Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞULE ÖZMEN1 Elektronik Ticaret Şule Özmen Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞULE ÖZMEN1 Elektronik Ticaret Şule Özmen Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi"— Sunum transkripti:

1

2 ŞULE ÖZMEN1 Elektronik Ticaret Şule Özmen Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi

3 ŞULE ÖZMEN2 E-Ticaret

4 ŞULE ÖZMEN3 Biz de e-ticaret yapmalı mıyız? Teknik bilgimiz yok/ yeterli mi? Rakiplerim girer mi? Girerse bana ne olur? Benim müşterilerimin internet erişimi var mı? Güvenli mi? Nasıl yaparız? İşimde nasıl değişiklikler yapmam gerekir? Fırsatlar ve tehditler nedir?l? Gelip geçici bir moda mı? Bana ne kazandırır? Getirisi ne olur? Müşterim uygun mu?

5 ŞULE ÖZMEN4 Amaç  Elektronik Ticareti ana hatlarıyla incelemek  Konuyla ilgili önemli kavramların altını çizmek  Elektronik ortamda gelişmekte olan bu yeni ticaret ve yönetim platformunun işletmeler, kuruluşlar ve tüketiciler üzerindeki etkilerini irdelemek.  Özellikle pazarlama alanında sunmakta olduğu fırsatları ortaya koymak  Elektronik ortamda pazarlama stratejileri ve elektronik ticaret yapmak isteyen firmalara, işyerlerine bu işe girmeden önce ve sonra dikkate almaları gereken konularla ilgili öneriler sunmak.

6 ŞULE ÖZMEN5 İçerik  e - ticaret, e-iş  e - ticaretde ilgili taraflar  e - ticaretin stratejik önemi ve geleceği  e - ticaretin sunduğu fırsatlar ve tehditler  e - ticaret stratejileri  elektronik ortamda (sanal) pazarlama  e - ticaret teknolojisi  e - ticaretde güvenlik  e - ticaret ödeme sistemleri

7 ŞULE ÖZMEN6 e - ticaret, e - iş nedir? Yeni bir kavram yeni bir oluşum olmasından dolayı uzmanlar tarafından farklı tanımlar yapılmaktadır. Ancak bu tanımların ortak yönü Ürünlerin, servisin, bilginin ve paranın değişiminin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi.

8 ŞULE ÖZMEN7 e - iş (e -business) e - ticaret  e - iş; şirketlerin, internet teknolojilerini ve bilgi işlem teknolojilerini kullanarak dahili iş süreçlerini ve iş ilişkilerini, bilgi transferlerini elektronik ortamda güvenli bir şekilde oluşturmaları ve ürettikleri malları ve servisleri bu elektronik ortamda satmaları veya satın almalarıdır.  e - ticaret alışveriş odaklı bir işlemin internet ortamında gerçekleştirilmesidir. Bir alım satım işlemini ifade etmektedir (herkese açık olan ağ üzerinden yapılan ticari bir faaliyetdir). Kaynak:IBM

9 ŞULE ÖZMEN8 e - iş (e -business) e - ticaret  Daha geniş anlam içerdiği için e - iş olarak ifade edilen bu yeni oluşum nedeniyle e - dünyada, e - işletme olmak için yol almak gerekiyor.  e -işletme sadece WEB de sayfa açarak alım satım işlemi yapmanın ötesinde bir süreç içeriyor.  İşletmelerin tedarik, üretim, pazarlama, satış, finans, muhasebe, insan kaynakları gibi diğer iş süreçlerini de bu yeni teknolojiye uyarlamaları anlamına geliyor.  İnternet teknolojisi ve e - ticaretin sunduğu yeni fırsatlar ve bu fırsatlardan yararlanılamadığı takdirde oluşan tehditler, şirketleri; esnek, hızlı hareket edebilen, müşteri odaklı iş modelleri kurmak mecburiyetinde bırakıyor.

10 ŞULE ÖZMEN9 e - ticaretde ilgili taraflar (e - ortamda)  İşletmeler - Müşteriler (Tüketiciler)  İşletmeler – İşletmeler (İşletmeler arası)  Vatandaş –Devlet Kurum ve Kuruluşları  İşletmeler –Devlet Kurum ve Kuruluşları  Devletler – Devletler (Devletler arası)

11 ŞULE ÖZMEN10 Tarafların iletişim sağladıkları ağlar  İnternet: Herkese açık olan ağ  İntranet: Şirket içi ağlar  Extranet: Şirketlerin kendi aralarında tedarikçileri ve/veya bayileri, satış noktaları, belirli müşterileri arasında bilgi alışverişi/ ticari ilişki için kurulan ve üçüncü şahıslara kapalı olan ağlar.

12 ŞULE ÖZMEN11 Stratejik Önemi  Bilgi ve iletişim teknolojilerinde hızlı gelişme sonucu elektronik ticaretin giderek yaygınlaşması  Pazarda, sektörde bu ticaret yöntemini kullanan işletmeler karşısında rekabet edememek veya rekabet üstünlüğünü kaybetmek tehlikesi  Her geçen gün daha fazla işletme, tüketici, devlet kurumunun elektronik ortamda buluşması ve buna paralel olarak sanal ortamda işlem hacminin hızlı bir ivmeyle artması.

13 ŞULE ÖZMEN12 e - ticaretin geleceği  Forrester araştırma şirketi işlem hacminin 2002 yılında 327 milyar dolar olacağını öngörmekte.  İşlem hacminin büyük bölümünün ise işletmeler arasında olacağı tahmin ediliyor.

14 ŞULE ÖZMEN13 e - ticaret yapmalı mıyız?  Sunduğu fırsatlar bizim de yararlanabileceğimiz fırsatlar mı?  Bu işe girmek bize neye mal olur?  Getirisi ne olacaktır?  Geleneksel ticaretin bir alternatifi midir?  Ticareti kolaylaştıran bir yenilik midir?  Girmeyince ne gibi tehditler ile karşı karşıya kalırız?  Rakiplerimiz bu işe girmişse veya girerse bu bizim işimize nasıl yansır?

15 ŞULE ÖZMEN14 e - ticaret yapmalı mıyız?  Kuvvetli yönlerimiz  Zayıf yönlerimiz

16 ŞULE ÖZMEN15 Fırsatlar  Yeni pazarlar, yeni müşteriler  Hızlı, kişiye özel pazarlama ve satış  Maliyetin düşmesi –Genel ve idari masraflar –Pazarlama ve satış maliyeti  24x7 Haftanın hergünü, günün her saati erişilebilir olması  Müşteri memnuniyetinin artması

17 ŞULE ÖZMEN16 Fırsatlar  Tedarikten satışa kadar olan zincirin tüm aşamalarına değer katması  Tekrarlanan süreçlerin ortadan kalkması ve verimliliğin artması  Envanter yönetimine sağladığı yararlar

18 ŞULE ÖZMEN17 Tehditler Değerlendirilmeyen, yararlanılmayan her bir fırsat bir tehdit unsuru olabilir  Rekabet edememe veya varsa rekabet avantajını kaybetme tehlikesi  Güvenlik ile ilgili tehditler –Bilgisayar korsanları –Kredi kartı yolsuzlukları –Bilginin gizliliği ve bütünlüğünü tehdit eden tüm unsurlar

19 ŞULE ÖZMEN18 Kuvvetli Yönler  Müşterinizin ve/veya ürününüzün uygunluğu  Yeniliklere açık olmak, şirket sahibinin veya üst yönetimin desteği  Teknik bilgi veya desteğinizin olması  e- ticarete erken başlamanın yaratttığı rekabet üstünlüğü

20 ŞULE ÖZMEN19 Zayıf Yönler Öncesinde  Teknik bilgi ve tecrübe eksikliği  Yapısal problemler  Şirket sahibinin veya üst yönetimin desteklememesi Sonrasında  Teknik zorluklar –Kullanıcıya uygun olmayan sayfa yapıları –Yavaş erişim ve yavaş işlem –Güvenli olmayan ağlar ve güvenli olmayan işlemler

21 ŞULE ÖZMEN20 e - ticaret yapmalı mıyız?  Fırsatlar  Tehditler  Güçlü yönlerimiz  Zayıf yönlerimiz

22 ŞULE ÖZMEN21 Faydalarının saptanması ve stratejilerin geliştirilmesi  Mevcut durumumuza ne katacak?  Hangi iş süreçlerimizi nasıl etkileyecek hangileri ortadan kalkacak hangileri yeni eklenecek hangileri değişime uğrayacak?  Değişime uğracak iş süreçleri nasıl değişecek?  Tedarik-müşteri zincirine hangi yeni değerler katacak?

23 ŞULE ÖZMEN22 e - ticaret pazarlama stratejileri  Hedef pazarın saptanması –Yeni bir pazar dilimi – internet kullananlar, (kullanıcı toplulukları)  Rekabet üstünlüğü yaratacak bir konumlandırma – internet bankacılığı  Hedef müşteri kitlenize katacağı değerler –Müşteri odaklı pazarlama (CRM) –Veri ambarı uygulamaları

24 ŞULE ÖZMEN23 e - ticarette pazarlama süreci (Geleneksel pazarlama süreci) ALICI  Gereksinim belirleme  Kaynak arama  Satın alma  Kullanma  Gerektiğinde bakım yaptırma SATICI  Ürün ya da hizmetin tasarımı  Tanıtım  Satış, dağıtım, teslim  Hizmet ve destek sunma

25 ŞULE ÖZMEN24 e - ortamda pazarlamanın faydaları Satıcıya  Etkileşimli pazarlama  Müşteri Odaklı Pazarlama (CRM)  Maliyetlerin düşmesi, verimliliğin artması  Sanal mağazalar, web siteleri reklam (banner) ve bağlantılar sayesinde firmayı ve ürün/servisi mevcut ve potansiyel müşteriye tanıtmak Alıcıya  Etkileşimli pazarlama  Ürün ya da servise 24 saat 7 gün ulaşabilmek - ZAMAN  Dünyanın her yerine ulaşabilmek - MEKAN  Güncel bilgi elde edebilmek Uygun, elverişli, hızlı, güncel, kişiye özel HİZMET

26 ŞULE ÖZMEN25 e - ortama uygun pazarlama stratejileri Web sayfanıza veya sanal mağazanıza müşteri ziyaretini ve alışveriş miktarını artıracak stratejiler  Sayfa/mağaza (internet) adresinizi internet ortamı dışındaki ortamlardan da duyurmak.  İnternette işbirliği yapabileceğiniz diğer firmalarla karşılıklı bağlantılar sağlamak (link)  Sizinle ilgili diğer sitelere, popüler sitelere reklam vermek (banner)  Arama motorlarında yer almak

27 ŞULE ÖZMEN26 Web Siteleri  Statik siteler – Şirketin varlığını gösteren siteler  Dinamik Siteler – Alım Satım işlemi yapılan siteler  Kişiselleştirilmiş siteler – Kişiye özel, çapraz satış yapılabilecek düzenlemeler olan siteler

28 ŞULE ÖZMEN27 e - ticaret teknolojisi İletişim teknolojisindeki gelişmeler sayısal biçime dönüştürülmüş yazılı metnin, ses ve video görüntülerinin çok hızlı bir şekilde işlenmesini, iletilmesini ve depolanmasını olanaklı kılmıştır  WEB mimarisi  İstemci - Müşteri (Client)  Tarayıcı Program (Browser)  Sunucu – Server

29 ŞULE ÖZMEN28 e - ticaret teknolojisi  Ölçeklenebilirlik – Scalable  Güvenilirlik  Veri tabanı ile ilişkilendirilmiş (bütünleşik)

30 ŞULE ÖZMEN29 e - ticarette güvenlik  Gizlilik ve mahremiyet  Güvenlik  Bütünlük ve doğruluk  Kimlik bilgisinin doğrulanması (Authentication)  Erişim yetkisinin verilmesi (Authorization) •Sayısal İmza ( Digital Signature) •Sayısal Sertifika (Digital Certificate) •Sayısal Noter (Digital Notary)

31 ŞULE ÖZMEN30 e - ticarette güvenli ödeme sistemleri  Güvenli Elektronik İşlem Protokolü SET  SSL  Sanal Para  Akıllı Kart (Smart card)

32 ŞULE ÖZMEN31 SONUÇ  Elektronik Ticaret yapıp yapmamaya karar vermesi gereken sizlersiniz.  Önemli olan sadece başkalarının anlattıklarını dinlemek değil, doğru soruları sormak ve bu soruların cevaplarını yetkili kişilerden öğrenmek.  Uzun vadeli çıkarlarınızı göz önüne almak  Bu işi yapmazsam beni etkiler mi? Etkilerse nasıl ve ne kadar etkileyeceğini saptamak


"ŞULE ÖZMEN1 Elektronik Ticaret Şule Özmen Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları