Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

22.08.2014alparslan özmen1 HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "22.08.2014alparslan özmen1 HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş."— Sunum transkripti:

1 22.08.2014alparslan özmen1 HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş

2 22.08.2014alparslan özmen2 Hizmetin Tanımı Hizmet; Eylemler, süreçler, performanslardır.

3 Amerikan Pazarlama Birliği; “Satışa sunulan ya da malların satışıyla birlikte sağlanan eylemler, yararlar veya doygunluklardır.” 22.08.2014alparslan özmen3

4 Kotler ve Amstrong hizmeti; “bir tarafın diğerine sunduğu, temel olarak dokunulmayan ve herhangi bir şeyin sahipliğiyle sonuçlanmayan bir etkinlik ya da yarar” şeklinde tanımlamıştır. 22.08.2014alparslan özmen4

5 22.08.2014alparslan özmen5

6 22.08.2014alparslan özmen6 Hizmetlerin Sınıflandırılması BM tarafından hizmetleri sınıflandırmak amacıyla geliştirilen sistem (CPC) (Central Product Classification), hizmetleri 12 başlık altında toplamaktadır.

7 Mesleki hizmetler, Haberleşme hizmetleri, Müteahhitlik ve ilgili mühendislik hizmetleri Dağıtım hizmetleri, Eğitim hizmetleri, Çevre hizmetleri, Mali hizmetler, Sağlıkla ilgili ve sosyal hizmetler, 22.08.2014alparslan özmen7

8 Turizm ve seyahat ile ilgili hizmetler, Eğlence, kültür ve spor hizmetleri, Ulaştırma hizmetleri, Başka yere dahil edilmemiş diğer hizmetler, 22.08.2014alparslan özmen8

9 22.08.2014alparslan özmen9 Hizmetlerin Özellikleri  Dokunulmazlık  Ayrılmazlık  Eşzamanlılık  Stoklanamama  Sahipsizlik

10 Dokunulmazlık Hizmetler ile mallar arasındaki en temel farklılık, dokunulmazlıktır. Malların tersine hizmetler üretilmeden önce görülmez, tadına bakılmaz, hissedilemez, duyulmaz veya koklanamaz. 22.08.2014alparslan özmen10

11 Hizmetlerin beş duyu organı ile kontrol edilememesi ya da basit olarak dokunulmazlık, görülmezlik ve tadına bakılamazlık özellikleri, müşterileri, hizmetlerin değerini ve kalitesini ölçmede sıkıntıya sokmaktadır. 22.08.2014alparslan özmen11

12 Bu nedenle müşteriler hizmetlerin kalitesini algılamak için fiziksel ve sosyal kanıtlar aramaktadırlar. Örn; sağlık hizmetleri, eğitim hizmetleri, danışmanlık hizmetleri gibi. 22.08.2014alparslan özmen12

13 Ayrılmazlık Hizmetler genel olarak performans içeriğinde ortaya çıktıkları ve genellikle insanlar tarafından üretildikleri ve tüketildikleri için, birbirlerinden ayrılmaları olanaklı değildir. 22.08.2014alparslan özmen13

14 Eşzamanlılık Mallar, önce üretilir ve daha sonra da tüketilirler. Ancak, hizmetlerin üretimi ve tüketiminde aynı durum söz konusu değildir. Hizmetler, önce satılabilir sonra üretilebilirler veya eşzamanlı olarak üretilebilir ve tüketilebilirler 22.08.2014alparslan özmen14

15 Stoklanamama Temel olarak soyutluktan kaynaklanmaktadır. Hizmetlerin bir eylem, süreç ve performans olmasından dolayı depolanması, saklanması, tekrar satılması ve değiştirilmesi olası değildir. Bununla birlikte hizmetin üretilmesi için kullanılan üretim araçlarının stoklanması olasıdır. 22.08.2014alparslan özmen15

16 Sahipsizlik Malları satın alanlar, aynı zamanda onların sahibi de olmaktadırlar. Ancak hizmetlerin sahiplenilmesi olası değildir. 22.08.2014alparslan özmen16

17 22.08.2014alparslan özmen17 Hizmetleri Mallardan Ayıran Özellikler

18  Ürünün doğal yapısı  Müşterinin üretim sürecine katılması  Ürünün bir parçası olarak insan  Kalitenin denetim sorunları  Müşterinin hizmeti değerlendirme güçlüğü  Kapasite yönetim güçlüğü  Zaman unsurunun önemi  Farklı dağıtım kanalları 22.08.2014alparslan özmen18

19 22.08.2014alparslan özmen19 Dünya’da Hizmet Sektörü

20 Hizmet sektörü, toplam yurt içi hasılatın yüzde 60 ve daha fazlasını oluştururken, diğer ülkelerde oranlar ise, yüzde 30’ların üzerindedir. Dünya’da toplama istihdamın yüzde 40’ı hizmet sektörü tarafından sağlanırken; bu oran gelişmiş ülkelerde yüzde 73’ler dolayındadır. 22.08.2014alparslan özmen20

21 D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜRLER 22.08.2014alparslan özmen21


"22.08.2014alparslan özmen1 HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları