Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

22.08.2014alparslan özmen1 HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "22.08.2014alparslan özmen1 HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş."— Sunum transkripti:

1 alparslan özmen1 HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş

2 alparslan özmen2 Hizmetin Tanımı Hizmet; Eylemler, süreçler, performanslardır.

3 Amerikan Pazarlama Birliği; “Satışa sunulan ya da malların satışıyla birlikte sağlanan eylemler, yararlar veya doygunluklardır.” alparslan özmen3

4 Kotler ve Amstrong hizmeti; “bir tarafın diğerine sunduğu, temel olarak dokunulmayan ve herhangi bir şeyin sahipliğiyle sonuçlanmayan bir etkinlik ya da yarar” şeklinde tanımlamıştır alparslan özmen4

5 alparslan özmen5

6 alparslan özmen6 Hizmetlerin Sınıflandırılması BM tarafından hizmetleri sınıflandırmak amacıyla geliştirilen sistem (CPC) (Central Product Classification), hizmetleri 12 başlık altında toplamaktadır.

7 Mesleki hizmetler, Haberleşme hizmetleri, Müteahhitlik ve ilgili mühendislik hizmetleri Dağıtım hizmetleri, Eğitim hizmetleri, Çevre hizmetleri, Mali hizmetler, Sağlıkla ilgili ve sosyal hizmetler, alparslan özmen7

8 Turizm ve seyahat ile ilgili hizmetler, Eğlence, kültür ve spor hizmetleri, Ulaştırma hizmetleri, Başka yere dahil edilmemiş diğer hizmetler, alparslan özmen8

9 alparslan özmen9 Hizmetlerin Özellikleri  Dokunulmazlık  Ayrılmazlık  Eşzamanlılık  Stoklanamama  Sahipsizlik

10 Dokunulmazlık Hizmetler ile mallar arasındaki en temel farklılık, dokunulmazlıktır. Malların tersine hizmetler üretilmeden önce görülmez, tadına bakılmaz, hissedilemez, duyulmaz veya koklanamaz alparslan özmen10

11 Hizmetlerin beş duyu organı ile kontrol edilememesi ya da basit olarak dokunulmazlık, görülmezlik ve tadına bakılamazlık özellikleri, müşterileri, hizmetlerin değerini ve kalitesini ölçmede sıkıntıya sokmaktadır alparslan özmen11

12 Bu nedenle müşteriler hizmetlerin kalitesini algılamak için fiziksel ve sosyal kanıtlar aramaktadırlar. Örn; sağlık hizmetleri, eğitim hizmetleri, danışmanlık hizmetleri gibi alparslan özmen12

13 Ayrılmazlık Hizmetler genel olarak performans içeriğinde ortaya çıktıkları ve genellikle insanlar tarafından üretildikleri ve tüketildikleri için, birbirlerinden ayrılmaları olanaklı değildir alparslan özmen13

14 Eşzamanlılık Mallar, önce üretilir ve daha sonra da tüketilirler. Ancak, hizmetlerin üretimi ve tüketiminde aynı durum söz konusu değildir. Hizmetler, önce satılabilir sonra üretilebilirler veya eşzamanlı olarak üretilebilir ve tüketilebilirler alparslan özmen14

15 Stoklanamama Temel olarak soyutluktan kaynaklanmaktadır. Hizmetlerin bir eylem, süreç ve performans olmasından dolayı depolanması, saklanması, tekrar satılması ve değiştirilmesi olası değildir. Bununla birlikte hizmetin üretilmesi için kullanılan üretim araçlarının stoklanması olasıdır alparslan özmen15

16 Sahipsizlik Malları satın alanlar, aynı zamanda onların sahibi de olmaktadırlar. Ancak hizmetlerin sahiplenilmesi olası değildir alparslan özmen16

17 alparslan özmen17 Hizmetleri Mallardan Ayıran Özellikler

18  Ürünün doğal yapısı  Müşterinin üretim sürecine katılması  Ürünün bir parçası olarak insan  Kalitenin denetim sorunları  Müşterinin hizmeti değerlendirme güçlüğü  Kapasite yönetim güçlüğü  Zaman unsurunun önemi  Farklı dağıtım kanalları alparslan özmen18

19 alparslan özmen19 Dünya’da Hizmet Sektörü

20 Hizmet sektörü, toplam yurt içi hasılatın yüzde 60 ve daha fazlasını oluştururken, diğer ülkelerde oranlar ise, yüzde 30’ların üzerindedir. Dünya’da toplama istihdamın yüzde 40’ı hizmet sektörü tarafından sağlanırken; bu oran gelişmiş ülkelerde yüzde 73’ler dolayındadır alparslan özmen20

21 D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜRLER alparslan özmen21


"22.08.2014alparslan özmen1 HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları