Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar."— Sunum transkripti:

1 1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR

2 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar

3 3 Öğretici Programların Genel Yapısı Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama

4 4 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Programa Giriş

5 5  Hedeflerin Sunulması  Bu dersin sonunda 2 basamaklı sayıları çarpmayı öğreneceksiniz.  Bu dersten sonra, 2. Dünya Savaşının çıkma nedenlerini açıklayabileceksiniz.  Bu ders size bir resmin modern, empresyonist veya klasik dönemlerden hangisine ait olduğunu öğretecek.  Bu dersin sonunda 2. Dünya Savaşına neden olan olayları anlayacaksınız.  Farkı dönemlere ait resimleri belirleyerek ayırt etmeyi öğreneceksiniz. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Programa Giriş Davranışsal Olmayan

6 6  Ön Bilginin Hatırlatılması İnsanlar ancak yeni öğrendikleri bilgi ile eski bildikleri arasında ilişki kurabilirlerse öğrenirler. Programın ön bilgiyi detaylı sunması gerekmez, ancak hatırlatma amacı ile genel bir bakış açısı verebilir. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Programa Giriş

7 7  Öntest 1. Öğretici programdan önce kullanılmak üzere ayrı bir programda 2. Öğretmene kullanma veya kullanmama opsiyonu tanıyarak program içerisinde 3. Öğrenciye testi yanıtlama veya atlama opsiyonu tanıyarak program içerisinde kullanılabilir. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Programa Giriş

8 8  Öntest  Öntest  Ön koşul bilgilerini değerlendirme Öğrenciler yeni materyal için hazır mı?  Hedeflenen öğrenme çıktılarını değerlendirme Öğrencilerin içeriği ne düzeyde biliyorlar?  Hem önkoşul bilgilerini hem de öğrenme çıktılarını değerlendirme Öğrenciler içerikte hangi konuya yönlendirilmeli? Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Programa Giriş

9 9 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması

10 10  Bilgiyi Derleme Türleri Bilgi, sunulan içeriğin doğasına bağlı olarak 4 yaygın şekilde sunulur:  Sözel Bilgi  Kavramlar  Kurallar ve İlkeler  Beceriler Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması

11 11  Sözel Bilgi  Geçişken  A’dan sonra B’yi yapın  Nedensel  A B’ye neden olur  Kategorik  A B’nin bir parçasıdır  Örneksel  A B’ye bir örnektir  Özellik  A B’nin bir özelliğidir  Karşılaştırmalı  A ile B arasındaki benzerlik ve farklılıklar Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması

12 12  Kavramsal Bilgi  Önce kavrama ait özellikler sunulur.  Sonra kavrama benzerlik gösteren yada parçası olduğu diğer kavramlar örnek olarak verilir.  Daha sonra kavrama benzerlik gösteren ama örnek olmayan kavramlar sunulur.  Öğrenci kavramı ayırt etme düzeyine geldiğinde yeni kavramlar ile ilişkilendirilir. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması

13 13  Kurallar ve İlkeler  Kural-Örnek  Önce kural veya ilke direkt olarak verilir, sonra örnek uygulama gösterilir.  Örnek-Kural  Önce örnek uygulamalar verilerek öğrencinin kuralı veya ilkeyi kendi keşfetmesi sağlanır. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması

14 14  Beceriler  Genellikle adım-adım açıklamalar ile verilir. Çünkü pek çok beceri alt boyutlarında daha basit becerileri kapsar.  Bu nedenle önce basit beceriler, sonra daha karmaşık beceriler anlatılır, gösterilir ve uygulattırılır. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması

15 15  Bilginin Akışı Hangi bilginin hangi sırada sunulacağına karar verilmesi sonucu bilgi akışı oluşur. Öğretici programlar genel olarak 3 türlü yapılandırılabilir:  Doğrusal yapı  Dallanan yapı  Düzeyi öğrenci başarısına göre ayarlayan yapı Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması

16 16  Doğrusal (Linear) Yapı Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması Giriş SayfasıYönlendirmelerBitki Nedir?İlk Soru İkinci Soru Bitkiler nasıl Oluşur? SoruSonraki adım...

17 17  Dallanan (Branching) Yapı Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması Giriş Sayfası Yönlendirmeler Menü Bitki Nedir? Birinci Soru Bitkiler nasıl Oluşur? Öğrenci Seçimi Çıkış İkinci Soru Bitkilere ilişkin detaylı bilgiler Sorular Doğru mu? Devam Hatırlatma Bilgileri Evet Hayır Evet Hayır

18 18  Düzeyi öğrenci başarısına göre ayarlayan yapı Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Bilginin Sunulması Giriş Sayfası Kurallar ve Örnekler Derece - Orta Problem Çıkış 5 problem oldu mu? Başarı %90 + Derece Zor? Derece - Zor Başarı %50 - Derece Kolay? Dereceyi azalt - Kolay Öğretmeni bilgilendir

19 19 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt

20 20  Öğrenci ile etkileşim kurmadan bilgiyi sunan bir yazılım etkin olamaz.  Öğretici programlarda bu etkileşimi sağlamanın en yaygın metodu, sorular sorarak öğrenciden yanıt almaktır. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt

21 21  Sorular; öğrencinin programa olan ilgisini artırır, uygulama olanağı sağlar, bilgiyi detaylı öğrenmeye teşvik eder ve öğrencinin ne düzeyde olduğunu belirleyerek bir sonraki adıma karar vermeyi sağlar.  Sorular hedeflere uygun biçimde tasarlanmalıdır. Ayrıca hedefin ne derece başarıya ulaştığını da ölçmelidir. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt

22 22  Soru Türleri Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt Doğru-YanlışDoğru-Yanlış Çoktan Seçmeli EşlemeEşleme AçıklayıcıAçıklayıcı Kısa Yanıtlı KlasikKlasik

23 23 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Soru Türleri Doğru-YanlışDoğru-Yanlış

24 24 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Soru Türleri Çoktan Seçmeli

25 25 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Soru Türleri EşlemeEşleme

26 26 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Soru Türleri Kısa Yanıtlı KlasikKlasik

27 27 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Soru Türleri AçıklayıcıAçıklayıcı

28 28 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Diğer Soru Türleri Simülasyon Soruları

29 29 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Diğer Soru Türleri Boşluk Doldurma

30 30 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Diğer Soru Türleri Bulmaca

31 31 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Soru ve Yanıt  Diğer Soru Türleri Karışık Bulmaca

32 32 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Yanıtı Yargılama

33 33 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Yanıtı Yargılama  Yanıtı yargılama dönüt vermek amacı ile öğrencinin verdiği yanıtın değerlendirilmesi, programdaki sonraki adımlara karar verilmesi ve öğrenci performans kayıtlarının tutulması sürecidir.  Bir yanıt için olası bir kaç yargıya varılabilir.

34 34  Olası yargılar:  Yanıt beklenen bir hata içeriyor.  Yanıt beklenmeyen bir hata içeriyor.  Yanıt kısmen doğru.  Yanıt doğru yada yanlış. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Yanıtı Yargılama

35 35 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Dönüt ve Hatırlatma

36 36 Dönüt  Dönüt, programın öğrencinin yanıtına verdiği tepkidir. Metin, grafik, ses ve video gibi farklı formatlarda sunulabilir.  Dönüt anında mı, yoksa bir süre bekledikten sonra mı verilmelidir? Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Dönüt ve Hatırlatma

37 37 Nasıl bir dönüt? (olumlu ve düzeltici)  Yanıtın doğruluk nedenini açıklayan pekiştirici  Yanlış yanıtı doğru düşünceye yönlendirme  Yanlış yanlış olduğuna ilişkin özel nedenleri belirtme  Hatırlama için uygun yöntemler önerme  İstendiğinde uygun içerik sağlama ve yardım sunma Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Dönüt ve Hatırlatma

38 38 Hatırlatma  Verilmiş olan bilgi tekrar sunulabilir.  Verilmiş olan bilgiye ait özet bilgi sunulabilir.  Bilgiler farklı cümlelerle ve daha basit biçimde sunulabilir. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Dönüt ve Hatırlatma

39 39  Öğretici programların amacı öğrenci başarısını değerlendirmek değil, içeriği anlama aşamasında yönlendirmektir.  Bu nedenle dönüt ve hatırlatmanın ardından öğrenciye tekrar deneme olanağı sunulmalıdır. Ancak bu denemeler öğrencinin moralini bozmayacak ve motivasyonunu yitirmeyecek düzeyde sınırlandırılmalıdır. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Dönüt ve Hatırlatma

40 40 Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Programdan Çıkış

41 41  Öğretici programlarda öğrencinin her çıkışı geçici çıkıştır. Yani programa bir sonraki girişinde öğrenciye kaldığı yerden devam etme olanağı sağlanmalıdır.  Öğrenci programı tamamladığında özet bilgi ve performansına ait rapor sunulabilir. Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama Programdan Çıkış

42 42 KAYNAKLAR  Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.  William Horton Consulting http://www.designingwbt.com/ http://www.designingwbt.com/  Price, R. V. (1990). Computer-Aided Instruction.  500 Business and Computer Cartoons http://www.glasbergen.com/cat.html http://www.glasbergen.com/cat.html


"1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları