Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.08.2014 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.08.2014 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 10 (65) 0 Yoğun Bakım 4 (37) 0 Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünitesi 1 (10) 0 Ayaktan Tedavi Ünitesi 5 (28) 0 Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik13 (31 oda) 0 Tetkik Birimi 3 (4oda) 0 Ayaktan Tedavi Ünitesi: Hematoloji-onkoloji ayaktan tedavi Anjio ün (1) Diyaliz ün (3) Endoskopi (1) Enzim-IVIG (6) TETKİK BİRİMLERİ Kan alma (3) Solunum-allerji test (2) Endokrin test odası (9) Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim22 Servis31292 Yoğun Bakım51474 Acil Gözlem Ünitesi12 Ayaktan Tedavi Ünitesi12102 Ameliyathane0000 Poliklinik44 Tetkik Birimi44 Diğer22 TOPLAM * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb

5 BİRİM ADI Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim 1 Servis 15 Yoğun Bakım 435 Acil Gözlem Ünitesi 2 Ayaktan Tanı- Tedavi Ünitesi 12 Ameliyathane Poliklinik 13 Tetkik Birimi 3 Diğer 2 Toplam 54222

6 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 10% 8,14 ÖNLİSANS 10% 8,14 LİSANS 88%74,5 YÜKSEKLİSANS 10% 8,14 TOPLAM Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 79 hemşireye ait 121 sertifika 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Hemodiyaliz sertifikası Yoğun bakım hemşireliği Acil hemşireliği Yenidoğan NRP Periton diyalizi sert Kemoterapi hemşireliği KİT hemşireliği Yenidoğan YB hemşireliği İşitme tarama testi sert İlk yardım eğitici eğitimi Acil bakım hemşireliği Emzirme danışmanlığı Diyabet Hemşireliği sert Aile planlaması RİA uygulaması

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 22, ⇨ % 8,00 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 0, ⇨ % 1,95 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. İşimin fiziki çalışma koşullarından (aydınlatma, havalandırma vb) memnunum 1091,851,21 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum1081,951,26 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici1091,961,26 Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum1091,991,32 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum 1092,261,17 Toplumda saygınlığı olan bir kurumda çalışıyorum1083,441,13 İşimi severek yapıyorum1073,481,19 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder1073,601,12 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim1063,811,05 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum1093,861,01 TOPLAM ÖLÇEK1092,870,54

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilme ye İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmey e İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 6158,74341,3 7168,33331,7 Profesyonel Davranış 5451,94947,111,0 5855,84644,5 İletişim ve İşbirliği 4947,15451,911,0 6259,63836,543,8 Hasta Bakımı 5351,04846,232,9 5855,84644,2 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 5956,74442,311,0 6865,43634,6 Eğitim ve Danışmanlık 2927,95956,71615,4 3028,86158,71312,5 Araştırma 1615,45250,03634,6 1110,66966,32423,1 Yönetime Katılma 2625,05451,92221,211,93028,86158,71312,5 GENEL 4543,35855,811,0 5149,05351,0 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi

10 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileştirm e Gerekli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileştirme Gerekli Kendisi Yönetici Yöneticisi n%n%n%n%n%n%n%n% İletişim Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık Uygulama Kalite bilinci Vizyonerlik Memnuniyeti Sağlama Koçluk yapma Problem çözme Ekip Liderliği Yönetsel değişim GENEL

11 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:519) Tanıtım ve Bilgilendirme 17032,827152,25510,6203,930,6 İletişim ve İlişkiler 18836,226350,75210,0142,720,4 Bakım ve Tedavi 19838,224948,0479,1203,951,0 GENEL MEMNUNİYET 15028,927753,47514,5163,110, (N:783) Tanıtım ve Bilgilendirme 33242,437547,9536,8172,260,8 İletişim ve İlişkiler 36847,035745,6435,591,160,8 Bakım ve Tedavi 36546,635945,8415,2111,470,9 GENEL MEMNUNİYET 34944,637748,1435,581,060,8

12 Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:6) ,751,40,1 Oral Mukozit (n:55) ,0467,01,0 Düşme (n:6) ,360,30,1 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:9) ,1

13 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı CPR Komitesi:6 hemşire Sosyal Komite:1 hemşire Fiziksel değerlendirme çalışma grubu: 5 hemşire İTF Hastanesine Bağlı Tıbbi Malzeme Muayene ve Kabul Komisyonu :1 hemşire Anabilim dalından katılan hemşire sayısı yazılacaktır. 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

14 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 3(49) CPR Eğitimleri ⇨ 3 (21 eğitmen komitede görev alıyor) Sempozyum ⇨ Kurum içi : 1 kongre 39 hemşire, 1 sempozyum 15 hemşire Kurum dışı: kongre/sempozyum 12 hemşire Kurslar ⇨ 3 (41) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 68 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 12 (YDYB hemşire kursiyerlere rehberlik yapıldı) 2013 YILI EĞİTİMLERİN SAYISI NRP kursu: 6 (1E) Kemoterapi hemşireliği kursu:21 (5) İletişim kursu:10

15 Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar Düzkaya,S. D, Keskin,Ö.N., Sönmez,B., Polat, Ş. (2013).The Evaluation of the Risk of Falling in Pediatric Patients, İ nternatıonal Journal of Scıentıfıc Research, 2(12) 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

16 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar Hemşirelik haftası etkinlikleri katılım (15) Yılbaşı etkinlikleri katılım (20) Düğünler, bebek ziyaretleri…vs

17 FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Hematoloji Servisi Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 9 Yatan Hasta Sayısı: 14 Hemşire Sayısı: 7

18 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi48 (16 SUT) (32 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı3051 (1098 SUT) (1953 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Maks: 442 (İV Enjeksiyon) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (471 İşlem) 782 TL (627 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL

19 FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 3051 : 7 gün = 435 (Bir günlük işlem; 24 saat) 435 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 7 saat 15 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

20 FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1 Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (5.2 kat artış)

21 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 49/68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 4 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : x 4 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 2,5 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

22 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

23 YÖNETSEL PERFORMANS Servis hemşiresi ortalama hastaya bakmaktadır, bir kısmı I. ve II. düzey yoğun bakım hastasıdır Yoğun Bakımlarımızda yoğun bakım standartlarına göre olması gereken hemşire:hasta oranına uygun çalışılamamaktadır. Fazla mesai ile çalışmaktadır. Fazla mesai saatleri izin olarak verilememektedir yılında Haziran –Temmuz-Ağustos-Eylül aylarında izinlerin maksimum 1/3’ü diğer kişilerin fazla mesai ile çalışmasıyla verilebilmiş, 2014 yılı için yatak sayısı azaltılmadan izin planlaması yapılamamaktadır. BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

24 Rapor sayısının artmasıyla, çalışanların aynı gün içinde ya da ertesi gün vardiyaya çağrılmasıyla sosyal hayat ve aile düzeninin bozulması, düşük motivasyon Klinik içi yeterli oryantasyon sağlanamadan zorunlu rotasyonlar yapılmaktadır. 08:16/16:08 olmak üzere 2 vardiya çalışılmaktadır. Birçok Bilim Dalının aynı servis içinde toplanması, ekip içi iletişimi olumsuz etkilemekte, vizitlere katılımı engellemekte, servis içinde karmaşaya neden olmaktadır. Anabilim Dalımızda genç hemşire ve emekliliği hakeden hemşire sayısının çok olması mevcut olumsuz şartlarda ayrılma kararını hızlandırmaktadır..

25 Öneri: Hemşire-hasta sayısı-açık yatak sayısının dengelenmesi için kurumsal standartların oluşturulması Çalışma koşullarının iyileştirilerek kurumdan ayrılmaların azaltılması Değişik vardiyalarda çalışmaya uygun servis ve kreş imkanının sağlanabilmesi FİZİKSEL YETERSİZLİKLER Tedaviler bankolarda hazırlanmaktadır, tedavi odası yoktur. TPN odası yoktur. İzolasyon odası yoktur. Yeterli depolama alanları yoktur. Giyinme-soyunma odası uygun olmayan koşullardadır.

26 BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ÖNERİ: Hastanenin yeniden yapılandırılmasında fiziksel koşulların düzenlenmesinde hemşirelerin de önerilerinin dikkate alınması Her saat ziyaretçi sorunu yaşanmakta, güvenlik yetersiz kalmaktadır, çalışanlar hasta yakınlarıyla çatışmamak için sessiz kalmaktadır. Tıbbi sekreterlerin yetersiz sayıda olması nedeniyle tıbbi sekreterlerin stok takibi, mini depolardan ilaç-malzeme düşmesi, konsültasyon ve hasta tabelalarının takibi gibi işleri hemşireler tarafından yapılmaktadır. Servisteki her türlü teknik sorunun çözümünün takibini hemşire yapmaktadır.

27 ÖNERİ: Her çalışanın iş tanımının olması ve meslek üyelerinin sadece kendi işlerinden sorumlu olması Artan iş yükü, mesleki inançların azalması, motivasyonsuzluk ve harcanan emeğim somut getirisinin olmaması sonucu komite faaliyetlerine katılımda isteksizlik Komite/kurs faaliyetlerine eğitimci olarak katılmak istememe ÖNERİ: Komite/komisyon faaliyetlerinin motivasyon arttırıcı yöntemlerle desteklenmesi

28 EĞİTİM-ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Eğitim faaliyetlerine hazırlığa ve araştırmalara mesai saati içinde zaman ayrılmaması ve mesai saati dışında çalışmak zorunda olma, eğitim araştırma faaliyetlerinin performans ödemelerine yansımaması, araştırma yöntemleri ile ilgili bilgi eksikliği sonucunda çalışanlarımız eğitim-araştırma faaliyetlerine katılmak istememektedir. Öneri: Eğitim araştırma faaliyetlerine teşvik amaçlı mali destek sağlanması

29 FİNANSAL PERFORMANS Hemşirelik uygulamalarının bir çoğunun SUT’nde karşılığının olmaması Öneri: SUT’Ta karşılığı olamayan uygulamaların kurumsal değerlendirilmesi, işgücü planlamasında dikkate alınması ve ek ödemeye yansıması

30 İçimizdeki çocuğun hep yaşaması dilegiyle…


"İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.08.2014 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları