Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.08.2014 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.08.2014 1."— Sunum transkripti:

1

2 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

3 2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ

4 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis11 (183)2 (41)13 (224) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Ted. Ünit.1 (1)- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik3 (3)2(2)5 (5) Tetkik Birimi (Endoskopi,Rektoskopi,EKG, Biyopsi) 9 (10)- Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

5 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı Yönetim22- Servis59572 Ayaktan Ted. Ünit.101 Poliklinik33- Tetkik Birimi7+1 MTM6+1 MTM1 Stoma terapi11 Doku ve Organ nakli koord.11 TOPLAM74+1 MTM70+1 MTM4

6 EĞİTİM DÜZEYİEĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 79,3 ÖNLİSANS 45,3 LİSANS 6181,4 YÜKSEKLİSANS 34,0 DOKTORA -- TOPLAM Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 6 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 16, ⇨ % 11,1 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ % 0, ⇨ % 1,7 DEVİR HIZI ORANI

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % İletişim 90,294,49,85,6-- Çalışma Ortamı 35,452,854,931,99,815,3 Yönetim 80,583,317,115,32,41,4 HHM Kurum Politikaları 72,072,223,222,24,95,6 İşin Kendisi 56,165,340,230,63,74,2 Başarı Duygusu 75,679,220,715,33,75,6 Saygı ve Kabul Görme 84,186,114,611,11,22,8 GENEL MEMNUNİYET 73,270,825,629,21,2-

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı (N:64) KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisi Genel görünüm 95,3 4, İletişim 84,487,515,612, Profesyonel davranış 85,992,214,17, Kuruma/işe bağlılık 79,785,920,314, Uygulama 89,196,910,93, Ekip anlayışı 90,695,39,44, Hasta ve yakınını bilgilendirme 82,893,817,24,7 - 1, Enfeksiyon kontrolü 89,1100,010, Kalite bilinci 67,287,532,812, Vizyonerlik 81,390,618,87,8 - 1, Koçluk yapma 82,895,317,24, Problem çözme 75,093,825,06, GENEL 87,595,312,54,

10 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % Tanıtım ve Bilgilendirme 96,7 (3341) 96,3 (3251) 3,2 (109) 3,5 (119) 0,1 (4) 0,2 (6) İletişim ve İlişkiler 97,1 (3353) 96,7 (3266) 2,9 (99) 3,2 (107) 0,1 (2) 0,1 (3) Bakım ve Tedavi 96,7 (3383) 98,1 (3311) 3,2 (109) 3,2 (107) 0,1 (4) 0,1 (3) GENEL MEMNUNİYET 97,9 (3341) 97,7 (3298) 2,0 (70) 2,3 (76) 0,1 (1) 0,1 (2)

11 İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn % n% Basınç Ülseri ,6523,3 Oral Mukozit ,3623,0 Düşme ,1120,3 PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nnn% İnfiltrasyon ,273 Flebit ,3 Giriş Yeri Enfeksiyonu ,02 Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

12 YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri CTF Hastanesine Bağlı:- Komiteler YIL 2013 n ABAK7 AGEK2 Hasta Çalışan Güvenliğin Komitesi1 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi1 Bakım Hizmet Geliştirme Komitesi1 CPR Komitesi2 Sosyal Komite2 Konsültasyon – Liyezon Komitesi1 TOPLAM17

13 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 (2 defa tekrar) KATILIM DURUMU AD’dan Katılan Hemşire Sayısı 8978 Diğer AD’dan Katılan Hemşire Sayısı3662 Dış Katılımcı Hemşire Sayısı-- Diğer Disiplinlerden Katılanların Sayısı107 Toplam AD’dan Katılamayan Hemşirelerin Sayısı 83

14 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ 2 kişi  CPR Eğitimleri ⇨ 18 kişi  Sempozyum (Kongre:25,Seminer:13,Eğitim:113)  Kurslar ⇨ 3 kişi  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 101 Öğrenci  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨  1122 stoma, 147 meme hastasına eğitim  Stoma ve Yaşam Hasta Eğitim Günleri 1 ve 2  Oryantasyon Eğitimi ⇨ 2 kişi  CPR Eğitimleri ⇨ 18 kişi  Sempozyum (Kongre:25,Seminer:13,Eğitim:113)  Kurslar ⇨ 3 kişi  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 101 Öğrenci  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨  1122 stoma, 147 meme hastasına eğitim  Stoma ve Yaşam Hasta Eğitim Günleri 1 ve YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

15

16

17 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Sağlık çalışanlarında beslenme alışkanlıkları ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi Tansiyon Aleti Kese Boyutunun Bariyatrik Cerrahi Girişim Uygulanacak Hastanın Kan Basıncı Ölçümüne Etkisi Farklı Beden Kitle İndeksine Sahip Olmanın, Cerrahi Girişim Sonrası Hastaların Hareketlilik Düzeylerine Etkisi Modifiye Fawler Pozisyonunun Tiroidektomi Sonrası Erken Dönem Etkili Solunum ve Yeterli Drenaj Üzerine Etkisi Destek olunan araştırmaların sayısı:22

18 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Etkinlik: Doğum günü kutlamaları,yılbaşı kutlaması,kahvaltı,dernek seçimi,miting,emeklilik töreni..vb Katılımcı:378(34)  Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri:  Mavi kapak toplanması

19

20

21 FİNANSAL PERFORMANS Mart 2014 Yatak Sayısı: 53 ( ) Yatan Hasta Sayısı: 90 ( ) Hemşire Sayısı: 17 (6+6+5) Mart 2014 Yatak Sayısı: 53 ( ) Yatan Hasta Sayısı: 90 ( ) Hemşire Sayısı: 17 (6+6+5) Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Genel Cerrahi AD Gürkan Servisi

22 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ60 ( 22 SUT ) (38 SUT dışı) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI (5.940 SUT) ( SUT dışı) GİRİŞİM SIKLIĞISUT min;1* max; 1247 (IV enjeksiyon) SUT DIŞI min;1* max; 1415 (Tansiyon takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN ,3 TL ,2 TL (4143 İŞLEM) 9.641,1 TL (1797 İŞLEM) KİTAPÇIK GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TL ,3 TL

23 FİNANSAL PERFORMANS : 7 gün = ( Bir günlük işlem ;24 saat) : 3 vardiya = 924 ( 8 saatlik işlem) 924 x 3 dk = dk 2.773/ 60 = 46,2 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) ( 15,4 saat 1 hemşire için toplam saat) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

24 FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: ,7 TL ( SUT Toplam ) Ortalama Yıllık Gelir=13.116,7 x 52 hafta = ,8 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam ): 9.903,6 TL Ortalama Yıllık Gelir=9903,6 TL x 52 hafta = , 4 TL 12 servis için= , 4 TL x 12= ,8 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT dışı): ,3 TL Ortalama Yıllık Gelir = ,3TL x 52 hafta = ,3 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA Toplam Yıllık Gelir: ,8 TL ,3 TL= ,1TL Fark: ,1 TL , 4 TL: ,7TL Artış Oranı: 1,35 kat, % servis için = ,4 TL

25 FİNANSAL PERFORMANS GENEL CERRAHİ AD SUT GİRİŞİMİ 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 60 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ:9.903,6 TL x 52 hafta = , 4 TL AD YILLIK TAHMİNİ GELİRİ= , 4 TL x 12= ,8 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR ,1 TL x12 = ,2 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 11, Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 26 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: ,2 TL AD TOPLAM GELİR: , 53 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 6,03

26 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi  Diğer sağlık disiplinlerinden görevlendirmelerin olmaması (Diyetisyen,Fizyoterapist,Psikolog,Tıbbi Sekreter)  İzinler (Doğum izinleri,Süt izni,Refakat izni…)  Raporlar ( Kronik hastalıklar,sağlık raporları,)  Destek hizmetlerinin 24 saat ve yerinde hizmet vermemesi; Eczacılık hizmetleri Yemek hizmetleri Temizlik hizmetleri Güvenlik hizmetleri Hasta taşıma (asansör, ambulans..) 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

27 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri  Hemşire yetersizliği  Malzeme yetersizliği ve kalitesizliği  Gürültü  Fiziki koşulların yetersizliği  Çalışma ortamının düzensiz olması,ergonomiye uygun olmaması  Her türlü teknik arıza takibi  Ziyaret saatleri  Birimler arası iletişim sıkıntısı( ameliyathane,yoğum bakım, diyaliz..) 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

28 Komite ve Komisyon Faaliyetleri  Vardiyalı çalışma  Çalışma listesi ile toplantı takviminin uyumsuzluğu 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

29 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Hemşire yetersizliği nedeniyle eğitim izinlerinin verilememesi 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

30 FİNANSAL PERFORMANS  Tıbbi Sekreter Olmaması  Performans Alınmaması  Kreş  Ulaşım  Toplam kalite  Otomasyona geçilmemesi 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

31 TEŞEKKÜRLER


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.08.2014 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları