Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ AD.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ AD."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ AD.
İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 Anabilim Dalı ismi eklenecektir İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ AD. HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

2

3 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Bu slayta ekleme yapılmayacaktır Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

4 1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri
ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2 ( 35 ) - Yoğun Bakım 1 (6 + 1*) *İzolasyon odası Oda Sayısı (Yatak Sayısı) ARM(Anorektal Manometre) 1 Ürodinami Ünitesi Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 2 Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3 tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek

5 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis 12 Transport Hem. Yoğun Bakım 11 ARM (Anorektal Manometre) Ürodinami Ünitesi Poliklinik TOPLAM 28 27 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Mazeret izni kullanıyor.

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 3 10,7 ÖNLİSANS 2 7,1 LİSANS 22 78,5 YÜKSEKLİSANS 1 3,5 DOKTORA - TOPLAM 28 100 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 31

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨10,1(3) 2013 ⇨14,2(4) YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨0,9 2013 ⇨1,2 DEVİR HIZI ORANI Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2

8 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 63,0 82,6 37,0 17,4 - Çalışma Ortamı 18,5 43,5 48,1 56,5 Yönetim 65,2 40,7 HHM Kurum Politikaları 60,9 34,8 4,3 İşin Kendisi 22,2 70,4 39,1 Başarı Duygusu 33,3 69,6 66,7 26,1 Saygı ve Kabul Görme 51,9 44,4 GENEL MEMNUNİYET

9 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 52,4 76,2 42,9 23,8 4,8 - İletişim 33,3 57,1 9,5 Profesyonel davranış 47,6 Kuruma/işe bağlılık 28,6 38,1 Uygulama 85,7 14,3 Ekip anlayışı 61,9 Hasta ve yakınını bilgilendirme 71,4 Enfeksiyon kontrolü 81,0 19,0 Kalite bilinci Vizyonerlik Koçluk yapma Problem çözme GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek.

10 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 94,9 94,2 5,0 5,5 0,1 0,3 İletişim ve İlişkiler 95,3 94,6 4,4 5,1 0,2 Bakım ve Tedavi 97,4 96,3 2,6 3,6 - GENEL MEMNUNİYET 96,2 95,7 3,8 4,2 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak

11 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 2438 659 39,9 6 0,9 Oral Mukozit 789 25,4 4 0,5 Düşme 506 20,02 0,0 PİŞİK 100 28 0,01 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 2462 43 1,7 Flebit 8 0,3 Giriş Yeri Enfeksiyonu Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir.

12 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı CTF Hastanesine Bağlı Çevre Yönetim Birimi 1 kişi Sürekli Tıp Eğitimi: 1 kişi Komiteler n ABAK (Acil Bakım Koordinasyon Kurulu) 2 (Pınar ÖKDEMİR, Alev DEMİRBUĞA) AGEK (Araştırma Geliştirme Eğitim Komitesi) 4 (Pınar ÖKDEMİR,Alev DEMİRBUĞA, Fatma GÖKDEMİR,Dilek DEDE) Hasta Çalışan Güvenliğin Komitesi 1 (Pınar ÖKDEMİR) Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 5 (Pınar ÖKDEMİR,Fikriye KURTULUŞ,AlevDEMİRBUĞA, Tuğçe GÜLEROĞLU, Saliha ERSOY) CPR Komitesi Sosyal Komite (Ayşegül YILDIRIM) Toplam 14 Anabilim dalından katılan hemşire sayısı ve hangi komisyon ve komite olduğu yazılacaktır.

13 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
Oryantasyon Eğitimi ⇨ 1 defa (5 kişi) Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 defa (23 kişi) CPR Eğitimleri ⇨ 3 kişi Sempozyum ⇨ 6 kişi Kurslar ⇨ 0 Öğrenci Eğitimleri ⇨ 14 kişi Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 1 kişi (Ürodinami) 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir.

14 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
Yapılan araştırmalar: 1 adet «Koroziv Madde İçimine Bağlı Cerrahi Klinikte Yatan Çocuklarda Yaralanma» Destek olunan araştırmalar: 16 adet 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

15 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar: Sosyal Aktivite Adı Katılımcı Sayısı Emeklilik Töreni 6 Geleneksel Hemşirelik Yemeği 5 Doğum Ziyareti 10 Hasta Ziyareti AD.Kuruluş Yıldönümü Yemeği 20 Yılbaşı Kutlaması 4 Bayramlaşma 2 Kahvaltı 8 Ölüm Töreni Ev Ziyareti 16 Düğün Töreni 15

16 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
* YYBÜ’ nde yatan 5 yenidoğan bebeğin ihtiyaçları hemşireler tarafından karşılanmıştır. * Anabilim Dalımızda YYBÜ’de çalışan hemşire Fatma TORLAK Çocuk Esirgeme kurumunda gönüllü olarak çalışmaktadır. * Mavi kapak toplama * Kedi bakımı

17 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması:
5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 35 Yatan Hasta Sayısı: 56 Hemşire Sayısı: 10 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: A ve B Servisi

18 TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI
5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 52 ( 18 SUT ) ( 34 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI (1648 SUT) ( SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT :min;1 max;774(IV enjeksiyon ) SUT DIŞI: min:1 max:8468 (solunum takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 7682,16 TL 6775,76 TL ( 18 İŞLEM) 906,4 TL ( 34 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 22423 TL 30105,16 TL

19 İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 18129: 7 gün =2589 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 2589 : 3 vardiya = 863 ( 8 saatlik işlem) 863 x 3 dk = 2589 dk 2589/ 60 = 43,1 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 43,1/2=21,5 saat

20 5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 7.682 TL (SUT Toplam)
Ortalama Yıllık Gelir= TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 6775 TL Ortalama Yıllık Gelir= TL x 52 hafta = TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir TL TL = TL FARK = TL Artış Oranı(Fark/Fatura edilebilen SUT geliri): % 3.44 Kat

21 ÇOCUK CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS ÇOCUK CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: adet SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: adet FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 16 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 52 adet İKİ SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 6775 x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 25

22 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER-1 SORUN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Hasta bakımının tam yapılamaması Hemşire sayısının artırılması ve stabil tutulması Birim küçültülmesi Acil Poliklinik odasının servis girişinde olması Acil Poliklinik odasının servis girişinde olmaması Fiziksel yapının düzeltilmesi Birikmiş izinlerin fazla olması Hemşire sayısının artırılması Nöbet ücretinin arttırılması Çocuk hastaya uygun malzeme alınmaması Malzeme alımında birimin önerilerinin dikkate alınması Gerekli sayı ve nitelikte malzeme temin edilmesi Toplam kalite yönetiminin olmaması Toplam kalite yönetimine geçilmesi Yönetici hemşirelerin iş yoğunlunun artışı İdari amir sayısının artırılması amirlerin görev tanımına uygun hizmet vermesi. Diğer sağlık disiplinlerinin yeterli sayıda bulundurulması (diyetisyen, sekreter,sosyal hizmet uzmanı vb.) BAKIM VE KALİTEYİ ETKİLEYECEK OLUMLU VE OLUMSUZ Değişikliklerin neler olduğunu belirtiniz

23 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER-2 SORUN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Kayıtların fazla zaman alması Tüm kayıtların bilgisayar ortamında yapılması ve yeterli elemanın bulundurulması Hemşirelerin eğitimlere katılamaması Eğitim ve araştırmalarda hemşirelere finansal destek verilmesi ve bütçe ayrılması Birimin gelirinin düşük olması Epikriz yazarken hemşirelik kayıtlarına bakılması Çalışanların çoğunluğunun gündüz vardiyasında çalışmak istemesi Çalışan herkes için uygun saatlerde servis ve kreş imkanının sağlanması BAKIM VE KALİTEYİ ETKİLEYECEK OLUMLU VE OLUMSUZ Değişikliklerin neler olduğunu belirtiniz

24 BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ CERRAHİ BİRİM OLMAMIZDAN DOLAYI; Kısa süreli yatış gerektiren cerrahi işlemlerde paket uygulaması olması, İleri düzey komplike cerrahi girişimlerde hastanın uzun süreli yatışından dolayı önemli oranda mali zarara neden olmaktadır.

25 HASTAMA ZAMAN AYIRMAK İSTİYORUM.
BİTİŞ SLAYTI TEŞEKKÜR VS MESLEKLE İLGİLİ ÇARPICI GÜNDEM MESAJ VS İÇEREBİLİR


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ AD." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları