Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞULE ÖZMEN1 Elektronik Ticaret Şule Özmen Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞULE ÖZMEN1 Elektronik Ticaret Şule Özmen Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi"— Sunum transkripti:

1

2 ŞULE ÖZMEN1 Elektronik Ticaret Şule Özmen Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi

3 ŞULE ÖZMEN2 İçerik  e – ekonomi, işletmelere yansıması  e - ticaret, e-iş  e - ticarette ilgili taraflar  e - ticaretin stratejik önemi ve geleceği  e - ticaretin sunduğu fırsatlar ve tehditler  e - ticaret için kuvvvetli ve zayıf yönlerimiz  e - ticaret stratejileri, e - ortamda (sanal) pazarlama  e - ticaretin işletme yönetim becerilerine katkısı  e - ticaret teknolojisi, web siteleri  e - ticarette güvenlik  e - ticarette ödeme sistemleri

4 ŞULE ÖZMEN3 Yeni Ekonomi:E-Ekonomi  Sanayi ekonomisi bilgi/ağ ekonomisi  Üretim faktörleri –Toprak, emek, yetenek, bilgi –sermaye yaratıcılık  Kıtlık, pahalılık Bolluk ve ucuzluk Kaynak: Stan Davis, Cristopher Meyer BLUR - The Speed of Change in Connected Economy

5 ŞULE ÖZMEN4 Yeni ekonomiden kaynaklanan değişimin işletmelere yansıması  Zaman boyutunu  Mekan boyutunu dikkate alan  Değer katan ürün ve hizmetler sunan  Daha hızlı  Mesafeleri ortadan kaldıran  Elle tutulmayan ürünler ile ekonomik değer yaratan Kaynak: Stan Davis, Cristopher Meyer BLUR - The speed of Change in Connected Economy İŞLETMELER ve GİRİŞİMCİLER

6 ŞULE ÖZMEN5 e - ticaret, e - iş nedir? Ürünlerin, servisin, bilginin ve paranın değişiminin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi. •Yeni bir iş platformu •Farklı bir ticaret ortamı (sanal)

7 ŞULE ÖZMEN6 e - iş (e -business)  şirketlerin, işyerlerinin, (kurum ve kuruluşların) –internet teknolojilerini ve bilgi işlem teknolojilerini kullanarak –dahili iş süreçlerini ve iş ilişkilerini, bilgi transferlerini –elektronik ortamda –güvenli bir şekilde oluşturmaları ve –ürettikleri malları ve servisleri bu elektronik ortamda satmaları veya satın almalarıdır. Kaynak:IBM

8 ŞULE ÖZMEN7 e - ticaret e - ticaret alışveriş odaklı bir işlemin internet ortamında gerçekleştirilmesidir. Bir alım satım işlemini ifade etmektedir (herkese açık olan ağ üzerinden yapılan ticari bir faaliyetdir).

9 ŞULE ÖZMEN8 E-ticarette pazarlama süreci (Geleneksel pazarlama süreci) Alıcı Satıcı Araştırma Tanıtma Sipariş ve ÖdemeUlaştırma Gereksinimin belirlenmesi Ürün/hizmet tasarımı

10 ŞULE ÖZMEN9 e – işletme  e -işletme sadece WEB de sayfa açarak alım satım işlemi yapmanın ötesinde bir süreç içeriyor.  İşletmelerin tedarik, üretim, pazarlama, satış, finans, muhasebe, insan kaynakları gibi diğer iş süreçlerini de bu yeni teknolojiye uyarlamaları anlamına geliyor

11 ŞULE ÖZMEN10 e - ticaretde ilgili taraflar ve iletişim sağladıkları ağlar (e - ortamda)  İşletmeler - Müşteriler (Tüketiciler)  İşletmeler – İşletmeler (İşletmeler arası)  Vatandaş –Devlet  İşletmeler –Devlet  Devletler – Devletler (Devletler arası) Internet – Extranet - Intranet

12 ŞULE ÖZMEN11 Tarafların iletişim sağladıkları ağlar  İnternet: Herkese açık olan ağ  İntranet: Şirket içi ağlar  Extranet: Şirketlerin kendi aralarında tedarikçileri ve/veya bayileri, satış noktaları, belirli müşterileri arasında bilgi alışverişi/ ticari ilişki için kurulan ve üçüncü şahıslara kapalı olan ağlar.

13 ŞULE ÖZMEN12 Stratejik Önemi  İnternet-extranet-intranet ticaret ve diğer işletme faaliyetleri için işletmeye güç katan, beceri kazandıran ortamlar sunuyor.  Çok hızlı yaygınlaşıyor –Her geçen gün daha fazla işletme, tüketici, devlet kurumu elektronik ortamda buluşuyor  Elektronik ortamda gerçekleştirilen işlem hacmi hızlı bir ivmeyle artıyor. İşlem hacminin büyük bölümünün ise işletmeler arasında olacağı tahmin ediliyor.  Yeni iş olanakları ve yatırım alanlarının ortaya çıkması (sanal aracılar-cybermediaries)

14 ŞULE ÖZMEN13 Stratejik Önemi  Girmemek bir tehdit oluşturuyor. –Küreselleşen dünyada pazar bulamamak –E-ticaret yapan e-işletmeler karşısında rekabet edememek veya rekabet üstünlüğünü kaybetmek tehlikesi İnternet teknolojisi ve e - ticaretin sunduğu yeni fırsatlar ve bu fırsatlardan yararlanılamadığı takdirde oluşan tehditler, şirketleri; esnek, hızlı hareket edebilen, müşteri odaklı iş modelleri kurmak mecburiyetinde bırakıyor.

15 ŞULE ÖZMEN14 e - ticaret yapmalı mıyız?  Sunduğu fırsatlar bizim de yararlanabileceğimiz fırsatlar mı?  Bu işe girmek bize neye mal olur?  Getirisi ne olacaktır?  Ticari faaliyetlerimize ve buna bağlı olarak diğer iş süreçlerimize katkısı ne olur?  Girmeyince ne gibi tehditler ile karşı karşıya kalırız?  Rakiplerimiz bu işe girmişse veya girerse bu bizim işimize nasıl yansır?

16 ŞULE ÖZMEN15 e - ticaret yapmalı mıyız?  Kuvvetli yönlerimiz  Zayıf yönlerimiz

17 ŞULE ÖZMEN16 Fırsatlar  Yeni pazarlar bulma fırsatı  Yeni pazar dilimleri (internet kullananlar, kullanıcı toplulukları)  Rekabet avantajı elde etme fırsatı  Rekabet üstünlüğü yaratacak bir konumlandırma (internet bankacılığı) Stratejiler

18 ŞULE ÖZMEN17 Fırsatlar  Maliyetin düşmesi  Verimliliğin artması  Tekrarlanan süreçlerin kalkması  Pazarlama ve satış kanalı olarak kullanmak  Tedarik-satış zinciri faaliyetlerinde kullanmak (envanter yönetimi - stok kontrol) Fırsatlardan Yararlanma

19 ŞULE ÖZMEN18 Fırsatlar  Müşteri odaklı pazarlama (CRM)  Veri Ambarı uygulamaları  7x24, haftanın her günü, günün her saati erişilebilir olması – ZAMAN  Dünyanın her yerinden erişilebilmek - MEKAN  Kişiye özel pazarlama ve satış- KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ  Müşteri memnuniyetinin, bağımlılığının (sadakatin) artması Uygun, elverişli, hızlı, güncel, kişiye özel ürün, hizmet

20 ŞULE ÖZMEN19 Tehditler Değerlendirilmeyen, yararlanılmayan her bir fırsat bir tehdit unsuru olabilir  Rekabet edememe veya varsa rekabet avantajını kaybetme tehlikesi  Güvenlik ile ilgili tehditler –Bilgisayar korsanları –Kredi kartı yolsuzlukları –Bilginin gizliliği ve bütünlüğünü tehdit eden tüm unsurlar

21 ŞULE ÖZMEN20 Kuvvetli Yönler  Müşterinizin ve/veya ürününüzün uygunluğu  Yeniliklere açık olmak, şirket sahibinin veya üst yönetimin desteği  Teknik bilgi veya desteğinizin olması  e- ticarete erken başlamanın yaratttığı rekabet üstünlüğü

22 ŞULE ÖZMEN21 Zayıf Yönler Öncesinde  Teknik bilgi ve tecrübe eksikliği  Yapısal problemler  Şirket sahibinin veya üst yönetimin desteklememesi  Zaman ve emek sıkıntısı-Niyet etmeme Sonrasında  Tanınma ve tutunma sıkıntıları  İş süreçlerinin uyarlanması problemleri  Teknik zorluklar –Kullanıcıya uygun olmayan sayfa yapıları –Yavaş erişim ve yavaş işlem –Güvenli olmayan ağlar ve güvenli olmayan işlemler

23 ŞULE ÖZMEN22 e - ticaret yapmalı mıyız?  Fırsatlar  Tehditler  Güçlü yönlerimiz  Zayıf yönlerimiz

24 ŞULE ÖZMEN23 E-Ticaretin Etkisi ve Katkısı  Mevcut durumumuza ne katacak?  Hangi iş süreçlerimizi nasıl etkileyecek hangileri ortadan kalkacak hangileri yeni eklenecek hangileri değişime uğrayacak?  Değişime uğracak iş süreçleri nasıl değişecek?  Hangi işletme ve yönetim becerisini nasıl etkileyecek, ne şekilde katkı sağlayacak.

25 ŞULE ÖZMEN24 E-Ticaretin İşletme ve Yönetim Becerilerine Etkisi ve Katkısı  Alıcı kazanma ve pazarlarla haberleşme becerisi  Reklam programlarının hazırlanması,  Tanıtım ve promosyon becerisi  İnternet sayesinde şirket, işyeri için web siteleri hazırlamak, sanal mağazalar, reklam (banner) ve bağlantılar sayesinde firmayı ve ürün/servisi mevcut ve potansiyel müşteriye tanıtmak  Tüketici tepkilerini ölçme becerisi Kaynak: Dr. Osman ATAÇ ITC Danışmanı İşletme Becerileri

26 ŞULE ÖZMEN25 İşletme Becerileri  Üretim girdilerini tedarik becerisi  Envanter gereksinimini hesaplama  Satın alma  Stok idaresi  Malzeme kullanımı  Üretim sürecinin tasarımı, hattı dengeleme becerisi  Düzgün kayıt tutma becerisi  Standart maliyetlerin hesaplanması  Genel muhasebe ve maliyet muhasebesi sistemleri kurma becerisi Kaynak: Dr. Osman ATAÇ ITC Danışmanı

27 ŞULE ÖZMEN26 e - ortama uygun pazarlama stratejileri Web sayfanıza veya sanal mağazanıza müşteri ziyaretini ve alışveriş miktarını artıracak stratejiler  Sayfa/mağaza (internet) adresinizi internet ortamı dışındaki ortamlardan da duyurmak.  İnternette işbirliği yapabileceğiniz diğer firmalarla karşılıklı bağlantılar sağlamak (link)  Sizinle ilgili diğer sitelere, popüler sitelere reklam vermek (banner)  Arama motorlarında yer almak

28 ŞULE ÖZMEN27 Web Siteleri  Statik siteler – Şirketin varlığını gösteren siteler  Dinamik Siteler – Alım Satım işlemi yapılan siteler  Kişiselleştirilmiş siteler – Kişiye özel, çapraz satış yapılabilecek düzenlemeler olan siteler

29 ŞULE ÖZMEN28 e - ticaret teknolojisi İletişim teknolojisindeki gelişmeler sayısal biçime dönüştürülmüş yazılı metnin, ses ve video görüntülerinin çok hızlı bir şekilde işlenmesini, iletilmesini ve depolanmasını olanaklı kılmıştır  WEB mimarisi  İstemci - Müşteri (Client)  Tarayıcı Program (Browser)  Sunucu – Server

30 ŞULE ÖZMEN29 e - ticaret teknolojisi  Ölçeklenebilirlik – Scalable  Güvenilirlik  Veri tabanı ile ilişkilendirilmiş (bütünleşik)

31 ŞULE ÖZMEN30 e - ticarette güvenlik  Gizlilik ve mahremiyet  Güvenlik  Bütünlük ve doğruluk  Kimlik bilgisinin doğrulanması (Authentication)  Erişim yetkisinin verilmesi (Authorization) •Sayısal İmza ( Digital Signature) •Sayısal Sertifika (Digital Certificate) •Sayısal Noter (Digital Notary)

32 ŞULE ÖZMEN31 e - ticarette güvenli ödeme sistemleri  Güvenli Elektronik İşlem Protokolü SET  SSL  Sanal Para  Akıllı Kart (Smart card)

33 ŞULE ÖZMEN32 SONUÇ  Uzun vadeli çıkarlarınızı göz önüne alarak, bilişim ve internet teknolojilerinden yararlanma, elektronik ticaret yapma kararını vermesi gereken sizlersiniz.  e- dünyada, e-ekonomide rekabet edememe durumuna düşebilir ve yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalabilir ya da rekabet üstünlüğü elde etme fırsatı bulabilirsiniz.  e-işletme olmak için harekete geçmek gerekiyor

34 ŞULE ÖZMEN33


"ŞULE ÖZMEN1 Elektronik Ticaret Şule Özmen Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları