Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI Sibel SOMYÜREK. 2 A.U. Öğrenme Ortamları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarını.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI Sibel SOMYÜREK. 2 A.U. Öğrenme Ortamları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarını."— Sunum transkripti:

1 1 AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI Sibel SOMYÜREK

2 2 A.U. Öğrenme Ortamları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarını Kullanmanın Zorlukları Örnekler

3 3 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Öğrenmede yapılandırmacı yaklaşımı yansıtmaktadır. Keşfetme, Keşfetme, araştırma, araştırma, bir şeyleri yapılandırma, bir şeyleri yapılandırma, modeller yaratma, modeller yaratma, karmaşık problemleri çözme ve karmaşık problemleri çözme ve bir şeyleri bilgisayarlara ya da diğer öğrencilere öğretme yoluyla öğrenmeyi vurgulamakta bir şeyleri bilgisayarlara ya da diğer öğrencilere öğretme yoluyla öğrenmeyi vurgulamakta

4 4 Eğitimde Bilgisayarlar ToolTutee öğrenmeyi ve diğer eğitsel etkinlikleri öğrencilerin tamamlaması için kullanılan araçlar Bilgisayara öğreten yazılımlar

5 5 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları A.U. Öğrenme Ortamları: Anlamlı problemler çözme Anlamlı problemler çözme Deney yapma Deney yapma Bütünü analiz etme Bütünü analiz etme Problemlere çok yönlü bakma Problemlere çok yönlü bakma Hatalardan öğrenme Hatalardan öğrenme Bilgiyi deneme ve düzeltme Bilgiyi deneme ve düzeltme İşbirliğine dayalı çalışmaya İşbirliğine dayalı çalışmaya Doğrudan Öğrenme Ortamları: İçeriği analiz etme ve onu sistematik İçeriği analiz etme ve onu sistematik olarak öğretme Öğrenci etkinlikleri sağlayacak şekilde Öğrenci etkinlikleri sağlayacak şekilde İçeriği sıralamak Açık öğretim ve uygulama Açık öğretim ve uygulama İçeriğe hakim olma İçeriğe hakim olma

6 6 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Doğrudan Öğrenme Ortamları: Tasarım, tanımlanabilir nitelikteki farklı türde bilgilere yönelik yapısallaştırılmış algoritmik yaklaşımlara göre yapılır. A.U. Öğrenme Ortamları:. Tasarımda bir bütün etrafında yüksek-düzeyli keşifler ve kavramlara yönelik, esnek öğrenme ve çoklu bakış açılarına dayalı yaklaşımlar kullanılır.

7 7 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları A.U. Öğrenme Ortamları: Yapısalcı bilgi kuramı – Bilgi ve bağlam bütündür- Anlamlar bireysel olarak oluşturulur-Gerçek problemlerin çözümü Doğrudan Öğrenme Ortamları: Pozitivist bilgi kuramı- Kazanılacak bilgi ve beceriyi öğretmen belirler-

8 8 Açık Uçlu Öğrenme Ortamlarının Sayıltıları Öğrenme bireysel olarak gerçekleşir Öğrenme bireysel olarak gerçekleşir ( ne,ne zaman, nasıl- öğrenci) Üründen çok bilişsel süreçler önemli Üründen çok bilişsel süreçler önemli Anlayış kazandırmak basit bilgi öğretilmesinden önemlidir Anlayış kazandırmak basit bilgi öğretilmesinden önemlidir Bağlam ve deneyim anlayış geliştirmede önemlidir. Bağlam ve deneyim anlayış geliştirmede önemlidir.

9 9 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları İyi bir A.U. Öğrenme Ortamı: Motive edici senaryolar Motive edici senaryolar Doğal, kolay ve işlevsel arayüzler Doğal, kolay ve işlevsel arayüzler Fikirleri düzenleme iletişime girme araçları (arama, örgütleme ve raporlama) Fikirleri düzenleme iletişime girme araçları (arama, örgütleme ve raporlama) Veritabanları, multimedya kütüphaneleri ve ansiklopediler gibi kaynaklar Veritabanları, multimedya kütüphaneleri ve ansiklopediler gibi kaynaklar

10 10 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Hannafin’e göre A.U. Öğrenme Ortamları yapılandırmacı öğretimin bir parçasıdır. Hannafin’e göre A.U. Öğrenme Ortamları yapılandırmacı öğretimin bir parçasıdır. Gerçek bağlamlarla öğretim arasında ilişki kurma fikirleri Gerçek bağlamlarla öğretim arasında ilişki kurma fikirleri Daha fazla öğrenci kontrolü Daha fazla öğrenci kontrolü Ürünler yerine sürece önem verme Ürünler yerine sürece önem verme Ezber yerine anlama Ezber yerine anlama

11 11 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Doğrudan Öğretim ile Benzerlikleri Çözülecek spesifik problemler ve belirli amaçlar vardır, Çözülecek spesifik problemler ve belirli amaçlar vardır, Amaçlara ulaşmak için çeşitli deneyler içerse de sınırlı sayıda aracı vardır Amaçlara ulaşmak için çeşitli deneyler içerse de sınırlı sayıda aracı vardır

12 12 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Pek çok açık uçlu öğrenme ortamını oyun tekniklerini ve senaryolarını kullanır. Jasper Woodbury Jasper Woodbury CSILE CSILE Rainforest Researchers Rainforest Researchers Geography Search Geography Search Buluşlar Dünyası Buluşlar Dünyası

13 13 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Jasper Woodbury Videoteypo, CD_ROM’lar bilgisayar yazılımları ve yazılı materyaller içerirVideoteypo, CD_ROM’lar bilgisayar yazılımları ve yazılı materyaller içerir Her bir hikayede 20’dakikalık bir videoda çözülecek bir problem anlatılır.Her bir hikayede 20’dakikalık bir videoda çözülecek bir problem anlatılır. Öğrenciler işbirliğine dayalı gruplarla sınıfta bunları çözmeye uğraşabilirlerÖğrenciler işbirliğine dayalı gruplarla sınıfta bunları çözmeye uğraşabilirler

14 14 Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Genç Gezginin Dünya T uru Genç Gezginin Dünya T uru

15 15 Açık Uçlu Öğrenme Ortamlarının Özeti Açık Uçlu Öğrenme programları,doğal ve esnek yollarla öğrenmeye imkan tanıyan programlar Açık Uçlu Öğrenme programları,doğal ve esnek yollarla öğrenmeye imkan tanıyan programlar Öğrenci ve öğretmenler çeşitli amaçlara ulaşmak için çevrim-içi ve çevrim-dışı öğrenme materyallerini kullanabilir Öğrenci ve öğretmenler çeşitli amaçlara ulaşmak için çevrim-içi ve çevrim-dışı öğrenme materyallerini kullanabilir Genellikle disiplinler arası öğrenmeyi ve grupla ile işbirliğine dayalı öğrenmeyi destekler Genellikle disiplinler arası öğrenmeyi ve grupla ile işbirliğine dayalı öğrenmeyi destekler

16 16 A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Öğretmenleri ve öğrencileri motive eder Daha derin öğrenme ve transfer sağlar Müfredatlar arası uygulama imkanı sunar Yapılandırmacı öğrenme ortamlarını destekler İşbirliğine dayalı öğrenmeyi destekler

17 17 A.U. Öğrenme Ortamlarını Kullanmanın Zorlukları İyi tasarlanmış ve desteklenmiş öğretim ortamları gerektirir Öğrencilerin geniş araştırmasını ve öğretmen zamanı gerektirir Tüm öğrenciler için uygun değildir Öğretmenlerin rollerinde değişikliklere sebep olur Geliştirilmesi zordur Etkililiği hakkında sınırlı araştırma kanıtı vardır Öğrencilerin gelişiminin değerlendirilmesi zordur.

18 18 Kaynakça Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore.


"1 AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI Sibel SOMYÜREK. 2 A.U. Öğrenme Ortamları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarını." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları