Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Liderlik  İletişim  Problem Çözme Yeteneği  Uzlaşı  Organizasyonun Süreçlerine Hakimiyet  Yönetim becerisi (Süreç tecrübesi ve teknoloji bilgisi)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Liderlik  İletişim  Problem Çözme Yeteneği  Uzlaşı  Organizasyonun Süreçlerine Hakimiyet  Yönetim becerisi (Süreç tecrübesi ve teknoloji bilgisi)"— Sunum transkripti:

1  Liderlik  İletişim  Problem Çözme Yeteneği  Uzlaşı  Organizasyonun Süreçlerine Hakimiyet  Yönetim becerisi (Süreç tecrübesi ve teknoloji bilgisi) 8/23/20141

2  Proje Yöneticisi.  Proje Yöneticisi yardımcısı (asistan)  Program Yöneticisi. 8/23/20142

3 3

4  Yazılım Uygulamalarının doğuşu Manhattan Project  1970’lerde askeri, savunma işlerinde software uygulamaları kullanıldı.  1990’larda: Büyük yazılım projeleri geliştirildi.  1985: TQM  : Yeniden üretim.  : Risk yönetimi, Yazılım evleri  2000: Global projelerin oluşumu. 8/23/20144

5  Yıllar sürebilir mi?  Sonuçlar kesin midir?  Yazılım ekibi kalıcımıdır?  Ölçüleri nelerdir? (Büyüklük) 8/23/20145

6  Finansal Destek Veren (Sponsor)  Yazılım Ekibi  Müşteri  Süreç Yöneticisi 8/23/20146

7  Küçük Ölçekli Yazılım Uygulama Projeleri  Temel Özellikler, Kim hangi işi yapacak  Ms Excel  Orta Ölçekli Yazılım Uygulama Projeleri  Analiz araçları  Ms Project  Büyük Yazılım Projeleri  Özel yazılım araçları  Primavera Project Manager 8/23/20147

8  Proje Uyuglama Yönetimi  Teknik Bakış  Zaman  Maliyet  Kalite  İnsan Kaynağı  İletişim  Risk  Prosedürler 8/23/20148

9  Tek bir yazılım ölçümü projenin büyüklüğünü kesin olarak söyleyemez. 8/23/20149

10  Hızlı ürün geliştirme  Riskleri azaltma  Müşterinin yazılımı görmesini sağlama  Temel Seviye Kalite 8/23/201410

11  Klasik Hata Kaçınma  Geliştirme Temelleri (İsterleri Belirleme)  Risk Yönetimi  Programı-Odaklı Uygulamalar (Denge Korunmalı) 8/23/201411

12  İnsan  Süreç  Ürün  Teknoloji 8/23/201412

13 8/23/201413

14  “It’s always a people problem” Gerald Weinberg, “The Secrets of Consulting”  Yazılım Uygulamasını İyileştirmek İçin  Yazılım Ekip Seçimi (Doğru kişi doğru iş)  Takım Organizasyonu  Motivasyon 8/23/201414

15  Süreç doğru tanımlanmış mı?  Süreç için Tanımlanan Yöntem ve Teknik doğru mu?  Başlangıç nasıl belirlenecek(temelleri)?  Hangi kalite güvencesi standartları uygulanacak?  Risk yönetimi olacak mı?  Yaşam Döngüsü planlaması yapıldı mı? 8/23/201415

16  Müşteri odaklı olarak mı geliştirildi?  Süreç gelişme sırasında süreç olgunluğuna bakıldı mı(bütün işleri yerine getirip getirmediği sınandı mı?) 8/23/201416

17  Gözle görülür ilerleme sağlandı mı?  Yazılım büyüklüğünün belirlendi mi? Ve ne kadarı gerçekleşti?  Ürün özellikleri ve gereksinimleri neler?  Özellikler farklı şartlarda sınandı mı? 8/23/201417

18  Genellikle en önemli bir boyutu  Dil ve araç seçimi belirlendi mi?  Yazılımın değeri ve oluşturma maliyeti nasıl hesaplandı? 8/23/201418

19  Gereksinimlerini belirle  Kaynakları belirle  Yaşam döngüsü modeli seçin  Ürün özellikleri ve strateji belirle 8/23/201419

20  Maliyet, çaba, program  Planlanana karşılık Gerçekleşen  Planının dışına çıktığınızda neler yapılacak? 8/23/201420

21  Yazılım Nasıl Ölçülür ve Neleri Ölçmek gerekir? 8/23/201421

22  Tarih ve öngörülen maliyet program çaba ürün özellikleri  Alternatifler kazanılan değer analizi kusur oranları verimlilik (örn: SLOC) karmaşıklık (örn: function noktaları) 8/23/201422

23  Gereksinimleri  Analiz  Dizayn  Kodlama  Kalite Güvence  Dağıtım 8/23/201423

24  Tüm projeler aşamaya ayrılır.  Birlikte tüm evreler Proje Yaşam Döngüsü olarak bilinir.  Her faz çıktılara tamamlanması ile işaretlenir.  Birincil yazılım proje safhasını tanımlama. 8/23/201424

25 8/23/201425

26 8/23/201426

27 8/23/201427

28 8/23/201428

29  İsteksiz yazılım geliştirme. (Moral önemli)  Zayıf yazılımcı (bilgisiz yada deneyimsiz)  Yazılım yöneticisin ekibi hakkındaki şikayetleri.  Yazılım ekibinin proje yöneticisi ile ilgili şikayeti.  Şirket yaklaşımı(Yeni personel ile ilişki).  Son dakika projelere yazılımcı ilavesi. 8/23/201429

30  Yazılımcıların %60 bir kısmı sessiz ve rahat bir yazılım geliştirme ortamı ister.  Yazılımcı ile müşteri arasındaki farklı bakış açısı(friction)  Zayıf iletişim  Finansman eksikliği  Veri eksikliği 8/23/201430

31  Süreç başında boşa zaman kaybı.  Kısa süreli değişiklikler ile süreç bozulması.  Yetersiz tasarım.  Yetersiz kalite güvencesi.  Yetersiz yönetim kontrolleri.  Gerekli olan işleri aksatma(Küçümsemek).  Yapılacak işleri sonraya bırakma. 8/23/201431

32  İsterlerin %25 bir kısmı kırmızı ister olarak tanımlanır.  İteleme çekme uzlaşması.  Silver-bullet syndrome kaçınılmalı.  Projeyi kurtaracak araçlardan ve teknolojileri küçümsemek. 8/23/201432

33  Projelerin 4 Boyutu  İnsan, Süreç,Ürün ve Teknoloji  Hızlı Yazılım Geliştirme Stratejisi  Yazılım Ölçümü için gerekli olanlar.  Classic Yazılım Uygulama Hataları 8/23/201433

34  Yazılım İçin Gerekli Olan Kaynakları Temin Et.  Proje ihtiyaçları için onay al.  Liderlik ve Rehberlik sağla.  Radip Yazılım Takımlarında Karşılığı (XP) 8/23/201434


" Liderlik  İletişim  Problem Çözme Yeteneği  Uzlaşı  Organizasyonun Süreçlerine Hakimiyet  Yönetim becerisi (Süreç tecrübesi ve teknoloji bilgisi)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları