@gmail.com DERECELİ PUANLAMA ANAHTARININ ÖZELLİKLERİ 2. YÖNERGE Sevgili öğrencim;....................................... Akciğerin çalışması ile ilgili bilgi toplamanı, bir model hazırlamanı ve sınıfa sunmanı istiyorum. Bu çalışmayı hazırlarken aşağıdaki basamakları izlemeniz önerilir. 1. 2. 3. 4. 5.

37 halilpehlevan@gmail.com DERECELİ PUANLAMA ANAHTARININ ÖZELLİKLERİ 3. DERCELİ PUANLAMA ANAHTARI (1. Bölüm) PERFORMANS GÖREVİ DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI Aşağıdaki dereceli puanlama anahtarı, yaptığınız çalışmayı değerlendirmek için hazırlanmıştır. Bu anahtar, aynı zamanda görevinizi yaparken hangi ölçütlere dikkat edeceğiniz konusunda size bilgi vermektedir.Çalışmalarınızı ve sunumunuzu belirtilen ölçütlere göre yapınız. Grubun Adı: Alınan Puan: Grubun(Öğrencinin) Görevi Sunduğu Tarih: Öğrencinin Adı:

38 halilpehlevan@gmail.com DERECELİ PUANLAMA ANAHTARININ ÖZELLİKLERİ 3. DERCELİ PUANLAMA ANAHTARI (2. Bölüm) PERFORMANS DÜZEYİ ÖLÇÜTLER ve ÖLÇÜT TANIMLARI SUNUM YAPMA Geliştirilebilir - 1 Orta - 2 İyi - 3 DOSYA HAZIRLAMA Geliştirilebilir - 1 Orta - 2 İyi - 3

39 halilpehlevan@gmail.com KAYNAKLAR 1.İlköğretim Genel Müdürlüğü 2009/ 37 sayılı genelge 2.İlköğretim Kurumları Yönetmeliği Madde 32, 35 ve 36

40 halilpehlevan@gmail.com HALİL PEHLEVAN FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ BAYRAKLI - 2009


"İZMİR - 2009. PERFORMANS GÖREVİ NEDİR ? Dersteki eğitim – öğretim çalışmalarının sonucunda öğrencilerin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları