Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması Nisan 2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması Nisan 2010."— Sunum transkripti:

1 Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması Nisan 2010

2 2 Araştırma Künyesi ERA Research & Consultancy ve 2009 yılı başında bünyesinde online iletişim danışmanlığı konusunda uzman bir ekip oluşturan Bersay İletişim Danışmanlığı, sosyal medya trendlerini tespit etmek amacıyla yeni bir projeye başladı. Pazarlama ve iletişim yöneticilerinin gözünde sosyal medya trendlerinin incelendiği araştırmanın teknik danışmanlığını ETohum kurucusu Burak Büyükdemir üstlendi. Araştırmada, online anket yöntemi kullanılarak 321 pazarlama ve iletişim yöneticisine e-posta ile internet üzerinden doldurabilecekleri soru formu linki gönderildi. Toplam 75 yönetici çalışmaya katıldı (% 23 geri dönüş oranı). Görüşmeler çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren firmalardaki orta ve üst düzeydeki pazarlama ve iletişim yöneticileri ile gerçekleştirildi. Saha çalışması ise18 Mart – 6 Nisan 2010 tarihleri arasında yapıldı.

3 3 Sosyal Medya Platformları Kullanım Kişisel olarak aşağıdakileri ne sıklıkta yapıyorsunuz? Internet üzerinde video izliyorum Blog okuyorum Sosyal ağlarda profilimi yönetiyorum/ güncelliyorum Fotoğraf paylaşım sitelerine fotoğrafımı yüklüyorum Podcast yayınlarını takip ediyorum Haber sitelerinde haberlere yorum yapıyorum RSS reader/ okuyucum var kaynakları takip ediyorum Bloglara yorum yapıyorum Kendime ait blogum var, güncelliyorum Video paylaşım sitesine videomu yüklüyorum Kendime ait web sitem var, güncelliyorum

4 4 Sosyal Ağlara Üyelik ve Aktiflik Aşağıdaki her bir sosyal ağa ilişkin hangi seçeneğin sizin için uygun olduğunu işaretler misiniz? Facebook Linked-in Twitter Youtube Xing Friendfeed Blogger Flickr Televidyon İzlesene Lastfm Yonja Fotokritik Myspace Friendster Netlog

5 Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlar

6 6 Sosyal Medyanın Bireysel ve Kurumsal İlişkilere Etkisi Bireylerin kişisel ilişkilerini: Kurum içi ilişkileri:Kurumların dış ilişkilerini: Baz= 75

7 7 Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlar Sosyal medya yönetilmediği taktirde bir kurumun itibarına zarar verebilecek güçtedir Sosyal medya tüketicilerin ürünler ve hizmetlere ilişkin görüşleri üzerinde etkilidir Sosyal medya kurumların iletişim stratejisinin bir parçası olmalıdır Sosyal medya tüketicilerin ürünler ve hizmetlere bağlılığı üzerinde etkilidir Sosyal medya her şirket için uygun ve kullanılabilir bir alandır Aşağıdaki ifadelere ne derece katılıyorsunuz?

8 Firmalarda Çalışanların Sosyal Medya Sitelerine Erişim Politikası

9 9 Çalışanların Sosyal Medya Sitelerine Erişimine Yönelik Firma Politikası Baz= 75

10 Firmalarda Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı

11 11 Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı Firmanızda sosyal medya pazarlama ve iletişim yöntemlerini kullanıyor musunuz? Baz= 75 % Sosyal medya, pazarlama ve iletişim aktivitelerimizin bir parçası Önümüzdeki 6 aya kadar sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Önümüzdeki 1 yıla kadar sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Önümüzdeki yıldan sonraki dönemde sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Kurum olarak sosyal medya yöntemlerini uygulamayı düşünmüyoruz Fikri yok/ Cevap yok

12 12 Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı Firmanızda bugüne kadar sosyal medya pazarlama ve iletişim yöntemlerinin kullanılmamasının başlıca nedenleri nelerdir? Baz= 40 % Bu alana ayıracak işgücü kaynaklarımız yetersiz Sosyal medyanın etkinliğini ölçümleme yöntemleri yetersiz Kurum olarak sosyal medya uygulamalarına sıcak bakmıyoruz Uygulamaya geçebilmek için yeterli bilgimiz yok Bu konuda hizmet alabileceğimiz kişi ya da kurumlar yeterince uzmanlaşmış değil Bu alana ayıracak finansal kaynaklarımız yetersiz Sosyal medyanın etkin olduğu henüz kanıtlanmış değil Diğer Fikri yok/ Cevap yok

13 13 Sosyal Medyada Etkinlik Ölçümü Firmanızın sosyal medya iletişim aktivitelerinin etkinliğine yönelik ölçümleme yapıyor musunuz? Baz= 35

14 14 Sosyal Medyada Etkinlik Ölçümü 2010 yılını geçtiğimiz yıl ile karşılaştırdığınızda, firmanızın aşağıdaki alanlara yönelik ayırdığı bütçede nasıl bir değişim bekliyorsunuz? Sosyal medya Online reklam ve iletişim Mobil pazarlama Etkinlik yönetimi Pazar araştırması Radyo/TV reklamları Yazılı basın reklamları Telemarketing

15 15 Sosyal Medyanın İş Sonuçlarına Etkisi Marka tavsiye düzeyini arttırma üzerinde Marka farkındalığı yaratma üzerinde Ürün/ hizmet hakkında bilgilendirme üzerinde Marka bağlılığını arttırma üzerinde Marka pazar payını arttırma üzerinde Firmanızın sunduğu ürün/ hizmet ağını düşündüğünüzde, sosyal medya üzerinden yapılan iletişimin aşağıdaki sonuçlar üzerinde ne derece etkili olduğunu düşünüyorsunuz?

16 Sosyal Medyaya Uygun Sektörler

17 17 Sosyal Medyaya Uygun Kategoriler Sizce sosyal medya üzerinden iletişim yapmak aşağıdaki ürün/ hizmet kategorilerinden hangi üçü için daha etkilidir? Baz= 75 % Cafe/ Bar/ Restoran Teknoloji ürünleri GSM hizmetleri Hızlı tüketim ürünleri Kitap/ Gazete/ Dergi/ CD Sinema/ Tiyatro Turizm ve otelcilik Finansal hizmetler Otomotiv Tekstil Dayanıklı tüketim Sağlık hizmetleri Hepsi Fikri yok/ Cevap yok


"Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması Nisan 2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları