Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR."— Sunum transkripti:

1 İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR

2 İnternet - Yeni Pazarlama Aracı
Dünyada Kullanıcı Sayısı: 2 milyar kişi Nüfusun %26’sı Türkiye’de Kullanıcı Sayısı: 35 Milyon kişi Nüfusun %50’si

3 İnternet - Kullanım 255 milyon – Web sitesi sayısı
21.4 milyon – 2010’da eklenen web sitesi 1.4 milyar – kullanıcısı 107 trilyon – 2010’da gönderilen toplam sayısı 294 milyar – Günlük ortalama eposta gönderim sayısı 152 milyon – İnternetteki blog sayısı

4 İnternet - Kullanım 600 milyon – Facebook kullanıcısı
23 Milyon – Türkiye’deki Facebook kullanıcısı (Dünyada 4.yüz.) % 50 – Her gün Facebook’a giriş yapanların oranı 5 milyar – Flickr’daki fotoğraf sayısı 3 + milyar – Her ay Facebook’a yüklenen fotoğraf sayısı 2 milyar – YouTube’da bir günde gösterimde olan video sayısı

5 Diğer mecralar Gazete okur sayısı - 22 Milyon (5 yılda 2 milyon artış)
“Düzenli” gazete okur sayısı - 11,5 Milyon (5 yıl önce 14 Milyon idi) Gazete reklam payı - %27 (5 yıl önce %32 idi) Yazılı basın okuru internete kayıyor! Dergi tirajları düşüşte. İnternet kullanıcı sayısı hızla artıyor ancak TV izleyici sayısı sabit. (Tv izleyici oranı %1 artarken, online video izleme oranı %16 artıyor) 50 Milyon izleyiciye - Radyo: 38 yılda, TV:13 yılda, İnternet: 4 yılda ulaştı

6 Yeni Pazarlama Aracı Sosyal Ağlar… Tavsiye / refrerans üzerine çalışır
Kullanıcıların söz hakkı var Birebir iletişim yolları açıldı Beğendim / Beğenmedim butonları Sosyal Medya Kampanyaları Ağ İletişimi Ölçülebilir Kurumlar şeffaflaştı

7 Yeni Pazarlama Aracı

8 SEO SMM SEM Blogunuz Yeni Pazarlama Aracı Web siteniz
Search Engine Optimization Arama Motoru Optimizasyonu SEO SMM Web siteniz SEM Blogunuz Search Engine Marketing Arama Motoru Pazarlaması Social Media Marketing Sosyal Medya Pazarlaması

9 Yeni Pazarlama Aracı WOM - Word of Mouth / Ağızdan ağıza pazarlama
Facebook - Sayfalar, beğenme, yorum, paylaşma Twitter - Tavsiye, övgü, paylaşma Friendfeed - beğenme, yorum, paylaşma YouTube - Videolar, abonelik, yorum, paylaşma Flickr - Fotoğraflar, takip, yorum XING/LinkedIn - Kurumsal haberler, yorum, paylaşma Google - Veriler, analiz, SEO Bloglar - Övgü, yorum, paylaşma

10 Yeni Pazarlama Aracı

11 Yeni Pazarlama Aracı

12 Yeni Pazarlama Aracı

13 Yeni Pazarlama Aracı Müşterileriniz artık onlar NE ZAMAN isterse ve NEREDE isterse iletişime geçiyor. Eğer siz gereken yerde gereken şekilde olmazsanız, rakipleriniz olacaktır. İnternette olmak veya olmamak artık bir tercih değildir. İnternetteki isminiz 7/24 sizin için çalışır. Bunu SİZ yönlendirmezseniz başkaları sizin adınıza yönlendirecektir. Iyi ya da kötü…

14 Yeni Pazarlama Aracı Pazarlama Bütçeleri DEĞİŞTİ.
Kullanıcıların değerlendirmeleri DEĞİŞTİ. Paradigma DEĞİŞTİ. Satın alma kararında web sitelerinin büyük rolü var. => Artık ürünleri kataloglarda değil internette arıyoruz. ABD’de reklam harcamalarının %27’si internette yapılıyor => %5 dergi, %4,8 gazete Kullanıcılar markanın web sitesinde gerekli bilgiyi bulamazsa, rakip markanın sitesine gidiyor.

15 Yeni Pazarlama Aracı ROI - Return On Investment (Yatırımın Geri Dönüşümü) En iyi ROI Mecraları SEO % (Arama Motoru Optimizasyonu) 2- kampanyası % CostPerClick % Halkla İlişkiler % Posta % Online reklam %31.2

16 Adımlar 1 - Pazarlama konsepti İletişim tonu Marka kimliği
Anahtar kelimeler, marka karakteri Görseller, içerik

17 Adımlar 2 - Web sitesi İçerik - yazı, video, oyun vs.
Arama Motoru Optimizasyonu İçeriğin düzenli güncellenmesi - Google’da 1 numara olmak için

18 Adımlar 3 - Sosyal Ağlar Facebook sayfası Twitter profili
Friendfeed profili XING/LinkedIn münferit girişler/haber girişleri Haftalık/günlük girişler, yorum takipleri, yeni izleyici kazanma

19 Adımlar 4 - İçerikler İçerik planı yapılması
Pazarlama ve PR’a paralel kampanyaların sürdürülmesi Marka haberlerinin girilmesi Gençler için eğlenceli haberler, videolar Özel online kampanyalar hazırlanması

20 Adımlar 5 - Ölçümler Google analytics verilerinin analizi - web sitesine girişlerin ölçümü Google’da arama kelimelerinin analizi, bunlara uygun Içerik üretimi Sosyal ağlardaki üyeler, beğeniler ve yorumların ölçümü

21 Adımlar http://www.facebook.com/arcelik http://www.facebook.com/mavi
6 - Örnekler

22 Bürotime - TV reklamı var, Facebook sayfası yok.
Adımlar 7 - Başarısız örnekler Bürotime - TV reklamı var, Facebook sayfası yok. (başarılı)


"İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları