Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Geliştirme • Uygulama Planlarını Oluşturma • Öğrenci Kitaplarını Hazırlama • Öğretmen Kılavuzlarını Geliştirme • Materyalleri Üretme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Geliştirme • Uygulama Planlarını Oluşturma • Öğrenci Kitaplarını Hazırlama • Öğretmen Kılavuzlarını Geliştirme • Materyalleri Üretme."— Sunum transkripti:

1 Geliştirme • Uygulama Planlarını Oluşturma • Öğrenci Kitaplarını Hazırlama • Öğretmen Kılavuzlarını Geliştirme • Materyalleri Üretme

2 Öğretim Tasarımı Süreci

3 Uygulama Planlarını Oluşturma “Kötü bir plan bile plansızlıktan iyidir.”  Tasarımı yapılan sitemin nasıl uygulanacağınız gösteren bir harita

4 Öğrenci Kitaplarını Hazırlama  Çalışma önerileri  Hazırlık soruları  Anahtar kavramlar  Öğrenme amaçları  Ön düzenleyiciler

5 Öğrenci Kitaplarını Hazırlama  Konu açıklamaları  Düşünmeyi uyarıcı sorular  Dikkat odaklama araçları  Yan notlar  Alıştırmalar  Örnek olaylar  Görsel destekleyiciler  Oyunlar  Deneyler  Uygulamalar  Öyküler ve okuma parçaları

6 Öğrenci Kitaplarını Hazırlama  Özetler  Kendini sınama soruları  Genişletici etkinlikler  Sözlük  Kaynaklar  Dizin

7 Öğretim Materyalleri  Çoklu öğrenme ortamı  Bireysel ihtiyaçlar  Dikkat  Hatırlama  Somutlaştırma  Zamandan tasarruf  Güvenli gözlem yapma  Tutarlı içerik sunumu  Tekrar kullanılabilme  İçeriği basitleştirme

8 Basit Somut Karmaşık Soyut Kendi kendine Başkalarının yardımıyla Çok sayıda duyu organı Az sayıda duyu organı Doğrudan doğruya edinilen maksatlı yaşantılar Model ve numunelerle edinilen yaşantılar Dramatizasyonla edinilen yaşantılar Gösteriler yoluyla edinilen yaşantılar Geziler yoluyla edinilen yaşantılar Sergiler yardımıyla edinilen yaşantılar Televizyonla edinilen yaşantılar Hareketli resimlerle edinilen yaşantılar Radyo, şerit, resimlerle edinilen yaşantılar Görsel sembollerle edinilen yaşantılar Sözel sembollerle edinilen yaşantılar Göz veya kulakla Gözle Göz veya kulakla Göz ve kulakla Bütün duyu organlarıyla Dale’nin Yaşantı Konisi

9 Öğretim Materyalleri  Gerçek nesneler  Canlı varlıklar  Cansız varlıklar  Benzeşimli ortamlar  Modeller  Maketler  Kesitler  Simülatörler

10 Öğretim Materyalleri  Gösterim araçları  Yazı tahtası  Bülten panosu  Çevirmeli yaprak  Basılı materyaller  Kitaplar  Dergiler  Gazeteler  Afişler  Haritalar  Broşürler

11 Öğretim Materyalleri  Yansıtma sistemleri  Tepegöz  Slayt makinesi  Episkop  Projektör  İşitsel ortamlar  Radyo  Ses kasetleri  MP3

12 Öğretim Materyalleri  Hareketli görüntüler  Filmler  Televizyon  Video  Bilgisayarlı teknolojiler  Bilgisayarlar  İnternet  İntranet  Portallar

13 Öğretim Materyalleri  Sanal dünyalar  Sanal gerçeklik  Siber uzay  Robotlar  Telekonferans sistemleri  Sesli konferans  Audio-grafik konferans  Video konferans  Bilgisayar konferansları

14 Materyal seçimi  Öğrenen özellikleri (yaş, ilgi, vb.)  Öğrenme tercihi (görsel, işitsel, vb.)  Öğrenme ortamı (bireysel, küçük grup, büyük grup)  Kaynak ve sınırlılıklar (bütçe, personel, zaman, yer)  Materyal türü (basılı, etkileşimli, proje, vb.) Üret Satın al Gözden geçir Kullan

15 Geliştirme • Uygulama Planlarını Oluşturma • Öğrenci Kitaplarını Hazırlama • Öğretmen Kılavuzlarını Geliştirme • Materyalleri Üretme


"Geliştirme • Uygulama Planlarını Oluşturma • Öğrenci Kitaplarını Hazırlama • Öğretmen Kılavuzlarını Geliştirme • Materyalleri Üretme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları